Decyzja 2020/5 w sprawie wewnętrznych zasad dotyczących ograniczania niektórych praw osób, których dane dotyczą, w związku z przetwarzaniem danych osobowych w ramach działań prowadzonych przez Agencję Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2021.158.17

Akt obowiązujący
Wersja od: 6 maja 2021 r.

DECYZJA ZARZĄDU nr 5/2020
z dnia 21 października 2020 r.
w sprawie wewnętrznych zasad dotyczących ograniczania niektórych praw osób, których dane dotyczą, w związku z przetwarzaniem danych osobowych w ramach działań prowadzonych przez Agencję Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego

ZARZĄD AGENCJI UNII EUROPEJSKIEJ DS. BEZPIECZEŃSTWA LOTNICZEGO,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE 1 , w szczególności jego art. 25,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1139 z dnia 4 lipca 2018 r. w sprawie wspólnych zasad w dziedzinie lotnictwa cywilnego i utworzenia Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego oraz zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 2111/2005, (WE) nr 1008/2008, (UE) nr 996/2010, (UE) nr 376/2014 i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/30/UE i 2014/53/UE, a także uchylające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 552/2004 i (WE) nr 216/2008 i rozporządzenie Rady (EWG) nr 3922/91 2 , w szczególności jego art. 132,

uwzględniając regulamin wewnętrzny zarządu Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego,

uwzględniając opinię Europejskiego Inspektora Ochrony Danych,

poinformowawszy Komitet Pracowniczy,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Agencja Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego ("EASA") jest uprawniona do prowadzenia dochodzeń administracyjnych, postępowań przeddyscyplinarnych, dyscyplinarnych i postępowań dotyczących zawieszenia, zgodnie z regulaminem pracowniczym urzędników Unii Europejskiej i warunkami zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej ustanowionymi rozporządzeniem Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 ("regulamin pracowniczy") 3  i z decyzją dyrektora wykonawczego EASA z dnia 16 grudnia 2011 r. ustanawiającą ogólne przepisy wykonawcze w sprawie dochodzeń administracyjnych i postępowań dyscyplinarnych. Jeżeli jest to wymagane, powiadamia ona również OLAF.

(2) Pracownicy EASA mają obowiązek zgłaszania potencjalnie nielegalnych działań, w tym nadużyć finansowych i korupcji, które szkodzą interesom Unii. Pracownicy są również zobowiązani zgłaszać zachowania związane ze zwolnieniem z obowiązków zawodowych, które mogą stanowić poważne niedopełnienie obowiązków urzędników Unii. Kwestię tę reguluje decyzja zarządu EASA 15-2018 z dnia 14 grudnia 2018 r.

(3) EASA opracowała politykę zapobiegania i skutecznego postępowania w przypadku faktycznego lub potencjalnego mobbingu lub molestowania seksualnego w miejscu pracy, zgodnie z decyzją dyrektora wykonawczego EASA nr 2008/180/A z dnia 5 sierpnia 2009 r. ustanawiającą środki wykonawcze stosownie do regulaminu pracowniczego.

(4) W decyzji tej ustanowiono nieformalną procedurę, w ramach której osoba będąca domniemaną ofiarą nękania może skontaktować się z zaufanymi doradcami EASA.

(5) EASA może również prowadzić dochodzenia w sprawie potencjalnych naruszeń przepisów bezpieczeństwa dotyczących ochrony informacji niejawnych Unii Europejskiej ("EUCI"), na podstawie decyzji dyrektora wykonawczego EASA nr 2020/010/ED z dnia 17 lutego 2020 r. w sprawie przepisów bezpieczeństwa EASA dotyczących ochrony informacji niejawnych Unii Europejskiej.

(6) EASA podlega zarówno wewnętrznym, jak i zewnętrznym audytom dotyczącym jej działań.

(7) W kontekście takich dochodzeń administracyjnych, audytów i postępowań EASA współpracuje z innymi instytucjami, organami i jednostkami organizacyjnymi UE.

(8) EASA może współpracować z państwami trzecimi, organami krajowymi i organizacjami międzynarodowymi, na ich wniosek albo z własnej inicjatywy.

