Zmiana uchwały w sprawie powołania oraz trybu działania Komisji ds. finansowych.

Akty korporacyjne

Rewid.2020.10.28

Akt nieoceniany
Wersja od: 28 października 2020 r.

UCHWAŁA Nr 1170/18a/2020
KRAJOWEJ RADY BIEGŁYCH REWIDENTÓW
z dnia 28 października 2020 r.
w przedmiocie zmiany uchwały w sprawie powołania oraz trybu działania Komisji ds. finansowych

Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1415) w związku z § 12 ust. 1 statutu Polskiej Izby Biegłych Rewidentów, stanowiącego załącznik do uchwały Nr 5 Nadzwyczajnego Krajowego Zjazdu Biegłych Rewidentów z dnia 21 marca 2010 r. w sprawie statutu Krajowej Izby Biegłych Rewidentów (z późn. zm.) uchwala się, co następuje:
§  1. 
W uchwale Nr 88/2/2019 Krajowej Rady Biegłych Rewidentów z dnia 2 lipca 2019 r. w sprawie powołania oraz trybu działania Komisji ds. finansowych § 2 otrzymuje brzmienie:

"§ 2. Komisja realizuje zadania powierzone przez Krajową Radę Biegłych Rewidentów, zwaną dalej "KRBR", w tym w szczególności poprzez:

1) opiniowanie projektów planów finansowych Polskiej Izby Biegłych Rewidentów w tym budżetu PANA na kolejne lata;

2) rekomendowanie KRBR projektu uchwały w sprawie wysokości składek członkowskich biegłych rewidentów;

3) rekomendowanie wzorów wymaganych oświadczeń biegłych rewidentów ubiegających się o prawo do opłacania niższej składki członkowskiej;

4) rozpatrywanie i rekomendowanie KRBR wniosków biegłych rewidentów dotyczących indywidualnych decyzji finansowych;

5) proponowanie KRBR corocznie kwoty, powyżej której przeprowadzana jest procedura przetargowa w Polskiej Izbie Biegłych Rewidentów;

6) przeprowadzanie procedury przetargowej i wyboru ofert zgodnie z obowiązującymi w Polskiej Izbie Biegłych Rewidentów zasadami, oraz przedstawienie rekomendacji KRBR;

7) opiniowanie dokumentów finansowych dotyczących działalności Polskiej Izby Biegłych Rewidentów;

8) monitorowanie procesu przygotowania rocznego sprawozdania finansowego Polskiej Izby Biegłych Rewidentów i procesu badania sprawozdania finansowego;

9) rekomendowanie KRBR możliwości w zakresie pozyskiwania przez Polską Izbę Biegłych Rewidentów dodatkowych źródeł;

10) przygotowanie i rekomendowanie KRBR projektów uchwał, dotyczących kwestii finansowych, do podjęcia przez Krajowy Zjazd Biegłych Rewidentów;

11) rekomendowanie KRBR wniosków regionalnych oddziałów w sprawie wsparcia finansowego regionalnych oddziałów PIBR.

§  2. 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.