Decyzja 2022/936 w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej na 14. Posiedzeniu Komisji Ekspertów Technicznych Międzyrządowej Organizacji Międzynarodowych Przewozów Kolejami (OTIF), w odniesieniu do modyfikacji ujednoliconych przepisów technicznych dotyczących aplikacji telematycznych dla przewozów towarowych oraz rewizji aneksu B do przepisów ujednoliconych ATMF dotyczących odstępstw, a także w ramach procedury pisemnej Komisji Rewizyjnej OTIF w odniesieniu do modyfikacji przepisów ujednoliconych ATMF

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2022.162.35

Akt nienormatywny
Wersja od: 17 czerwca 2022 r.

DECYZJA RADY (UE) 2022/936
z dnia 13 czerwca 2022 r.
w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej na 14. Posiedzeniu Komisji Ekspertów Technicznych Międzyrządowej Organizacji Międzynarodowych Przewozów Kolejami (OTIF), w odniesieniu do modyfikacji ujednoliconych przepisów technicznych dotyczących aplikacji telematycznych dla przewozów towarowych oraz rewizji aneksu B do przepisów ujednoliconych ATMF dotyczących odstępstw, a także w ramach procedury pisemnej Komisji Rewizyjnej OTIF w odniesieniu do modyfikacji przepisów ujednoliconych ATMF

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 91, w związku z art. 218 ust. 9, uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej, a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Unia przystąpiła do Konwencji o międzynarodowym przewozie kolejami z dnia 9 maja 1980 r., zmienionej protokołem wileńskim z dnia 3 czerwca 1999 r. (COTIF) w drodze Umowy między Unią Europejską a Międzyrządową Organizacją Międzynarodowych Przewozów Kolejami w sprawie przystąpienia Unii Europejskiej do Konwencji o międzynarodowym przewozie kolejami (COTIF) z dnia 9 maja 1980 r., zmienionej protokołem wileńskim z dnia 3 czerwca 1999 r. 1 .

(2) Na mocy art. 13 § 1 lit. f) COTIF ustanowiono Komisję Ekspertów Technicznych (CTE) OTIF.

(3) Zgodnie z art. 20 § 1 lit. b) COTIF oraz zgodnie z art. 6 załącznika F do COTIF dotyczącego przepisów ujednoliconych o zatwierdzaniu norm technicznych oraz przyjmowaniu ujednoliconych przepisów technicznych stosowanych do urządzeń kolejowych przeznaczonych do ruchu międzynarodowego, CTE jest uprawniona do przyjmowania lub zmiany, między innymi, ujednoliconych przepisów technicznych (UTP) dotyczących aplikacji telematycznych dla przewozów towarowych (UTP TAF).

(4) Zgodnie z art. 20 § 1 lit. e) COTIF oraz art. 7a i 21 załącznika G do COTIF dotyczącego przepisów ujednoliconych o dopuszczeniu technicznym urządzeń kolejowych przeznaczonych do międzynarodowego przewozu (zwanych dalej "przepisami ujednoliconymi ATMF"), CTE jest uprawniona do przyjęcia lub zmiany aneksu B do przepisów ujednoliconych ATMF dotyczących odstępstw od stosowania UTP.

(5) CTE włączyła do porządku obrad swojej 14. sesji, która odbędzie się w dniach 14 i 15 czerwca 2022 r., wniosek dotyczący decyzji w sprawie zmiany UTP TAF oraz rewizji aneksu B do przepisów ujednoliconych ATMF dotyczących odstępstw od stosowania UTP.

(6) Celem przewidywanych decyzji CTE jest dostosowanie UTP TAF do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2021/541 2 , oraz dostosowania aneksu B do przepisów ujednoliconych ATMF do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 3 .

(7) Komisja Rewizyjna ustanowiona zgodnie z art. 13 § 1 lit. c) COTIF (zwana dalej "Komisją Rewizyjną") ma przeprowadzić procedurę pisemną w celu podjęcia decyzji w sprawie zmiany art. 3a § 5 i art. 15 § 2 przepisów ujednoliconych ATMF.

(8) Celem przewidywanej decyzji Komisji Rewizyjnej jest dostosowanie przepisów ujednoliconych ATMF do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/798 4 .

(9) Należy ustalić stanowisko, jakie powinno zostać zajęte w imieniu Unii w ramach CTE oraz - w odniesieniu do rewizji przepisów ujednoliconych ATMF - w ramach Komisji Rewizyjnej, gdyż proponowane decyzje będą wiążące dla Unii.

(10) Przewidywane decyzje OTIF są zgodne z prawem i celami strategicznymi Unii, gdyż przyczyniają się do dostosowania przepisów OTIF do równoważnych przepisów prawa Unii, i w związku z tym powinny zostać poparte przez Unię,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Stanowisko, jakie ma być zajęte w imieniu Unii na 14. sesji CTE COTIF w odniesieniu do modyfikacji UTP TAF oraz rewizji aneksu B do przepisów ujednoliconych ATMF dotyczących odstępstw od stosowania UTP, jest następujące:

1)
głosowanie za wnioskiem CTE w sprawie aktualizacji UTP TAF (CTE nr TECH-22004-CTE14);
2)
głosowanie za wnioskiem CTE w sprawie aktualizacji aneksu B do przepisów ujednoliconych ATMF dotyczących odstępstw od stosowania UTP (CTE nr TECH-22005-CTE14).
Artykuł  2

Stanowisko, jakie ma być zajęte w imieniu Unii w ramach procedury pisemnej Komisji Rewizyjnej w odniesieniu do częściowej rewizji przepisów ujednoliconych ATMF polega na głosowaniu za wnioskiem CTE w sprawie zmiany art. 3a § 5 i art. 15 § 2 przepisów ujednoliconych ATMF (CTE nr TECH-22019-CTE14-7).

Artykuł  3

Po ich przyjęciu decyzje CTE i Komisji Rewizyjnej zostają opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, ze wskazaniem daty ich wejścia w życie.

Artykuł  4

Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem jej przyjęcia.

Sporządzono w Luksemburgu dnia 13 czerwca 2022 r.
W imieniu Rady
Przewodniczący
M. FESNEAU
1 Dz.U. L 51 z 23.2.2013, s. 8.
2 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2021/541 z dnia 26 marca 2021 r. zmieniające rozporządzenie (UE) nr 1305/2014 w odniesieniu do uproszczenia i usprawnienia obliczania i wymiany danych oraz aktualizacji procesu zarządzania zmianami (Dz.U. L 108 z 29.3.2021, s. 19).
3 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 z dnia 11 maja 2016 r. w sprawie interoperacyjności systemu kolei w Unii Europejskiej (Dz.U. L 138 z 26.5.2016, s. 44).
4 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/798 z dnia 11 maja 2016 r. w sprawie bezpieczeństwa kolei (Dz.U. L 138 z 26.5.2016, s. 102).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.