Ogłoszenie o naborze nr PE/246/S - Dyrektor generalny (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 15) - Dyrekcja Generalna ds. Bezpieczeństwa i Ochrony.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2020.354A.15

Akt nienormatywny
Wersja od: 23 października 2020 r.

OGŁOSZENIE O NABORZE NR PE/246/S
Dyrektor generalny (K/M)

(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 15)

DYREKCJA GENERALNA DS. BEZPIECZEŃSTWA I OCHRONY

(2020/C 354 A/02)

(Dz.U.UE C z dnia 23 października 2020 r.)

1.
Wolne stanowisko

Przewodniczący Parlamentu Europejskiego podjął decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora generalnego 1  (AD, grupa zaszeregowania 15) w Dyrekcji Generalnej ds. Bezpieczeństwa i Ochrony na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 2  (zwanego dalej "regulaminem").

Przedmiotowa procedura naboru, której celem jest zapewnienie organowi powołującemu większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z procedurą wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD15 3 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 16 787,82 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.

Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że przedmiotowe stanowisko podlega przepisom z zakresu polityki mobilności, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego w dniu 15 stycznia 2018 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor generalny będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2.
Miejsce pracy

Bruksela. Stanowisko to może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor będzie wykonywał, w ramach wytycznych i decyzji przyjętych przez władze parlamentarne i sekretarza generalnego, następujące zadania 4 :

zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, obejmującej kilka dyrekcji zajmujących się poszczególnymi obszarami działalności dyrekcji generalnej,
proponowanie zmian, określanie celów i środków, zarządzanie zespołami, wybór modeli organizacyjnych, gospodarowanie zasobami,
zarządzanie projektami o charakterze przekrojowym lub nadzorowanie ich realizacji,
doradzanie sekretarzowi generalnemu i posłom do Parlamentu Europejskiego w swojej dziedzinie kompetencji; współpraca z dyrektorem Wydziału Prawnego i pozostałymi dyrektorami generalnymi,
w razie potrzeby - reprezentowanie instytucji,
pełnienie funkcji delegowanego urzędnika zatwierdzającego,
w razie potrzeby - zastępowanie sekretarza generalnego.
5.
Warunki dopuszczalności

W dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, muszą być spełnione następujące warunki:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu wymagane są w szczególności:

posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
korzystanie z pełni praw obywatelskich,
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
poziom etyczny wymagany do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.
b)
Warunki szczegółowe
(i)
Wymagane tytuły, dyplomy i doświadczenie zawodowe
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku 5 , w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata,

co najmniej piętnastoletnie doświadczenie zawodowe, nabyte po uzyskaniu kwalifikacji wymienionych powyżej, w tym co najmniej dziewięcioletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym.
(ii)
Zakres wymaganej wiedzy
doskonała wiedza ogólna z zakresu spraw europejskich,
doskonała znajomość zagadnień polityki wewnętrznej, krajowej i międzynarodowej,
doskonała znajomość metod kierowania dużą organizacją sektora publicznego lub prywatnego, której działalność łączy w sobie wymiar polityczny i wymiar zarządzania,
doskonałe zrozumienie poszczególnych kultur reprezentowanych w instytucjach europejskich,
doskonała znajomość struktury Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, jego organizacji, środowiska pracy i poszczególnych zaangażowanych podmiotów,
doskonała znajomość rozporządzenia finansowego, przepisów wewnętrznych i innych związanych z nimi aktów Parlamentu Europejskiego;
doskonała znajomość zasad i środków zarządzania regulaminowego i ich wdrażania,
doskonała wiedza ogólna z zakresu administracji (zagadnienia dotyczące zasobów ludzkich, zarządzania, budżetu, finansów, informatyki, aspektów prawnych itd.),
doskonała znajomość technik zarządzania.
(iii)
Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 6  oraz bardzo dobra znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

(iv)
Wymagane predyspozycje
zmysł strategiczny,
zdolności kierownicze,
umiejętność przewidywania,
umiejętność szybkiego reagowania,
dokładność,
komunikatywność.
6.
Procedura wyboru

Aby pomóc organowi powołującemu w dokonaniu wyboru, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatów i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które powinny zostać zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium przyjmuje wspomnianą listę, po czym komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium będzie wówczas mogło rozpocząć przesłuchania kandydatów.

