Statut Politechniki Lubelskiej.
PLUB.2019.6.6
Akt nieocenianySTATUT
POLITECHNIKI LUBELSKIEJ
Lublin, 2019 r.
Spis treści:
ROZDZIAŁ I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
ROZDZIAŁ II. ORGANIZACJA POLITECHNIKI
A. Jednostki organizacyjne
B. System biblioteczno-informacyjny
C. Inne jednostki organizacyjne
ROZDZIAŁ III. ORGANY POLITECHNIKI
A. Organy kolegialne
B. Organy jednoosobowe
C. Funkcje kierownicze
ROZDZIAŁ IV. WYBORY
A. Zasady wyborów
B. Komisje wyborcze i oświadczenia
C. Kolegium elektorów
D. Tryb wyborów
E. Kadencja organów i funkcji kierowniczych
ROZDZIAŁ V. ZASADY FUNKCJONOWANIA JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH
A. Wydział
B. Katedra
C. Studium międzywydziałowe
D. Administracja
E. Zasady sprawowania wewnętrznego nadzoru
nad aktami wydawanymi w Uczelni
ROZDZIAŁ VI. STUDIA, STUDENCI I DOKTORANCI
ROZDZIAŁ VII. PRACOWNICY POLITECHNIKI
ROZDZIAŁ VIII. MIENIE POLITECHNIKI
I GOSPODARKA FINANSOWA
A. Mienie Politechniki Lubelskiej
B. Gospodarka finansowa
ROZDZIAŁ IX. PRZEPISY PORZĄDKOWE DOTYCZĄCE ORGANIZOWANIA ZGROMADZEŃ W POLITECHNICE LUBELSKIEJ
ROZDZIAŁ X. TRADYCJE AKADEMICKIE POLITECHNIKI LUBELSKIEJ
ROZDZIAŁ XI. POSTANOWIENIA PRZEJŚCIOWE I KOŃCOWE
ZAŁĄCZNIKI
Rozdział I.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
POSTANOWIENIA OGÓLNE
studentów, doktorantów, absolwentów oraz przyjaciół Uczelni, na
zasadach określonych w odrębnych przepisach.
organizacyjny Uczelni, który określa:
Rozdział II.
ORGANIZACJA POLITECHNIKI
ORGANIZACJA POLITECHNIKI
A.
Jednostki organizacyjne
Jednostki organizacyjne
B.
System biblioteczno-informacyjny
System biblioteczno-informacyjny
C.
Inne jednostki organizacyjne
Inne jednostki organizacyjne
Rozdział III.
ORGANY POLITECHNIKI
ORGANY POLITECHNIKI
Zasady i tryb funkcjonowania Senatu
a także uchwały rad dyscyplin naukowych w przedmiocie nadania lub odmowy nadania stopnia doktora habilitowanego są podejmowane w głosowaniu tajnym i zapadają bezwzględną większością oddanych głosów, przy obecności co najmniej połowy członków rady uprawnionych do głosowania.
B.
Organy jednoosobowe
Organy jednoosobowe
C.
Funkcje kierownicze
Funkcje kierownicze
Rozdział IV.
WYBORY
WYBORY
A.
Zasady wyborów
Zasady wyborów
B.
Komisje wyborcze i oświadczenia
Komisje wyborcze i oświadczenia
C.
Kolegium elektorów
Kolegium elektorów
D.
Tryb wyborów
Tryb wyborów
wybiera Senat spośród nauczycieli akademickich Uczelni.
szczególne:
E.
Kadencja organów i funkcji kierowniczych
Kadencja organów i funkcji kierowniczych
Rozdział V.
ZASADY FUNKCJONOWANIA JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH
ZASADY FUNKCJONOWANIA JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH
A.
Wydział
Wydział
B.
Katedra
Katedra
C.
Studium międzywydziałowe
Studium międzywydziałowe
D.
Administracja
Administracja
Do podstawowych zadań kwestora należy zapewnienie właściwej dyscypliny finansowej w Uczelni. Za naruszenie w Uczelni dyscypliny finansów publicznych odpowiada kwestor, na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
E.
Zasady sprawowania wewnętrznego nadzoru nad aktami wydawanymi w Uczelni
Zasady sprawowania wewnętrznego nadzoru nad aktami wydawanymi w Uczelni
Rozdział VI.
STUDIA, STUDENCI I DOKTORANCI
STUDIA, STUDENCI I DOKTORANCI
z chwilą złożenia ślubowania następującej treści:
"Podejmując obowiązki doktoranta, ślubuję uroczyście:
– wytrwale dążyć do wszechstronnego rozwoju własnej osobowości, zdobywania wiedzy i umiejętności prowadzenia badań naukowych i zajęć dydaktycznych;
– szanować prawa, tradycje i obyczaje akademickie, dbać o godność i honor doktoranta oraz dobre imię Uczelni;
– darzyć szacunkiem członków społeczności akademickiej, przestrzegać zasad współżycia koleżeńskiego oraz przepisów obowiązujących w Politechnice Lubelskiej".
