Regulamin Krajowej Rady Prokuratury.

Akty korporacyjne

Prok.2010.10.5

Akt nieoceniany
Wersja od: 5 października 2010 r.

UCHWAŁA Nr 3/2010
KRAJOWEJ RADY PROKURATURY
z dnia 5 października 2010 r.
w sprawie regulaminu Krajowej Rady Prokuratury

§  1.
Na podstawie art. 23 ust. 3 ustawy z dnia 20 czerwca 1985 roku o prokuraturze (tj. Dz.U. z 2008r. Nr 7, poz. 39 z późn. zm.) Krajowa Rada Prokuratury uchwala regulamin Krajowej Rady Prokuratury, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§  2.
Uchwała wchodzi w życie z chwilą podjęcia.

ZAŁĄCZNIK

REGULAMIN KRAJOWEJ RADY PROKURATURY

Rozdział  1

Postanowienia ogólne

§  1.
Krajowa Rada Prokuratury, zwana dalej "Radą", wykonując czynności przewidziane w ustawach, działa na podstawie niniejszego regulaminu.
§  2.
1.
Kadencja Rady rozpoczyna się w dniu pierwszego posiedzenia Rady i trwa 4 lata.
2.
Pierwsze posiedzenie Rady następnej kadencji zwołuje Prokurator Generalny z upływem 4 lat od dnia pierwszego posiedzenia Rady poprzedniej kadencji.
§  3.
1.
Pierwszemu posiedzeniu nowowybranej Rady do czasu wyboru Przewodniczącego Rady, zwanego dalej "Przewodniczącym", przewodniczy najstarszy wiekiem członek Rady.
2.
Na pierwszym posiedzeniu Rada:
1)
powołuje ze swojego grona Przewodniczącego, dwóch Wiceprzewodniczących i Sekretarza,
2)
wykonuje inne czynności przewidziane w ustawach oraz rozpatruje sprawy zamieszczone w przyjętym porządku obrad na wniosek Przewodniczącego lub innego członka Rady.
3.
Wybór Przewodniczącego, Wiceprzewodniczących i Sekretarza przeprowadza się oddzielnie, przy nieograniczonej liczbie kandydatów.
4.
Jeżeli w pierwszym głosowaniu żaden z kandydatów nie otrzyma bezwzględnej większości głosów, w każdym kolejnym głosowaniu wyklucza się kandydata, który w poprzednim głosowaniu uzyskał najmniejszą liczbę głosów.
§  4.
1.
Zwolnienie z funkcji Przewodniczącego, Wiceprzewodniczącego lub Sekretarza następuje z chwilą:
1)
wygaśnięcia mandatu członka Rady,
2)
rezygnacji z funkcji,
3)
odwołania przez Radę.
2.
Odwołanie przez Radę z funkcji wymienionej w ust. 1 może nastąpić na wniosek co najmniej jednej trzeciej liczby członków Rady, bezwzględną większością głosów osób biorących udział w głosowaniu.
3.
Osoba rezygnująca z funkcji wykonuje swoje obowiązki do czasu przyjęcia tej rezygnacji przez Radę.
4.
W razie zwolnienia funkcji wymienionej w ust. 1, Rada dokonuje wyboru uzupełniającego, stosując przepisy § 3 ust. 3 i 4.
§  5.
1.
Przewodniczący reprezentuje Radę oraz organizuje jej pracę, a w szczególności:
1)
zwołuje posiedzenia Rady, przewodniczy obradom i czuwa nad ich prawidłowym przebiegiem,
2)
podpisuje uchwały,
3)
kieruje pracami Prezydium Rady,
4)
podpisuje w imieniu Rady pisma,
5)
współpracuje z prasą,
6)
wykonuje czynności zlecone przez Radę.
2.
Jeżeli opinia lub stanowisko Rady mają być przedstawione w terminie ustawowym, Przewodniczący czuwa nad dotrzymaniem tego terminu.
3.
Dwaj Wiceprzewodniczący Rady zwani dalej "Wiceprzewodniczącymi":
1)
w czasie nieobecności Przewodniczącego wykonują w jego zastępstwie czynności wymienione w ust. 1,
2)
wykonują ponadto inne czynności z upoważnienia Przewodniczącego.
4.
Podział czynności, o których mowa w ust. 3 pkt 1, między Wiceprzewodniczących wynika z przyjętych w tej sprawie ustaleń i może mieć charakter stały lub czasowy.
5.
Sekretarz Rady zwany dalej "Sekretarzem":
1)
zastępuje Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących w razie ich nieobecności,
2)
wykonuje inne czynności z upoważnienia Przewodniczącego,
3)
zapewnia zamieszczenie na stronie internetowej Rady informacji o planowanym terminie, miejscu i projekcie porządku obrad posiedzenia Rady oraz komunikatu z posiedzenia Rady i uchwał na nim podjętych,
4)
udziela informacji prasie,
5)
wykonuje inne czynności wskazane w regulaminie Rady.
6.
Do podziału czynności między Wiceprzewodniczącym i Sekretarzem stosuje się odpowiednio § 5 ust. 4.
7.
W razie nieobecności osób wymienionych w ust. 1, 3 i 5 posiedzeniom Rady przewodniczy i podpisuje w imieniu Rady pisma najstarszy wiekiem członek Rady.
8.
Przewodniczący, dwaj Wiceprzewodniczący oraz Sekretarz tworzą Prezydium Rady, zwane dalej "Prezydium".
9.
W czasie między posiedzeniami plenarnymi Rady, Prezydium jest organem zapewniającym jej właściwe funkcjonowanie.
§  6.
1.
Rada obraduje na posiedzeniach plenarnych, zwoływanych z inicjatywy