7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

13 listopada 2020 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Kandydaci proszeni są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie pdf - listu motywacyjnego (ze wzmianką: à l'attention de Monsieur le Secrétaire général du Parlement européen, avis de recrutement numéro PE/246/S) i życiorysu w formacie Europass 7 , z podaniem w przedmiocie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/246/S):

PERS-EPSeniorManagement@ep.europa.eu

Decyduje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Należy upewnić się, że dokumenty zeskanowane są czytelne.

Przypomina się, że w dniu rozmowy należy przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również o doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; wspomniane dokumenty przyjmowane są jedynie w formie kopii lub kserokopii 8 . Żaden z wymienionych dokumentów nie zostanie zwrócony.

Dane osobowe podane w ramach niniejszej procedury naboru będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 9 .

hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.

fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA GENERALNA DS. BEZPIECZEŃSTWA I OCHRONY

PODSTAWOWE OBOWIĄZKI

(JEDNOSTKA ZATRUDNIAJĄCA 778 PRACOWNIKÓW: 158 urzędników, 22 pracowników zatrudnionych na czas określony i 598 pracowników kontraktowych)

Zapewnianie bezpieczeństwa Parlamentu Europejskiego, mienia i osób w trzech miejscach pracy, przy pełnym poszanowaniu przepisów dotyczących bezpieczeństwa i ochrony w Parlamencie Europejskim oraz zasad określonych przez władze polityczne; świadczenie profesjonalnych i wysokiej jakości usług w zakresie bezpieczeństwa ogólnego i przeciwpożarowego, spełniających najwyższe standardy zawodowe i dostosowanych do działalności parlamentarnej,
wzmacnianie ogólnego poziomu bezpieczeństwa wszystkich budynków Parlamentu Europejskiego i ich otoczenia poprzez wdrażanie wszystkich decyzji Prezydium dotyczących bezpieczeństwa, a także kontynuowanie procedur weryfikacji bezpieczeństwa wszystkich zewnętrznych usługodawców zatrudnionych w PE (w ramach protokołu ustaleń); zarządzanie programem PE w zakresie elektronicznych środków zaradczych (TSCM),
zastosowanie odpowiednich środków bezpieczeństwa w trzech miejscach pracy Parlamentu Europejskiego, określonych na podstawie oceny ryzyka; zapewnianie skutecznych usług w zakresie bezpieczeństwa oraz doraźnych analiz ryzyka na potrzeby przyjmowania publiczności i zarządzania nią podczas ważnych wydarzeń odbywających się w Parlamencie Europejskim;
zapewnianie rekrutacji i szkolenia pracowników oraz corocznej organizacji operacyjnej ich zadań w zakresie nadzoru i prewencji w celu zagwarantowania najwyższego poziomu profesjonalizmu, kompetencji i motywacji,
zapewnianie ochrony bezpośredniej przewodniczącemu Parlamentu Europejskiego oraz rozmieszczanie uzbrojonych pracowników odpowiedzialnych za zapewnienie bezpieczeństwa punktów strategicznych na terenie Parlamentu,
utrzymywanie i wzmacnianie relacji z lokalnymi i krajowymi organami krajów przyjmujących w zakresie bezpieczeństwa oraz zacieśnianie współpracy międzyinstytucjonalnej w dziedzinie bezpieczeństwa,
zapewnianie funkcjonowania systemów bezpieczeństwa fizycznego instytucji w trzech miejscach pracy oraz wyposażenie instytucji w nowe, zaawansowane technologie w zakresie bezpieczeństwa i kontroli dostępu, które będzie można adaptować do przyszłych osiągnięć technologicznych (iPACS);
działania na rzecz rozwoju partycypacyjnej kultury bezpieczeństwa w Parlamencie Europejskim; opracowywanie kampanii informacyjnych i uświadamiających.

