Ostateczne przyjęcie (UE, Euratom) 2019/1818 budżetu korygującego nr 3 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2019.
Dz.U.UE.L.2019.288.1
Akt jednorazowyOSTATECZNE PRZYJĘCIE (UE, Euratom) 2019/1818
budżetu korygującego nr 3 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2019
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 314 ust. 4 lit. a) i ust. 9,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Energii Atomowej, w szczególności jego art. 106a,
uwzględniając decyzję Rady 2014/335/UE, Euratom z dnia 26 maja 2014 r. w sprawie systemu zasobów własnych Unii Europejskiej 1 ,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) 2018/1046 z dnia 18 lipca 2018 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii, zmieniające rozporządzenia (UE) nr 1296/2013, (UE) nr 1301/2013, (UE) nr 1303/2013, (UE) nr 1304/2013, (UE) nr 1309/2013, (UE) nr 1316/2013, (UE) nr 223/2014 i (UE) nr 283/2014 oraz decyzję nr 541/2014/UE, a także uchylające rozporządzenie (UE, Euratom) nr 966/2012 2 ,
uwzględniając rozporządzenie Rady (UE, Euratom) nr 1311/2013 z dnia 2 grudnia 2013 r. określające wieloletnie ramy finansowe na lata 2014-2020 3 ,
uwzględniając Porozumienie międzyinstytucjonalne z dnia 2 grudnia 2013 r. pomiędzy Parlamentem Europejskim, Radą i Komisją w sprawie dyscypliny budżetowej, współpracy w kwestiach budżetowych i należytego zarządzania finansami 4 ,
uwzględniając budżet ogólny Unii Europejskiej na rok budżetowy 2019, w formie przyjętej ostatecznie w dniu 12 grudnia 2018 r. 5 ,
uwzględniając projekt budżetu korygującego nr 3 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2019, przyjęty przez Komisję dnia 22 maja 2019 r.,
uwzględniając stanowisko dotyczące projektu budżetu korygującego nr 3/2019 przyjęte przez Radę dnia 3 września 2019 r. i przekazane Parlamentowi Europejskiemu w tym samym dniu,
uwzględniając zatwierdzenie przez Parlament stanowiska Rady w dniu 18 września 2019 r.,
uwzględniając art. 94 i 96 Regulaminu Parlamentu Europejskiego,
STWIERDZA:
Procedura przewidziana w art. 314 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej została zakończona i budżet korygujący nr 3 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2019 został ostatecznie przyjęty.
D. M. SASSOLI | |
Przewodniczący | |
BUDŻET KORYGUJĄCY NR 3 NA ROK BUDŻETOWY 2019
DOCHODY OGÓŁEM
A. Wprowadzenie i finansowanie budżetu ogólnego
B. Ogólne zestawienie dochodów według pozycji w budżecie
- Tytuł 1: Zasoby własne
STAN DOCHODÓW I WYDATKÓW W PODZIALE NA SEKCJE
Sekcja III: Komisja
- Wydatki
- Tytuł 13: Polityka regionalna i miejska
A. WPROWADZENIE I FINANSOWANIE BUDŻETU OGÓLNEGO
FINANSOWANIE BUDŻETU OGÓLNEGO
Środki, które muszą zostać zbilansowane w roku budżetowym 2019 na podstawie art. 1 decyzji Rady 2014/335/UE, Euratom z dnia 26 maja 2014 r. w sprawie systemu zasobów własnych Unii Europejskiej
WYDATKI
Opis | Budżet 2019 (1) | Budżet 2018 (2) | Zmiana (w %) |
1. Inteligentny wzrost gospodarczy sprzyjający włączeniu społecznemu | 67 556 947 173 | 66 622 586 101 | + 1,40 |
2. Trwały wzrost gospodarczy: zasoby naturalne | 57 399 857 331 | 56 040 990 930 | + 2,42 |
3. Bezpieczeństwo i obywatelstwo | 3 527 434 894 | 2 980 707 175 | + 18,34 |
4. Globalny wymiar Europy | 9 358 295 603 | 8 906 075 154 | + 5,08 |
5. Administracja | 9 944 904 743 | 9 666 318 627 | + 2,88 |
6. Wyrównania | p.m. | p.m. | - |
Instrumenty szczególne | 705 051 794 | 551 238 311 | + 27,90 |
Wydatki ogółem (3) | 148 492 491 538 | 144 767 916 298 | + 2,57 |
(1) Dane liczbowe w tej kolumnie odpowiadają danym liczbowym w budżecie na 2019 rok (Dz.U. L 67 z 7.3.2019, s. 1) ze zmianami wynikającymi z budżetów korygujących nr 1-3/2019. (2) Dane liczbowe w tej kolumnie odpowiadają danym liczbowym w budżecie na 2018 r. (Dz.U. L 57 z 28.2.2018, s. 1) oraz budżetach korygujących od nr 1 do 6/2018. (3) Artykuł 310 ust. 1 akapit trzeci Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej brzmi: "Budżet powinien być zrównoważony w odniesieniu do dochodów i wydatków". |
DOCHODY
Opis | Budżet 2019 (1) | Budżet 2018 (2) | Zmiana (w %) |
Dochody różne (tytuły 4-9) | 1 894 392 136 | 1 848 645 936 | + 2,47 |
Dostępna nadwyżka z poprzedniego roku budżetowego (rozdział 3 0, artykuł 3 0 0) | 1 802 988 329 | 555 542 325 | 224,55 % |
Zwrot nadwyżki z Funduszu Gwarancji na działania zewnętrzne (rozdział 3 0, artykuł 3 0 2)) | p.m. | p.m. | - |
Saldo netto zasobów własnych pochodzących z VAT i zasobów własnych opartych na PNB/DNB z poprzednich lat (rozdziały 3 1, 3 2 i 3 3) | p.m. | p.m. | - |
Dochody ogółem (tytuły 3-9) | 3 697 380 465 | 2 404 188 261 | 53,79 % |
Kwota netto ceł i opłat wyrównawczych od cukru (rozdziały 1 1 i 1 2) | 21 471 164 786 | 20 071 660 637 | + 6,97 |
