Ogłoszenie o naborze nr PE/288/S - Dyrektor (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Partnerstwa na rzecz Demokracji Parlamentarnej - Dyrekcja ds. Stosunków z Parlamentami Narodowymi

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2023.160A.1

Akt nienormatywny
Wersja od: 5 maja 2023 r.

OGŁOSZENIE O NABORZE NR PE/288/S

DYREKTOR (K/M)

(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)

Dyrekcja Generalna ds. Partnerstwa na rzecz Demokracji Parlamentarnej - Dyrekcja ds. Stosunków z Parlamentami Narodowymi

(2023/C 160 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 5 maja 2023 r.)

1.
Wolne stanowisko

Przewodnicząca Parlamentu Europejskiego podjęła decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora (K/M) (AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnejds. Partnerstwa na rzecz Demokracji Parlamentarnej- Dyrekcja ds. Stosunków z Parlamentami Narodowymi na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 1  (zwanego dalej "regulaminem").

Procedura naboru, mająca dać organowi powołującemu większy wybór, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór dotyczy grupy zaszeregowania AD 14 2 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 16 292,34 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem na rzecz Unii i jest zwolniona z podatku krajowego, może być powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie pracowniczym.

Zwracamy uwagę, że stanowisko to podlega przepisom o polityce mobilności pracowników, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego 15 stycznia 2018 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor (K/M) będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2.
Miejsce pracy

Bruksela. Stanowisko może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, pochodzenie etniczne, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor (K/M) będzie wykonywał następujące zadania, stosując się do wytycznych i decyzji przyjętych przez organy parlamentarne i dyrektor generalną 3 :

zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki organizacyjnej Sekretariatu Generalnego obejmującej szereg działów zajmujących się obszarami kompetencji dyrekcji, zgodnie z polityką Parlamentu,
kierowanie zespołami pracowników, ich organizowanie, motywowanie i koordynowanie - optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i budżetowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,
planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii) - podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów - ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości,
doradzanie dyrektor generalnej, sekretarzowi generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,
współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,
zarządzanie konkretnymi projektami mogącymi wiązać się z odpowiedzialnością finansową i ich wdrażanie,
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.
5.
Warunki dopuszczalności

W procedurze naboru mogą kandydować osoby spełniające następujące warunki w dniu, w którym upływa termin zgłaszania kandydatur:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu wymagane są w szczególności:

obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej 4 ,
korzystanie z pełni praw obywatelskich,
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
poziom etyczny wymagany do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.
b)
Warunki szczegółowe
(i)
Wymagane tytuły lub dyplomy
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej, jeżeli normalny czas trwania tych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej oraz co najmniej roczne odpowiednie doświadczenie zawodowe 5 , jeżeli normalny czas trwania tych studiów wynosi co najmniej trzy lata.

Dyplomy - niezależnie od tego, czy zostały wydane w państwie członkowskim Unii, czy w innym kraju - muszą być uznane przez oficjalny organ państwa członkowskiego Unii, np. ministerstwo edukacji jednego z państw członkowskich.

Osoby kandydujące mające dyplom wydany w państwie niebędącym członkiem 6  Unii muszą dołączyć do zgłoszenia dokument potwierdzający równoważność dyplomów z dyplomami UE. Więcej informacji na temat uznawania kwalifikacji spoza UE można znaleźć w sieciach ENIC-NARIC (https://www.enic-naric.net/).

(ii)
Wymagane doświadczenie zawodowe

Doświadczenie zawodowe nabyte po uzyskaniu wymienionych wyżej kwalifikacji:

dwanaście lat, przynajmniej w części zdobyte w dziedzinach kompetencji dyrekcji, w tym minimum sześć lat w środowisku europejskim lub międzynarodowym i minimum sześć lat na stanowiskach kierowniczych w dużej jednostce organizacyjnej.
(iii)
Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 7  oraz zadowalająca znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

6.
Etapy selekcji

Aby pomóc organowi powołującemu w wyborze, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatur i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które należy zaprosić na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium zatwierdza listę; komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium może wówczas rozpocząć przesłuchania kandydatów.