DZIAŁ DS. OCENY RYZYKA

Przyczynianie się do konsolidacji zarządzania bezpieczeństwem w oparciu o ryzyko - opracowywanie porad w dziedzinie bezpieczeństwa i analiz ryzyka; analizowanie incydentów i wydarzeń zewnętrznych mających wpływ na bezpieczeństwo Parlamentu Europejskiego,
wzmacnianie wyspecjalizowanej służby dochodzeniowej, w tym poprzez utworzenie wyspecjalizowanego zespołu ds. elektronicznych środków zaradczych; dostosowanie służby do wymogów mandatu DG SAFE,
wzmacnianie, dzięki włączeniu jednostki "Need to Know" do działu, przepływu informacji i synergii między tą służbą a działem odpowiedzialnym za dogłębną analizę ryzyka wydarzeń w Parlamencie Europejskim,
zapewnianie wdrożenia procedur wewnętrznych i zarządzanie administracyjnym aspektem poświadczeń bezpieczeństwa, a także wprowadzanie wszelkich środków i procedur związanych z kontrolą bezpieczeństwa pracowników firm zewnętrznych potrzebujących dostępu do budynków Parlamentu Europejskiego, na podstawie protokołu ustaleń podpisanego z władzami belgijskimi,
utrzymywanie i wzmacnianie, w ramach ogólnego celu DG SAFE, współpracy ze służbami bezpieczeństwa pozostałych instytucji i organami krajowymi państw przyjmujących poprzez aktywny i regularny udział w spotkaniach koordynacyjnych oraz sprawną i stałą wymianę informacji,
przyczynianie się do zmiany i dostosowania obowiązujących przepisów w różnych obszarach działalności DG SAFE,
przyczynianie się do konsolidacji profesjonalizacji DG SAFE.

DYREKCJA A

DYREKCJA DS. BEZPOŚREDNIEGO WSPARCIA, OCHRONY I BEZPIECZEŃSTWA (PASS)

Zapewnianie bezpieczeństwa osób i mienia w trzech miejscach pracy PE zgodnie z zasadami określonymi przez władze polityczne; zapewnienie przyjęcia, bezpośredniej ochrony i stałej pomocy użytkownikom w Parlamencie; zapewnienie skutecznych usług w zakresie bezpieczeństwa i przyjmowania na potrzeby zarządzania odwiedzającymi podczas ważnych wydarzeń w obrębie instytucji; zapewnianie ochrony bezpośredniej przewodniczącemu; wprowadzenie i zorganizowanie służby uzbrojonego personelu,
koordynowanie na szczeblu dyrekcji wdrażania nowej kompleksowej koncepcji bezpieczeństwa: określanie celów i koordynowanie prac działów dyrekcji PASS; koordynowanie zadań i zapewnianie wymiany informacji między poszczególnymi działami dyrekcji i dyrekcjami DG SAFE,
reprezentowanie Parlamentu Europejskiego na zewnątrz w swojej dziedzinie kompetencji: zapewnianie łączności i organizowanie niezbędnej współpracy z właściwymi organami krajów przyjmujących i służbami bezpieczeństwa pozostałych instytucji,
uczestniczenie w ponownej ocenie środków technicznych niezbędnych do zwiększenia bezpieczeństwa w trzech miejscach pracy, przyczynianie się do wzmocnienia i reorganizacji wszystkich wejść do budynków Parlamentu Europejskiego, przyczynianie się do realizacji projektu iPACS.

DZIAŁ DS. AKREDYTACJI

Wydawanie przepustek i zezwoleń na wstęp do budynków Parlamentu Europejskiego w trzech miejscach pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami określonymi w kompleksowej koncepcji bezpieczeństwa, mandatem DG SAFE i nową kulturą bezpieczeństwa Parlamentu Europejskiego,
zarządzanie ogólnymi i szczegółowymi prawami dostępu do budynków Parlamentu w ścisłej współpracy z pozostałymi działami i dyrekcjami DG SAFE,
uczestniczenie: w pracach grup roboczych DG SAFE zajmujących się polityką bezpieczeństwa; we współpracy w dziedzinie bezpieczeństwa na szczeblu międzyinstytucjonalnym i na poziomie krajów przyjmujących; w istotnych międzydyrekcyjnych projektach parlamentarnego portfolio projektów, a także wnoszenie wkładu w te prace, współpracę i projekty,
ścisła współpraca z odpowiednimi służbami przy wyborze, nabywaniu i wdrażaniu elektronicznych systemów akredytacji.

