Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu w sprawie projektu decyzji dotyczącej sprawy COMP/M.6471 - Outokumpu/Inoxum - Sprawozdawca: Grecja.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2013.312.3

Akt nienormatywny
Wersja od: 26 października 2013 r.

Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu w dniu 25 października 2012 r. w sprawie projektu decyzji dotyczącej sprawy COMP/M.6471 - Outokumpu/Inoxum

Sprawozdawca: Grecja

(2013/C 312/04)

(Dz.U.UE C z dnia 26 października 2013 r.)

1.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja stanowi koncentrację w rozumieniu rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 ("rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw").
2.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja ma wymiar unijny w rozumieniu rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
3.
Komitet Doradczy zgadza się z podanymi przez Komisję definicjami właściwych rynków produktowych, zawartymi w projekcie decyzji.

W szczególności w odniesieniu do definicji rynku produktowego, Komitet Doradczy zgadza się, że należy ocenić wpływ zgłoszonej transakcji na następujące rynki:

a)
w odniesieniu do produkcji i podaży wyrobów ze stali nierdzewnej:
(i)
produkcja płyt;
(ii)
wyroby płaskie gorącowalcowane: można uwzględnić odrębne rynki zbytu dla taśmy czarnej i białej gorącowalcowanej, jednak w tej sprawie nie ma konieczności określenia dokładnej definicji rynku produktowego;
(iii)
wyroby płaskie zimnowalcowane (z wyłączeniem taśmy precyzyjnej), bez rozróżniania między towarami i specjalizacjami bądź według gatunku/grupy, wykończenia powierzchni lub konchowego zastosowania;
(iv)
taśma precyzyjna;
b)
żelazochrom, przy czym w tej sprawie nie ma konieczności określenia dokładnej definicji rynku produktowego;
c)
w odniesieniu do dystrybucji wyrobów płaskich ze stali nierdzewnej: dystrybutorzy a zakłady obróbki stali nierdzewnej, przy czym w tej sprawie nie ma konieczności określenia dokładnej definicji rynku produktowego.
4.
Komitet Doradczy zgadza się z podanymi przez Komisję definicjami właściwych rynków geograficznych, zawartymi w projekcie decyzji.

W szczególności w odniesieniu do definicji rynku geograficznego, Komitet Doradczy zgadza się, że należy ocenić wpływ zgłoszonej transakcji na następujące rynki:

a)
w przypadku produkcji i podaży wyrobów ze stali nierdzewnej: na terenie EOG;
b)
żelazochrom: na terenie EOG, przy czym w tej sprawie nie ma konieczności określenia dokładnej definicji rynku geograficznego;
c)
w przypadku dystrybucji wyrobów płaskich ze stali nierdzewnej: na poziomie krajowym lub co najwyżej regionalnym (tj. szerszym niż krajowym), przy czym w tej sprawie nie ma konieczności określenia dokładnej definicji rynku geograficznego.
5.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że proponowana koncentracja nie zakłóca w istotny sposób skutecznej konkurencji na rynku wewnętrznym lub znacznej jego części na następujących rynkach:
a)
produkcja płyt;
b)
wyroby płaskie gorącowalcowane, taśma czarna i biała gorącowalcowana;
c)
taśma precyzyjna;
d)
żelazochrom;
e)
dystrybucja wyrobów płaskich ze stali nierdzewnej.
6.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że proponowana koncentracja w istotny sposób zakłóca skuteczną konkurencję na rynku wewnętrznym lub na znacznej jego części na następujących rynkach:
a)
produkcja wyrobów płaskich zimnowalcowanych na rynku EOG.
7.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że ostateczne zobowiązania zaproponowane przez stronę zgłaszającą w dniu 19 października 2012 r. ("ostateczne zobowiązania") w pełni odnoszą się do problemów w dziedzinie konkurencji, jakie Komisja stwierdziła na rynku EOG w odniesieniu do wyrobów płaskich zimnowalcowanych.
8.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że pod warunkiem wypełnienia końcowych zobowiązań istnieje niewielkie prawdopodobieństwo, że zgłoszona transakcja w istotny sposób zakłóci skuteczną konkurencję na rynku wewnętrznym lub na znacznej jego części.
9.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że w związku z powyższym należy uznać zgłoszoną transakcję za zgodną z zasadami rynku wewnętrznego oraz funkcjonowaniem porozumienia EOG zgodnie z art. 2 ust. 2 i art. 8 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw oraz art. 57 porozumienia EOG.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.