Zasoby własne oparte na VAT według stawki jednolitej (tabele 1 i 2, rozdział 1 3) | 17 738 667 150 | 17 148 885 750 | + 3,44 |
Różnica pozostająca do sfinansowania z zasobów dodatkowych (zasoby własne oparte na DNB, tabela 3, rozdział 1 4) | 105 585 279 137 | 105 143 181 650 | + 0,42 % |
Środki, które muszą zostać zbilansowane zasobami własnymi, o których mowa w art. 2 decyzji 2014/335/UE, Euratom (3) | 144 795 111 073 | 142 363 728 037 | + 1,71 % |
Dochody ogółem (4) | 148 492 491 538 | 144 767 916 298 | + 2,57 |
(1) Dane liczbowe w tej kolumnie odpowiadają danym liczbowym w budżecie na 2019 rok (Dz.U. L 67 z 7.3.2019, s. 1) ze zmianami wynikającymi z budżetów korygujących nr 1-3/2019. (2) Dane liczbowe w tej kolumnie odpowiadają danym liczbowym w budżecie na 2018 r. (Dz.U. L 57 z 28.2.2018, s. 1) oraz budżetach korygujących od nr 1 do 6/2018. (3) Zasoby własne na potrzeby budżetu na 2019 r. określono na podstawie prognoz budżetowych przyjętych na 172. posiedzeniu Komitetu Doradczego ds. Zasobów Własnych w dniu 18 maja 2018 r. (4) Art. 310 ust. 1 akapit trzeci Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej brzmi: "Budżet powinien być zrównoważony w odniesieniu do dochodów i wydatków". |
TABELA 1
Obliczenie ograniczenia zharmonizowanych podstaw podatku od wartości dodanej (VAT) na podstawie art. 2 ust. 1 lit. b) decyzji 2014/335/UE, Euratom
Państwo członkowskie | 1 % nieograniczonej podstawy VAT | 1 % dochodu narodowego brutto | Stopa ograniczenia (w %) | 1 % dochodu narodowego brutto pomnożony przez stopę ograniczenia | 1 % ograniczonej podstawy VAT (1) | Państwa członkowskie o ograniczonej podstawie VAT |
(1) | (2) | (3) | (4) | (5) | (6) | |
Belgia | 1 989 585 000 | 4 679 416 000 | 50 | 2 339 708 000 | 1 989 585 000 | |
Bułgaria | 272 398 000 | 560 582 000 | 50 | 280 291 000 | 272 398 000 | |
Czechy | 877 322 000 | 2 065 115 000 | 50 | 1 032 557 500 | 877 322 000 | |
Dania | 1 185 878 000 | 3 152 706 000 | 50 | 1 576 353 000 | 1 185 878 000 | |
Niemcy | 14 536 249 000 | 35 982 561 000 | 50 | 17 991 280 500 | 14 536 249 000 | |
Estonia | 128 053 000 | 257 028 000 | 50 | 128 514 000 | 128 053 000 | |
Irlandia | 914 233 000 | 2 675 262 000 | 50 | 1 337 631 000 | 914 233 000 | |
Grecja | 741 390 000 | 1 905 067 000 | 50 | 952 533 500 | 741 390 000 | |
Hiszpania | 5 360 813 000 | 12 583 950 000 | 50 | 6 291 975 000 | 5 360 813 000 | |
Francja | 10 852 241 000 | 24 860 707 000 | 50 | 12 430 353 500 | 10 852 241 000 | |
Chorwacja | 324 392 000 | 523 831 000 | 50 | 261 915 500 | 261 915 500 | Chorwacja |
Włochy | 7 055 469 000 | 18 254 639 000 | 50 | 9 127 319 500 | 7 055 469 000 | |
Cypr | 136 197 000 | 208 009 000 | 50 | 104 004 500 | 104 004 500 | Cypr |
Łotwa | 123 359 000 | 302 863 000 | 50 | 151 431 500 | 123 359 000 | |
Litwa | 185 291 000 | 447 842 000 | 50 | 223 921 000 | 185 291 000 | |
Luksemburg | 289 706 000 | 411 279 000 | 50 | 205 639 500 | 205 639 500 | Luksemburg |
Węgry | 565 635 000 | 1 347 946 000 | 50 | 673 973 000 | 565 635 000 | |
Malta | 79 227 000 | 121 027 000 | 50 | 60 513 500 | 60 513 500 | Malta |
Niderlandy | 3 256 005 000 | 8 026 206 000 | 50 | 4 013 103 000 | 3 256 005 000 | |
Austria | 1 768 667 000 | 4 020 784 000 | 50 | 2 010 392 000 | 1 768 667 000 | |
Polska | 2 141 803 000 | 5 032 082 000 | 50 | 2 516 041 000 | 2 141 803 000 | |
Portugalia | 1 006 896 000 | 2 033 044 000 | 50 | 1 016 522 000 | 1 006 896 000 | |
Rumunia | 786 275 000 | 2 124 033 000 | 50 | 1 062 016 500 | 786 275 000 | |
Słowenia | 220 311 000 | 484 434 000 | 50 | 242 217 000 | 220 311 000 | |
Słowacja | 323 242 000 | 950 305 000 | 50 | 475 152 500 | 323 242 000 | |
Finlandia | 1 015 131 000 | 2 441 633 000 | 50 | 1 220 816 500 | 1 015 131 000 | |
Szwecja | 2 067 817 000 | 4 810 454 000 | 50 | 2 405 227 000 | 2 067 817 000 | |
Zjednoczone Królestwo | 11 052 790 000 | 24 198 305 000 | 50 | 12 099 152 500 | 11 052 790 000 | |
Ogółem | 69 256 375 000 | 164 461 110 000 | 82 230 555 000 | 69 058 926 000 | ||
(1) Wykorzystywana podstawa nie przekracza 50 % DNB. |
TABELA 2
Zasoby własne z tytułu VAT na podstawie art. 2 ust. 1 lit. b) decyzji 2014/335/UE, Euratom (rozdział 1 3) - zestawienie
Państwo członkowskie | 1 % ograniczonej podstawy VAT | Jednolita stawka zasobów własnych opartych na VAT (w %) | Zasoby własne oparte na VAT wg stawki jednolitej |
(1) | (2) | (3) = (1) × (2) | |
Belgia | 1 989 585 000 | 0,30 | 596 875 500 |
Bułgaria | 272 398 000 | 0,30 | 81 719 400 |
Czechy | 877 322 000 | 0,30 | 263 196 600 |
Dania | 1 185 878 000 | 0,30 | 355 763 400 |
Niemcy | 14 536 249 000 | 0,15 | 2 180 437 350 |
Estonia | 128 053 000 | 0,30 | 38 415 900 |
Irlandia | 914 233 000 | 0,30 | 274 269 900 |
Grecja | 741 390 000 | 0,30 | 222 417 000 |
Hiszpania | 5 360 813 000 | 0,30 | 1 608 243 900 |