Rozmowy będą się odnosiły do opisu charakteru obowiązków podanego w punkcie 4, a także do następujących zdolności:

zmysł strategiczny,
zdolności kierownicze,
umiejętność przewidywania,
umiejętność szybkiego reagowania,
dokładność,
komunikatywność.
7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

piątek 26 maja 2023 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Osoby kandydujące prosimy o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie pdf - listu motywacyjnego (z dopiskiem: do wiadomości Sekretarza Generalnego Parlamentu Europejskiego, ogłoszenie o naborze nr PE/288/S) i życiorysu w formacie Europass 8 , z podaniem w przedmiocie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/288/S):

PERS-EPSeniorManagement@ep.europa.eu

Decyduje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Należy upewnić się, że zeskanowane dokumenty są czytelne.

Dyplomy uzyskane po tym terminie wymagają uznania przez NARIC. W praktyce oznacza to, że dyplomom brytyjskim wydawanym od 1 stycznia 2021 r. musi towarzyszyć dokument potwierdzający równoważność wydany przez właściwy organ państwa członkowskiego UE.

Przypomina się osobom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również o doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; dokumenty te przyjmuje się tylko w formie odpisu lub kserokopii 9 . Dokumenty te nie są zwracane.

Dane osobowe osób kandydujących będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 10 , zwłaszcza w odniesieniu do poufności i bezpieczeństwa danych.

ZAŁĄCZNIK

Dyrekcja Generalna ds. Partnerstwa na rzecz Demokracji Parlamentarnej - Dyrekcja ds. Stosunków z Parlamentami Narodowymi

Główne zadania

(Jednostka zatrudniająca 22 pracowników: 20 urzędników i 2 pracowników zatrudnionych na czas określony)

18.4.2023

Koordynacja głównych działań dyrekcji, w tym kontaktów i działań następczych z organami politycznymi i administracyjnymi PE (kabinetami, wiceprzewodniczącymi, grupami politycznymi, dyrekcjami generalnymi itp.).
Opracowywanie notatek i analiz dla posłów.
Utrzymywanie stosunków z przedstawicielami parlamentów narodowych w Brukseli i w stolicach europejskich.
Uczestnictwo w działaniach sieci Europejskiego Centrum Badań Parlamentarnych i Dokumentacji (ECPRD) oraz w międzyparlamentarnej wymianie informacji w sprawach UE (IPEX) (współkierowanie ECPRD - członek Rady IPEX).
Działania następcze w odniesieniu do: celów, sprawozdań z działalności, projektów z portfela projektów parlamentarnych, akt pracowniczych itp.
Pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.

DZIAŁ DS. WSPÓŁPRACY INSTYTUCJONALNEJ

Wspieranie delegacji PE na Konferencję Organów do Spraw Wspólnoty (COSAC) w przygotowywaniu posiedzeń, sporządzaniu not, działaniach następczych itp. oraz udział w pracach sekretariatu COSAC.
Organizacja dwustronnych wizyt posłów i urzędników parlamentów narodowych, organizacja i rozwój stosunków z przedstawicielami parlamentów narodowych w PE. Organizacja programu wsparcia parlamentu prezydencji (PPSP).
Wspieranie przewodniczącej, wiceprzewodniczących i organów politycznych PE w stosunkach z parlamentami narodowymi, w tym z Konferencją Przewodniczących Parlamentów (EUSC), w posiedzeniach sekretarzy generalnych i in.
Współprowadzenie sekretariatu i monitorowanie działań ECPRD, w tym publikacja biuletynu "Spotlight on Parliaments in Europe". Współpraca z DG EPRS.
Zapewnienie udziału PE w platformie IPEX.
Współpraca z DG EXPO, zwłaszcza koordynacja działań i wydarzenia z udziałem parlamentów narodowych poświęcone wspieraniu demokracji, budowaniu potencjału instytucjonalnego, obserwacji wyborów i pomocy przedakcesyjnej zgodnie z portfelem projektów parlamentarnych (PPP).
Zapewnienie zarządzania budżetem środków udostępnionych dyrekcji.