(9) EASA może również podejmować współpracę z organami publicznymi państw członkowskich, na ich wniosek albo z własnej inicjatywy.

(10) EASA angażuje się w sprawy przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej, w przypadku gdy kieruje kwestię do Trybunału, broni podjętej przez siebie decyzji, którą zaskarżono przed Trybunałem, albo interweniuje w sprawach istotnych dla jej zadań. W tym kontekście EASA może być zobowiązana do zachowania poufności danych osobowych ujętych w dokumentach otrzymanych przez strony lub przez interwenientów.

(11) EASA jest uprawniona do prowadzenia inspekcji, innych działań monitorujących oraz dochodzeń zgodnie z art. 75 ust. 2 lit. e) rozporządzenia (UE) 2018/1139.

(12) EASA jest uprawniona do prowadzenia dochodzeń w zakresie bezpieczeństwa informatycznego wewnętrznie lub przy zaangażowaniu podmiotów zewnętrznych (np. CERT-UE), zgodnie z art. 75 ust. 2 lit. d) rozporządzenia (UE) 2018/1139.

(13) Inspektor ochrony danych ("DPO") z ramienia EASA jest uprawniony do rozpatrywania skarg wewnętrznych i zewnętrznych oraz do prowadzenia wewnętrznych audytów i dochodzeń, zgodnie z art. 45 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2018/1725 ("rozporządzenie").

(14) Aby wywiązać się ze swoich zadań, EASA gromadzi i przetwarza informacje i kilka kategorii danych osobowych, w tym dane dotyczące tożsamości osób fizycznych, informacje kontaktowe, służbowe role i zadania, informacje na temat prywatnego i zawodowego zachowania oraz prywatnych i zawodowych wyników, a także dane finansowe. EASA działa w charakterze administratora danych.

(15) EASA jest zatem zobowiązana, na mocy rozporządzenia, do dostarczania osobom, których dane dotyczą, informacji na temat czynności przetwarzania i do przestrzegania ich praw jako osób, których dane dotyczą.

(16) Może być konieczne, aby EASA pogodziła te prawa z celami dochodzeń administracyjnych, audytów, dochodzeń i postępowań sądowych. Może być również wymagane zrównoważenie praw osób, których dane dotyczą, względem podstawowych praw i wolności innych osób, których dane dotyczą. W tym celu w art. 25 rozporządzenia przyznano EASA, na ściśle określonych warunkach, możliwość ograniczenia zastosowania art. 14-22, 35 i 36 rozporządzenia, a także art. 4, o ile ich przepisy odpowiadają prawom i obowiązkom przewidzianym w art. 14-20. Jeżeli ograniczenia nie są przewidziane w aktach prawnych przyjętych na podstawie Traktatów, należy przyjąć wewnętrzne przepisy, na podstawie których EASA jest uprawniona do ograniczania takich praw.

(17) EASA może np. potrzebować ograniczyć informacje, które przekazuje osobie, której dane dotyczą, na temat przetwarzania jej danych osobowych podczas etapu wstępnej oceny dochodzenia administracyjnego lub podczas samego dochodzenia, przed możliwym umorzeniem sprawy lub na etapie postępowania przeddyscyplinarnego. W pewnych okolicznościach dostarczenie takich informacji może poważnie wpłynąć na zdolność EASA do skutecznego prowadzenia dochodzenia, na przykład w każdym przypadku, gdy istnieje ryzyko, że dana osoba może zniszczyć dowody lub wpływać na potencjalnych świadków przed przesłuchaniem. EASA może również potrzebować chronić prawa i wolności świadków, a także innych zaangażowanych osób.

(18) Konieczna może być ochrona anonimowości świadka lub sygnalisty, który zwrócił się o nieujawnianie jego tożsamości. W takim przypadku EASA może podjąć decyzję o ograniczeniu dostępu do danych dotyczących tożsamości, oświadczeń i innych danych osobowych takich osób w celu ochrony ich praw i wolności.

