Regulamin działania Komisji Rozwoju i Promocji Zawodu KRDP.

Akty korporacyjne

Podat.2018.12.18

Akt nieoceniany
Wersja od: 18 grudnia 2018 r.

UCHWAŁA Nr 786/2018
KRAJOWEJ RADY DORADCÓW PODATKOWYCH
z dnia 18 grudnia 2018 r.
w sprawie Regulaminu działania Komisji Rozwoju i Promocji Zawodu KRDP

Na podstawie § 27 ust. 5 Regulaminu działania Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz Prezydium Krajowej Rady Doradców Podatkowych (ze zm.) stanowiącego załącznik do uchwały nr 313/2018 Krajowej Rady Doradców Podatkowych z dnia 19 czerwca 2018 r. w zw. z § 21 ust. 3 pkt 13 Statutu Krajowej Izby Doradców Podatkowych uchwala się, co następuje:
§  1. 
Krajowa Rada Doradców Podatkowych uchwala Regulamin działania Komisji Rozwoju i Promocji Zawodu Krajowej Rady Doradców Podatkowych, w treści stanowiącej załącznik do niniejszej uchwały.
§  2. 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

ZAŁĄCZNIK

REGULAMIN DZIAŁANIA KOMISJI ROZWOJU I PROMOCJI ZAWODU KRDP

§  1. 
Regulamin określa zasady oraz tryb działania Komisji Rozwoju i Promocji Zawodu Krajowej Rady Doradców Podatkowych (zwaną dalej Komisją).

Zadania Komisji

§  2. 
Do zadań Komisji należy w szczególności:
1)
proponowanie strategii obejmującej propagowanie wiedzy o roli doradcy podatkowego w nowoczesnym społeczeństwie;
2)
proponowanie działań mających na celu wzmocnienie wizerunku zawodu doradcy podatkowego jako zawodu zaufania publicznego;
3)
proponowanie działań mających na celu popularyzację najnowszych osiągnięć wiedzy dla potrzeb wykonywania zawodu doradcy podatkowego;
4)
współpraca z regionami w zakresie promocji zawodu, działalności informacyjnej i szkoleniowej;
5)
proponowanie działań mających na celu upowszechnienie nowoczesnych produktów, informatyki i środków komunikacji elektronicznej w doradztwie podatkowym.
6)
występowanie z inicjatywami programowymi, opiniowanie spraw wchodzących w zakres jej zadań, przygotowywanie projektów uchwał Rady w tym zakresie i przedstawianie ich Radzie:
7)
występowanie do służb finansowych KRDP (Komisja Finansowa, Skarbnik) z wnioskami o wyrażenie opinii i ujęcie w planowanych wydatkach Izby niezbędnego finansowania działań proponowanych przez Komisję w przypadku projektów wywołujących dla Izby istotne skutki finansowe;
8)
Przygotowywanie rocznego planu działania Komisji;
9)
Przygotowywanie rocznych sprawozdań z działalności Komisji;
10)
Przygotowywanie dla Rady bieżących informacji o działaniach i pracy Komisji.

Zasady organizacji pracy Komisji

§  3. 
1. 
Jeśli członkowie Komisji uznają za konieczne, Komisja może, spośród swoich członków, powołać Wiceprzewodniczącego, Wiceprzewodniczących i Sekretarza Komisji.
2. 
Pracami Komisji kieruje Przewodniczący Komisji lub, w razie jego nieobecności, Wiceprzewodniczący.
§  4. 
1. 
Komisja może powołać ze swojego grona zespoły problemowe (zwane dalej zespołami), oraz sekcje lub wskazać osoby odpowiedzialne spośród członków Komisji za realizację zadania w -o ile jest to możliwie -ustalonym terminie.
2. 
Zespoły mogą określać swój plan działania.
3. 
Zespoły mogą powołać ze swojego grona Kierownika odpowiedzialnego za koordynowanie prac zespołu.
§  5. 
1. 
Przewodniczący Komisji wyznacza termin i miejsce posiedzenia Komisji i zawiadamia o nim członków Komisji co najmniej na 7 dni przed tym posiedzeniem. Dopuszcza się rozsyłanie powiadomień za pomocą środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem zbiorczego adresu Komisji.
2. 
Do zawiadomienia o posiedzeniu Komisji Przewodniczący obowiązany jest dołączyć projekt porządku obrad oraz materiały i dokumenty, które będą przedmiotem obrad.
3. 
Na zasadach określonych w ust. 1 i 2 Kierownik zespołu lub Przewodniczący Komisji może wyznaczyć posiedzenie zespołu, przy czym Przewodniczący Komisji powinien być również informowany o wyznaczonych terminach posiedzeń zespołu.
4. 
Członek Komisji może złożyć wniosek o zmianę projektu porządku obrad, dołączając, o ile to konieczne, materiały, którymi powinna zająć się Komisja na posiedzeniu.
5. 
Projekt porządku obrad podlega przyjęciu na najbliższym posiedzeniu Komisji.
6. 
Komisja odbywa posiedzenie według przyjętego porządku obrad.
7. 
Komisja decyduje o zasadności podjęcia decyzji w formie stanowiska lub uchwały.
8. 
Uchwały Komisji zapadają zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej połowy liczby członków Komisji. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Komisji lub osoby upoważnionej przez Przewodniczącego Komisji do prowadzenia posiedzenia Komisji.
9. 
Z każdego posiedzenia Komisji sporządzany jest protokół, który podlega zatwierdzeniu na najbliższym posiedzeniu Komisji. Do głosowania ust. 6 stosuje się odpowiednio.
10. 
Członka Komisji obowiązuje czynny udział w pracach Komisji.
11. 
Członek Komisji potwierdza swoją obecność na posiedzeniu Komisji podpisem na liście obecności.
12. 
W razie niemożności wzięcia udziału w posiedzeniu Komisji, Członek Komisji jest obowiązany zawiadomić pisemnie Przewodniczącego Komisji przed terminem posiedzenia o swojej nieobecności.

Postanowienia końcowe

§  6. 
Komisja lub zespół może przeprowadzić posiedzenie lub dyskusję z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.