Rozdział VII.
PRACOWNICY POLITECHNIKI
PRACOWNICY POLITECHNIKI
zatrudniona osoba, która:
ponadto doświadczenie w pracy poza Uczelnią, szczególnie na stanowiskach inżynierskich, i osiągnięcia w zakresie projektowania, technologii, informatyki, zarządzania, edukacji itp.
Wybór dokonywany jest zwykłą większością głosów.
Rozdział VIII.
MIENIE POLITECHNIKI I GOSPODARKA FINANSOWA A. Mienie Politechniki Lubelskiej
MIENIE POLITECHNIKI I GOSPODARKA FINANSOWA A. Mienie Politechniki Lubelskiej
B.
Gospodarka finansowa
Gospodarka finansowa
inne, których utworzenie przewidują odrębne przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
OŚWIADCZENIE
Rozdział IX.
PRZEPISY PORZĄDKOWE DOTYCZĄCE ORGANIZOWANIA ZGROMADZEŃ W POLITECHNICE LUBELSKIEJ
PRZEPISY PORZĄDKOWE DOTYCZĄCE ORGANIZOWANIA ZGROMADZEŃ W POLITECHNICE LUBELSKIEJ
Rozdział X.
TRADYCJE AKADEMICKIE POLITECHNIKI LUBELSKIEJ
TRADYCJE AKADEMICKIE POLITECHNIKI LUBELSKIEJ
Rozdział XI.
POSTANOWIENIA PRZEJŚCIOWE I KOŃCOWE
POSTANOWIENIA PRZEJŚCIOWE I KOŃCOWE
Załącznik Nr 4
TRYB ZWOŁYWANIA POSIEDZEŃ I TRYB PRACY SENATU POLITECHNIKI LUBELSKIEJ
TRYB ZWOŁYWANIA POSIEDZEŃ I TRYB PRACY SENATU POLITECHNIKI LUBELSKIEJ
I.
Tryb pracy Senatu
Tryb pracy Senatu
i działalność komisji senackich.
w zawiadomieniu o zwołaniu posiedzenia Senat przyjmuje przed rozpoczęciem obrad. Senat może dokonać zmiany porządku posiedzenia na wniosek senatora zgłoszony przed rozpoczęciem obrad. Ostateczną decyzję w sprawie uzupełnienia lub zmiany porządku posiedzenia podejmuje Senat. Poszczególne punkty porządku dziennego, które nie zostaną rozpatrzone na posiedzeniu, przenosi się i umieszcza - jako pierwsze w kolejności - w porządku dziennym następnego posiedzenia Senatu.
II.
Uchwały Senatu
Uchwały Senatu
z radami wydziałów, organizacjami związkowymi bądź całą społecznością akademicką;
III.
Postanowienia końcowe
Postanowienia końcowe
Załącznik Nr 5
TRYB ZWOŁYWANIA POSIEDZEŃ I TRYB PRACY RAD WYDZIAŁÓW POLITECHNIKI LUBELSKIEJ
TRYB ZWOŁYWANIA POSIEDZEŃ I TRYB PRACY RAD WYDZIAŁÓW POLITECHNIKI LUBELSKIEJ
I.
Tryb pracy rady wydziału
Tryb pracy rady wydziału
członkowie powiadamiani są pisemnie (dopuszcza się
zawiadomienie drogą elektroniczną) z 7-dniowym wyprzedzeniem. Posiedzenia nadzwyczajne mogą być zwoływane bez zachowania tego terminu, a w sytuacjach uzasadnionych z powiadomieniem innym niż pisemne.
przedkładający określone zagadnienia na obradach plenarnych zobowiązani są do ich pisemnego sformułowania do protokołu danego posiedzenia.
II.
Uchwały/Wnioski rady wydziału
Uchwały/Wnioski rady wydziału
w następującym trybie:
o obradach, a w wyjątkowych przypadkach wręczane przed
rozpoczęciem obrad.
wypowiedź wykracza poza porządek obrad lub narusza dobre obyczaje akademickie. Po dwukrotnym zwróceniu uwagi przewodniczący obrad może odebrać głos mówcy.
Na wniosek mówcy ostateczną decyzję o odebraniu głosu podejmuje RW;
w pierwszej kolejności głosuje się nad poszczególnymi poprawkami, następnie nad projektem uchwały/wniosku w całości wraz z przyjętymi poprawkami; przewodniczący obrad może odroczyć głosowanie nad całością projektu uchwały na czas potrzebny do stwierdzenia, czy wskutek przyjętych poprawek nie ma sprzeczności między
poszczególnymi postanowieniami bądź obowiązującymi
przepisami prawa;
III.
Postanowienia końcowe
Postanowienia końcowe