(19) Może zaistnieć konieczność ochrony poufnych informacji dotyczących pracownika, który skontaktował się z zaufanymi doradcami EASA w kontekście postępowania w sprawie molestowania. W takich przypadkach EASA może potrzebować ograniczyć dostęp do danych dotyczących tożsamości, oświadczeń i innych danych osobowych domniemanej ofiary, domniemanego sprawcy i innych zaangażowanych osób w celu ochrony praw i wolności wszystkich osób, których ta sprawa dotyczy.

(20) EASA powinna stosować ograniczenia tylko wtedy, gdy respektują one istotę podstawowych praw i wolności, są bezwzględnie konieczne i stanowią proporcjonalny środek w demokratycznym społeczeństwie. EASA powinna przedstawić przyczyny uzasadniające powody tych ograniczeń.

(21) Stosując zasadę rozliczalności, EASA powinna prowadzić rejestr stosowania ograniczeń.

(22) Przetwarzając dane osobowe wymieniane z innymi organizacjami w ramach wykonywania swoich zadań, EASA powinna prowadzić wzajemne konsultacje z tymi organizacjami w sprawie możliwych powodów nałożenia ograniczeń oraz konieczności i proporcjonalności tych ograniczeń, chyba że zagrażałoby to działalności EASA.

(23) Art. 25 ust. 6 rozporządzenia zobowiązuje administratora danych do informowania osób, których dane dotyczą, o podstawowych powodach zastosowania ograniczenia oraz przysługującym im prawie do wniesienia skargi do EIOD.

(24) Zgodnie z art. 25 ust. 8 rozporządzenia EASA ma prawo wstrzymać przekazanie osobie, której dane dotyczą, informacji o powodach zastosowania ograniczenia, pominąć je lub go odmówić, gdyby mogło ono w jakikolwiek sposób unieważnić skutek ograniczenia. EASA powinna ocenić w poszczególnych przypadkach, czy powiadomienie o ograniczeniu unieważniłoby jego skutek.

(25) EASA powinna znieść ograniczenie, gdy tylko warunki uzasadniające ograniczenie przestaną mieć zastosowanie, i regularnie oceniać te warunki.

(26) W celu zagwarantowania jak największej ochrony praw i wolności osób, których dane dotyczą, oraz zgodnie z art. 44 ust. 1 rozporządzenia, należy skonsultować z inspektorem ochrony danych w odpowiednim czasie wszelkie ograniczenia, które mogą być zastosowane, i zweryfikować ich zgodność z niniejszą decyzją.

(27) W art. 16 ust. 5 i art. 17 ust. 4 rozporządzenia przedstawiono wyjątki dotyczące prawa do informacji i prawa dostępu osób, których dane dotyczą. Jeżeli wyjątki te mają zastosowanie, EASA nie musi stosować ograniczeń na podstawie niniejszej decyzji,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Przedmiot i zakres

1. 
Niniejsza decyzja ustanawia zasady dotyczące warunków, na jakich EASA może ograniczyć stosowanie art. 4, 14-22, 35 i 36 na podstawie art. 25 rozporządzenia.
2. 
EASA, jako administratora danych, reprezentuje dyrektor wykonawczy.
Artykuł  2

