Komunikat w ramach wdrażania dyrektywy Rady nr 96/48/WE z dnia 23 lipca 1996 r. w sprawie interoperacyjności transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2006.68.16

Akt nienormatywny
Wersja od: 21 marca 2006 r.

Komunikat Komisji w ramach wdrażania dyrektywy Rady nr 96/48/WE z dnia 23 lipca 1996 r. w sprawie interoperacyjności transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości

(2006/C 68/11)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE C z dnia 21 marca 2006 r.)

(Publikacja tytułów i odniesień do norm zharmonizowanych na mocy dyrektywy)

ESO(1)Odniesienie i tytuł normy zharmonizowanej (oraz dokument referencyjny)Odniesienie do normy zastąpionejData ustania domniemania zgodności normy zastąpionej Przypis 1
CENEN ISO 3095:2005

Kolejnictwo - Akustyka - Pomiar hałasu emitowanego przez pojazdy szynowe (ISO 3095:2005)

-
CENEN ISO 3381:2005

Kolejnictwo - Akustyka - Pomiar hałasu wewnątrz pojazdów szynowych (ISO 3381:2005)

-
CENEN 12663:2000

Kolejnictwo - Wymagania konstrukcyjno-wytrzymałościowe dotyczące pudeł kolejowych pojazdów szynowych

-
CENEN 13129-1:2002

Kolejnictwo - Klimatyzacja pojazdów linii głównych - Część 1: Parametry komfortu

-
CENEN 13129-2:2004

Kolejnictwo - Klimatyzacja pojazdów linii głównych - Część 2: Typy badań

-
CENEN 13230-1:2002

Kolejnictwo - Tor - Podkłady i podrozjazdnice betonowe - Część 1: Wymagania ogólne

-
CENEN 13232-4:2005

Kolejnictwo - Tor - Rozjazdy i skrzyżowania - Część 4: Uruchamianie, zamykanie i wykrywanie

-
CENEN 13232-5:2005

Kolejnictwo - Tor - Rozjazdy i skrzyżowania - Część 5: Rozjazdy

-
CENEN 13232-6:2005

Kolejnictwo - Tor - Rozjazdy i skrzyżowania - Część 6: Stacjonarne krzyżownice zwyczajne i podwójne

-
CENEN 13260:2003 Kolejnictwo - Zestawy kołowe i wózki - Zestawy kołowe - Wymagania dotyczące wyrobu-
CENEN 13262:2004

Kolejnictwo - Zestawy kołowe i wózki - Koła - Wymagania dotyczące wyrobu

-
CENEN 13272:2001

Kolejnictwo - Oświetlenie elektryczne pojazdów szynowych w systemach transportu publicznego

-
CENEN 13481-1:2002

Kolejnictwo - Tor - Wymagania eksploatacyjne systemów przytwierdzeń - Część 1: Definicje

-
CENEN 13481-2:2002

Kolejnictwo - Tor - Wymagania eksploatacyjne systemów przytwierdzeń - Część 2: Systemy przytwierdzeń do podkładów betonowych

-
CENEN 13481-5:2002

Kolejnictwo - Tor - Wymagania eksploatacyjne systemów przytwierdzeń - Część 5: Systemy przytwierdzeń w torze o nawierzchni bezpodsypkowej

-
CENEN 13674-1:2003

Kolejnictwo - Tor - Szyna - Część 1: Szyny kolejowe Vignole'a o masie 46 kg/m i większej

-
CENEN 13848-1:2003

Kolejnictwo/Tor - Jakość geometrii toru - Część 1: Charakterystyka geometrii toru

-
CENEN 14067-4:2005

Kolejnictwo - Aerodynamika - Część 4: Wymagania i procedury prowadzenia badań aerodynamicznych na wolnym szlaku

-
CENEN 14363:2005

Kolejnictwo - Badanie charaktesystyk biegowych pojazdów szynowych przed dopuszczeniem do ruchu - Próby podczas jazdy i postoju

-
CENEN 14531-1:2005

Kolejnictwo - Metody obliczeń dróg hamowania, zwalniania oraz funkcji zakończenia działania układu hamulcowego