Przewodniczącego co najmniej raz na dwa miesiące lub na wniosek jednej trzeciej liczby członków Rady albo na wniosek Prokuratora Generalnego. Posiedzenia Rady mogą odbywać się przy użyciu elektronicznych środków przekazu.

2.
Rozstrzygnięcia Rady przyjmowane są na zasadzie uzgodnienia, a rozstrzygnięcia związane z podjęciem uchwały lub dokonaniem wyboru są przyjmowane w drodze głosowania.
3.
Obecność członków Rady na posiedzeniu plenarnym i na posiedzeniu zespołu jest obowiązkowa. Potwierdzeniem obecności jest złożenie podpisu na liście obecności.
4.
Członek Rady powiadamia Przewodniczącego o planowanej nieobecności.
§  7.
1.
Obsługę finansowo-administracyjną i kancelaryjną Rady zapewnia komórka organizacyjna Prokuratury Generalnej wskazana w odrębnych przepisach. W razie potrzeby Rada przedstawia Prokuratorowi Generalnemu opinię w przedmiocie wykonywania przez tę komórkę jej ustawowych zadań lub występuje do niego z odpowiednim wnioskiem w tym przedmiocie.
2.
W okresie pomiędzy posiedzeniami Rady Przewodniczący, upoważniony Wiceprzewodniczący lub Sekretarz wykonuje uchwały Rady oraz przygotowuje sprawy na posiedzenia Rady przy pomocy pracowników wyznaczonych przez Prokuratora Generalnego do obsługi Rady.
§  8.
1.
Rada rozpatruje sprawy przedstawione na piśmie przez jej członków oraz uprawnione podmioty w zakresie ustawowych kompetencji Rady.
2.
Członek Rady może przedstawić sprawę Radzie do rozpatrzenia także ustnie do protokołu posiedzenia.
3.
Przewodniczący wzywa do uzupełnienia w terminie 7 dni braku formalnego pisma, o którym mowa w ust. 1, jeżeli:
1)
nie załączono do niego dokumentów wymaganych przepisami prawa, niezbędnych do wszechstronnego rozpoznania sprawy,
2)
pismo nie zawiera uzasadnienia lub zachodzi innego rodzaju brak uniemożliwiający rozpatrzenie sprawy.
4.
W razie nieuzupełnienia braku w terminie, Przewodniczący zarządza pozostawienie pisma bez biegu ze skutkiem określonym w ust. 6, o czym należy pouczyć osobę, od której pochodzi pismo, przy doręczeniu wezwania.
5.
Pozostawieniu bez biegu podlegają także pisma w sprawach nienależących do kompetencji Rady, w sprawach bezprzedmiotowych oraz pochodzących od podmiotów nieuprawnionych. W takich przypadkach informuje się osobę, od której pochodzi pismo, o przyczynie pozostawienia go bez biegu.
6.
Pozostawienie pisma bez biegu nie podlega zaskarżeniu, co nie stoi na przeszkodzie przyjęciu do rozpatrzenia przez Radę nowego pisma w tej samej sprawie.
7.
Rada nie bierze pod uwagę okoliczności stanowiących informacje niejawne, jeżeli nie zostały jej one przedstawione w sposób przewidziany prawem, o czym Przewodniczący zawiadamia podnoszącego taką okoliczność.
8.
W razie przyjęcia pisma do rozpatrzenia przez Radę, Przewodniczący zarządza nadanie mu dalszego biegu w określony sposób.
§  9.
1.
Korespondencja do członków Rady może być przekazywana pocztą elektroniczną na adresy wskazane Sekretarzowi.
2.
Informację o terminie i miejscu posiedzenia oraz o projekcie porządku obrad zamieszcza się także na stronie internetowej Rady, w terminie określonym w § 10 ust. 2 albo 3.
3.
Zawiadomienia o terminie i miejscu posiedzenia wraz z materiałami na posiedzenie są przekazywane za pośrednictwem poczty lub przez posłańca. Wezwania do uzupełnienia braków formalnych pisma, zaproszenia na posiedzenie lub do odbycia rozmowy oraz potwierdzone za zgodność z oryginałem odpisy uchwał z uzasadnieniem doręcza się za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
4.
Potwierdzenia odpisu dokumentu za zgodność z oryginałem dokonuje pracownik wyznaczony do obsługi Rady.