Francja | 10 852 241 000 | 0,30 | 3 255 672 300 |
Chorwacja | 261 915 500 | 0,30 | 78 574 650 |
Włochy | 7 055 469 000 | 0,30 | 2 116 640 700 |
Cypr | 104 004 500 | 0,30 | 31 201 350 |
Łotwa | 123 359 000 | 0,30 | 37 007 700 |
Litwa | 185 291 000 | 0,30 | 55 587 300 |
Luksemburg | 205 639 500 | 0,30 | 61 691 850 |
Węgry | 565 635 000 | 0,30 | 169 690 500 |
Malta | 60 513 500 | 0,30 | 18 154 050 |
Niderlandy | 3 256 005 000 | 0,15 | 488 400 750 |
Austria | 1 768 667 000 | 0,30 | 530 600 100 |
Polska | 2 141 803 000 | 0,30 | 642 540 900 |
Portugalia | 1 006 896 000 | 0,30 | 302 068 800 |
Rumunia | 786 275 000 | 0,30 | 235 882 500 |
Słowenia | 220 311 000 | 0,30 | 66 093 300 |
Słowacja | 323 242 000 | 0,30 | 96 972 600 |
Finlandia | 1 015 131 000 | 0,30 | 304 539 300 |
Szwecja | 2 067 817 000 | 0,15 | 310 172 550 |
Zjednoczone Królestwo | 11 052 790 000 | 0,30 | 3 315 837 000 |
Ogółem | 69 058 926 000 | 17 738 667 150 |
TABELA 3
Określenie stawki jednolitej i zestawienie zasobów własnych opartych na dochodzie narodowym brutto na podstawie art. 2 ust. 1 lit. c) decyzji 2014/335/UE, Euratom (rozdział 1 4)
Państwo członkowskie | 1 % dochodu narodowego brutto | Jednolita stawka zasobów własnych z "podstawy dodatkowej" | Zasoby własne z "podstawy dodatkowej" wg stawki jednolitej |
(1) | (2) | (3) = (1) × (2) | |
Belgia | 4 679 416 000 | 0,6 420 076 (1) | 3 004 220 539 |
Bułgaria | 560 582 000 | 359 897 893 | |
Czechy | 2 065 115 000 | 1 325 819 482 | |
Dania | 3 152 706 000 | 2 024 061 148 | |
Niemcy | 35 982 561 000 | 23 101 076 889 | |
Estonia | 257 028 000 | 165 013 924 | |
Irlandia | 2 675 262 000 | 1 717 538 481 | |
Grecja | 1 905 067 000 | 1 223 067 453 | |
Hiszpania | 12 583 950 000 | 8 078 991 279 | |
Francja | 24 860 707 000 | 15 960 762 323 | |
Chorwacja | 523 831 000 | 336 303 472 | |
Włochy | 18 254 639 000 | 11 719 616 597 | |
Cypr | 208 009 000 | 133 543 355 | |
Łotwa | 302 863 000 | 194 440 342 | |
Litwa | 447 842 000 | 287 517 958 | |
Luksemburg | 411 279 000 | 264 044 235 | |
Węgry | 1 347 946 000 | 865 391 549 | |
Malta | 121 027 000 | 77 700 251 | |
Niderlandy | 8 026 206 000 | 5 152 885 086 | |
Austria | 4 020 784 000 | 2 581 373 803 | |
Polska | 5 032 082 000 | 3 230 634 784 | |
Portugalia | 2 033 044 000 | 1 305 229 657 | |
Rumunia | 2 124 033 000 | 1 363 645 285 | |
Słowenia | 484 434 000 | 311 010 300 | |
Słowacja | 950 305 000 | 610 103 013 | |
Finlandia | 2 441 633 000 | 1 567 546 892 | |
Szwecja | 4 810 454 000 | 3 088 347 928 | |
Zjednoczone Królestwo | 24 198 305 000 | 15 535 495 219 | |
Ogółem | 164 461 110 000 | 105 585 279 137 | |
(1) Obliczenie stawki: (105 585 279 137) / (164 461 110 000) = 0,642007579402814 |
TABELA 4
Wyliczenie obniżki brutto wkładów opartych na DNB Danii, Niderlandów i Szwecji oraz jej finansowania, zgodnie z art. 2 ust. 5 decyzji 2014/335/UE, Euratom (rozdział 1 6)
Państwo członkowskie | Obniżka brutto | Udział procentowy w podstawie DNB | Przelicznik DNB zastosowany do obniżki brutto | Finansowanie obniżki |
(1) | (2) | (3) | (4) = (1) + (3) | |
Belgia | 2,85 | 31 777 303 | 31 777 303 | |
Bułgaria | 0,34 | 3 806 839 | 3 806 839 | |
Czechy | 1,26 | 14 023 927 | 14 023 927 | |
Dania | -143 750 903 | 1,92 | 21 409 615 | -122 341 288 |
Niemcy | 21,88 | 244 352 877 | 244 352 877 | |
Estonia | 0,16 | 1 745 444 | 1 745 444 | |
Irlandia | 1,63 | 18 167 355 | 18 167 355 | |
Grecja | 1,16 | 12 937 061 | 12 937 061 | |
Hiszpania | 7,65 | 85 455 962 | 85 455 962 | |
Francja | 15,12 | 168 825 817 | 168 825 817 | |
Chorwacja | 0,32 | 3 557 268 | 3 557 268 | |
Włochy | 11,10 | 123 964 872 | 123 964 872 | |
Cypr | 0,13 | 1 412 562 | 1 412 562 | |
Łotwa | 0,18 | 2 056 703 | 2 056 703 | |
Litwa | 0,27 | 3 041 237 | 3 041 237 | |
Luksemburg | 0,25 | 2 792 942 | 2 792 942 | |
Węgry | 0,82 | 9 153 725 | 9 153 725 | |
Malta | 0,07 | 821 879 | 821 879 | |
Niderlandy | -768 514 443 | 4,88 | 54 504 918 | -714 009 525 |
Austria | 2,44 | 27 304 620 | 27 304 620 | |
Polska | 3,06 | 34 172 212 | 34 172 212 | |
Portugalia | 1,24 | 13 806 137 | 13 806 137 | |
Rumunia | 1,29 | 14 424 031 | 14 424 031 | |
Słowenia | 0,29 | 3 289 728 | 3 289 728 | |
Słowacja | 0,58 | 6 453 397 | 6 453 397 | |
Finlandia | 1,48 | 16 580 811 | 16 580 811 | |
Szwecja | -204 568 593 | 2,92 | 32 667 165 | -171 901 428 |
Zjednoczone Królestwo | 14,71 | 164 327 532 | 164 327 532 | |
Ogółem | -1 116 833 939 | 100,00 | 1 116 833 939 |
TABELA 5
Korekta nierównowagi budżetowej na rzecz Zjednoczonego Królestwa za rok budżetowy 2018 na podstawie art. 4 decyzji 2014/335/UE, Euratom (rozdział 1 5)
Opis | Współczynnik (1) (%) | Kwota |
1. Udział Zjednoczonego Królestwa (w %) w teoretycznej nieograniczonej podstawie VAT | 16,1 945 | |
