Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na jego posiedzeniu w sprawie projektu decyzji dotyczącej sprawy M.6166 - Deutsche Börse/NYSE Euronext - Sprawozdawca: Zjednoczone Królestwo.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2014.254.3

Akt nienormatywny
Wersja od: 5 sierpnia 2014 r.

Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na jego posiedzeniu w dniu 17 sierpnia 2012 r. w sprawie projektu decyzji dotyczącej sprawy M.6166 - Deutsche Börse/NYSE Euronext
Sprawozdawca: Zjednoczone Królestwo

(2014/C 254/04)

(Dz.U.UE C z dnia 5 sierpnia 2014 r.)

1.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja stanowi koncentrację w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. a) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
2.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja ma wymiar unijny zgodnie z art. 1 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
3.
Komitet Doradczy zgadza się z podanymi przez Komisję definicjami właściwych rynków produktowych i geograficznych, określonych w projekcie decyzji.
4.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że zgłoszona transakcja nie spowodowałaby znacznego zakłócenia efektywnej konkurencji na odnośnych rynkach w obszarach: 1) instrumentów pieniężnych; 2) danych rynkowych i licencjonowania indeksów; 3) produktów i usług technologii informacyjnej; 4) zarządzania zabezpieczeniem.
5.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że zgłoszona transakcja w formie pierwotnie zaproponowanej przez strony zgłaszające spowodowałaby znaczne zakłócenie efektywnej konkurencji na następujących rynkach, niezależnie od ich zakresu geograficznego:
-
na rynku istniejących i nowych europejskich giełdowych transakcji typu future i opcji na stopy procentowe, niezależnie od tego, czy wyniki transakcji są analizowane na jednym ogólnym rynku transakcji typu future i opcji na stopy procentowe, czy też na oddzielnych rynkach krótkoterminowych lub długoterminowych transakcji typu future i opcji, w tym na oddzielnych rynkach stóp procentowych według waluty (euro i funt szterling),
-
na rynku istniejących i nowych europejskich giełdowych transakcji typu future i opcji na akcje, niezależnie od tego, czy wyniki transakcji są analizowane na podstawie indywidualnych aktywów bazowych, wszystkich aktywów bazowych danego pochodzenia, czy też wszystkich aktywów bazowych w EOG,
-
na rynku nowych europejskich giełdowych transakcji typu future i opcji związanych z indeksem akcyjnym,
-
na rynku usług poza arkuszem zleceń w zakresie europejskich kontraktów pakietowych na giełdowe instrumenty pochodne (niezależnie od tego, czy rynek ten dzieli się dalej na linie uwzględniane w obrocie w ramach arkusza zleceń),
-
na rynku rejestracji obrotu, usług potwierdzania warunków transakcji i usług systemu rozliczeniowego opartego na partnerach centralnych w odniesieniu do elastycznych wersji europejskich kapitałowych pozagiełdowych transakcji typu future i opcji.
6.
Komitet Doradczy zgadza się z przeprowadzoną przez Komisję analizą efektywności i z wnioskiem, że efektywność ta nie może przeciwdziałać znaczącemu zakłóceniu efektywnej konkurencji wynikającemu ze zgłoszonej transakcji.
7.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że ostateczne zobowiązania przedstawione przez strony zgłaszające w dniu 14 grudnia 2011 r. nie rozwiązują w wystarczający sposób problemów w zakresie konkurencji zidentyfikowanych przez Komisję i w związku z tym nie wyeliminują znaczącego zakłócenia efektywnej konkurencji wynikającego ze zgłoszonej transakcji.
8.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja musi zatem zostać uznana za niezgodną ze wspólnym rynkiem oraz z funkcjonowaniem Porozumienia EOG. Jedno państwo członkowskie wstrzymuje się od głosu.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.