Nałożenie przez Francję obowiązku użyteczności publicznej na obsługę regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Strasburgiem a Frankfurtem.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2006.246.10

Akt nienormatywny
Wersja od: 13 października 2006 r.

Nałożenie przez Francję obowiązku użyteczności publicznej na obsługę regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Strasburgiem a Frankfurtem

(2006/C 246/10)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE C z dnia 13 października 2006 r.)

1. Zgodnie z przepisami art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych, Francja podjęła decyzję o nałożeniu obowiązku użyteczności publicznej w odniesieniu do obsługi regularnych połączeń lotniczych między Strasburgiem a Frankfurtem.

2. Obowiązek użyteczności publicznej obejmuje:

2.1. W zakresie częstotliwości

Obsługa połączenia pomiędzy Frankfurtem a Strasburgiem, bez międzylądowania, powinna być zapewniona co najmniej cztery razy dziennie w obie strony od poniedziałku do piątku, przez cały rok z wyjątkiem sierpnia, gdy obsługa połączenia powinna być zapewniona co najmniej raz dziennie w obie strony od poniedziałku do piątku.

2.2. W zakresie floty i minimalnych zdolności przewozowych

Do obsługi połączeń powinien być zapewniony samolot posiadający co najmniej czterdzieści osiem miejsc siedzących.

2.3. W zakresie rozkładu lotów

Pierwszy lot w ciągu dnia z wylotem z Frankfurtu powinien umożliwić przesiadki z samolotów lecących z innych państw europejskich. Cztery godziny wylotów powinny odpowiadać falom przylotów na lotnisko we Frankfurcie.

Rozkłady lotów powinny być dostosowane do kalendarza sesji parlamentarnych, czyli przewidywać jeden przylot do Strasburga około godziny 14 i nie później, w przypadku sesji zaczynających się o godzinie 15, oraz jeden wylot ze Strasburga około godziny 17 i nie wcześniej, gdyz jest to godzina zakończenia sesji.

2.4. W zakresie sprzedaży biletów

Bilety powinny być sprzedawane w komputerowym systemie rezerwacji.

2.5. W zakresie ciągłości obsługi

Z wyjątkiem przypadków działania siły wyższej, liczba lotów odwołanych z przyczyn bezpośrednio zależnych od przewoźnika nie powinna przekroczyć, w sezonie lotniczym IATA, 2 % liczby zaplanowanych lotów. Poza tym obsługa połączeń może zostać przerwana przez przewoźnika jedynie z zachowaniem minimalnego sześciomiesięcznego okresu wypowiedzenia.

Przewoźnicy Wspólnoty są informowani, że obsługa połączeń bez przestrzegania obowiązku użyteczności publicznej może pociągnąć za sobą sankcje administracyjne i/lub sądowe.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.