Rozdział  2

Posiedzenia Rady

§  10.
1.
Porządek obrad posiedzeń plenarnych ustala Prezydium z własnej inicjatywy, uwzględniając uzasadnione wnioski innych członków Rady.
2.
Projekt porządku obrad Przewodniczący doręcza członkom Rady wraz z zawiadomieniem o terminie i miejscu posiedzenia oraz niezbędnymi materiałami najpóźniej 14 dni przed tym terminem.
3.
W szczególnie uzasadnionych wypadkach termin określony w ust. 2 można skrócić do 5 dni.
4.
Członkowie Rady mogą składać wnioski o uzupełnienie porządku obrad najpóźniej 7 dni przed terminem posiedzenia, a w przypadku określonym w ust. 3 - najpóźniej 3 dni przed tym terminem.
§  11.
1.
Przewodniczący przedstawia Radzie do zatwierdzenia projekt porządku obrad wraz z wnioskami w tym przedmiocie.
2.
W wyjątkowych przypadkach można uzupełnić porządek obrad zatwierdzony przez Radę.
§  12.
Przewodniczący może, z własnej inicjatywy lub uwzględniając wniosek innego członka Rady, zapraszać na posiedzenia osoby spoza Rady.
§  13.
1.
Rada wyraża opinię lub zajmuje stanowisko w formie uchwały w sprawach określonych przepisami ustaw, po wszechstronnym rozważeniu sprawy, na podstawie udostępnionej dokumentacji oraz wyjaśnień jeżeli zostały złożone.
2.
Jeżeli podjęcie uchwały stało się zbędne lub niedopuszczalne, Rada pozostawia sprawę bez rozpoznania.
3.
Uchwały Rady zapadają na posiedzeniu zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby członków Rady chyba, że regulamin stanowi inaczej.
4.
Głosowanie jest jawne. Na żądanie chociażby jednego członka Rady Przewodniczący zarządza głosowanie tajne w przedmiocie sposobu głosowania.
5.
W razie równiej liczby ważnych głosów w głosowaniu jawnym, decyduje głos Przewodniczącego.
6.
Liczbę oddanych głosów oblicza Sekretarz, a pod jego nieobecność inny członek Rady wyznaczony przez przewodniczącego posiedzeniu.
7.
Głosowanie tajne przeprowadza oraz oblicza oddane głosy wybrana w tym celu komisja w składzie co najmniej trzech członków Rady.
8.
Wyniki głosowania ogłasza przewodniczący komisji.
9.
Powtórzenie głosowania może nastąpić w przypadku naruszenia zasad głosowania lub ustalania jego wyników albo ujawnienia nowych istotnych okoliczności w danej sprawie, na podstawie uchwały Rady podjętej na pisemny wniosek członka Rady, złożony w terminie przewidzianym dla zgłaszania zastrzeżeń do protokołu posiedzenia.
10.
W wyjątkowych wypadkach Rada może uwzględnić wniosek o powtórzenie głosowania złożony po terminie określonym w ust. 10, chyba że ponowne rozpatrzenie sprawy jest bezprzedmiotowe.
§  14.
1.
Uchwały Rady nie wymagają sporządzenia pisemnego uzasadnienia, chyba że przysługuje od nich środek zaskarżenia lub Rada postanowi inaczej.
2.
Uzasadnienie uchwały sporządza w terminie 30 dni od daty jej podjęcia referent sprawy lub inny członek Rady wyznaczony przez Przewodniczącego. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Przewodniczący może jednorazowo przedłużyć termin do sporządzenia uzasadnienia uchwały na dalszy czas 30 dni.
