Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu w dniu 22 kwietnia 2020 r. dotycząca wstępnego projektu decyzji w sprawie M.9409 - Aurubis/Metallo Group Holding Sprawozdawca: Chorwacja.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2020.224.6

Akt nienormatywny
Wersja od: 8 lipca 2020 r.

Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu w dniu 22 kwietnia 2020 r. dotycząca wstępnego projektu decyzji w sprawie M.9409 - Aurubis/Metallo Group Holding

Sprawozdawca: Chorwacja

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2020/C 224/04)

(Dz.U.UE C z dnia 8 lipca 2020 r.)

Transakcja

1.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że transakcja stanowi koncentrację w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.

Wymiar unijny

2.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że transakcja ma wymiar unijny zgodnie z art. 1 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.

Rynki produktowe

3.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z przedstawioną przez Komisję definicją właściwego rynku produktowego w odniesieniu do skupu złomu miedzi do przetopu i rafinacji (CSSR).
4.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z przedstawioną przez Komisję definicją właściwego rynku produktowego w odniesieniu do skupu złomu miedzi klasy 2.
5.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z przedstawioną przez Komisję definicją właściwego rynku produktowego w odniesieniu do katod miedzianych.
6.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z przedstawioną przez Komisję definicją właściwego rynku produktowego w odniesieniu do prętów miedzianych.
7.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z przedstawioną przez Komisję definicją właściwego rynku produktowego w odniesieniu do kształtek miedzianych.

Rynki geograficzne

8.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z przedstawioną przez Komisję definicją właściwego rynku geograficznego w odniesieniu do skupu złomu miedzi do przetopu i rafinacji (CSSR) jako rynku o zasięgu EOG.
9.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z przedstawioną przez Komisję definicją właściwego rynku geograficznego w odniesieniu do skupu złomu miedzi klasy 2 jako rynku o zasięgu EOG.
10.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z przedstawioną przez Komisję definicją właściwego rynku geograficznego w odniesieniu do katod miedzianych jako rynku światowego.
11.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, która kwestię definicji właściwego rynku geograficznego w odniesieniu do prętów miedzianych pozostawia bez rozstrzygnięcia.
12.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, która kwestię definicji właściwego rynku geograficznego w odniesieniu do kształtek miedzianych pozostawia bez rozstrzygnięcia.

Ocena wpływu na konkurencję

13.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z oceną Komisji, że zgłoszona transakcja nie doprowadzi do znacznego zakłócenia skutecznej konkurencji w odniesieniu do nieskoordynowanych skutków horyzontalnych na:
a)
rynku skupu CSSR w EOG;
b)
rynku skupu złomu miedzi klasy 2 w EOG.
14.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z oceną Komisji, że zgłoszona transakcja nie doprowadzi do znacznego zakłócenia skutecznej konkurencji w odniesieniu do nieskoordynowanych skutków wertykalnych.
15.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z oceną Komisji, że jest mało prawdopodobne, aby Aurubis i Metallo miały po transakcji zdolność i motywację do prowadzenia strategii zamykania dostępu do dostaw na jakimkolwiek możliwym rynku.
16.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z oceną Komisji, że jest mało prawdopodobne, aby Aurubis i Metallo miały po transakcji zdolność i motywację do prowadzenia strategii zamykania dostępu do klientów na jakimkolwiek możliwym rynku.

Zgodność z rynkiem wewnętrznym

17.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że zgłoszoną transakcję należy zatem uznać za zgodną z rynkiem wewnętrznym oraz z funkcjonowaniem Porozumienia EOG.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.