2. Udział Zjednoczonego Królestwa (w %) w sumie wydatków na rzecz państw członkowskich skorygowanej o wydatki związane z rozszerzeniem | 7,3 577 | |
3. (1) - (2) | 8,8 368 | |
4. Suma wydatków na rzecz państw członkowskich | 127 599 039 596 | |
5. Wydatki związane z rozszerzeniem (2) | 27 076 886 462 | |
6. Suma wydatków na rzecz państw członkowskich skorygowana o wydatki związane z rozszerzeniem = (4) - (5) | 100 522 153 134 | |
7. Początkowa kwota rabatu brytyjskiego = (3) × (6) × 0,66 | 5 862 761 188 | |
8. Korzyść dla Zjednoczonego Królestwa (3) | 854 326 562 | |
9. Podstawowy rabat brytyjski = (7) - (8) | 5 008 434 626 | |
10. Zyski nadzwyczajne z tradycyjnych zasobów własnych (4) | - 15 094 049 | |
11. Korekta dla Zjednoczonego Królestwa = (9) - (10) | 5 023 528 676 | |
(1) Dane procentowe w zaokrągleniu. (2) Kwota wydatków związanych z rozszerzeniem odpowiada sumie wydatków na rzecz 13 państw członkowskich (które przystąpiły do Unii po dniu 30 kwietnia 2004 r.), z wyjątkiem płatności bezpośrednich w rolnictwie oraz wydatków związanych z rynkiem, jak również części wydatków na rozwój obszarów wiejskich pochodzącej z Sekcji Gwarancji EFOGR. (3) "Korzyść dla Zjednoczonego Królestwa" odpowiada skutkom, jakie przyniosło temu państwu przejście na ograniczoną podstawę VAT oraz wprowadzenie zasobów własnych opartych na PNB/DNB. (4) Zyski nadzwyczajne odpowiadają zyskom netto Zjednoczonego Królestwa wynikającym ze wzrostu - z 10 % do 20 % z dniem 1 stycznia 2014 r. - wartości procentowej tradycyjnych zasobów własnych (TZW) zatrzymywanej przez państwa członkowskie na pokrycie kosztów ich poboru. |
TABELA 6
Obliczenie finansowania rabatu brytyjskiego wynoszącego 5 023 528 676 EUR (rozdział 1 5)
Państwo członkowskie | Procentowy udział w podstawach DNB | Udziały bez Zjednoczonego Królestwa | Udziały bez Niemiec, Niderlandów, Austrii, Szwecji i Zjednoczonego Królestwa | Trzy czwarte udziału Niemiec, Niderlandów, Austrii i Szwecji w kolumnie 2 | Dane z kolumny 4 rozłożone zgodnie z danymi w kolumnie 3 | Skala finansowania | Skala finansowania zastosowana do rabatu |
(1) | (2) | (3) | (4) | (5) | (6) = (2) + (4) + (5) | (7) | |
Belgia | 2,85 | 3,34 | 5,35 | 1,51 | 4,85 | 243 566 504 | |
Bułgaria | 0,34 | 0,40 | 0,64 | 0,18 | 0,58 | 29 178 641 | |
Czechy | 1,26 | 1,47 | 2,36 | 0,67 | 2,14 | 107 490 516 | |
Dania | 1,92 | 2,25 | 3,61 | 1,02 | 3,27 | 164 100 302 | |
Niemcy | 21,88 | 25,65 | 0,00 | - 19,24 | 0,00 | 6,41 | 322 179 902 |
Estonia | 0,16 | 0,18 | 0,29 | 0,08 | 0,27 | 13 378 467 | |
Irlandia | 1,63 | 1,91 | 3,06 | 0,86 | 2,77 | 139 249 046 | |
Grecja | 1,16 | 1,36 | 2,18 | 0,62 | 1,97 | 99 159 919 | |
Hiszpania | 7,65 | 8,97 | 14,39 | 4,07 | 13,04 | 655 002 400 | |
Francja | 15,12 | 17,72 | 28,44 | 8,03 | 25,76 | 1 294 015 214 | |
Chorwacja | 0,32 | 0,37 | 0,60 | 0,17 | 0,54 | 27 265 728 | |
Włochy | 11,10 | 13,01 | 20,88 | 5,90 | 18,91 | 950 165 278 | |
Cypr | 0,13 | 0,15 | 0,24 | 0,07 | 0,22 | 10 826 997 | |
Łotwa | 0,18 | 0,22 | 0,35 | 0,10 | 0,31 | 15 764 207 | |
Litwa | 0,27 | 0,32 | 0,51 | 0,14 | 0,46 | 23 310 454 | |
Luksemburg | 0,25 | 0,29 | 0,47 | 0,13 | 0,43 | 21 407 327 | |
Węgry | 0,82 | 0,96 | 1,54 | 0,44 | 1,40 | 70 161 425 | |
Malta | 0,07 | 0,09 | 0,14 | 0,04 | 0,13 | 6 299 530 | |
Niderlandy | 4,88 | 5,72 | 0,00 | - 4,29 | 0,00 | 1,43 | 71 864 875 |
Austria | 2,44 | 2,87 | 0,00 | - 2,15 | 0,00 | 0,72 | 36 001 212 |
Polska | 3,06 | 3,59 | 5,76 | 1,63 | 5,21 | 261 922 988 | |
Portugalia | 1,24 | 1,45 | 2,33 | 0,66 | 2,11 | 105 821 201 | |
Rumunia | 1,29 | 1,51 | 2,43 | 0,69 | 2,20 | 110 557 235 | |
Słowenia | 0,29 | 0,35 | 0,55 | 0,16 | 0,50 | 25 215 090 | |
Słowacja | 0,58 | 0,68 | 1,09 | 0,31 | 0,98 | 49 463 964 | |
Finlandia | 1,48 | 1,74 | 2,79 | 0,79 | 2,53 | 127 088 512 | |
Szwecja | 2,92 | 3,43 | 0,00 | - 2,57 | 0,00 | 0,86 | 43 071 742 |
Zjednoczone Królestwo | 14,71 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
Ogółem | 100,00 | 100,00 | 100,00 | - 28,25 | 28,25 | 100,00 | 5 023 528 676 |
Obliczeń dokonano do piętnastego miejsca po przecinku.
TABELA 7
Zestawienie dotyczące finansowania (1) budżetu ogólnego według rodzaju zasobów własnych i według państw członkowskich
Państwo członkowskie | Tradycyjne zasoby własne (TZW) | Zasoby własne oparte na VAT oraz DNB, łącznie z korektami | Zasoby własne ogółem (2) | ||||||||
Opłaty wyrównawcze netto w sektorze cukru (80%) | Cła netto (80 96) | Tradycyjne zasoby własne ogółem (80 96) | p.m. koszty poboru (20 % TZW brutto) | Zasoby własne oparte na VAT | Zasoby własne oparte na DNB | Obniżka dla: Danii, Niderlandów i Szwecji | Rabat brytyjski | Składki państw członkowskich ogółem | Udział wskładkach państw członkowskich (%) | ||
(1) | (2) | (3) = (1) + (2) | (4) | (5) | (6) | (7) | (8) | (9) = (5) + (6) + (7) + (8) | (10) | (11) = (3) + (9) | |
