Regulamin świadczenia usług w zakresie udostępniania rejestru aktów poświadczenia dziedziczenia na stronie internetowej Krajowej Rady Notarialnej.

Akty korporacyjne

Notar.2009.2.6

Akt nieoceniany
Wersja od: 6 lutego 2009 r.

ZARZĄDZENIE NR 2/2009
PREZESA KRAJOWEJ RADY NOTARIALNEJ
z dnia 6 lutego 2009 r.

Na podstawie art. 95 i ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie notariacie (tekst jednolity: Dz. U. z 2008 r. Nr 189, poz. 1158), art. 8 ust. 1 pkt 1), ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U z 2002 r. Nr 144 poz. 1204) oraz § 11 uchwały Nr VI/78/2008 Krajowej Rady Notarialnej z dnia 15 listopada 2008 r. w sprawie utworzenia i zasad funkcjonowania systemu informatycznego do prowadzenia rejestru aktów poświadczenia dziedziczenia, ustalam poniższy
Regulamin

świadczenia usług w zakresie udostępnienia rejestru aktów poświadczenia dziedziczenia na stronie internetowej Krajowej Rady Notarialnej

§  1.
DEFINICJE
1)
Rejestr (RAPD) - rejestr aktów poświadczenia dziedziczenia utworzony na podstawie art. 95i ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie (Dz.U. z 2002 r. Nr 42, poz. 369 z późn. zm.),
2)
Administrator - osoba odpowiedzialna za prawidłowe i bezpieczne funkcjonowanie RAPD na podstawie umowy zawartej z Krajową Radą Notarialną.
§  2.
POSTANOWIENIE OGÓLNE
1)
Dane zawarte w RAPD udostępnionym przez Krajową Radę Notarialną na stronie internetowej mają znaczenie wyłącznie informacyjne.
2)
Korzystanie z RAPD umieszczonego na stronie internetowej Krajowej Rady Notarialnej możliwe jest wyłącznie pod warunkiem zapoznania się z niniejszym regulaminem i instrukcją użytkownika oraz przestrzegania ich postanowień.
§  3.
WYMAGANIA TECHNICZNE I BEZPIECZEŃSTWO
1)
Korzystanie z RAPD wymaga posiadania systemu operacyjnego Windows 2000, XP lub Vista, przeglądarki internetowej ustawionej na szyfrowanie danych kluczem 128 bitowym oraz połączenia z siecią Internet.
2)
Korzystający z RAPD dodatkowo zobowiązany jest do stosowania podstawowych elementów bezpieczeństwa systemów informatycznych:
a)
bieżącej aktualizacji zabezpieczeń krytycznych używanego przez siebie systemu operacyjnego, przeglądarki internetowej oraz oprogramowania użytkowego,
b)
stosowania aktualizowanego na bieżąco oprogramowania antywirusowego zapewniającego ochronę przed wirusami, trojanami, oprogramowaniem szpiegowskim oraz innymi programami mogącymi stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa danych oraz poprawności funkcjonowania RAPD,
c)
odpowiedniej konfiguracji zasad bezpieczeństwa - zapory połączenia internetowego oraz poziomów bezpieczeństwa systemu operacyjnego i przeglądarki internetowej.
3)
Przed rozpoczęciem korzystania z RAPD użytkownik zobowiązany jest do sprawdzenia bezpieczeństwa transmisji danych.
4)
W sytuacji, która stwarza lub może stwarzać zagrożenie dla funkcjonowania RAPD lub zgromadzonych w nim danych, użytkownik zobowiązany jest niezwłocznie zawiadomić administratora o tym zagrożeniu. Sposoby kontaktowania się z administratorem określone są w samym rejestrze.
5)
W sytuacji podyktowanej bezpieczeństwem RAPD lub zgromadzonych w nim danych, a także jego wymaganiami technicznymi, administrator może zablokować (czasowo lub na stałe) dostęp do tego rejestru poszczególnym użytkownikom albo czasowo zawiesić funkcjonowanie całego rejestru. O dokonanym zablokowaniu administrator zawiadomi niezwłocznie prezesa Krajowej Rady Notarialnej.
§  4.
KORZYSTANIE Z REJESTRU Rejestr dostępny jest za pośrednictwem Internetu pod adresem https://ww.rejestry.net.pl.
§  5.
OCHRONA DANYCH
1)
Transmisja danych między RAPD i użytkownikiem została zabezpieczona przy użyciu protokołu SSL z 128 bitowym kluczem.
2)
Dane gromadzone w RAPD są danymi publicznie dostępnymi i mogą być usunięte tylko w przypadkach wynikających z przepisów prawa, uchwał Krajowej Rady Notarialnej lub zarządzeń wydanych przez jej Prezesa.
§  6.
POSTANOWIENIE KOŃCOWE Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia przez Krajową Radę Notarialną uchwały o uruchomieniu (1) RAPD.