DZIAŁ DS. DIALOGU USTAWODAWCZEGO

Dialog ustawodawczy i kontrola parlamentarna: organizacja międzyparlamentarnych posiedzeń komisji we współpracy z sekretariatami komisji, w tym specjalistycznych konferencji międzyparlamentarnych, np. konferencji na mocy art. 13 TSCG, europejskiego semestru, grupy ds. wspólnej kontroli parlamentarnej (GWKP) nad Europolem oraz wsparcie konferencji WPZiB/WPBiO. Organizacja dwustronnych wizyt posłów i urzędników parlamentów narodowych w PE.
Kontrola zasady pomocniczości: przyjmowanie dokumentów od parlamentów narodowych, zarządzanie bazą danych "CONNECT" oraz przygotowywanie comiesięcznego komunikatu dla Konferencji Przewodniczących Komisji i posłów w sprawie dokumentów przesłanych przez parlamenty narodowe w rozumieniu protokołów 1 i 2 (uzasadnione opinie i uwagi); aktualizacja (we współpracy z przedstawicielami parlamentów narodowych) elektronicznego spisu odpowiednich komisji PE i parlamentów krajowych (CORCOM).
Koordynacja działań międzyparlamentarnych: opracowanie półrocznego kalendarza działań międzyparlamentarnych PE i parlamentów narodowych dla Konferencji Przewodniczących oraz jego dystrybucja w instytucji i poza nią; dystrybucja w PE tygodniowego programu działań organizowanych we współpracy z parlamentami narodowymi.
Organizacja posiedzeń międzyparlamentarnych wysokiego szczebla z udziałem przewodniczącej Parlamentu Europejskiego i przewodniczących parlamentów narodowych.
Wsparcie dla organów parlamentarnych: pomoc dla organów i administracji PE przez dostarczanie wiedzy fachowej w dziedzinie współpracy międzyparlamentarnej, zwłaszcza komunikatów tematycznych i notatek o sytuacji politycznej i społeczno-gospodarczej w danym państwie na potrzeby wizyt dwustronnych i wyjazdów delegacji komisji.
Wsparcie dla sprawozdawców: pomaganie posłom, zwłaszcza sprawozdawcom, w projektach ustawodawczych, do których parlamenty narodowe zgłoszą znaczną liczbę uzasadnionych opinii i uwag (noty dla sprawozdawców, posiedzenia ad hoc z udziałem sprawozdawców i parlamentów narodowych itp.).
Współpraca międzyparlamentarna na szczeblu administracyjnym: organizowanie we współpracy z poszczególnymi dyrekcjami generalnymi spotkań tematycznych (w formie seminariów lub grup roboczych) między administracją parlamentów narodowych i sekretariatem Parlamentu Europejskiego.
1 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
2 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu.
3 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
4 Państwami członkowskimi Unii Europejskiej są: Belgia, Bułgaria, Czechy, Dania, Niemcy, Estonia, Irlandia, Grecja, Hiszpania, Francja, Chorwacja, Włochy, Cypr, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Węgry, Malta, Niderlandy, Austria, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowenia, Słowacja, Finlandia, Szwecja.
5 Tego roku doświadczenia nie zalicza się do doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
6 Kwalifikacje/dyplomy uzyskane w Zjednoczonym Królestwie do 31 grudnia 2020 r. są akceptowane bez innego potwierdzenia.
7 Języki urzędowe Unii Europejskiej to: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
9 Nie dotyczy to osób zatrudnionych w Parlamencie Europejskim w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur. Do osób kandydujących należy upewnienie się, czy służby Parlamentu otrzymały kompletną dokumentację odpowiadającą kandydaturze (jeżeli odpowiednich dokumentów brakuje na portalu HRM (Streamline)).
10 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.