Ogłoszenie o naborze nr PE/224/S - Dyrektor (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Analiz Parlamentarnych - Dyrekcja ds. Biblioteki.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2019.100A.32

Akt nienormatywny
Wersja od: 15 marca 2019 r.

OGŁOSZENIE O NABORZE NR PE/224/S
Dyrektor (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)
DYREKCJA GENERALNA DS. ANALIZ PARLAMENTARNYCH - DYREKCJA DS. BIBLIOTEKI

(2019/C 100 A/05)

(Dz.U.UE C z dnia 15 marca 2019 r.)

1.
Wolne stanowisko

Przewodniczący Parlamentu Europejskiego podjął decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora 1  (AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Analiz Parlamentarnych - Dyrekcja ds. Biblioteki na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 2  (zwanego dalej "regulaminem").

Przedmiotowa procedura naboru, której celem jest zapewnienie organowi powołującemu większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z procedurą wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD 14 3 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 14 546,67 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.

Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że przedmiotowe stanowisko podlega przepisom z zakresu polityki mobilności, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego w dniu 15 stycznia 2018 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2.
Miejsce pracy

Bruksela. Stanowisko to może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor będzie wykonywał, w ramach wytycznych i decyzji przyjętych przez władze parlamentarne i dyrektora generalnego, następujące zadania 4 :

-
zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, obejmującej kilka działów zajmujących się poszczególnymi obszarami działalności dyrekcji,
-
kierowanie, organizacja, motywowanie i koordynowanie zespołów pracowników, optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i finansowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,
-
planowanie działań dyrekcji (definiowanie celów i strategii), podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów, ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości),
-
doradzanie dyrektorowi generalnemu, Sekretariatowi Generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,
-
współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,
-
zarządzanie konkretnymi projektami mogącymi wiązać się z odpowiedzialnością finansową i ich wdrażanie,
-
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.
5.
Warunki przyjęcia

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu wymagane są w szczególności:

-
posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
-
korzystanie z pełni praw obywatelskich,
-
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
-
poziom etyczny wymagany do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.
b)
Warunki szczegółowe
(i)
Wymagane tytuły, dyplomy i doświadczenie zawodowe
-
Poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata, lub studia odpowiadające pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, zakończone uzyskaniem dyplomu i odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku 5 , w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata.
-
Co najmniej dwunastoletnie doświadczenie zawodowe, nabyte po uzyskaniu kwalifikacji wymienionych powyżej, w tym co najmniej sześcioletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym.
(ii)
Zakres wymaganej wiedzy
-
Doskonała wiedza ogólna z zakresu spraw europejskich,
-
doskonała znajomość zagadnień polityki wewnętrznej, krajowej i międzynarodowej,
-
bardzo dobre rozumienie poszczególnych kultur reprezentowanych w instytucjach europejskich,
-
doskonała znajomość traktatów,
-
doskonała znajomość struktury Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, jego organizacji, środowiska pracy i poszczególnych zaangażowanych podmiotów,
-
doskonała znajomość Regulaminu Parlamentu Europejskiego, procedur ustawodawczych, wewnętrznych przepisów i praktyk,
-
doskonała znajomość regulaminu pracowniczego, jego wykładni i przepisów pochodnych,
-
doskonała znajomość rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz jego przepisów wykonawczych, a także przepisów wewnętrznych i innych podlegających rozporządzeniu dokumentów Parlamentu Europejskiego,
-
bardzo dobra wiedza ogólna z zakresu administracji (zagadnienia dotyczące zasobów ludzkich, zarządzania, budżetu, finansów, informatyki, aspektów prawnych itd.),
-
doskonała znajomość technik zarządzania.
(iii)
Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 6  oraz bardzo dobra znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

(iv)
Wymagane predyspozycje
-
zmysł strategii,
-
zdolności kierownicze,
-
umiejętność przewidywania,
-
umiejętność szybkiego reagowania,
-
dokładność,
-
komunikatywność.
6.
Procedura wyboru

Aby pomóc organowi uprawnionemu do mianowania w dokonaniu wyboru, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatów i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które powinny zostać zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium przyjmuje wspomnianą listę, po czym komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium będzie wówczas mogło rozpocząć przesłuchania kandydatów.

7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

29 marca 2019 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Kandydaci proszeni są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie pdf - listu motywacyjnego (ze wzmianką: à l'attention de Monsieur le Secrétaire général du Parlement européen, avis de recrutement numéro PE/ 224/S) i życiorysu w formacie Europass 7 , z podaniem w przedmiocie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/224/S):

EP-SENIOR-MANAGEMENT@ep.europa.eu

Obowiązuje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Kandydaci mają obowiązek upewnić się, że dokumenty zeskanowane są czytelne.

Przypomina się kandydatom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; wspomniane dokumenty przyjmowane są jedynie w formie kopii lub kserokopii 8 . Kandydatom nie zwraca się żadnego z wymienionych dokumentów.

Dane osobowe podane przez kandydatów w ramach niniejszej procedury naboru będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE 9 .

