Opinia Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego w sprawie: "Akt o jednolitym rynku - określenie brakujących środków" (opinia dodatkowa)(2014/C 67/09)
Sprawozdawca: Benedicte FEDERSPIEL
Współsprawozdawcy: Martin SIECKER i Ivan VOLEŠ
(Dz.U.UE C z dnia 6 marca 2014 r.)
Dnia 14 lutego 2013 r. Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny postanowił, zgodnie z art. 29 ust. 2 regulaminu wewnętrznego, sporządzić opinię w sprawie:
"Akt o jednolitym rynku - określenie brakujących środków" (opinia dodatkowa).
Sekcja Jednolitego Rynku, Produkcji i Konsumpcji, której powierzono przygotowanie prac Komitetu w tej sprawie, przyjęła swoją opinię dnia 2 października 2013 r.
Na 493. sesji plenarnej w dniach 16-17 października 2013 r. (posiedzenie z 16 października) Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny stosunkiem głosów 119 do 4 - 13 osób wstrzymało się od głosu - przyjął następującą opinię:
Bruksela, 16 października 2013 r.
| Przewodniczący Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego |
| Henri MALOSSE |
1 Dz.U. C 24 z 28.1.2012, s. 99.
2 Dz.U. C 132 z 3.5.2011, s. 47; Dz.U. C 24 z 28.1.2012, s. 99; Dz.U. C 299 z 4.10.2012, s. 165.
3 COM(2010) 603 final.
4 Zob. katalog przeszkód stojących na drodze do osiągnięcia jednolitego rynku opublikowany przez Centrum Monitorowania Jednolitego Rynku: http://www.eesc.europa.eu/?i=portal.en.publications. 24626.
5 Dz.U. C 11 z 15.1.2013, s. 54.
6 EKES-owskie Centrum Monitorowania Jednolitego Rynku dokona oceny wpływu dyrektywy usługowej na sektor budowlany szeregu państw członkowskich z punktu widzenia społeczeństwa obywatelskiego.
7 C. Dhéret; A. Lazarowicz; F. Nicoli; Y. Pascouau; F. Zuleeg, "Making progress towards the completion of the Single European Labour Market" [Postęp w urzeczywistnianiu jednolitego europejskiego rynku pracy]. Badanie EPC nr 75 z maja 2013 r.
8 Zob. opinia EKES-u Dz.U. C 76 z 14.3.2013, s. 24.
9 Art. 3 ust. 3. TUE.
12 "Intracommunity cross-border parcel delivery" [Wewnątrzwspólnotowe transgraniczne doręczanie przesyłek] - badanie przeprowadzone dla Komisji Europejskiej przez FTI Consulting, Londyn, 2011 r.
13 Dz.U. C 66 z 3.3.1997, s. 5.
14 Można by na przykład zastosować przyjętą w Zjednoczonym Królestwie zasadę "one-in/one-out", oznaczającą zasadniczo, że gdy wprowadza się nowe uregulowanie, trzeba jednoczenie znieść inny akt prawny.
15 Opinia EKES-u "Inteligentne regulacje - odpowiedź na potrzeby małych i średnich przedsiębiorstw", Dz.U C 327 z 12.11.2013, s. 33.
16 Zob. na przykład doświadczenia związane z tzw. "kartą Seczenyi" na Węgrzech.
17 Zob. opinie EKES-u: Dz.U. C 143 z 22.5.2012, s. 130 i Dz.U. C 24 z 28.1.2012, s. 146.
18 COM(2013) 32 final: Sprawozdanie Komisji dla Parlamentu Europejskiego, Rady, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów na temat postępów w dążeniu do osiągnięcia interoperacyjności systemu kolei.