3.
Uzasadnienie uchwały podpisuje osoba, która je sporządziła oraz Przewodniczący.
4.
Potwierdzone za zgodność z oryginałem odpisy uchwał z uzasadnieniami doręcza się z urzędu osobom, którym przysługuje środek zaskarżenia.
5.
Na wniosek osoby, której dotyczy sprawa doręcza się jej potwierdzony za zgodność z oryginałem odpis uchwały z uzasadnieniem, o ile zostało sporządzone.
6.
W razie stwierdzenia w treści uchwały lub jej uzasadnieniu oczywistych omyłek pisarskich Przewodniczący wydaje zarządzenie o ich sprostowaniu.
§  15.
1.
Rada może powoływać komisje do określonych spraw.
2.
Dla przygotowania projektu uchwały lub rozpatrzenia sprawy Rada może powołać zespoły lub referentów.
§  16.
1.
Z posiedzenia Rady sporządza się protokół.
2.
Protokół posiedzenia sporządza pracownik wyznaczony do obsługi Rady. Protokół podpisują przewodniczący posiedzeniu i protokolant. Z upoważnienia Przewodniczącego protokół może podpisać Sekretarz.
3.
W protokole posiedzenia zamieszcza się:
1)
listę osób biorących udział w posiedzeniu,
2)
przyjęty porządek obrad,
3)
wzmiankę o uczestnictwie osoby spoza Rady,
4)
zwięzłą relację z przebiegu posiedzenia, w tym treść zgłoszonych wniosków oraz skrót wypowiedzi członków Rady i zaproszonych osób, chyba że przewodniczący posiedzeniu zarządzi, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Rady, zamieszczenie pełnej wypowiedzi.
4.
Na wniosek przewodniczącego posiedzeniu lub na wniosek członka Rady, Rada podejmuje decyzję o utrwaleniu przebiegu posiedzenia za pomocą środków audiowizualnych. W takim wypadku nośnik elektroniczny stanowi załącznik do protokołu.
5.
Uchwała podjęta przez Radę stanowi załącznik do protokołu posiedzenia, chyba że jej pełna treść została zamieszczona w protokole.
6.
Protokół jest wykładany do wglądu członków Rady w jej siedzibie, niezwłocznie po jego sporządzeniu i podpisaniu, nie później niż siódmego dnia po posiedzeniu. Ponadto protokół, na żądanie członka Rady, jest przesyłany mu korespondencją zwykłą lub za pomocą urządzeń telekomunikacyjnych albo teleinformatycznych.
7.
Przy braku zastrzeżeń, które można zgłosić w terminie 7 dni od dnia wyłożenia protokołu, protokół uznaje się za przyjęty, co Sekretarz odnotowuje w protokole tego posiedzenia.
8.
W wypadku wniesienia zastrzeżeń, zostają one omówione i poddane pod głosowanie na następnym posiedzeniu Rady.
9.
Przewodniczący następnego dnia po przyjęciu protokołu zarządza publikację komunikatu z posiedzenia na stronie internetowej Rady.
10.
Przewodniczący zarządza także zamieszczenie treści podjętych uchwał i uzasadnień oraz komunikatów na stronie internetowej Rady.
11.
Przewodniczący może, z własnej inicjatywy albo na żądanie Rady, zarządzić sporządzenie komunikatu z przebiegu prac Rady między posiedzeniami.

