Wzór planu zatrudnienia z alokacją pracowników i kosztów ich zatrudnienia.

Akty korporacyjne

Rewid.2019.5.7

Akt nieoceniany
Wersja od: 7 maja 2019 r.

UCHWAŁA Nr 3592/54/2019
KRAJOWEJ RADY BIEGŁYCH REWIDENTÓW
z dnia 7 maja 2019 r.
w sprawie wzoru planu zatrudnienia z alokacją pracowników i kosztów ich zatrudnienia

Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (Dz. U. poz. 1089 z późn. zm.) w zw. z § 2 ust. 5 pkt 6 podstawowych zasad gospodarki finansowej Polskiej Izby Biegłych Rewidentów, stanowiących załącznik do uchwały Nr 44 VIII Krajowego Zjazdu Biegłych Rewidentów z dnia 26 czerwca 2015 r. w sprawie podstawowych zasad gospodarki finansowej Krajowej Izby Biegłych Rewidentów (z późn. zm.), uchwala się, co następuje:
§  1. 
Wprowadza się wzór planu zatrudnienia z alokacją pracowników oraz określa koszty ich zatrudnienia.
§  2. 
Wzór planu zatrudnienia, o którym mowa w § 1, stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
§  3. 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

ZAŁĄCZNIK 

Wzór planu zatrudnienia z alokacją pracowników i kosztów ich zatrudnienia

§  1. 
1. 
Plan zatrudnienia obejmuje:
a)
podział organizacyjny Biura Polskiej Izby Biegłych Rewidentów, zwanej dalej "Izbą";
b)
zadania jednostek organizacyjnych Biura Izby oraz pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach;
c)
podział źródeł finansowania kosztów zatrudnienia pracowników.
§  2. 
Podział organizacyjny Biura Izby przedstawia się w następujący sposób:
1.
Dyrektor Biura;
2.
Dział Samorządowy;
3.
Dział Prawny;
4.
Dział Postępowania Kwalifikacyjnego;
5.
Dział ds. Wsparcia Audytu;
6.
Dział Finansowo-Księgowy;
7.
Dział Szkoleniowo-Wydawniczy;
8.
Dział Informatyczny;
9.
Dział Administracyjny;
10.
Dział Kontrolerów;
11.
samodzielne stanowiska.
§  3. 
Do zadań dyrektora Biura Izby należy:
1)
kierowanie pracami Biura Izby;
2)
koordynowanie funkcji obsługi organów Izby, komisji powołanych przez Krajową Radę Biegłych Rewidentów, zwaną dalej "KRBR", oraz Komisji Egzaminacyjnej,
3)
reprezentowanie Biura Izby na zewnątrz, wykonując zadania ustalone zakresem obowiązków;
4)
współpraca z prezesem KRBR, organami Izby i komisjami powołanymi przez KRBR w wykonywaniu zadań ustawowych i statutowych;
5)
nadzór nad organizacją konferencji organizowanych przez Izbę;
6)
współpraca z biurem obsługi Komisji Nadzoru Audytowego;
7)
współpraca z innymi organizacjami współpracującymi z Izbą;
8)
współpraca z firmą obsługującą Izbę w zakresie działalności public relations;
9)
kontrola obiegu dokumentów w Biurze;
10)
tworzenie i uaktualnianie instrukcji, procedur i regulaminów dotyczących funkcjonowania Biura;
11)
koordynacja działań związanych z przeprowadzaniem przetargów;
12)
planowanie i organizowanie pracy Biura, w tym wnioskowanie, w oparciu o zgłoszone przez kierowników działów Biura Izby, o zatrudnianie i zwalnianie pracowników.
§  4. 
1. 
Dział Samorządowy zajmuje się obsługą organów Izby (z wyłączeniem Krajowej Komisji Rewizyjnej) oraz komisji powołanych przez KRBR (z wyłączeniem Komisji ds. finansowych).
2. 
Do zadań pracowników Działu Samorządowego należą:
1)
obsługa posiedzeń organów Izby, o których mowa w pkt 1;
2)
obsługa komisji KRBR, o których mowa w pkt 1;
3)
wykonywanie prac związanych z organizacją i obsługą Krajowych Zjazdów Biegłych Rewidentów;