Belgia | p.m. | 2 231 751 142 | 2 231751 142 | 557 937 786 | 596 875 500 | 3 004 220 539 | 31 777 303 | 243 566 504 | 3 876 439 846 | 3,14 | 6 108 190 988 |
Bułgaria | p.m. | 85 589 891 | 85 589 891 | 21 397 473 | 81 719 400 | 359 897 893 | 3 806 839 | 29 178 641 | 474 602 773 | 0,38 | 560 192 664 |
Czechy | p.m. | 282 787 246 | 282 787 246 | 70 696 812 | 263 196 600 | 1 325 819 482 | 14 023 927 | 107 490 516 | 1 710 530 525 | 1,39 | 1 993 317 771 |
Dania | p.m. | 360 488 843 | 360 488 843 | 90 122 211 | 355 763 400 | 2 024 061 148 | -122 341 288 | 164 100 302 | 2 421 583 562 | 1,96 | 2 782 072 405 |
Niemcy | p.m. | 4 316 437 269 | 4 316 437 269 | 1 079 109 313 | 2 180 437 350 | 23 101 076 889 | 244 352 877 | 322 179 902 | 25 848 047 018 | 20,96 | 30 164 484 287 |
Estonia | p.m. | 32 355 040 | 32 355 040 | 8 088 760 | 38 415 900 | 165 013 924 | 1 745 444 | 13 378 467 | 218 553 735 | 0,18 | 250 908 775 |
Irlandia | p.m. | 304 670 375 | 304 670 375 | 76 167 594 | 274 269 900 | 1 717 538 481 | 18 167 355 | 139 249 046 | 2 149 224 782 | 1,74 | 2 453 895 157 |
Grecja | p.m. | 171 054 793 | 171 054 793 | 42 763 698 | 222 417 000 | 1 223 067 453 | 12 937 061 | 99 159 919 | 1 557 581 433 | 1,26 | 1 728 636 226 |
Hiszpania | p.m. | 1 628 890 605 | 1 628 890 605 | 407 222 651 | 1 608 243 900 | 8 078 991 279 | 85 455 962 | 655 002 400 | 10 427 693 541 | 8,46 | 12 056 584 146 |
Francja | p.m. | 1 685 105 856 | 1 685 105 856 | 421 276 464 | 3 255 672 300 | 15 960 762 323 | 168 825 817 | 1 294015214 | 20 679 275 654 | 16,77 | 22 364 381 510 |
Chorwacja | p.m. | 46 087 877 | 46 087 877 | 11 521 969 | 78 574 650 | 336 303 472 | 3 557 268 | 27 265 728 | 445 701 118 | 0,36 | 491 788 995 |
Włochy | p.m. | 1 930 311 295 | 1 930 311 295 | 482 577 824 | 2 116 640 700 | 11 719 616 597 | 123 964 872 | 950 165 278 | 14 910 387 447 | 12,09 | 16 840 698 742 |
Cypr | p.m. | 23 314 503 | 23 314 503 | 5 828 626 | 31 201 350 | 133 543 355 | 1 412 562 | 10 826 997 | 176 984 264 | 0,14 | 200 298 767 |
Łotwa | p.m. | 36 460 118 | 36 460 118 | 9 115 030 | 37 007 700 | 194 440 342 | 2 056 703 | 15 764 207 | 249 268 952 | 0,20 | 285 729 070 |
Litwa | p.m. | 85 705 837 | 85 705 837 | 21 426 459 | 55 587 300 | 287 517 958 | 3 041 237 | 23 310454 | 369 456 949 | 0,30 | 455 162 786 |
Luksemburg | p.m. | 23 145 219 | 23 145 219 | 5 786 305 | 61 691 850 | 264 044 235 | 2 792 942 | 21 407 327 | 349 936 354 | 0,28 | 373 081 573 |
Węgry | p.m. | 158 338 358 | 158 338 358 | 39 584 590 | 169 690 500 | 865 391 549 | 9 153 725 | 70 161 425 | 1 114 397 199 | 0,90 | 1 272 735 557 |
Malta | p.m. | 12 601 119 | 12 601 119 | 3 150 280 | 18 154050 | 77 700 251 | 821 879 | 6 299 530 | 102 975 710 | 0,08 | 115 576 829 |
Niderlandy | p.m. | 2 634 190 508 | 2 634 190 508 | 658 547 627 | 488 400 750 | 5 152 885 086 | -714 009 525 | 71 864 875 | 4 999 141 186 | 4,05 | 7 633 331 694 |
Austria | p.m. | 225 447 080 | 225 447 080 | 56 361 770 | 530 600 100 | 2 581 373 803 | 27 304 620 | 36 001 212 | 3 175 279 735 | 2,57 | 3 400 726 815 |
Polska | p.m. | 718 731 428 | 718 731 428 | 179 682 857 | 642 540 900 | 3 230 634 784 | 34 172 212 | 261 922 988 | 4 169 270 884 | 3,38 | 4 888 002 312 |
Portugalia | p.m. | 169 070 922 | 169 070 922 | 42 267 731 | 302 068 800 | 1 305 229 657 | 13 806 137 | 105 821 201 | 1 726 925 795 | 1,40 | 1 895 996 717 |
Rumunia | p.m. | 172 620 830 | 172 620 830 | 43 155 208 | 235 882 500 | 1 363 645 285 | 14 424 031 | 110 557 235 | 1 724 509 051 | 1,40 | 1 897 129 881 |
Słowenia | p.m. | 70 154 687 | 70 154 687 | 17 538 672 | 66 093 300 | 311 010 300 | 3 289 728 | 25 215 090 | 405 608 418 | 0,33 | 475 763 105 |
Słowacja | p.m. | 96 311 277 | 96 311 277 | 24 077 819 | 96 972 600 | 610 103 013 | 6 453 397 | 49 463 964 | 762 992 974 | 0,62 | 859 304 251 |
Finlandia | p.m. | 148 161643 | 148 161 643 | 37 040 411 | 304 539 300 | 1 567 546 892 | 16 580 811 | 127 088 512 | 2015 755 515 | 1,63 | 2 163 917 158 |
Szwecja | p.m. | 545 422 296 | 545 422 296 | 136 355 574 | 310 172 550 | 3 088 347 928 | -171 901 428 | 43 071 742 | 3 269 690 792 | 2,65 | 3 815 113 088 |
Zjednoczone Królestwo | p.m. | 3 275 958 729 | 3 275 958 729 | 818 989 682 | 3 315 837 000 | 15 535495219 | 164 327 532 | -5 023 528 676 | 13 992 131 075 | 11,35 | 17 268 089 804 |
Ogółem | p.m. | 21 471 164 786 | 21 471 164 786 | 5 367 791 196 | 17 738 667 150 | 105 585 279 137 | 0 | 0 | 123 323 946 287 | 100,00 | 144 795 111 073 |
0) p.m. (zasoby własne + pozostałe dochody = dochody ogółem = wydatki ogółem); (144 795 111 073 + 3 697 380 465 ^ 148 492 491 538 = 148 492 491 538). (2) Zasoby własne ogółem jako procent DNB: (144 795 111 073) / (16 446 111 000 000) = 0,88 %; pułap zasobów własnych jako procent DNB: 1,20%. |
B. CZĘŚĆ OGÓLNE ZESTAWIENIE DOCHODÓW WEDŁUG POZYCJI W BUDŻECIE
