Regulamin odbywania praktyk w zagranicznych stacjach naukowych Polskiej Akademii Nauk.

Akty korporacyjne

PAN.2020.9.17

Akt nieoceniany
Wersja od: 17 września 2020 r.

DECYZJA Nr 32 /2020
PREZESA POLSKIEJ AKADEMII NAUK
z dnia 17 września 2020 r.
w sprawie regulaminu odbywania praktyk w zagranicznych stacjach naukowych Polskiej Akademii Nauk

Na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 roku o Polskiej Akademii Nauk (Dz. U. z 2019 r. poz. 1183, 1655 i 2227, z 2020 r. poz. 695, 1086) postanawiam, co następuje:
§  1. 
Ustanawiam Regulamin odbywania praktyk w zagranicznych stacjach naukowych Polskiej Akademii Nauk, który stanowi Załącznik do niniejszej decyzji.
§  2. 
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK

REGULAMIN

organizacji praktyk w zagranicznych stacjach naukowych Polskiej Akademii Nauk

1.
Praktyki w zagranicznych stacjach naukowych Polskiej Akademii Nauk, zwanych dalej "stacjami" mogą odbywać studenci bądź absolwenci polskich uczelni, z zastrzeżeniem pkt 2.
2.
Praktyki mogą odbywać studenci z innych uczelni, niewymienionych w pkt 1, pod warunkiem niekorzystania z pokoi gościnnych udostępnianych przez stację, czyli w przypadku tych studentów nie ma zastosowania pkt 5.
3.
Praktyki w stacjach są bezpłatne. Praktykantom nie przysługuje też zwrot jakichkolwiek kosztów związanych z odbywaną praktyką, w tym kosztów dojazdu, zakwaterowania i pobytu w trakcie odbywania praktyki.
4.
Praktykant/praktykantka ma obowiązek przedstawić Dyrektorowi stacji dowód posiadanego ubezpieczenia w zakresie NNW, OC oraz ubezpieczenia zdrowotnego, zawartego na czas odbywania praktyki w stacji.
5.
Praktykant/praktykantka może ubiegać się o użyczenie przez stację pokoju gościnnego na zasadach określonych w wewnętrznych aktach prawnych regulujących zasady udostępniania pokoi gościnnych, obowiązujących w danej stacji.
6.
Dyrektor stacji po przeprowadzeniu weryfikacji miejscowych przepisów prawa wymuszających swoje zastosowanie w zakresie realizacji praktyk, określa cel i program praktyk, uwzględniając cele statutowe stacji, zasady organizacji pracy i kontroli realizacji zadań.
7.
Dyrektor stacji ustanawia opiekuna dla praktykanta/praktykantki spośród pracowników merytorycznych stacji.
8.
W celu realizacji zadań wynikających z niniejszego regulaminu Dyrektorowi stacji wydawane jest pełnomocnictwo, które obejmuje zawieranie umów/porozumień z praktykantami/praktykantkami lub instytucjami kierującymi oraz wydawanie zaświadczeń o odbytych praktykach.
9.
Liczba osób odbywających jednocześnie praktykę w stacji nie może przekroczyć liczby pracowników merytorycznych zatrudnionych w stacji (każdy pracownik merytoryczny może być mentorem jednego praktykanta/praktykantki jednocześnie).
10.
Po zakończeniu praktyk wydawane jest zaświadczenie o odbyciu praktyk potwierdzające zdobyte umiejętności podczas odbywanej praktyki.
11.
Sprawozdanie z praktyk zorganizowanych w stacji w poprzednim roku kalendarzowym, zawierające informacje pozwalające na stwierdzenie zgodności przebiegu praktyk z niniejszym regulaminem, stanowi załącznik do sprawozdania rocznego z działalności merytorycznej stacji.