4)
obsługa rejestru biegłych rewidentów i listy firm audytorskich oraz prowadzenie dokumentacji związanej z ewidencją biegłych rewidentów i firm audytorskich;
5)
przygotowywanie projektów dokumentów do akceptacji Prezesa KRBR oraz obsługiwanych organów Izby i komisji KRBR;
6)
prowadzenie spraw związanych z nadzorem KRBR nad funkcjonowaniem regionalnych oddziałów Izby;
7)
obsługa współpracy międzynarodowej Izby;
8)
przygotowywanie merytorycznych opracowań oraz zestawień statystycznych dotyczących działalności obsługiwanych organów Izby i obsługiwanych komisji KRBR, w tym na potrzeby Komisji Nadzoru Audytowego;
9)
opracowywanie projektów sprawozdań rocznych oraz za kadencję obsługiwanych organów Izby;
10)
wykonywanie innych statystycznych i doraźnych zadań wyznaczonych przez Prezesa KRBR lub dyrektora Biura Izby.
§  5. 
1. 
Dział Prawny zajmuje się obsługą prawną Izby.
2. 
Do zadań pracowników Działu Prawnego należą:
1)
udzielanie porad prawnych;
2)
sporządzanie opinii i ekspertyz prawnych;
3)
opiniowanie i tworzenie pism, umów, projektów uchwał, projektów postanowień i innych dokumentów;
4)
bieżącą współpracę z organami Izby, komisjami KRBR, Komisją Egzaminacyjną, Centrum Edukacji PIBR, w szczególności w zakresie przygotowywanych przez nich dokumentów;
5)
obsługę prawną posiedzeń organów Izby oraz komisji KRBR;
6)
obsługę prawną Krajowych Zjazdów Biegłych Rewidentów;
7)
obsługę prawną działalności Biura Izby;
8)
współpracowanie z prawnikami świadczącymi usługi zewnętrzne na rzecz Izby.
§  6. 
1. 
Dział Postępowania Kwalifikacyjnego zajmuje się obsługą Komisji Egzaminacyjnej oraz egzaminów dla kandydatów na biegłych rewidentów, zwanych dalej "kandydatami".
2. 
Do zadań Działu Postępowania Kwalifikacyjnego w szczególności należą:
1)
obsługa posiedzeń Komisji Egzaminacyjnej;
2)
prowadzenie dokumentacji postępowania kwalifikacyjnego kandydatów, w tym w szczególności:
a)
przygotowywanie do rozpatrzenia przez Komisję Egzaminacyjną dokumentacji kandydatów,
b)
prowadzenie ewidencji kandydatów oraz rejestrów protokołów egzaminacyjnych i kart egzaminacyjnych,
c)
przygotowywanie i przechowywanie dokumentacji egzaminacyjnej,
d)
wykonywanie czynności związanych z organizowaniem egzaminów dla kandydatów,
e)
współpraca z regionalnymi oddziałami Izby, w których odbywają się egzaminy dla kandydatów,
f)
obsługa recepcji budynku użytkowanego przez Komisję Egzaminacyjną;
3)
obsługa administracyjno-organizacyjna przebiegu egzaminów dla kandydatów;
4)
opracowywanie projektów uchwał i komunikatów Komisji Egzaminacyjnej oraz KRBR związanych z zakresem zadań Komisji Egzaminacyjnej;
5)
opracowywanie informacji dla organów Izby i komisji KRBR w sprawach związanych z zakresem zadań Działu;
6)
opracowywanie projektów sprawozdań rocznych oraz za kadencję Komisji Egzaminacyjnej;
7)
wykonywanie innych systematycznych i doraźnych zadań wyznaczonych przez przewodniczącego Komisji Egzaminacyjnej;
8)
zapewnienie poufności pytań i zadań egzaminacyjnych w toku przygotowywania i przeprowadzania egzaminów.
§  7. 
Dział ds. Wsparcia Audytu zajmuje się:
1)
monitorowaniem regulacji oraz publikacji (w tym anglojęzycznych) w zakresie audytu;
2)
przygotowywaniem streszczeń (wskazówek) materiałów i regulacji dotyczących badania sprawozdań finansowych;
