Ogłoszenie o naborze nr PE/246/S - Dyrektor generalny (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 15) - Dyrekcja Generalna ds. Bezpieczeństwa i Ochrony.
Dz.U.UE.C.2020.354A.15
Akt nienormatywnyOGŁOSZENIE O NABORZE NR PE/246/S
Dyrektor generalny (K/M)
DYREKCJA GENERALNA DS. BEZPIECZEŃSTWA I OCHRONY
(2020/C 354 A/02)
(Dz.U.UE C z dnia 23 października 2020 r.)
Przewodniczący Parlamentu Europejskiego podjął decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora generalnego 1 (AD, grupa zaszeregowania 15) w Dyrekcji Generalnej ds. Bezpieczeństwa i Ochrony na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 2 (zwanego dalej "regulaminem").
Przedmiotowa procedura naboru, której celem jest zapewnienie organowi powołującemu większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z procedurą wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.
Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD15 3 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 16 787,82 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.
Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że przedmiotowe stanowisko podlega przepisom z zakresu polityki mobilności, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego w dniu 15 stycznia 2018 r.
Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor generalny będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.
Bruksela. Stanowisko to może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.
Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.
Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor będzie wykonywał, w ramach wytycznych i decyzji przyjętych przez władze parlamentarne i sekretarza generalnego, następujące zadania 4 :
W dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, muszą być spełnione następujące warunki:
Zgodnie z art. 28 regulaminu wymagane są w szczególności:
lub
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku 5 , w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata,
Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 6 oraz bardzo dobra znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.
Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.
Aby pomóc organowi powołującemu w dokonaniu wyboru, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatów i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które powinny zostać zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium przyjmuje wspomnianą listę, po czym komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium będzie wówczas mogło rozpocząć przesłuchania kandydatów.
Termin składania kandydatur ustala się na:
13 listopada 2020 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.
Kandydaci proszeni są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie pdf - listu motywacyjnego (ze wzmianką: à l'attention de Monsieur le Secrétaire général du Parlement européen, avis de recrutement numéro PE/246/S) i życiorysu w formacie Europass 7 , z podaniem w przedmiocie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/246/S):
PERS-EPSeniorManagement@ep.europa.eu
Decyduje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.
Należy upewnić się, że dokumenty zeskanowane są czytelne.
Przypomina się, że w dniu rozmowy należy przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również o doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; wspomniane dokumenty przyjmowane są jedynie w formie kopii lub kserokopii 8 . Żaden z wymienionych dokumentów nie zostanie zwrócony.
Dane osobowe podane w ramach niniejszej procedury naboru będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 9 .
hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).
ZAŁĄCZNIK
PODSTAWOWE OBOWIĄZKI
(JEDNOSTKA ZATRUDNIAJĄCA 778 PRACOWNIKÓW: 158 urzędników, 22 pracowników zatrudnionych na czas określony i 598 pracowników kontraktowych)
DZIAŁ DS. OCENY RYZYKA
DYREKCJA A
DYREKCJA DS. BEZPOŚREDNIEGO WSPARCIA, OCHRONY I BEZPIECZEŃSTWA (PASS)
DZIAŁ DS. AKREDYTACJI
DZIAŁ DS. OCHRONY I BEZPIECZEŃSTWA W BRUKSELI
DZIAŁ DS. OCHRONY I BEZPIECZEŃSTWA W STRASBURGU
DZIAŁ DS. OCHRONY I BEZPIECZEŃSTWA W LUKSEMBURGU
DZIAŁ DS. OCHRONY
DYREKCJA B
DYREKCJA DS. PREWENCJI, PIERWSZEJ POMOCY I OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ
DZIAŁ PREWENCJI POŻAROWEJ W BRUKSELI
DZIAŁ PREWENCJI POŻAROWEJ W STRASBURGU
DZIAŁ PREWENCJI POŻAROWEJ W LUKSEMBURGU
DZIAŁ SZKOLENIA Z ZAKRESU OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ I BEZPIECZEŃSTWA
DYREKCJA C
DYREKCJA DS. STRATEGII I ZASOBÓW
DYSPOZYTORNIA
DZIAŁ DS. KADR I PLANOWANIA
DZIAŁ DS. BUDŻETU
DZIAŁ DS. TECHNOLOGII I BEZPIECZEŃSTWA INFORMACJI
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.