Opinia - Pakiet NAIADES II.
Dz.U.UE.C.2014.126.48
Akt nienormatywny(2014/C 126/12)
(Dz.U.UE C z dnia 26 kwietnia 2014 r.)
KOMITET REGIONÓW
Uwagi ogólne
Zasady pomocniczości i proporcjonalności
Szczegółowe uwagi dotyczące komunikatu
Zarządzanie
Finansowanie
Uwagi szczegółowe na temat wniosku dotyczącego rozporządzenia
Uwagi szczegółowe na temat wniosku dotyczącego dyrektywy
Poprawka 1 | |
COM(2013) 621 final | |
Motyw 2 | |
Uzasadnienie | |
Motyw 2 rozporządzenia odnosi się do dostosowywania statków zgodnie z postępem technicznym. Komitet Regionów pragnie dodać odniesienie do modernizacji z myślą o uczynieniu statków bardziej przyjaznymi dla środowiska, co jest jednym z głównych celów programu NAIADES II. | |
Poprawka 2 | |
COM(2013) 621 final | |
Artykuł 1 | |
Tekst zaproponowany przez Komisję | Poprawka KR-u |
Artykuł 8 rozporządzenia (WE) nr 718/1999 otrzymuje brzmienie: | Artykuł 8 rozporządzenia (WE) nr 718/1999 otrzymuje brzmienie: |
"Artykuł 8 | "Artykuł 8 |
Nie naruszając przepisów art. 3 ust. 5, każde państwo członkowskie może przedsięwziąć środki mające na celu w szczególności: | Nie naruszając przepisów art. 3 ust. 5, każde państwo członkowskie może przedsięwziąć środki mające na celu w szczególności: |
- ułatwienie przewoźnikom śródlądowym opuszczania branży w celu wcześniejszego przejścia na emeryturę albo przekwalifikowania się do pracy w innej dziedzinie, - organizację szkoleń zawodowych lub programów przekwalifikowania członków załogi odchodzących z sektora, - doskonalenie umiejętności w zakresie żeglugi śródlądowej w celu zapewnienia rozwoju i przyszłości branży, - zachęcanie właścicieli-szyprów do przystępowania do stowarzyszeń branżowych i wzmacnianie organizacji reprezentujących sektor śródlądowego transportu wodnego na szczeblu Unii, - zachęcanie do dostosowywania statków do postępu technicznego w celu polepszenia warunków pracy oraz zwiększenia bezpieczeństwa, - zachęcanie do modernizacji statków za pomocą rozwiązań innowacyjnych i ich dostosowywania do postępu technicznego w zakresie ochrony środowiska". | - ułatwienie przewoźnikom śródlądowym opuszczania branży w celu wcześniejszego przejścia na emeryturę albo przekwalifikowania się do pracy w innej dziedzinie, - organizację szkoleń zawodowych lub programów przekwalifikowania członków załogi odchodzących z sektora, - doskonalenie umiejętności w zakresie żeglugi śródlądowej w celu zapewnienia rozwoju i przyszłości branży, - wspieranie zachęcanie właścicieli-szyprów do przystępowania w przystępowaniu do stowarzyszeń branżowych i wzmacnianie organizacji reprezentujących sektor śródlądowego transportu wodnego na szczeblu Unii, - propagowanie zachęcanie do dostosowywania statków do postępu technicznego w celu polepszenia warunków pracy oraz zwiększenia bezpieczeństwa, - zachęcanie do modernizacji statków za pomocą rozwiązań innowacyjnych i ich dostosowywania do postępu technicznego w zakresie ochrony środowiska". Możliwe jest także podjęcie innych środków, jeśli są one zgodne z celami pakietu NAIADES i przyczyniają się do ich osiągnięcia. |
Uzasadnienie | |
Komitet Regionów pragnąłby, by fundusz rezerwowy wykorzystywano w sposób proaktywny i by pomógł on w osiągnięciu celów określonych w pakiecie NAIADES. Uważa ponadto, że słowo "zachęcanie" jest zbyt ogólnikowe i powinno zostać zastąpione mocniejszym sformułowaniem, by zapewnić bardziej proaktywne podejście ze strony państw członkowskich. |
Bruksela, 31 stycznia 2014 r.
Przewodniczący Komitetu Regionów | |
Ramón Luis VALCÁRCEL SISO |
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.