3)
opracowywaniem projektów krajowych standardów wykonywania zawodu oraz kontroli jakości.
§  8. 
1. 
Dział Finansowo-Księgowy zajmuje się obsługą Izby w zakresie gospodarki finansowej i rachunkowości.
2. 
Do zadań pracowników Działu Finansowo-Księgowego należą w szczególności:
1)
planowanie i prowadzenie gospodarki finansowej Izby zgodnie z obowiązującymi w tym względzie przepisami prawa;
2)
organizowanie i prowadzenie rachunkowości Izby zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 351);
3)
sprawowanie kontroli wewnętrznej w zakresie ustalonym w Zasadach obiegu dokumentów finansowych uchwalonych przez KRBR;
4)
odpowiedzialność za poprawność i rzetelność rozliczeń podatkowych oraz sporządzanie deklaracji podatkowych Izby;
5)
współpraca z pozostałymi działami Biura w zakresie spraw finansowych, rachunkowości, obiegu dokumentów i kontroli wewnętrznej;
6)
współpraca z regionalnymi oddziałami Izby w zakresie spraw finansowych i rachunkowości;
7)
obsługa Komisji ds. finansowych;
8)
obsługa Krajowej Komi sji Rewizyjnej;
9)
obsługa finansowo-księgowa Centrum Edukacji PIBR;
10)
udostępnianie osobom upoważnionym do kontroli gospodarki finansowej i rachunkowości Izby dokumentów, ksiąg rachunkowych i sprawozdań finansowych;
11)
opracowywanie projektów uchwał i komunikatów KRBR związanych z zakresem zadań Działu;
12)
współpraca ze skarbnikiem KRBR oraz dyrektorem Biura Izby przy opracowywaniu rocznych planów finansowych Izby;
13)
opracowywanie sprawozdań finansowych Izby oraz informacji dla organów Izby i komisji KRBR w sprawach związanych z zakresem zadań Działu;
14)
wykonywanie innych systematycznych i doraźnych zadań wyznaczonych przez prezesa KRBR lub dyrektora Biura Izby.
§  9. 
1. 
Dział Szkoleniowo-Wydawniczy zajmuje się obsługą działalności szkoleniowej i wydawniczej Izby, w tym realizowanej przez Centrum Edukacji PIBR.
2. 
Do zadań pracowników Działu Szkoleniowo-Wydawniczego należą w szczególności:
1)
obsługa posiedzeń Komisji ds. szkoleń;
2)
obsługa organizacji szkoleń obligatoryjnych i fakultatywnych dla biegłych rewidentów;
3)
obsługa działalności wydawniczej Izby;
4)
prowadzenie ewidencji szkoleń obligatoryjnych w oprogramowaniu użytkowanym w biurze Izby oraz analizowanie stanu przeszkolenia biegłych rewidentów;
5)
współpracowanie z jednostkami organizującymi szkolenia w ramach obligatoryjnego doskonalenia zawodowego;
6)
opracowywanie projektów uchwał i komunikatów KRBR związanych z zakresem zadań Działu;
7)
opracowywanie informacji dla organów Izby w sprawach związanych z zakresem zadań Działu;
8)
opracowywanie projektów sprawozdań rocznych oraz za kadencję dotyczących działalności szkoleniowo-wydawniczej;
9)
wykonywanie innych systematycznych i doraźnych zadań wyznaczonych przez prezesa KRBR lub dyrektora Biura Izby.
§  10. 
1. 
Dział Informatyczny zajmuje się obsługą funkcjonowania Biura Izby pod względem informatycznym.
2. 
Do zadań pracowników Działu Informatycznego należą w szczególności:
1)
administrowanie bazami danych Izby;
2)
administrowanie elektronicznym systemem obiegu dokumentów oraz oprogramowaniem użytkowanym w Biurze Izby;
3)
administrowanie stronami internetowymi PIBR;
4)
egzekwowanie serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego oprogramowania aplikacyjnego użytkowanego w Biurze Izby;