DZIAŁ DS. OCHRONY I BEZPIECZEŃSTWA W BRUKSELI

Zapewnianie wszelkich funkcji operacyjnych dotyczących bezpieczeństwa i ochrony osób i mienia w Brukseli, a mianowicie: zapewnianie kontroli dostępu do budynków i instalacji Parlamentu Europejskiego (osoby, pojazdy, dostawy i korespondencja); czuwanie nad prawidłowym przebiegiem wizyt oficjalnych, posiedzeń i wydarzeń wszelkiego rodzaju; czuwanie nad stosowaniem i przestrzeganiem krajowych i europejskich przepisów w dziedzinie bezpieczeństwa,
wdrażanie decyzji podjętych przez organy Parlamentu Europejskiego w dziedzinie bezpieczeństwa, a mianowicie: formułowanie opinii na temat organizacji wydarzeń oraz dbanie o to, by instrukcje były stosowane przez pracowników, a także aktywne uczestniczenie, w swojej dziedzinie kompetencji, w opracowywaniu projektów budowy i zagospodarowania budynków oraz uczestniczenie w monitorowaniu prac,
przyczynianie się do realizacji nowej kompleksowej koncepcji bezpieczeństwa w swoich dziedzinach kompetencji (udział w procedurach selekcji, projektowaniu organizacji, zasad i rozmieszczenia personelu, we wdrażaniu nowej rocznej organizacji operacyjnej oraz w zarządzaniu personelem i jego ocenie),
zapewnianie łączności z organami krajowymi i organami pozostałych instytucji w dziedzinie bezpieczeństwa (zabezpieczenie dzielnicy europejskiej, przestępstwa, utrzymanie porządku publicznego, lepsze praktyki itp.).

DZIAŁ DS. OCHRONY I BEZPIECZEŃSTWA W STRASBURGU

Wdrażanie decyzji podjętych przez organy Parlamentu Europejskiego w dziedzinie bezpieczeństwa; zapewnianie wszelkich funkcji operacyjnych dotyczących bezpieczeństwa i ochrony osób i mienia w Strasbourgu; zapewnienie otwarcia i zamknięcia określonych budynków, stref robót i biur; zapewnianie kontroli dostępu do budynków i instalacji Parlamentu Europejskiego (osoby, pojazdy, dostawy i korespondencja),
przyczynianie się do przekształcenia obiektu w centrum konferencyjne, formułowanie opinii na temat wydarzeń i dbanie o to, by personel stosował się do instrukcji; udział w opracowywaniu projektów budowy i urządzenia budynków oraz udział w nadzorze prac; czuwanie nad prawidłowym przebiegiem wizyt oficjalnych, posiedzeń i wydarzeń wszelkiego rodzaju; czuwanie nad stosowaniem i przestrzeganiem krajowych i europejskich przepisów w dziedzinie bezpieczeństwa,
zapewnianie łączności z organami krajowymi i organami pozostałych instytucji w dziedzinie bezpieczeństwa (przestępstwa, utrzymanie porządku publicznego, najlepsze praktyki, organizacja wydarzeń na dużą skalę itp.),
przyczynianie się do realizacji nowej kompleksowej koncepcji bezpieczeństwa w swoich dziedzinach kompetencji (udział w procedurach selekcji, projektowaniu organizacji, zasad i rozmieszczenia personelu, w zarządzaniu operacyjnym oraz w zarządzaniu personelem i jego ocenie).

DZIAŁ DS. OCHRONY I BEZPIECZEŃSTWA W LUKSEMBURGU

Zapewnianie funkcji operacyjnych dotyczących bezpieczeństwa i ochrony osób i mienia w Luksemburgu, a mianowicie: zapewnianie kontroli dostępu do budynków i instalacji Parlamentu Europejskiego; czuwanie nad prawidłowym przebiegiem wizyt oficjalnych, posiedzeń i wydarzeń wszelkiego rodzaju; czuwanie nad stosowaniem i przestrzeganiem krajowych i europejskich przepisów w dziedzinie bezpieczeństwa,
wdrażanie decyzji podjętych przez organy Parlamentu Europejskiego w dziedzinie bezpieczeństwa, a mianowicie: wydawanie opinii na temat organizacji wydarzeń i czuwanie nad przestrzeganiem wytycznych przez personel; aktywny udział, w swojej dziedzinie kompetencji, w opracowywaniu projektów budowy i urządzenia budynków oraz udział w nadzorze prac,
przyczynianie się do realizacji nowej kompleksowej koncepcji bezpieczeństwa w swoich dziedzinach kompetencji (udział w procedurach selekcji, projektowaniu organizacji, zasad i rozmieszczenia personelu, w zarządzaniu operacyjnym oraz w zarządzaniu personelem, również pracownikami agencji ochrony, i jego ocenie),
zapewnianie łączności z organami krajowymi i organami pozostałych instytucji w dziedzinie bezpieczeństwa,
inne zadania: dyspozytornia, akredytacja.