Rozdział  3

Postępowanie Rady w sprawach osobowych

§  17.
Za sprawy osobowe uważa się sprawy indywidualne wynikające z przepisów ustaw, a w szczególności dotyczące:
1)
wyboru kandydata na stanowisko Prokuratora Generalnego,
2)
wystąpienia do Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej o odwołanie ze stanowiska Prokuratora Generalnego w wypadku wskazanym w art. 10d ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1985r. o prokuraturze (t.j. Dz.U. z 2008r. Nr 7, poz. 39 z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą",
3)
wystąpienia do sądu dyscyplinarnego z wnioskiem o pociągnięcie Prokuratora Generalnego do odpowiedzialności karnej albo do odpowiedzialności dyscyplinarnej,
4)
wyrażania opinii w wypadkach wskazanych w art. 10d ust. 4, art. 10e ust. 7, art. 10f ust. 2 oraz w art. 24 pkt 11, 12, i 20 ustawy,
5)
wskazywania członków Rady Programowej Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury,
6)
udzielania zezwolenia na odwołanie przed upływem kadencji z pełnienia funkcji prokuratora apelacyjnego, prokuratora okręgowego i prokuratora rejonowego oraz ich zastępców z powodów określonych w art. 13c ust. 1 pkt 4 ustawy,
7)
rozpatrywania i oceny kandydatur do pełnienia stanowisk prokuratorskich oraz przedstawiania Prokuratorowi Generalnemu wniosków o powołanie prokuratorów powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury, prokuratorów wojskowych jednostek organizacyjnych prokuratury oraz prokuratorów Instytutu Pamięci Narodowej - Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu,
8)
przeniesienia prokuratora w stan spoczynku w wypadkach wskazanych w art. 62a ust. 1 ustawy w zw. z art. 70 i art. 71 ustawy z dnia 27 lipca 2001r. - Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz.U. z 2001r. Nr 98, poz. 1070 z późn. zm.).
§  18.
1.
W sprawach osobowych uczestnikiem postępowania przed Radą jest ten, którego praw lub obowiązków dotyczyć ma uchwała Rady.
2.
Uczestnik postępowania informowany jest o terminie posiedzenia, na którym będzie rozpoznawana jego sprawa.
§  19.
1.
Pisma w sprawach rozpatrywanych przez Radę doręcza się uczestnikom postępowania za zwrotnym poświadczeniem odbioru. Pisma adresowane do

prokuratorów doręcza się za pośrednictwem ich bezpośrednich przełożonych.

2.
Uchwały Rady doręcza się w uwierzytelnionych odpisach.
3.
Akta sprawy są dostępne dla uczestnika postępowania w siedzibie Rady z uwzględnieniem przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych.
4.
Uczestnicy postępowania mogą przeglądać udostępnione akta spraw oraz sporządzać na swoje potrzeby odpisy lub wyciągi z tych akt. Na pisemny wniosek uczestnik postępowania może otrzymać odpisy i wyciągi z akt, z potwierdzeniem ich zgodności z oryginałami przez pracownika wyznaczonego do obsługi Rady.
5.
Za zgodą Przewodniczącego, uczestnikowi postępowania może być wydany dokument złożony przez niego do akt. W takim przypadku w materiałach sprawy pozostawia się potwierdzony za zgodność z oryginałem odpis wydanego dokumentu.
§  20.
Jeżeli do rozpatrzenia sprawy prokuratora są niezbędne akta osobowe, Przewodniczący zwraca się do właściwej prokuratury lub Instytutu Pamięci Narodowej o ich przedstawienie Radzie. Przewodniczący zwraca akta niezwłocznie po ich wykorzystaniu.
§  21.
1.
Sprawy są przygotowywane na posiedzenia plenarne w zespołach w składzie 3-5 członków Rady powoływanych przez Radę. Przewodniczący wskazuje kierownika zespołu, który wyznacza referentów poszczególnych spraw.
2.
Członkiem zespołu nie może być prokurator wykonujący czynności służbowe w jednostce organizacyjnej prokuratury, której dotyczy sprawa, ani prokurator jednostki organizacyjnej prokuratury położonej na obszarze właściwości tej jednostki.
3.
Referent przestawia zespołowi stan sprawy oraz proponuje treść stanowiska.
4.
Jeżeli referent uzna, że wniosek o rozpatrzenie sprawy osobowej zawiera brak formalny, zespół przedstawia sprawę Przewodniczącemu w celu zarządzenia

jego uzupełnienia w określonym zakresie. W razie sporu między zespołem i Przewodniczącym, w przedmiocie uzupełnienia wniosku rozstrzyga Rada.

