Dyrektywa 2011/75/UE zmieniająca dyrektywę Rady 96/98/WE w sprawie wyposażenia statków

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2011.239.1

Akt jednorazowy
Wersja od: 15 września 2011 r.

DYREKTYWA KOMISJI 2011/75/UE
z dnia 2 września 2011 r.
zmieniająca dyrektywę Rady 96/98/WE w sprawie wyposażenia statków
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając dyrektywę Rady 96/98/WE z dnia 20 grudnia 1996 r. w sprawie wyposażenia statków(1), w szczególności jej art. 17,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Na potrzeby dyrektywy 96/98/WE zastosowanie powinny mieć aktualnie obowiązujące wersje konwencji międzynarodowych i norm dotyczących badań.

(2) Od czasu przyjęcia ostatniego aktu zmieniającego do dyrektywy 96/98/WE wszedł w życie szereg zmian do konwencji międzynarodowych i stosownych norm dotyczących badań. Zmiany te należy uwzględnić w dyrektywie 96/98/WE.

(3) W tym samym okresie Międzynarodowa Organizacja Morska i europejskie organizacje normalizacyjne przyjęły również normy, w tym szczegółowe normy dotyczące badań, dla szeregu elementów wyposażenia wymienionych w załączniku A.2 do dyrektywy 96/98/WE lub - mimo że nie zostały one w tym załączniku wymienione - uważanych za istotne z punktu widzenia tej dyrektywy. Należy zatem - stosownie do potrzeb - uwzględnić te elementy wyposażenia w załączniku A.1 lub przenieść z załącznika A.2 do załącznika A.1.

(4) Należy zatem odpowiednio zmienić dyrektywę 96/98/WE.

(5) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. Bezpiecznych Mórz i Zapobiegania Zanieczyszczeniom Morza przez Statki (COSS),

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:

Artykuł  1

Załącznik A do dyrektywy 96/98/WE zastępuje się tekstem zawartym w załączniku do niniejszej dyrektywy.

Artykuł  2

Wyposażenie wymienione w załączniku A.1 jako przeniesione z załącznika A.2, które zostało wyprodukowane przed dniem 5 października 2012 r., zgodnie z procedurami przewidzianymi dla uznania typu obowiązującymi na terytorium państwa członkowskiego przed tym terminem, może być nadal wprowadzane na rynek i jako wyposażenie statku wspólnotowego do dnia 5 października 2014 r.

Artykuł  3
1.
Państwa członkowskie przyjmują i publikują, najpóźniej do dnia 5 października 2012 r., przepisy ustawowe, wykonawcze i administracyjne niezbędne do wykonania niniejszej dyrektywy. Niezwłocznie przekazują Komisji tekst tych przepisów. Państwa członkowskie stosują te przepisy od dnia 5 października 2012 r.

Przepisy przyjęte przez państwa członkowskie zawierają odniesienie do niniejszej dyrektywy lub odniesienie takie towarzyszy ich urzędowej publikacji. Metody dokonywania takiego odniesienia określane są przez państwa członkowskie.

2.
Państwa członkowskie przekazują Komisji teksty podstawowych przepisów prawa krajowego, przyjętych w dziedzinie objętej niniejszą dyrektywą.
Artykuł  4

Niniejsza dyrektywa wchodzi w życie dwudziestego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Artykuł  5

Niniejsza dyrektywa skierowana jest do państw członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 2 września 2011 r.
W imieniu Komisji
José Manuel BARROSO
Przewodniczący

______

(1) Dz.U. L 46 z 17.2.1997, s. 25.

ZAŁĄCZNIK

"ZAŁĄCZNIK A

Ogólna uwaga do załącznika A: Odniesienie do prawideł SOLAS dotyczy wersji skonsolidowanej konwencji SOLAS z 2009 r.

Ogólna uwaga do załącznika A: W przypadku niektórych nazw pozycji, w kolumnie 5. wskazano kilka wariantów produktów dopuszczalnych w ramach tej samej nazwy pozycji. Poszczególne warianty produktów oddzielono kropkowaną linią i przypisano im osobne przepisy. Do celów certyfikacji należy odpowiednio wybrać jedynie właściwy wariant produktu (na przykład: A.1/3.3).

Wykaz użytych skrótów:

A.1: zmiana 1 dotycząca dokumentów zawierających normy inne niż wydane przez IMO

A.2: zmiana 2 dotycząca dokumentów zawierających normy inne niż wydane przez IMO

AC: sprostowanie zmieniające dotyczące dokumentów zawierających normy inne niż wydane przez IMO

CAT: kategoria radarów określona w sekcji 1.3 IEC 62388 (2007)

Circ.: okólnik

COLREG: Międzynarodowe przepisy o zapobieganiu zderzeniom na morzu

COMSAR: Podkomitet IMO ds. radiokomunikacji oraz poszukiwań i ratownictwa

EN: norma europejska

ETSI: Europejski Instytut Norm Telekomunikacyjnych

FSS: Międzynarodowy kodeks systemów bezpieczeństwa pożarowego

FTP: Międzynarodowy kodeks stosowania procedur prób ogniowych

HSC: Międzynarodowy kodeks bezpieczeństwa jednostek szybkich

IBC: Międzynarodowy kodeks budowy i wyposażenia statków przewożących niebezpieczne chemikalia luzem

ICAO: Organizacja Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego

IEC: Międzynarodowa Komisja Elektrotechniczna

IMO: Międzynarodowa Organizacja Morska

ISO: Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna

ITU: Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny

LSA: środki ratunkowe

MARPOL: Międzynarodowa konwencja o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki

MEPC: Komitet Ochrony Środowiska Morskiego

MSC: Komitet Bezpieczeństwa Morskiego

NOx: tlenki azotu

SOLAS: Międzynarodowa konwencja o bezpieczeństwie życia na morzu

SOx: tlenki siarki

Reg.: prawidło

Res.: rezolucja

ZAŁĄCZNIK A.1

WYPOSAŻENIE, DLA KTÓREGO W AKTACH MIĘDZYNARODOWYCH ISTNIEJĄ JUŻ SZCZEGÓŁOWE NORMY DOTYCZĄCE BADAŃ

grafika

ZAŁĄCZNIK A.2

WYPOSAŻENIE, DLA KTÓREGO W AKTACH MIĘDZYNARODOWYCH NIE ISTNIEJĄ SZCZEGÓŁOWE NORMY DOTYCZĄCE BADAŃ

grafika

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.