5)
egzekwowanie i nadzorowanie obsługi gwarancyjnej i pogwarancyjnej oprogramowania systemowego i narzędziowego, sprzętu sieciowego i serwerów oraz przyłączonego do sieci sprzętu informatycznego w Biurze Izby;
6)
administrowanie i zarządzenie sieciami komputerowymi, serwerami, aplikacjami, sieciowymi systemami operacyjnymi oraz stacjami roboczymi w Biurze Izby;
7)
nadawanie uprawnień użytkownikom i przydzielanie uprawnień do wykorzystywania poszczególnych funkcji oprogramowania użytkowanego w Biurze Izby;
8)
bieżąca współpraca z firmami zewnętrznymi zajmującymi się tworzeniem zleconych aplikacji na rzecz Izby oraz nadzór nad tymi procesami;
9)
wdrażanie nowych oprogramowań aplikacyjnych w Biurze Izby;
10)
współdziałanie z innymi działami Izby w zakresie wykorzystywania oprogramowania aplikacyjnego;
11)
wsparcie techniczne dla pracowników Biura Izby w zakresie obsługi oprogramowania aplikacyjnego użytkowanego w Biurze Izby;
12)
wsparcie techniczne dla pracowników Biura Izby w zakresie wdrażanych technologii;
13)
nadzorowanie wdrażanych technologii w Biurze Izby;
14)
zapewnianie ochrony, poufności oraz niezawodności działania systemów w Biurze Izby, wykonywanie kopii bezpieczeństwa;
15)
kontrola zużycia oraz planowanie potrzeb oraz zakupów oprogramowania systemowego, narzędziowego oraz oprogramowania aplikacyjnego w Biurze Izby;
16)
gospodarowanie sprzętem komputerowym Biura Izby;
17)
ewidencja, nadzór i utrzymanie sprzętu i oprogramowania informatycznego na stanowiskach pracy w Biurze Izby;
18)
prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego zakupionego dla potrzeb Biura Izby;
19)
opracowywanie informacji dla organów Izby w sprawach związanych z zakresem zadań Działu;
20)
wykonywanie innych systematycznych i doraźnych zadań wyznaczonych przez prezesa KRBR lub dyrektora Biura Izby.
§  11. 
1. 
Dział Administracyjny zajmuje się obsługą organizacyjną i kancelaryjną, zaopatrzeniem oraz obsługą techniczną i gospodarczą Izby.
2. 
Do zadań pracowników Działu Administracyjnego należą w szczególności:
1)
prowadzenie dokumentacji spraw związanych z administrowaniem lokalami należącymi do Izby, z wyłączeniem lokali użytkowanych przez regionalne oddziały Izby;
2)
obsługa elektronicznego systemu obiegu dokumentów w Biurze Izby;
3)
archiwizowanie dokumentów Izby;
4)
zabezpieczanie zaopatrzenia Izby;
5)
bieżąca współpraca z firmami zewnętrznymi zajmującymi się świadczeniem usług na potrzeby Izby;
6)
administrowanie pokojami gościnnymi;
7)
obsługa procesu sprzedaży wydawnictw Izby,
8)
wykonywanie innych systematycznych i doraźnych zadań wyznaczonych przez prezesa KRBR lub dyrektora Biura Izby.
§  12. 
Osoby zatrudnione w Dziale Kontrolerów w Izbie przeprowadzają kontrole w firmach audytorskich w zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów prawa.
§  13. 
W Biurze Izby mogą być zatrudniane osoby na samodzielnych stanowiskach, podlegające bezpośrednio prezesowi KRBR lub dyrektorowi Biura Izby.
§  14. 
Wynagrodzenia pracowników w części odpowiadającej czasowi pracy poświęconego na realizację zadań, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (Dz. U. poz. 1089 z późn. zm.), finansowane są ze środków kierowanych na realizację tych zadań.