Ogłoszenie o naborze na stanowisko PE/123/S - Dyrektor (grupa zaszeregowania AD 14) - Wydział Prawny - Dyrekcja do Spraw Instytucjonalnych i Parlamentarnych.
Dz.U.UE.C.2010.119A.1
Akt nienormatywnyOGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO PE/123/S
DYREKTOR
(grupa zaszeregowania AD 14)
WYDZIAŁ PRAWNY - DYREKCJA DO SPRAW INSTYTUCJONALNYCH I PARLAMENTARNYCH
(2010/C 119 A/01)
(Dz.U.UE C z dnia 7 maja 2010 r.)
1. STANOWISKO
Przewodniczący Parlamentu Europejskiego podjął decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora (grupa AD, stopień 14) w Dyrekcji do Spraw Instytucjonalnych i Parlamentarnych Wydziału Prawnego na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Wspólnot Europejskich(1) (zwanego dalej regulaminem pracowniczym).
Procedura naboru, której celem jest zapewnienie organowi uprawnionemu do mianowania większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowisko.
Nabór dotyczy stopnia AD 14(2). Wynagrodzenie podstawowe wynosi 12.967,74 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać podwyższona o określone dodatki zgodnie z warunkami przewidzianymi przez regulamin pracowniczy.
Ponieważ jednostka ta prowadzi działalność w kilku miejscach pracy, stanowisko wymaga dyspozycyjności, wiąże się z wyjazdami służbowymi do miejsc pracy PE oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i międzyinstytucjonalnych, także z posłami do Parlamentu Europejskiego.
2. MIEJSCE PRACY
Luksemburg. Praca na tym stanowisku może wymagać przeniesienia do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.
3. RÓWNOŚĆ SZANS
Parlament Europejski realizuje politykę równości szans i zachęca do składania zgłoszeń kobiety i mężczyzn spełniających warunki ogłoszenia, wykluczając jakąkolwiek dyskryminację.
4. OPIS STANOWISKA
Wysokiej rangi urzędnik, któremu w ramach wytycznych i decyzji przyjętych przez przewodniczącego i sekretarza generalnego powierzono następujące obowiązki(3):
– zapewnienie właściwego funkcjonowania wyspecjalizowanej jednostki Sekretariatu Generalnego składającej się z kilku działów obejmujących dziedziny kompetencji podlegające dyrekcji,
– kierowanie zespołem pracowników lub kilkoma zespołami pracowników oraz ich inspirowanie, motywowanie i koordynowanie - optymalizacja wykorzystania zasobów jednostki celem świadczenia wysokiej jakości usług (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i budżetowymi, innowacja itp.) w odnośnych obszarach działalności,
– doradzanie instytucji i jej organom w kwestiach prawnych,
– reprezentowanie instytucji w charakterze pracownika w ważnych procedurach sądowych,
– kierowanie pracami w zakresie pomocy prawnej dotyczącej kwestii instytucjonalnych i prawa parlamentarnego oraz innych kwestii powierzonych dyrektorowi generalnemu Wydziału Prawnego,
– pomoc dyrektorowi generalnemu Wydziału Prawnego na jego wniosek oraz zastępowanie go pod jego nieobecność na posiedzeniach organów parlamentarnych,
– reprezentowanie PE w kontaktach międzyinstytucjonalnych.
5. WYMAGANE KWALIFIKACJE (profil kandydata)
Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu upływu terminu składania kandydatur spełniają następujące warunki:
a) Warunki ogólne
Zgodnie z art. 28 Regulaminu pracowniczego urzędników Wspólnot Europejskich wymagane jest:
– posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej(4),
– posiadanie pełni praw obywatelskich,
– uregulowany stosunek do służby wojskowej,
– dostarczenie gwarancji co do postawy etycznej niezbędnej do wykonywania obowiązków na wspomnianym stanowisku;
b) Warunki szczegółowe
(i) Tytuły, dyplomy i wymagane doświadczenie zawodowe
– Poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, których czas trwania wynosi co najmniej cztery lata, potwierdzony uzyskaniem dyplomu w dziedzinie prawa lub poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, których czas trwania wynosi co najmniej trzy lata, potwierdzony uzyskaniem dyplomu w dziedzinie prawa, oraz przynajmniej roczne odpowiednie doświadczenie zawodowe(5),
lub
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, których czas trwania wynosi co najmniej trzy lata, potwierdzony uzyskaniem dyplomu ukończenia studiów, oraz tytuł uprawniający do wykonywania zawodu adwokata i przynajmniej roczne odpowiednie doświadczenie zawodowe(5),
– co najmniej piętnastoletnie doświadczenie zawodowe nabyte po uzyskaniu kwalifikacji wymienionych w akapicie pierwszym, w tym co najmniej ośmioletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym;
(ii) Wymagana wiedza
– Dobra znajomość Parlamentu Europejskiego, Unii Europejskiej i jej instytucji, a także traktatów i prawodawstwa Unii Europejskiej,
– doskonała umiejętność redagowania tekstów, sprawozdań i opinii prawnych dotyczących integracji europejskiej i rozwoju Unii,
– dobra znajomość prawa instytucjonalnego i prawa budżetowego Unii, jej uprawnień zewnętrznych, a także prawa parlamentarnego Unii (Regulaminu Parlamentu Europejskiego, statutu posłów do PE, dostępu do dokumentów Parlamentu Europejskiego, ochrony danych osobowych itp.),
– doświadczenie zawodowe w jednej z instytucji Unii Europejskiej,
– dobrze opanowana wiedza z zakresu administracji niezbędna w odnośnych obszarach działalności (zagadnienia dotyczące zasobów ludzkich, zarządzania, budżetu, finansów, informatyki, aspektów prawnych itd.),
– doskonała znajomość metod zarządzania zespołami,
– doskonałe umiejętności redaktorskie,
– doskonała umiejętność publicznego wypowiadania się;
(iii) Znajomość języków
Wymagana jest doskonała znajomość jednego języka urzędowego Unii Europejskiej(6) oraz bardzo dobra znajomość jednego z pozostałych języków urzędowych.
Komitet doradczy weźmie pod uwagę znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.
(iv) Wymagane umiejętności i predyspozycje
– Myślenie strategiczne,
– zdolności kierownicze,
– zdolność przewidywania,
– umiejętność szybkiego reagowania,
– skrupulatność,
– komunikatywność.
6. PROCEDURA SELEKCJI
W celu zapewnienia organowi uprawnionemu do mianowania pomocy w dokonaniu wyboru komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatów i proponuje Prezydium nazwiska osób, które powinny zostać zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium przyjmuje wspomnianą listę, po czym komitet doradczy przystępuje do przeprowadzania rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium może wówczas rozpocząć przesłuchania kandydatów.
7. ZGŁASZANIE KANDYDATUR
Kandydaci proszeni są o zgłaszanie swoich kandydatur (z dopiskiem "Avis de recrutement numero PE/123/S") wraz z listem motywacyjnym i życiorysem w formacie Europass(7) na adres:
Monsieur le Secretaire General
Parlement europeen Batiment Konrad Adenauer
2929 Luxembourg
LUKSEMBURG
Zgłoszenie należy wysłać listem poleconym najpóźniej do dnia 21 maja 2010 r. (decyduje data stempla pocztowego).
Kandydatom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną(8) przypomina się o konieczności przedstawienia w dniu rozmowy dokumentów zaświadczających o odbytych studiach, a także doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; wspomniane dokumenty przyjmowane są jedynie w formie kopii lub kserokopii. Komisja rekrutacyjna nie zwraca kandydatom żadnych z ww. dokumentów.