Tytuł | Dział | Budżet 2019 | Budżet korygujący nr 3/2019 | Nowa kwota |
1 | ZASOBY WŁASNE | 144 501 559 279 | 293 551 794 | 144 795 111 073 |
3 | NADWYŻKI, SALDA I DOSTOSOWANIA | 1 802 988 329 | 1 802 988 329 | |
4 | DOCHODY POCHODZĄCE OD OSÓB PRACUJĄCYCH W INSTYTUCJACH I INNYCH ORGANACH UNII | 1 606 517 342 | 1 606 517 342 | |
5 | DOCHODY Z DZIAŁALNOŚCI ADMINISTRACYJNEJ INSTYTUCJI | 25 050 050 | 25 050 050 | |
6 | WKŁADY I ZWROTY ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ POROZUMIEŃ I PROGRAMÓW UNIJNYCH | 130 000 000 | 130 000 000 | |
7 | ODSETKI OD ZALEGŁYCH PŁATNOŚCI I GRZYWNY | 115 000 000 | 115 000 000 | |
8 | OPERACJE ZACIĄGANIA I UDZIELANIA POŻYCZEK | 2 823 744 | 2 823 744 | |
9 | DOCHODY RÓŻNE | 15 001 000 | 15 001 000 | |
OGÓŁEM | 148 198 939 744 | 293 551 794 | 148 492 491 538 |
TYTUŁ 1
ZASOBY WŁASNE
ROZDZIAŁ 1 1 - OPŁATY OKREŚLONE W RAMACH WSPÓLNEJ ORGANIZACJI RYNKU CUKRU (ART. 2 UST. 1 LIT. A) DECYZJI 2014/335/UE, EURATOM)
ROZDZIAŁ 1 2 - CŁA I INNE OPŁATY, O KTÓRYCH MOWA W ART. 2 UST. 1 LIT. A) DECYZJI 2014/335/UE, EURATOM
ROZDZIAŁ 1 3 - ZASOBY WŁASNE Z TYTUŁU PODATKU VAT ZGODNIE Z ART. 2 UST. 1 LIT. B) DECYZJI 2014/335/ UE, EURATOM
ROZDZIAŁ 1 4 - ZASOBY WŁASNE OPARTE NA DOCHODZIE NARODOWYM BRUTTO ZGODNIE Z ART. 2. UST. 1 LIT. C) DECYZJI 2014/335/UE, EURATOM
Artykuł Pozycja | Dział | Budżet 2019 | Budżet korygujący nr 3/2019 | Nowa kwota |
ROZDZIAŁ 1 1 | ||||
1 1 0 | Opłaty od produkcji dotyczące roku gospodarczego 2005/ 2006 oraz lat poprzednich | p.m. | p.m. | |
1 1 1 | Opłaty od składowania cukru | p.m. | p.m. | |
1 1 3 | Opłaty od niewyeksportowanej produkcji cukru C, izoglukozy C i syropu inulinowego C oraz od substytutów cukru C i izoglukozy C | p.m. | p.m. | |
1 1 7 | Opłata produkcyjna | p.m. | p.m. | |
1 1 8 | Jednorazowe opłaty od dodatkowych kwot cukru i uzupełniających kwot izoglukozy | p.m. | p.m. | |
1 1 9 | Opłata za nadwyżki | p.m. | p.m. | |
ROZDZIAŁ 1 1 - OGÓŁEM | p.m. | p.m. | ||
ROZDZIAŁ 1 2 | 21 471 164 786 | 21 471 164 786 | ||
1 2 0 | Cła i inne opłaty, o których mowa w art. 2 ust. 1 lit. a) decyzji 2014/335/UE, Euratom | |||
ROZDZIAŁ 1 2 - OGÓŁEM | 21 471 164 786 | 21 471 164 786 | ||
ROZDZIAŁ 1 3 | 17 738 667 150 | 17 738 667 150 | ||
1 3 0 | Zasoby własne z tytułu podatku VAT zgodnie z art. 2 ust. 1 lit. b) decyzji 2014/335/UE, Euratom | |||
ROZDZIAŁ 1 3 - OGÓŁEM | 17 738 667 150 | 17 738 667 150 | ||
ROZDZIAŁ 1 4 | 105 291 727 343 | 293 551 794 | 105 585 279 137 | |
1 4 0 | Zasoby własne oparte na dochodzie narodowym brutto zgodnie z art. 2 ust. 1 lit. c) decyzji 2014/335/UE, Euratom | |||
ROZDZIAŁ 1 4 - OGÓŁEM | 105 291 727 343 | 293 551 794 | 105 585 279 137 | |
ROZDZIAŁ 1 5 - KOREKTA NIERÓWNOWAGI BUDŻETOWEJ
ROZDZIAŁ 1 6 - OBNIŻKA BRUTTO SKŁADEK ROCZNYCH OPARTYCH NA DNB PRZYZNANA NIEKTÓRYM PAŃSTWOM CZŁONKOWSKIM
Artykuł Pozycja | Dział | Budżet 2019 | Budżet korygujący nr 3/2019 | Nowa kwota |
1 5 0 | ROZDZIAŁ 1 5 Korekta nierównowagi budżetowej przyznana Zjednoczonemu Królestwu zgodnie z art. 4 i 5 decyzji 2014/335/UE, Euratom | 0,- | 0,- | |
ROZDZIAŁ 1 5 - OGÓŁEM | 0,- | 0,- | ||
1 6 0 | ROZDZIAŁ 1 6 Obniżka brutto składek rocznych opartych na DNB przyznana niektórym państwom członkowskim na mocy art. 2 ust. 5 decyzji 2014/335/UE, Euratom | 0,- | 0,- | |
ROZDZIAŁ 1 6 - OGÓŁEM | 0,- | 0,- | ||
Tytuł 1 - Ogółem | 144 501 559 279 | 293 551 794 | 144 795 111 073 |
TYTUŁ 1
ZASOBY WŁASNE
ROZDZIAŁ 1 4 - ZASOBY WŁASNE OPARTE NA DOCHODZIE NARODOWYM BRUTTO ZGODNIE Z ART. 2. UST. 1 LIT. C) DECYZJI 2014/335/UE, EURATOM
1 4 0 Zasoby własne oparte na dochodzie narodowym brutto zgodnie z art. 2 ust. 1 lit. c) decyzji 2014/335/UE, Euratom
Budżet 2019 | Budżet korygujący nr 3/2019 | Nowa kwota |
105 291 727 343 | 293 551 794 | 105 585 279 137 |
Uwagi
Zasoby oparte na DNB stanowią zasoby "dodatkowe", zapewniające dochody niezbędne do pokrycia wydatków przekraczających kwotę uzyskaną z tradycyjnych zasobów własnych, płatności opartych na VAT oraz innych dochodów w danym roku. W konsekwencji dzięki zasobom opartym na DNB budżet ogólny Unii Europejskiej jest zawsze zbilansowany ex ante.
Stawka poboru tych zasobów określona jest na podstawie dodatkowych dochodów potrzebnych do sfinansowania wydatków budżetowych niepokrytych z innych zasobów (płatności oparte na VAT, tradycyjne zasoby własne i inne dochody). W ten sposób stawkę poboru stosuje się do DNB każdego z państw członkowskich.
Stawka mająca zastosowanie do dochodu narodowego brutto państw członkowskich w odniesieniu do przedmiotowego roku budżetowego wynosi 0,6420 %.
Podstawa prawna
Decyzja Rady 2014/335/UE, Euratom z dnia 26 maja 2014 r. w sprawie systemu zasobów własnych Unii Europejskiej (Dz.U. L 168 z 7.6.2014, s. 105), w szczególności jej art. 2 ust. 1 lit. c).