Ograniczenia

1. 
EASA może ograniczyć stosowanie art. 14-22, 35 i 36 oraz art. 4 rozporządzenia, o ile jego przepisy odpowiadają prawom i obowiązkom przewidzianym w art. 14-20:
a)
zgodnie z art. 25 ust. 1 lit. b), c), f), g) i h) rozporządzenia, gdy prowadzi dochodzenia administracyjne, postępowania przeddyscyplinarne, dyscyplinarne i postępowania dotyczące zawieszenia na podstawie art. 86 i załącznika IX do regulaminu pracowniczego i decyzji dyrektora wykonawczego EASA nr 2011/216/E z dnia 16 grudnia 2011 r. oraz gdy zgłasza sprawy do OLAF;
b)
zgodnie z art. 25 ust. 1 lit. h) rozporządzenia, gdy zapewnia, aby pracownicy EASA mogli zgłaszać fakty z zachowaniem poufności, gdy uważają, że występują poważne nieprawidłowości, jak określono w decyzji zarządu EASA 15-2018 z dnia 14 grudnia 2018 r.;
c)
zgodnie z art. 25 ust. 1 lit. h) rozporządzenia, gdy zapewnia, aby pracownicy EASA mogli informować zaufanych doradców w kontekście postępowania w sprawie molestowania, jak określono w decyzji dyrektora wykonawczego EASA nr 2008/180/A z dnia 5 sierpnia 2009 r.;
d)
zgodnie z art. 25 ust. 1 lit. b), c), d), f), g) i h), gdy prowadzi dochodzenia w sprawie potencjalnych naruszeń przepisów bezpieczeństwa dotyczących ochrony informacji niejawnych Unii Europejskiej ("EUCI"), na podstawie decyzji dyrektora wykonawczego EASA nr 2020/010/ED z dnia 17 lutego 2020 r. w sprawie przepisów bezpieczeństwa EASA dotyczących ochrony informacji niejawnych Unii Europejskiej;
e)
zgodnie z art. 25 ust. 1 lit. c), g) i h) rozporządzenia, gdy prowadzi audyty wewnętrzne w związku z działaniami lub służbami EASA;
f)
zgodnie z art. 25 ust. 1 lit. c), d), g) i h) rozporządzenia, gdy udziela pomocy innym instytucjom, organom i jednostkom organizacyjnym UE lub otrzymuje od nich pomoc, lub współpracuje z nimi w kontekście działań prowadzonych na podstawie lit. a)-d) niniejszego ustępu i zgodnie ze stosownymi umowami o gwarantowanym poziomie usług, protokołami ustaleń i umowami o współpracy;
g)
zgodnie z art. 25 ust. 1 lit. c), g) i h) rozporządzenia, gdy udziela pomocy organom krajowym państw trzecich i organizacjom międzynarodowym lub otrzymuje od nich pomoc, lub współpracuje z nimi, na ich wniosek lub z własnej inicjatywy;
h)
zgodnie z art. 25 ust. 1 lit. c), g) i h) rozporządzenia, gdy udziela pomocy organom publicznym państw członkowskich lub otrzymuje od nich pomoc, lub współpracuje z nimi, na ich wniosek albo z własnej inicjatywy;
i)
zgodnie z art. 25 ust. 1 lit. e) rozporządzenia, gdy przetwarza dane osobowe znajdujące się w dokumentach otrzymanych od stron lub interwenientów w kontekście postępowań przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej;
j)
zgodnie z art. 25 ust. 1 lit. c), g) i h) rozporządzenia, gdy przetwarza dane osobowe podczas prowadzenia inspekcji, innych działań monitorujących oraz dochodzeń zgodnie z art. 75 ust. 2 lit. e) rozporządzenia (UE) 2018/1139;
k)
zgodnie z art. 25 ust. 1 lit. b), c), d), f), g) i h) rozporządzenia, gdy przetwarza dane osobowe podczas prowadzenia dochodzeń w zakresie bezpieczeństwa informatycznego wewnętrznie lub przy zaangażowaniu podmiotów zewnętrznych (np. CERT-UE), zgodnie z art. 75 ust. 2 lit. d) rozporządzenia (UE) 2018/1139.
2. 
Zgodnie z art. 25 ust. 1 lit. b), c), f), g) i h) rozporządzenia, inspektor ochrony danych może ograniczyć stosowanie art. 14-22, 35 i 36 oraz art. 4 rozporządzenia, o ile jego przepisy odpowiadają prawom i obowiązkom przewidzianym w art. 14-20, podczas rozpatrywania skarg wewnętrznych i zewnętrznych oraz prowadzenia wewnętrznych audytów i dochodzeń, zgodnie z art. 45 ust. 2 rozporządzenia.
3. 
Wszelkie ograniczenia respektują istotę podstawowych praw i wolności oraz są niezbędne i proporcjonalne w społeczeństwie demokratycznym.
4. 
Badanie konieczności i analizę proporcjonalności przeprowadza się indywidualnie dla każdego przypadku przed wprowadzeniem ograniczeń. Ograniczenia nie mogą wykraczać poza to, co niezbędne do osiągnięcia wyznaczonych celów.
5. 
Do celów rozliczalności EASA prowadzi rejestr opisujący przyczyny zastosowanych ograniczeń, mające zastosowanie przesłanki z ust. 1, jak również wynik testu konieczności i proporcjonalności. Rejestry te stanowią część rejestru, który jest udostępniany na wniosek EIOD. EASA przygotowuje sprawozdanie okresowe dotyczące stosowania art. 25 rozporządzenia.
6. 
Przetwarzając dane osobowe otrzymane od innych organizacji w ramach wykonywania swoich zadań, EASA konsultuje się z tymi organizacjami w sprawie możliwych powodów nałożenia ograniczeń oraz konieczności i proporcjonalności tych ograniczeń, chyba że zagrażałoby to działalności EASA.
Artykuł  3