-
CENEN 14535-1:2005

Kolejnictwo - Tarcze hamulcowe kolejowych pojazdów szynowych - Część 1 Tarcze hamulcowe wtłaczane lub mocowane skurczowo na osiach zestawów tocznych lub napędnych, wymiary i wymagania dotyczące jakości

-
CENEN 14601:2005

Kolejnictwo - Proste i kątowe kurki końcowe przewodu głównego hamulca i przewodu zasilającego

-
CENEN 14752:2005

Kolejnictwo - Systemy drzwiowe pojazdów szynowych

-
CENELECEN 50119:2001

Zastosowania kolejowe - Urządzenia stosowane - Sieć jezdna górna trakcji elektrycznej

NIE DOTYCZY-
CENELECEN 50121-1:2000

Zastosowania kolejowe - Kompatybilność elektromagnetyczna - Część 1: Wymagania ogólne

NIE DOTYCZY-
CENELECEN 50121-2:2000

Zastosowania kolejowe - Kompatybilność elektromagnetyczna - Część 2: Oddziaływanie systemu kolejowego na otoczenie

NIE DOTYCZY-
CENELECEN 50121-3-1:2000

Zastosowania kolejowe - Kompatybilność elektromagnetyczna - Część 3-1: Tabor; pociąg i pojazd całościowo

NIE DOTYCZY-
CENELECEN 50121-3-2:2000

Zastosowania kolejowe - Kompatybilność elektromagnetyczna - Część 3-2: Tabor; aparaty

NIE DOTYCZY-
CENELECEN 50121-4:2000 Zastosowania kolejowe - Kompatybilność elektromagnetyczna - Część 4: Emisja i odporność na zakłócenia urządzeń sygnalizacji i telekomunikacjiNIE DOTYCZY-
CENELECEN 50121-5:2000

Zastosowania kolejowe - Kompatybilność elektromagnetyczna - Część 5: Emisja i odporność na zakłócenia aparatów i urządzeń stacjonarnych zasilania energią

NIE DOTYCZY-
CENELECEN 50122-1:1997

Zastosowania kolejowe-Urządzenia stacjonarne-Część 1: Środki ochrony dotyczące bezpieczeństwa elektrycznego i uziemień

NIE DOTYCZY-
CENELECEN 50124-1:2001

Zastosowania kolejowe - Koordynacja izolacji - Część 1: Podstawowe wymagania, odstępy, odległości dla wyładowań pełzających dla całego wyposażenia elektrycznego i elektronicznego

NIE DOTYCZY-
Zmiana A1:2003 do EN 50124-1:2001Uwaga 31.10.2006
Zmiana A2:2005 do EN 50124-1:2001Uwaga 31.5.2008
CENELECEN 50124-2:2001

Zastosowania kolejowe - Koordynacja izolacji - Część 2: Przepięcia i stosowanie zabezpieczeń

NIE DOTYCZY-
CENELECEN 50125-1:1999

Zastosowania kolejowe - Warunki środowiskowe stawiane urządzeniom - Część 1: Urządzenia taborowe

NIE DOTYCZY-
CENELECEN 50125-3:2003

Zastosowania kolejowe - Warunki środowiskowe stawiane urządzeniom - Część 3: Wyposażenie dla sygnalizacji i telekomunikacji

NIE DOTYCZY-
CENELECEN 50126-1:1999

Zastosowania kolejowe - Specyfikowanie i wykazywanie Nieuszkadzalności, Gotowości, Obsługiwalności i Bezpieczeństwa (RAMS) - Część 1: Wymagania podstawowe i procesy ogólnego przeznaczenia

NIE DOTYCZY-
CENELECEN 50128:2001

Zastosowania kolejowe. Łączność sygnalizacja i systemy sterowania - Programy dla kolejowych systemów sterowania i zabezpieczenia

NIE DOTYCZY-
CENELECEN 50129:2003

Zastosowania kolejowe - Łączność, sygnalizacja i systemy sterowania - Elektroniczne systemy sygnalizacji związane z bezpieczeństwem

NIE DOTYCZY-
CENELECEN 50149:2001

Zastosowania kolejowe. Urządzenia stacjonarne - Trakcja elektryczna - Profilowane druty jezdne z miedzi i jej stopów