ROZDZIAŁ 1 4 - ZASOBY WŁASNE OPARTE NA DOCHODZIE NARODOWYM BRUTTO ZGODNIE Z ART. 2. UST. 1 LIT. C) DECYZJI 2014/335/UE, EURATOM (ciągdalszy)
1 4 0 (ciągdalszy)
Państwo członkowskie | Budżet 2019 | Budżet korygujący nr 3/2019 | Nowa kwota |
Belgia | 2 995 868 103 | 8 352 436 | 3 004 220 539 |
Bułgaria | 358 897 292 | 1 000 601 | 359 897 893 |
Czechy | 1 322 133 394 | 3 686 088 | 1 325 819 482 |
Dania | 2 018 433 784 | 5 627 364 | 2 024 061 148 |
Niemcy | 23 036 850 485 | 64 226 404 | 23 101 076 889 |
Estonia | 164 555 147 | 458 777 | 165 013 924 |
Irlandia | 1 712 763 322 | 4 775 159 | 1 717 538 481 |
Grecja | 1 219 667 039 | 3 400 414 | 1 223 067 453 |
Hiszpania | 8 056 529 792 | 22 461 487 | 8 078 991 279 |
Francja | 15 916 387 668 | 44 374 655 | 15 960 762 323 |
Chorwacja | 335 368 470 | 935 002 | 336 303 472 |
Włochy | 11 687 033 320 | 32 583 277 | 11 719 616 597 |
Cypr | 133 172 073 | 371 282 | 133 543 355 |
Łotwa | 193 899 752 | 540 590 | 194 440 342 |
Litwa | 286 718 591 | 799 367 | 287 517 958 |
Luksemburg | 263 310 130 | 734 105 | 264 044 235 |
Węgry | 862 985 558 | 2 405 991 | 865 391 549 |
Malta | 77 484 226 | 216 025 | 77 700 251 |
Niderlandy | 5 138 558 859 | 14 326 227 | 5 152 885 086 |
Austria | 2 574 196 980 | 7 176 823 | 2 581 373 803 |
Polska | 3 221 652 863 | 8 981 921 | 3 230 634 784 |
Portugalia | 1 301 600 813 | 3 628 844 | 1 305 229 657 |
Rumunia | 1 359 854 032 | 3 791 253 | 1 363 645 285 |
Słowenia | 310 145 618 | 864 682 | 311 010 300 |
Słowacja | 608 406 784 | 1 696 229 | 610 103 013 |
Finlandia | 1 563 188 745 | 4 358 147 | 1 567 546 892 |
Szwecja | 3 079 761 598 | 8 586 330 | 3 088 347 928 |
Zjednoczone Królestwo | 15 492 302 905 | 43 192 314 | 15 535 495 219 |
Artykuł 1 4 0 -- Ogółem | 105 291 727 343 | 293 551 794 | 105 585 279 137 |
SEKCJA III
KOMISJA
WYDATKI
Tytuł | Dział | Budżet 2019 | Budżet korygujący nr 3/2019 | Nowa kwota | ||||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | |||
01 | SPRAWY GOSPODARCZE I FINANSOWE | 336 080 338 | 1 203 618 938 | 336 080 338 | 1 203 618 938 | |||
02 | RYNEK WEWNĘTRZNY, PRZEMYSŁ, PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ I MŚP | 2 796 047 759 | 2 473 254 542 | 2 796 047 759 | 2 473 254 542 | |||
03 | KONKURENCJA | 111 419 935 | 111 419 935 | 111 419 935 | 111 419 935 | |||
04 | ZATRUDNIENIE, SPRAWY SPOŁECZNE I WŁĄCZENIE SPOŁECZNE | 14 753 357 684 | 11 910 403 179 | 14 753 357 684 | 11 910 403 179 | |||
Rezerwy (40 02 41) | 2 124 650 | 2 124 650 | 2 124 650 | 2 124 650 | ||||
14 755 482 334 | 11 912 527 829 | 14 755 482 334 | 11 912 527 829 | |||||
05 | ROLNICTWO I ROZWÓJ OBSZARÓW WIEJSKICH | 58 407 290 788 | 56 640 808 555 | 58 407 290 788 | 56 640 808 555 | |||
06 | MOBILNOŚĆ I TRANSPORT | 4 808 120 781 | 2 509 542 057 | 4 808 120 781 | 2 509 542 057 | |||
07 | ŚRODOWISKO | 524 637 568 | 370 305 068 | 524 637 568 | 370 305 068 | |||
08 | BADANIA NAUKOWE I INNOWACJE | 7 485 465 948 | 6 736 960 766 | 7 485 465 948 | 6 736 960 766 | |||
09 | SIECI KOMUNIKACYJNE, TREŚCI I TECHNOLOGIE | 2 429 876 987 | 2 133 586 653 | 2 429 876 987 | 2 133 586 653 | |||
10 | BEZPOŚREDNIE BADANIA NAUKOWE | 439 836 973 | 428 260 154 | 439 836 973 | 428 260 154 | |||
11 | GOSPODARKA MORSKA I RYBOŁÓWSTWO | 1 027 770 112 | 660 534 435 | 1 027 770 112 | 660 534 435 | |||
Rezerwy (40 02 41) | 117 158 000 | 108 850 000 | 117 158 000 | 108 850 000 | ||||
1 144 928 112 | 769 384 435 | 1 144 928 112 | 769 384 435 | |||||
12 | STABILNOŚĆ FINANSOWA, USŁUGI FINANSOWE I UNIA RYNKÓW KAPITAŁOWYCH | 118 629 491 | 120 397 491 | 293 551 794 | 293 551 794 | 118 629 491 | 120 397 491 | |
13 | POLITYKA REGIONALNA I MIEJSKA | 41 290 035 252 | 34 798 506 413 | 41 583 587 046 | 35 092 058 207 | |||
14 | PODATKI I UNIA CELNA | 177 189 872 | 176 043 872 | 177 189 872 | 176 043 872 | |||
15 | EDUKACJA I KULTURA | 4 559 701 295 | 4 052 011 674 | 4 559 701 295 | 4 052 011 674 | |||
16 | KOMUNIKACJA SPOŁECZNA | 216 190 642 | 213 072 642 | 216 190 642 | 213 072 642 | |||
17 | ZDROWIE I BEZPIECZEŃSTWO ŻYWNOŚCI | 616 863 058 | 561 494 331 | 616 863 058 | 561 494 331 | |||
18 | MIGRACJA I SPRAWY WEWNĘTRZNE | 2 271 495 179 | 2 575 769 156 | 2 271 495 179 | 2 575 769 156 | |||
Rezerwy (40 02 41) | 520 082 000 | 159 985 000 | 520 082 000 | 159 985 000 | ||||
2 791 577 179 | 2 735 754 156 | 2 791 577 179 | 2 735 754 156 | |||||
19 | INSTRUMENTY POLITYKI ZAGRANICZNEJ | 869 399 248 | 721 583 145 | 869 399 248 | 721 583 145 | |||
20 | HANDEL | 115 720 915 | 114 996 915 | 115 720 915 | 114 996 915 | |||
21 | WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA I ROZWÓJ | 3 716 766 158 | 3 301 481 774 | 3 716 766 158 | 3 301 481 774 | |||
22 | POLITYKA SĄSIEDZTWA I NEGOCJACJE W SPRAWIE ROZSZERZENIA | 5 072 397 502 | 3 769 644 975 | 5 072 397 502 | 3 769 644 975 | |||
23 | POMOC HUMANITARNA I OCHRONA LUDNOŚCI | 1 764 263 810 | 1 704 662 100 | 1 764 263 810 | 1 704 662 100 | |||
Rezerwy (40 02 41) | 117 200 000 | 54 760 000 | 117 200 000 | 54 760 000 | ||||
1 881 463 810 | 1 759 422 100 | 1 881 463 810 | 1 759 422 100 | |||||
24 | ZWALCZANIE NADUŻYĆ FINANSOWYCH | 82 812 100 | 82 945 264 | 82 812 100 | 82 945 264 | |||
25 | KOORDYNACJA POLITYK KOMISJI I DORADZTWO PRAWNE | 260 051 836 | 260 126 836 | 260 051 836 | 260 126 836 | |||