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA GENERALNA DS. ANALIZ PARLAMENTARNYCH

DYREKCJA DS. BIBLIOTEKI

GŁÓWNE ZADANIA

(Jednostka zatrudniająca 79 pracowników: 71 urzędników, 3 pracowników zatrudnionych na czas określony i 5

pracowników kontraktowych)

-
Kierowanie pracą działów i wydziałów oraz ich koordynacja,
-
zarządzanie konkretnymi projektami ujętymi w parlamentarnym portfelu projektów,
-
zapewnienie współpracy międzynarodowej i współpracy ze stronami trzecimi w obszarach kompetencji dyrekcji,
-
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego,
-
współpraca z innymi służbami DG EPRS, Parlamentu Europejskiego i służbami międzyinstytucjonalnymi.

DZIAŁ DS. TRADYCYJNYCH I ELEKTRONICZNYCH USŁUG BIBLIOTECZNYCH

-
Zarządzanie bezpośrednią obsługą klienta - czytelnie, świadczenie codziennych usług oraz stosunki z klientami w Brukseli i Strasburgu,
-
eksponowanie publikacji dyrekcji generalnej na stojakach; oferowanie klientom szkoleń na temat korzystania ze źródeł informacji, udział w organizowaniu wydarzeń,
-
koordynacja zakupów oraz zarządzanie zbiorami książek tradycyjnych i elektronicznych, bazami danych i ofertą czasopism; kształtowanie i realizacja polityki powiększania zbiorów,
-
wspieranie usług elektronicznych i rozwijanie narzędzi informatycznych,
-
współpraca przy zarządzaniu wnioskami o udzielenie informacji oraz gwarantowanie stosowania norm i standardów zawodowych,
-
koordynacja i zapewnianie jakości procedur katalogowania i indeksowania,
-
współpraca z bibliotekami innych instytucji europejskich, uczestnictwo w sieci EUROLIB.

DZIAŁ DS. ARCHIWÓW HISTORYCZNYCH

-
Przechowywanie dokumentów/rejestrów przekazanych do Archiwów Historycznych oraz Biblioteki Historycznej przy użyciu odpowiednich narzędzi gwarantujących ich integralność i czytelność po upływie czasu: nabywanie, organizacja, cyfryzacja i indeksowanie (baza danych "Clavis/Clara"),
-
uczestnictwo w projekcie "Document Management",
-
zarządzanie zbiorami Biblioteki Historycznej i ich konserwacja: wybór, nabywanie, katalogowanie; zarządzanie czytelnią otwartą dla użytkowników wewnętrznych i zewnętrznych,
-
zapewnianie dostępności: upowszechnianie archiwów Biblioteki Historycznej za pośrednictwem wszelkich środków rozpowszechniania dokumentów lub opracowań redakcyjnych i akademickich (publikacje, wystawy, wydarzenia, sesje informacyjne),
-
udostępnianie dokumentów służbom do celów wewnętrznych oraz jednostce odpowiedzialnej za publiczny dostęp do dokumentów w przypadku wniosków złożonych przez obywateli na mocy rozporządzenia (WE) nr 1049/2001,
-
przeprowadzanie kwerend, rozpowszechnianie dokumentów, przyjmowanie badaczy,
-
przekazywanie dokumentów do Archiwów Historycznych Unii Europejskiej.

DZIAŁ DS. ZAPYTAŃ OBYWATELI (ASK EP)

-
Przyjmowanie zapytań obywateli skierowanych do działu Ask EP lub do przewodniczącego (w tym zajmowanie się "kampaniami masowymi"), ich wstępne przetwarzanie, formułowanie odpowiedzi i ich wysyłanie,
-
opracowywanie i rozwijanie nowych rozwiązań IT ułatwiających obywatelom i posłom dostęp do informacji ("Ask.EP net"),
-
sprawozdawczość na potrzeby posłów i niektórych służb Parlamentu: udostępnianie różnorakich sprawozdań (kodów tematycznych, streszczeń, Facts & Figures),
-
udzielanie wsparcia posłom i różnym służbom Parlamentu: opracowywanie i publikowanie "EP Answers" i "Model Answers" oraz aktywność w mediach społecznościowych,
-
konsolidacja procedur oraz gwarantowanie standardów jakości odpowiedzi udzielanych obywatelom (harmonizacja, standaryzacja).

DZIAŁ BIBLIOTEKI PRAWA PORÓWNAWCZEGO

-
Stanowienie ośrodka wiedzy teoretycznej i fachowej na temat prawa Unii Europejskiej, prawa państw członkowskich oraz porównywalnych jurysdykcji demokratycznych, jak również prawa międzynarodowego w ujęciu prawa porównawczego, zwłaszcza dzięki organizowaniu konferencji i współpracy z partnerami wewnętrznymi w PE oraz z partnerami zewnętrznymi,
-
organizowanie dorocznego forum prawa porównawczego i innych wydarzeń, a także koordynacja badań z dziedziny prawa porównawczego, jak również ich tłumaczenie na pięć języków,
-
udział w badaniach i analizach z dziedziny prawa porównawczego,
-
wyszukiwanie i organizowanie materiałów i źródeł informacji w celu ustanowienia obszernego zbioru odniesień prawnych z dziedziny prawa porównawczego, również cyfrowego.
1 Wszelkie zawarte w niniejszym ogłoszeniu sformułowania dotyczące osób płci męskiej należy rozumieć jako odnoszące się również do osób płci żeńskiej i odwrotnie.
2 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
3 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu.
4 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
5 Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego wymaganego w następnym akapicie.
6 Językami urzędowymi Unii Europejskiej są języki: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
8 Nie dotyczy kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, byli zatrudnieni w Parlamencie Europejskim.
9 Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.