Ryzyka naruszenia praw i wolności osób, których dane dotyczą

1. 
Ocena ryzyka naruszenia praw i wolności osób, których dane dotyczą, związanego z nałożeniem ograniczeń i szczegółowe dane dotyczące okresu stosowania tych ograniczeń są zamieszczane w rejestrze czynności przetwarzania prowadzonym przez EASA na podstawie art. 31 rozporządzenia. Należy je również zamieszczać we wszelkich ocenach skutków dla ochrony danych dotyczących tych ograniczeń, prowadzonych na podstawie art. 39 rozporządzenia.
2. 
W każdym przypadku, gdy EASA dokonuje oceny konieczności i proporcjonalności ograniczeń, uwzględnia potencjalne ryzyka naruszenia praw i wolności osoby, której dane dotyczą.
Artykuł  4

Zabezpieczenia i okresy przechowywania

1. 
EASA wdraża zabezpieczenia, aby zapobiegać nadużyciom i niezgodnemu z prawem dostępowi do danych osobowych, względem których stosuje się lub można zastosować ograniczenia, lub niezgodnemu z prawem przekazywaniu takich danych. Zabezpieczenia te obejmują środki techniczne i organizacyjne oraz są wyszczególnione, w razie potrzeby, w wewnętrznych decyzjach, procedurach i przepisach wykonawczych EASA. Zabezpieczenia te obejmują:
a)
wyraźną definicję ról, obowiązków i etapów proceduralnych;
b)
w stosownych przypadkach bezpieczne środowisko elektroniczne, które zapobiega niezgodnemu z prawem i przypadkowemu dostępowi nieupoważnionych osób do danych elektronicznych lub ich przesyłowi do takich osób;
c)
w stosownych przypadkach bezpieczne przechowywanie i przetwarzanie dokumentów papierowych;
d)
należyte monitorowanie ograniczeń i okresowe przeglądy ich stosowania.

Przeglądy, o których mowa w lit. d), prowadzone są co najmniej raz na sześć miesięcy.

2. 
Ograniczenia są znoszone, gdy tylko przestają występować okoliczności uzasadniające ich stosowanie.
3. 
Dane osobowe są przechowywane zgodnie z mającymi zastosowanie przepisami dotyczącymi przechowywania EASA, które mają być określone w rejestrach ochrony danych prowadzonych na podstawie art. 31 rozporządzenia. Na koniec okresu przechowywania dane osobowe są usuwane, anonimizowane lub przekazywane do archiwów zgodnie z art. 13 rozporządzenia.
Artykuł  5

Zaangażowanie inspektora ochrony danych

1. 
Inspektor ochrony danych jest niezwłocznie informowany za każdym razem, gdy ogranicza się prawa osoby, której dane dotyczą, zgodnie z niniejszą decyzją. Należy przyznać mu dostęp do powiązanych rejestrów i wszelkich dokumentów dotyczących merytorycznego lub prawnego kontekstu.
2. 
Inspektor ochrony danych może złożyć wniosek o dokonanie przeglądu stosowania ograniczenia. EASA informuje swojego inspektora ochrony danych na piśmie o wyniku takiego przeglądu.
3. 
EASA dokumentuje zaangażowanie inspektora ochrony danych w stosowanie ograniczeń, w tym przekazane mu informacje.
Artykuł  6

Informowanie osób, których dane dotyczą, o ograniczeniach związanych z ich prawami

