Regulamin Krajowej Rady Kuratorów.

Akty korporacyjne

Kurat.2002.10.28

Akt nieoceniany
Wersja od: 28 października 2002 r.

UCHWAŁA
KRAJOWEJ RADY KURATORÓW
z dnia 28 października 2002 roku
Regulamin Krajowej Rady Kuratorów

Na podstawie art. 46 ust.1 pkt 8 ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku o kuratorach sądowych uchwala się zasady i tryb wykonywania zadań przez Krajową Radę Kuratorów.
§  1.
Krajowa Rada Kuratorów, zwana dalej "Radą", realizuje swoje ustawowe zadania samorządu kuratorskiego poprzez:
*
- posiedzenia Rady,
*
- prace prezydium Rady,
*
- prace komisji Rady.
2.
Posiedzenia Rady zwołuje przewodniczący z własnej inicjatywy lub na wniosek co najmniej 1/3 liczby delegatów.
3.
Rada zbiera się nie rzadziej niż dwa razy w ciągu roku.
§  2.
1.
Rada podejmuje uchwały w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy liczby delegatów. W razie równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego. Głosowanie jest tajne, jeżeli zażąda tego chociażby jeden z delegatów. 2. W sprawach dotyczących opiniowania aktów prawnych, zmiany regulaminu, występowania z inicjatywą legislacyjną oraz uchwalania i zmiany Kodeksu etyki kuratora sądowego wymagana jest uchwała przyjęta bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej 2/3 liczby delegatów.
§  3.
1.
Delegata obowiązuje obecność i czynny udział w posiedzeniach Rady i pracach komisji, o których mowa w § 9. 2. Delegat jest członkiem jednej wybranej komisji stałej.
§  4.
1.
Prezydium zawiadamia delegata o posiedzeniu Rady oraz porządku obrad co najmniej na 14 dni przed terminem posiedzenia.
2.
Delegat może zgłosić wniosek o zmianę porządku obrad, który niezwłocznie zostaje poddany pod głosowanie.
§  5.
1.
Prezydium Rady reprezentuje Krajową Radę Kuratorów w okresie pomiędzy posiedzeniami.
2.
W sprawach dotyczących bieżącej działalności Rady, prezydium, za zgodą wszystkich jego członków, może podjąć niezbędną decyzję, którą Rada opiniuje na najbliższym posiedzeniu.
§  6.
1.
Przewodniczący Rady prowadzi jej posiedzenia i kieruje pracami prezydium Rady.
2.
Do obowiązków przewodniczącego Rady należy w szczególności:
*
- przedłożenie do podpisu listy delegatów,
*
- ustalenie liczby delegatów uczestniczących w posiedzeniu,
*
- powołanie 2 protokolantów, albo przeprowadzenie ich wyboru, jeżeli zgłoszono sprzeciw,
*
- przeprowadzenie głosowania nad uchwałą,
*
- ogłoszenie wyników głosowania nad uchwałą,
*
- przedłożenie do wglądu protokółu posiedzenia Rady na kolejnym posiedzeniu,
*
- przygotowanie porządku posiedzenia Rady,
*
- zwoływanie posiedzeń Rady i prezydium Rady,
*
- przygotowanie projektu decyzji, o której mowa w § 5 ust. 2,
*
- podpisywanie uchwał i innych dokumentów Rady.
§  7.
Zastępca przewodniczącego wykonuje obowiązki przewodniczącego Rady w czasie jego nieobecności.
§  8.
Sekretarz odpowiada za przygotowanie posiedzenia, organizację prac Rady, koordynowanie prac komisji i przechowywanie dokumentów Rady.
§  9.
1.
Do realizacji zadań wykonywanych przez Radę tworzy się następujące komisje stałe:
*
- komisję legislacyjno-prawną do przygotowania wykonywania zadań określonych w art.46 ust.1 pkt 3 ustawy o kuratorach sądowych,
*
- komisję etyki do opracowania projektu Kodeksu etyki kuratora sądowego oraz oceny przestrzegania zasad etycznych przez kuratorów,
*
- komisję monitorowania warunków pracy, płacy i obciążeń obowiązkami do przygotowania wykonywania zadań wynikających z art.46. ust.1 pkt 4 i 6 ustawy,
*
- komisję rozwoju i współpracy do przygotowania wykonywania zadań wynikających z art. 46 ust. 1 pkt 2, 5 i 9 ustawy,
*
- komisję rewizyjną do przygotowania wykonywania zadań zawartych w art.46 ust. 1 pkt 7 ustawy,
2.
Nie tworzy się komisji, do pracy w której zgłosiło się mniej niż trzech delegatów.
3.
Dla wykonywania zadań o szczególnym znaczeniu, a wynikających z uprawnień zawartych w art.46 ust. 1 ustawy o kuratorach sądowych, mogą być tworzone komisje nadzwyczajne.
4.
Komisja wybiera przewodniczącego i może wybrać sekretarza. O dokonanym wyborze komisja niezwłocznie informuje prezydium Rady protokołem podpisanym przez trzech członków komisji.
5.
Komisja wyraża stanowisko w formie uchwały przyjętej według zasad określonych w § 2 ust.1 regulaminu.
§  10.
W posiedzeniach Rady i prezydium Rady oraz w posiedzeniach komisji mogą brać udział z głosem doradczym osoby zaproszone przez ich przewodniczących.
§  11.
Zmiana regulaminu nastąpić może z inicjatywy komisji legislacyjno-prawnej lub na wniosek co najmniej 1/3 liczby delegatów.
§  12.
Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.