26 | ADMINISTRACJA KOMISJI | 1 143 259 951 | 1 142 431 971 | 1 143 259 951 | 1 142 431 971 | |||
Rezerwy (40 02 41) | 620 000 | 310 000 | 620 000 | 310 000 | ||||
1 143 879 951 | 1 142 741 971 | 1 143 879 951 | 1 142 741 971 | |||||
27 | BUDŻET | 73 674 246 | 73 674 246 | 73 674 246 | 73 674 246 | |||
28 | KONTROLA | 19 730 856 | 19 730 856 | 19 730 856 | 19 730 856 | |||
29 | STATYSTYKA | 159 791 212 | 143 606 212 | 159 791 212 | 143 606 212 | |||
30 | EMERYTURY I RENTY ORAZ WYDATKI POWIĄZANE | 2 008 091 000 | 2 008 091 000 | 2 008 091 000 | 2 008 091 000 | |||
31 | SŁUŻBY JĘZYKOWE | 403 346 735 | 403 346 735 | 403 346 735 | 403 346 735 | |||
32 | ENERGIA | 2 006 200 068 | 1 627 907 277 | 2 006 200 068 | 1 627 907 277 | |||
33 | SPRAWIEDLIWOŚĆ I KONSUMENCI | 264 795 838 | 247 037 892 | 264 795 838 | 247 037 892 | |||
Rezerwy (40 02 41) | 345 000 | 259 000 | 345 000 | 259 000 | ||||
265 140 838 | 247 296 892 | 265 140 838 | 247 296 892 | |||||
34 | DZIAŁANIA W DZIEDZINIE KLIMATU | 165 102 178 | 108 439 678 | 165 102 178 | 108 439 678 | |||
40 | REZERWY | 1 284 777 650 | 677 788 650 | 1 284 777 650 | 677 788 650 | |||
Ogółem | 161 780 190 965 | 144 083 485 387 | 293 551 794 | 293 551 794 | 162 073 742 759 | 144 377 037 181 | ||
Z czego rezerwa (40 02 41) | 757 529 650 | 326 288 650 | 757 529 650 | 326 288 650 |
TYTUŁ 13
POLITYKA REGIONALNA I MIEJSKA
Tytuł Rozdział | Dział | Budżet 2019 | Budżet korygujący nr 3/2019 | Nowa kwota | |||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | ||
13 01 | WYDATKI ADMINISTRACYJNE W OBSZARZE POLITYKI "POLITYKA REGIONALNA I MIEJSKA" | 91 407 077 | 91 407 077 | 293 551 794 | 293 551 794 | 91 407 077 | 91 407 077 |
13 03 | EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO I INNE DZIAŁANIA W ZAKRESIE POLITYKI REGIONALNEJ | 31 164 595 772 | 26 733 927 873 | 31 164 595 772 | 26 733 927 873 | ||
13 04 | FUNDUSZ SPÓJNOŚCI (FS) | 9 778 080 799 | 7 730 676 635 | 9 778 080 799 | 7 730 676 635 | ||
13 05 | INSTRUMENT POMOCY PRZEDAKCESYJNEJ - ROZWÓJ REGIONALNY ORAZ WSPÓŁPRACA REGIONALNA I TERYTORIALNA | 91 453 604 | 127 494 828 | 91 453 604 | 127 494 828 | ||
13 06 | FUNDUSZ SOLIDARNOŚCI | 50 000 000 | 50 000 000 | 343 551 794 | 343 551 794 | ||
13 07 | ROZPORZĄDZENIE O POMOCY | 35 122 000 | 25 000 000 | 35 122 000 | 25 000 000 | ||
13 08 | PROGRAM WSPIERANIA REFORM STRUKTURALNYCH - OPERACYJNA POMOC TECHNICZNA | 79 376 000 | 40 000 000 | 79 376 000 | 40 000 000 | ||
Tytuł 13 - Ogółem | 41 290 035 252 | 34 798 506 413 | 293 551 794 | 293 551 794 | 41 583 587 046 | 35 092 058 207 |
TYTUŁ 13
POLITYKA REGIONALNA I MIEJSKA
ROZDZIAŁ 13 06 - FUNDUSZ SOLIDARNOŚCI
Tytuł Rozdział Artykuł Pozycja | Dział | RF | Budżet 2019 | Budżet korygujący nr 3/2019 | Nowa kwota | |||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | |||
13 06 13 06 01 | FUNDUSZ SOLIDARNOŚCI Wspieranie państw członkowskich w przypadku poważnych klęsk żywiołowych istotnie wpływających na warunki życia, środowisko naturalne lub gospodarkę | 9 | 50 000 000 | 50 000 000 | 293 551 794 | 293 551 794 | 343 551 794 | 343 551 794 |
13 06 02 | Wspieranie państw prowadzących negocjacje w sprawie przystąpienia do UE w przypadku poważnych klęsk żywiołowych istotnie wpływających na warunki życia, środowisko naturalne lub gospodarkę | 9 | p.m. | p.m. | p.m. | p.m. | ||
Rozdział 13 06 - Ogółem | 50 000 000 | 50 000 000 | 293 551 794 | 293 551 794 | 343 551 794 | 343 551 794 |
13 06 01 Wspieranie państw członkowskich w przypadku poważnych klęsk żywiołowych istotnie wpływających na warunki życia, środowisko naturalne lub gospodarkę
Budżet 2019 | Budżet korygujący nr 3/2019 | Nowa kwota | |||
Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności |
50 000 000 | 50 000 000 | 293 551 794 | 293 551 794 | 343 551 794 | 343 551 794 |
Uwagi
W niniejszym artykule zapisano środki pochodzące z uruchomienia Funduszu Solidarności Unii Europejskiej w przypadku poważnych klęsk żywiołowych lub klęsk żywiołowych o zasięgu regionalnym w państwach członkowskich. Pomoc powinna być udzielana zainteresowanym państwom członkowskim w przypadku klęsk żywiołowych, przy czym należy określić termin wykorzystania przyznanej pomocy finansowej oraz wprowadzić wymóg uzasadnienia wykorzystania przez państwa beneficjentów otrzymanej pomocy. Pomoc podlega zwrotowi w przypadku gdy poniesione koszty zrekompensowano płatnościami ze strony osób trzecich, np. zgodnie z zasadą "zanieczyszczający płaci", lub gdy kwota pomocy przekroczyła ostateczną wycenę szkód.
Z wyjątkiem płatności zaliczkowych, przydział środków będzie przeprowadzony przez przesunięcie środków z rezerwy lub - jeśli rezerwa okaże się niewystarczająca - w drodze budżetu korygującego, równolegle do decyzji o mobilizacji Funduszu Solidarności Unii Europejskiej.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady (WE) nr 2012/2002 z dnia 11 listopada 2002 r. ustanawiające Fundusz Solidarności Unii Europejskiej (Dz.U. L 311 z 14.11.2002, s. 3).
Rozporządzenie Rady (UE, Euratom) nr 1311/2013 z dnia 2 grudnia 2013 r. określające wieloletnie ramy finansowe na lata 2014-2020 (Dz.U. L 347 z 20.12.2013, s. 884), w szczególności jego art. 10.
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.