DZIAŁ DS. OCHRONY

Zapewnianie ochrony bezpośredniej przewodniczącemu Parlamentu Europejskiego w trzech miejscach pracy i we wszystkich innych odwiedzanych krajach,
udział w planowaniu i koordynowaniu systemów ochrony bezpośredniej podczas wydarzeń na dużą skalę, oficjalnych wizyt lub innych działań, w których uczestniczy przewodniczący,
utrzymywanie współpracy z partnerami wewnętrznymi i zewnętrznymi przy przygotowywaniu działań i wykonywaniu zadań, w szczególności z Działem ds. Protokołu i Gabinetem Przewodniczącego,
przygotowanie interakcji operacyjnej między uzbrojonym personelem a pozostałymi służbami bezpieczeństwa Parlamentu Europejskiego, w szczególności ze służbą ochrony bezpośredniej przewodniczącego oraz działami ds. ochrony i bezpieczeństwa w Brukseli i Strasburgu podczas sesji plenarnych i oficjalnych wizyt oraz z uzbrojonym zespołem rozmieszczonym na miejscu,
utrzymanie wysokiego poziomu współpracy z belgijską policją federalną w celu zapewnienia ciągłego szkolenia zawodowego dla funkcjonariuszy ochrony bezpośredniej i uzbrojonych pracowników.

DYREKCJA B

DYREKCJA DS. PREWENCJI, PIERWSZEJ POMOCY I OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ

Koordynacja i organizacja pracy działów dyrekcji oraz kierowanie nimi,
zapewnianie zgodności z krajowym i europejskim prawodawstwem mającym zastosowanie w dziedzinie bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz zapewnianie łączności oraz niezbędnej współpracy z właściwymi organami państw przyjmujących i pozostałych instytucji,
zapewnianie ochrony instytucji i użytkowników przed pożarami i incydentami technicznymi,
określanie celów i strategii w dziedzinie bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz koordynowanie - w imieniu sekretarza generalnego - wdrażania ich przez wszystkie zainteresowane jednostki organizacyjne,
uwzględnianie organizacyjnych i operacyjnych aspektów bezpieczeństwa przeciwpożarowego i pomocy w sytuacjach kryzysowych,
przeprowadzanie analiz ryzyka, dochodzeń i audytów bezpieczeństwa przeciwpożarowego na zasadzie prewencyjnej lub w następstwie incydentów związanych z bezpieczeństwem,
zapewnianie łączności z organami Parlamentu Europejskiego, doradzanie organom Parlamentu Europejskiego i jego Sekretariatowi w swojej dziedzinie kompetencji, wdrażanie decyzji właściwych organów Parlamentu Europejskiego w zakresie bezpieczeństwa przeciwpożarowego.

DZIAŁ PREWENCJI POŻAROWEJ W BRUKSELI

Wydawanie opinii na temat bezpieczeństwa przeciwpożarowego w odniesieniu do projektów budowy i urządzenia budynków oraz udział w nadzorze prac,
opracowywanie i wdrażanie środków ochrony przed zagrożeniem pożarem i paniką zgodnie z przepisami krajowymi i europejskimi,
zapewnianie i koordynowanie szkoleń różnych pracowników instytucji w zakresie pierwszej pomocy, pożaru i ewakuacji; wdrażanie nowej koncepcji ewakuacji i szkolenia personelu w DG SAFE, COMM, INLO, PERS itd.,
podejmowanie działań w zakresie pierwszej pomocy oraz podczas pożarów i momentów paniki oraz incydentów związanych z eksploatacją budynków,
wydawanie opinii na temat organizacji wydarzeń i czuwanie nad przestrzeganiem wytycznych,
zapewnianie łączności z organami krajowymi i pozostałymi instytucjami w dziedzinie bezpieczeństwa przeciwpożarowego,
wdrażanie decyzji podjętych przez organy Parlamentu Europejskiego w dziedzinie bezpieczeństwa przeciwpożarowego.