5.
Zespół zajmuje stanowisko większością głosów. Głosowanie jest jawne. W razie równej liczby głosów decyduje głos kierownika.
6.
1)
Z posiedzenia zespołu, na którym odbyło się głosowanie, sporządza się protokół zawierający:
a)
imiona i nazwiska członków zespołu ze wskazaniem referenta;
b)
datę posiedzenia;
c)
określenie przedmiotu sprawy;
d)
wyszczególnienie badanych dokumentów;
e)
wzmiankę o odbyciu rozmowy przewidzianej w § 23 ust. 1 i zwięzłe przytoczenie jej treści;
f)
treść zajętego stanowiska;
g)
podpisy członków zespołu biorących udział w głosowaniu.
2)
Na żądanie członka zespołu w protokole wskazuje się sposób głosowania przez poszczególnych członków zespołu.
3)
Przepis § 16 ust. 2 stosuje się odpowiednio.
§  22.
1.
Podstawą rozpatrzenia sprawy są dokumenty wymagane przepisami prawa oraz akta osobowe osoby, której sprawa dotyczy.
2.
Do dokumentacji, o której mowa w ust. 1, mogą być załączone opinie służbowe lub zawodowe, listy rekomendujące oraz inne dokumenty mogące mieć znaczenie dla rozstrzygnięcia sprawy.
§  23.
1.
W uzasadnionych przypadkach, na wniosek zespołu lub z własnej inicjatywy, Przewodniczący zaprasza, w celu odbycia rozmowy w siedzibie Rady, osobę, której dotyczy sprawa, kierownika właściwej jednostki organizacyjnej prokuratury albo Instytutu Pamięci Narodowej - Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, wizytatora lub innego prokuratora.
2.
W zaproszeniu określa się termin, miejsce i przedmiot rozmowy. Rozmowę przeprowadzają członkowie zespołu lub Przewodniczący.
3.
Przewodniczący może, z własnej inicjatywy, na wniosek zespołu albo na żądanie Rady, zaprosić na posiedzenie Rady osoby, o których mowa w ust. 1.
§  24.
1.
Sprawy przedstawia na posiedzeniu Rady referent lub wyznaczony członek zespołu, referując zwięźle stan sprawy z zaznaczeniem okoliczności istotnych dla podjęcia uchwały przez Radę oraz stanowiska zajętego przez zespół. Sprawozdawca odpowiada na pytania członków Rady zmierzających do uzupełnienia referatu oraz motywów stanowiska zajętego przez zespół.
2.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach Rada może zażądać uzupełnienia materiałów sprawy. Przepisy § 8 ust. 3 i § 23 ust. 1 stosuje się odpowiednio.
§  25.
1.
Głosowanie na posiedzeniu plenarnym Rady jest tajne.
2.
Jeżeli w sprawie dotyczącej powołania na stanowisko prokuratora wymaganą większość głosów otrzyma więcej kandydatów niż liczba wolnych stanowisk prokuratorskich, za wybranych uważa się tych, którzy otrzymali kolejno najwięcej głosów.
3.
Jeżeli dwóch lub więcej kandydatów otrzyma równą, najmniejszą wymaganą liczbę głosów, a uznanie wszystkich z nich za wybranych spowodowałoby przekroczenie liczby wolnych stanowisk prokuratorskich, przeprowadza się dalsze głosowanie.
4.
W sprawie dotyczącej wyboru kandydata na stanowisko Prokuratora Generalnego, jeżeli żaden z kandydatów nie otrzymał bezwzględnej większości głosów, skreśla się kandydata, który otrzymał najmniejszą ilość głosów i powtarza się głosowanie.
§  26.
1.
Uchwałę Rady dotyczącą kandydatury, która uzyskała ocenę uzasadniającą objęcie wnioskiem o powołanie na stanowisko prokuratora powszechnej jednostki organizacyjnej prokuratury, prokuratora wojskowej jednostki organizacyjnej prokuratury oraz prokuratora Instytutu Pamięci Narodowej - Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, przesyła się niezwłocznie Prokuratorowi Generalnemu wraz z wnioskiem o powołanie na to stanowisko.
2.
O treści uchwały odmawiającej wystąpienia z wnioskiem o powołanie na stanowisko prokuratora Przewodniczący powiadamia Prokuratora Generalnego.
§  27.
Przedstawieniu Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej podlega tylko wybrany kandydat na stanowisko Prokuratora Generalnego.

Rozdział  4

Postanowienia końcowe i przejściowe

§  28.
Zmiany regulaminu następują w drodze uchwały podjętej bezwzględną większością głosów.
§  29.
1.
Postanowienia niniejszego regulaminu stosuje się do spraw przedstawionych Radzie od chwili jego wejścia w życie.
2.
W sprawach niezakończonych czynności wykonane w ramach zadań Rady Prokuratorów przy Prokuratorze Generalnym są skuteczne, jeżeli zostały podjęte z zachowaniem przepisów dotychczasowych.