NIE DOTYCZY-
CENELECEN 50155:2001

Zastosowania kolejowe - Wyposażenie elektroniczne stosowane w taborze

NIE DOTYCZY-
Zmiana A1:2002 do EN 50155:2001Uwaga 3Termin minął (1.9.2005)
CENELECEN 50159-1:2001

Zastosowania kolejowe łączność, sygnalizacja i systemy sterowania - Część 1: Łączność systemów bezpieczeństwa w układach zamkniętych

NIE DOTYCZY-
CENELECEN 50159-2:2001

Zastosowania kolejowe łączność, sygnalizacja i systemy sterowania - Część 2: Łączność systemów bezpieczeństwa w układach otwartych

NIE DOTYCZY-
CENELECEN 50163:2004

Zastosowania kolejowe - Napięcia zasilające systemów trakcyjnych

NIE DOTYCZY-
CENELECEN 50206-1:1998

Zastosowania kolejowe - Tabor - pantografy: Charakterystyki i badania - Część 1: Pantografy pojazdów linii głównych

NIE DOTYCZY-
CENELECEN 50238:2003

Zastosowania kolejowe - Kompatybilność pomiędzy taborem a urządzeniami wykrywania pociągów

NIE DOTYCZY-
CENELECEN 50317:2002

Zastosowania kolejowe - Systemy odbioru prądu - Wymagania dotyczące walidacji wyników pomiarów oddziaływania dynamicznego pomiędzy pantografem a siecią jezdną górną

NIE DOTYCZY-
Zmiana A1:2004 do EN 50317:2002Uwaga 31.10.2007
CENELECEN 50388:2005 Zastosowania kolejowe - Zasilanie energią a tabor - Kryteria techniczne dotyczące koordynacji zasilania energią (podstacja) z taborem w celu uzyskania interoperacyjnościNIE DOTYCZY-
(1) ESO: Europejskie organizacje normalizacyjne:
- CEN - Europejski Komitet Normalizacyjny: rue de Stassart 36, B-1050

Brussels, Tel. (32-2) 550 08 11; fax (32-2) 550 08 19 (http://www.cenorm.be)

- CENELEC - Europejski Komitet Normalizacyjny Elektrotechniki: rue de Stassart

35, B-1050 Brussels, Tel. (32-2) 519 68 71; fax (32-2) 519 69 19

(http://www.cenelec.org)

- ETSI - Europejski Instytut Norm Telekomunikacyjnych: 650, route des

Lucioles, F-06921 Sophia Antipolis, Tel. (33) 492 94 42 00; fax (33) 493 65

47 16 (http://www.etsi.org)

Przypis 1 Data ustania domniemania zgodności jest zasadniczo datą wycofania ("dw") określoną przez europejskie organizacje normalizacyjne. Zwraca się jednak uwagę użytkowników tych norm na fakt, że w niektórych szczególnych przypadkach data ustania i data domniemania mogą nie być tożsame.

Przypis 3 W przypadku zmian, normą, do której dokonuje się odniesienia jest EN CCCCC:YYYY, z wcześniejszymi zmianami, o ile takie miały miejsce, oraz nowa przytoczona zmiana. Zastąpiona norma (kolumna 3) składa się zatem z EN CCCCC:YYYY z wcześniejszymi zmianami, o ile takie miały miejsce, ale nowa przytoczona zmiana nie wchodzi w jej skład. W określonym dniu ustaje domniemanie zgodności normy zastąpionej z wymogami zasadniczymi dyrektywy.

UWAGA:

– Wszelkie informacje na temat dostępności norm można uzyskać w europejskich organizacjach normalizacyjnych lub w krajowych organach normalizacyjnych, których lista znajduje się w załączniku do dyrektywy 98/34/WE(1) Parlamentu Europejskiego i Rady, zmienionej dyrektywą 98/48/WE(2).

– Publikacja odniesień w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej nie oznacza, że normy są dostępne we wszystkich językach Wspólnoty.

– Lista ta zastępuje wszystkie poprzednie listy opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Komisja czuwa nad uaktualnianiem listy.

Więcej informacji na temat zharmonizowanych norm można uzyskać pod następującym adresem:

http://europa.eu.int/comm/enterprise/newapproach/standardization/harmstds/

______

(1) Dz.U. L 204, 21.7.1998, str. 37.

(2) Dz.U. L 217, 5.8.1998, str. 18.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.