DZIAŁ PREWENCJI POŻAROWEJ W STRASBURGU

Wydawanie opinii na temat bezpieczeństwa przeciwpożarowego w odniesieniu do projektów budowy i urządzenia budynków oraz udział w nadzorze prac,
opracowywanie i wdrażanie środków ochrony przed zagrożeniem pożarem i paniką zgodnie z przepisami krajowymi i europejskimi,
wydawanie opinii na temat organizacji wydarzeń i czuwanie nad przestrzeganiem wytycznych;
podejmowanie działań w zakresie pierwszej pomocy oraz podczas pożarów i momentów paniki oraz incydentów związanych z eksploatacją budynków,
zapewnianie łączności z organami krajowymi i organami pozostałych instytucji w dziedzinie bezpieczeństwa przeciwpożarowego,
zapewnianie i koordynowanie szkoleń różnych pracowników instytucji w zakresie pierwszej pomocy, pożaru i ewakuacji,
wdrażanie decyzji podjętych przez organy Parlamentu Europejskiego w dziedzinie bezpieczeństwa przeciwpożarowego.

DZIAŁ PREWENCJI POŻAROWEJ W LUKSEMBURGU

Opracowywanie i wdrażanie środków ochrony przed zagrożeniem pożarem i paniką zgodnie z przepisami krajowymi i europejskimi,
wydawanie opinii na temat bezpieczeństwa przeciwpożarowego w odniesieniu do projektów budowy i urządzenia budynków oraz udział w nadzorze prac,
wydawanie opinii na temat organizacji wydarzeń i czuwanie nad przestrzeganiem wytycznych,
podejmowanie działań w zakresie pierwszej pomocy oraz podczas pożarów i momentów paniki oraz incydentów związanych z eksploatacją budynków,
zapewnianie łączności z organami krajowymi i organami pozostałych instytucji w dziedzinie bezpieczeństwa przeciwpożarowego,
wdrażanie decyzji podjętych przez organy Parlamentu Europejskiego w dziedzinie bezpieczeństwa przeciwpożarowego,
zapewnianie i koordynowanie szkoleń różnych pracowników instytucji w zakresie pierwszej pomocy, pożaru i ewakuacji.

DZIAŁ SZKOLENIA Z ZAKRESU OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ I BEZPIECZEŃSTWA

Koordynowanie działań prowadzonych na poziomie Dyrekcji B i działów operacyjnych;
udział we wdrażaniu i dostosowywanie nowej kompleksowej koncepcji bezpieczeństwa w swoich dziedzinach kompetencji,
zapewnianie ujednolicenia operacyjnych procedur bezpieczeństwa instytucji w swoich dziedzinach kompetencji,
organizowanie specjalnych kursów szkoleniowych dotyczących zapobiegania pożarom i zarządzania nimi dla zespołów w odpowiednich działach DG SAFE,
udział w inicjatywach komunikacyjnych, szkoleniach i kampaniach uświadamiających dla pracowników instytucji w dziedzinie zapobiegania pożarom i zarządzania nimi, a ogólniej w dziedzinie kultury bezpieczeństwa, we współpracy z właściwymi służbami,
koordynowanie szkoleń wszystkich podmiotów zaangażowanych w zapewnianie bezpieczeństwa osób i mienia oraz w zapobieganie wypadkom.

DYREKCJA C

DYREKCJA DS. STRATEGII I ZASOBÓW

Kształtowanie i prowadzenie polityki zarządzania personelem uwzględniającej specyfikę DG SAFE i przystosowanej do jej potrzeb, zakładającej optymalizację zasobów ludzkich w poszczególnych obszarach działalności oraz wstępne i ustawiczne szkolenie personelu, a także konsolidacja nowej rocznej organizacji operacyjnej zadań nadzoru i prewencji w Brukseli i Strasburgu,
zapewnianie przez cały czas (24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu) za pośrednictwem jednego centrum kontroli bezpieczeństwa w trzech miejscach pracy właściwego funkcjonowania systemów bezpieczeństwa Parlamentu Europejskiego poprzez gromadzenie i rozpowszechnianie odpowiednich informacji między działami, wdrażanie wspólnych procedur zarządzania kryzysowego i reagowania w sytuacjach kryzysowych oraz koordynację ewentualnych interwencji,
budżetowe i finansowe zarządzanie umowami, programowaniem i zamówieniami DG SAFE - koordynacja, wsparcie, doradztwo i pomoc dla wszystkich służb DG SAFE w celu zapewnienia przygotowania i wykonania budżetu oraz programowania i działań następczych w odniesieniu do przetargów DG,
dopilnowanie instalacji, prawidłowego funkcjonowania i konserwacji systemów bezpieczeństwa fizycznego instytucji w trzech miejscach pracy - wprowadzenie w instytucji nowoczesnej koncepcji bezpieczeństwa oraz nowoczesnych technologii w tym obszarze oraz dbanie o ich nieprzerwane funkcjonowanie (iPACS),
wdrażanie decyzji Prezydium dotyczących podniesienia poziomu ochrony wszystkich budynków Parlamentu w trzech miejscach pracy oraz utworzenia zewnętrznych stref bezpieczeństwa wokół tych budynków,
ocena, dostosowanie i harmonizacja środków bezpieczeństwa stosowanych w biurach informacyjnych Parlamentu Europejskiego w państwach członkowskich,
zapewnianie funkcji sekretariatu komitetu sterującego ds. zarządzania bezpieczeństwem ("Security Management Steering Committee") oraz zarządzanie siecią osób kontaktowych ds. bezpieczeństwa ("Network of Security Correspondents").