1. 
EASA włącza do zgłoszeń o ochronie danych publikowanych na swojej stronie internetowej/w intranecie sekcję, w której przedstawia osobom, których dane dotyczą, ogólne informacje na temat możliwości ograniczenia praw osób, których dane dotyczą, zgodnie z art. 2 ust. 1. W informacjach tych uwzględnia, które prawa mogą być ograniczane, podstawy możliwego stosowania ograniczeń i ich potencjalny okres obowiązywania.
2. 
EASA informuje osoby, których dane dotyczą, indywidualnie, na piśmie i bez zbędnej zwłoki o trwających lub przyszłych ograniczeniach ich praw. EASA informuje osobę, której dane dotyczą, o głównych powodach stanowiących podstawę zastosowania ograniczenia, o jej prawie do skonsultowania się z inspektorem ochrony danych w celu podważenia ograniczenia oraz o jej prawie do wniesienia skargi do EIOD.
3. 
EASA może wstrzymać przekazanie informacji o powodach zastosowania ograniczenia i o prawie do wniesienia skargi do EIOD, pominąć je lub go odmówić przez czas, przez jaki mogłoby ono unieważnić skutek ograniczenia. Oceny zasadności takiej decyzji dokonuje się w poszczególnych przypadkach. Gdy tylko przekazanie takich informacji przestaje wywoływać unieważnienie skutku ograniczenia, EASA przekazuje te informacje osobie, której dane dotyczą.
Artykuł  7

Zawiadamianie osoby, której dane dotyczą, o naruszeniu ochrony danych osobowych

1. 
Gdy EASA jest zobowiązana do zawiadomienia o naruszeniu ochrony danych osobowych na podstawie art. 35 ust. 1 rozporządzenia, może w wyjątkowych okolicznościach ograniczyć takie zawiadomienie w całości lub w części. W zgłoszeniu dokumentuje powody takiego ograniczenia, podstawę prawną, na mocy art. 2, i ocenę jego konieczności i proporcjonalności. Zgłoszenie przekazuje EIOD w momencie zgłaszania naruszenia ochrony danych osobowych.
2. 
Gdy powody ograniczenia przestają mieć zastosowanie, EASA zawiadamia osobę, której dane dotyczą, o naruszeniu ochrony danych osobowych i informuje ją o głównych powodach ograniczenia oraz o przysługującym jej prawie do wniesienia skargi do EIOD.
Artykuł  8

Poufność łączności elektronicznej

1. 
W wyjątkowych okolicznościach EASA może ograniczyć prawo do poufności łączności elektronicznej na podstawie art. 36 rozporządzenia. Ograniczenia takie są zgodne z przepisami dyrektywy 2002/58/WE Parlamentu Europejskiego i Rady 4 .
2. 
Jeżeli EASA ogranicza prawo do poufności łączności elektronicznej, informuje daną osobę, której dane dotyczą, w odpowiedzi na jakikolwiek wniosek ze strony osoby, której dane dotyczą, o głównych powodach, na których opiera się zastosowanie ograniczenia, i o jej prawie do wniesienia skargi do EIOD.
3. 
EASA może wstrzymać przekazanie informacji o powodach zastosowania ograniczenia i o prawie do wniesienia skargi do EIOD, pominąć je lub go odmówić przez czas, przez jaki mogłoby ono unieważnić skutek ograniczenia. Oceny zasadności takiej decyzji dokonuje się w poszczególnych przypadkach.
Artykuł  9

Wejście w życie

Niniejsza decyzja wchodzi w życie dwudziestego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Sporządzono w Warszawie dnia 21 października 2020 r.
Piotr SAMSON
Przewodniczący zarządu
1 Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39.
2 Dz.U. L 212 z 22.8.2018, s. 1.
3 Rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 z dnia 29 lutego 1968 r. ustanawiające regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej oraz ustanawiające specjalne środki stosowane tymczasowo wobec urzędników Komisji (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1).
4 Dyrektywa 2002/58/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 lipca 2002 r. dotycząca przetwarzania danych osobowych i ochrony prywatności w sektorze łączności elektronicznej (dyrektywa o prywatności i łączności elektronicznej) (Dz.U. L 201 z 31.7.2002, s. 37).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.