DYSPOZYTORNIA

Zapewnianie całodobowego dyżuru przez 7 dni w tygodniu, monitorowanie i zapewnianie informacji zwrotnych w odniesieniu do wszystkich kwestii dotyczących bezpieczeństwa ogólnego i bezpieczeństwa przeciwpożarowego, z zachowaniem spójności działań w trzech miejscach pracy Parlamentu Europejskiego; realizacja zadań związanych z bezpieczeństwem ogólnym i bezpieczeństwem przeciwpożarowym poza godzinami pracy (w nocy, w weekendy i dni świąteczne) w Brukseli i Strasburgu,
zapewnianie optymalnej komunikacji i proaktywnych interakcji z Dyrekcjami A i B w DG SAFE oraz ogólnie ze wszystkimi służbami Parlamentu Europejskiego; każdorazowo w razie wystąpienia sytuacji kryzysowej mającej wpływ na działalność służb Parlamentu Europejskiego bieżące dostosowywanie rozwiązań w obszarze bezpieczeństwa do potrzeb instytucji, zapewnianie skutecznej łączności między zaangażowanymi służbami, jak również komunikacji z krajowymi służbami ratowniczymi i bezpieczeństwa,
projekty strategiczne - utworzenie nowych dyspozytorni w Strasburgu i Luksemburgu we współpracy z odpowiednimi działami DG SAFE i DG INLO / DG ITEC / DG LINC,
zbadanie kwestii internalizacji usług w Luksemburgu przy jednoczesnym zagwarantowaniu ciągłości pracy agencji ochrony; kontynuowanie istniejących procesów/procedur zgodnie z normami obowiązującymi w dyspozytorniach w Brukseli i Strasburgu, w ścisłej współpracy z Działem Prewencji Pożarowej w Luksemburgu oraz Działem ds. Ochrony i Bezpieczeństwa w Luksemburgu,
oferowanie pomocy posłom, personelowi, delegacjom oraz osobom odwiedzającym w godzinach pracy przy współpracy działów bezpieczeństwa i prewencji; zapewnianie bezpośredniej pomocy poza godzinami pracy instytucji w celu zapewnienia takiej samej ciągłości działania, tj. gromadzenie informacji, a następnie ich przetwarzanie i klasyfikacja; opracowywanie odpowiednich rozwiązań, koordynacja działań i zapewnianie ich monitorowania.

DZIAŁ DS. KADR I PLANOWANIA

Prowadzenie, w odniesieniu do kwestii kadrowych i planowania, internalizacji usług w Luksemburgu; skuteczne zarządzanie zasobami ludzkimi DG: przebieg kariery zawodowej urzędników i innych pracowników (konkursy, nabór, ocena pracownika, mobilność, działania zewnętrzne, dymisje, świadczenia itd.), warunki pracy, stanowiska w schemacie organizacyjnym oraz pule budżetowe DG,
konsolidacja nowej rocznej organizacji operacyjnej 600 pracowników DG SAFE, rozwijanie synergii ze służbami operacyjnymi, w szczególności komórką "Need to Know" w celu zaspokojenia potrzeb instytucji w zakresie bezpieczeństwa w zależności od działalności parlamentarnej, a także zagwarantowania pracownikom możliwości pogodzenia życia zawodowego i prywatnego; opracowywanie narzędzi IT służących planowaniu, aby sprostać wymogom instytucji w obszarze zdolności, elastyczności i przejrzystości,
opracowanie programu profesjonalizacji pracowników ochrony i zarządzania umiejętnościami, dostosowanego do potrzeb DG SAFE; wdrożenie zintegrowanego narzędzia zarządzania rozwojem umiejętności; określenie potrzeb szkoleniowych DG w celu pozyskania nowych umiejętności i technik ochrony, a także w celu sprostania wymogom bezpieczeństwa PE; sporządzenie planu szkoleń DG i monitorowanie jego prawidłowego wdrożenia, tak aby zrealizować cele szkoleniowe,
wdrażanie polityki dobrego samopoczucia w pracy w DG SAFE, aby zagwarantować pracownikom DG SAFE możliwie najlepsze warunki pracy w zgodzie z obowiązującymi przepisami,
nadanie ostatecznego kształtu ogólnej wizji przestrzeni biurowej zajmowanej przez DG SAFE, zarządzanie sprzętem podlegającym inwentaryzacji, wyposażeniem i roczną dostawą odzieży służbowej i ochronnej.

DZIAŁ DS. BUDŻETU

Zarządzanie budżetem: koordynacja, wsparcie jednostek operacyjnych w systemie zarządzania finansowego, doradztwo i pomoc dla działów w celu zapewnienia przygotowania i wykonania budżetu; monitorowanie budżetowe i monitorowanie realizacji zamówień i/lub formularzy zamówień (przygotowanie i monitorowanie dokumentacji zobowiązań, płatności i nakazów odzyskania środków oraz zarządzanie dochodami przeznaczonymi na określony cel); regulowanie wydatków na zapewnienie bezpieczeństwa Domów Europejskich,
zamówienia publiczne i umowy: sporządzanie i monitorowanie rocznego programu zamówień; wsparcie, doradztwo i pomoc dla wszystkich służb operacyjnych DG SAFE oraz koordynacja ich działań; redagowanie zaproszeń do składania ofert, ogłaszanie procedur przetargowych, zarządzanie zamówieniami publicznymi i ich monitorowanie aż do momentu udzielenia zamówienia i podpisania umów; umowne monitorowanie realizacji umów, przygotowywanie aneksów i rozstrzyganie sporów/nakładanie sankcji,
kontrolowanie ex ante procedur przetargowych i wszystkich aktów budżetowych, należytego sporządzania finansowego spisu inwentarza oraz przechowywania wszystkich aktów budżetowych i dokumentów potwierdzających oraz dokumentów związanych z procedurami udzielania zamówień publicznych,
sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań z działalności, odpowiedzi na rezolucje budżetowe i pytania ze strony Parlamentu (komisje BUDG i CONT) oraz organów kontroli (audytor wewnętrzny, Trybunał Obrachunkowy); monitorowanie kluczowych wskaźników efektywności działu (zamówienia i budżet); monitorowanie minimalnych standardów kontroli wewnętrznej, w tym funkcji krytycznych i rejestru ryzyka,
reprezentowanie DG SAFE w grupie roboczej FMP, międzydyrekcyjnej grupie sterującej ds. finansów i EMAS, GIDOC, komitecie sterującym ERMS, komitecie sterującym GEDA.

DZIAŁ DS. TECHNOLOGII I BEZPIECZEŃSTWA INFORMACJI

Zapewnienie instalacji, prawidłowego funkcjonowania i konserwacji systemów bezpieczeństwa fizycznego w trzech miejscach pracy instytucji (Bruksela, Strasburg, Luksemburg); wyposażenie instytucji w nowoczesną koncepcję i technologię bezpieczeństwa oraz zapewnienie jej stałego funkcjonowania (iPACS),
zapewnienie działań w obszarze ICT, wsparcia informatycznego i rozwoju systemów informacyjnych,
zapewnienie planowania i realizacji zamówień oraz wykonania budżetu i wydatków finansowych związanych z systemami technologicznymi i bezpieczeństwem fizycznym,
zapewnienie monitorowania instalacji i systemów bezpieczeństwa fizycznego w biurach kontaktowych Parlamentu Europejskiego we współpracy z pozostałymi odpowiednimi służbami,
opracowanie polityki bezpieczeństwa informacji, zarządzanie wdrażaniem tej polityki oraz kontrola tego procesu.
1 Wszelkie zawarte w niniejszym ogłoszeniu sformułowania dotyczące osób płci męskiej należy rozumieć jako odnoszące się również do osób płci żeńskiej i odwrotnie.
2 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
3 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu.
4 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
5 Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego wymaganego w następnym akapicie.
6 Językami urzędowymi Unii Europejskiej są języki: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki,
8 Nie dotyczy to kandydatów pracujących w Parlamencie Europejskim w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur.
9 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.