Przedstawienie wniosku o powołanie do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Szczecinie, ogłoszonym w Monitorze Polskim z 2021 r. poz. 519.

Akty korporacyjne

Sędz.2021.11.17

Akt nieoceniany
Wersja od: 17 listopada 2021 r.

UCHWAŁA NR 1514/2021
KRAJOWEJ RADY SĄDOWNICTWA
z dnia 17 listopada 2021 r.
w przedmiocie przedstawienia wniosku o powołanie do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Szczecinie, ogłoszonym w Monitorze Polskim z 2021 r. poz. 519

Na podstawie art. 3 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o Krajowej Radzie Sądownictwa (Dz. U. z 2021 r. poz. 269), Krajowa Rada Sądownictwa:
1. przedstawia Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej wniosek o powołanie Pana Wiesława Michała Drabika do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Szczecinie;

2. nie przedstawia Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej wniosku o powołanie Pana Krzysztofa Andrzejewskiego, Pana Pawła Jerzego Balcerowicza, Pani Kamilli Chmielarz-Suszki, Pani Agnieszki Małgorzaty Gojżewskiej-Antosik, Pani Iwony Katarzyny Golec, Pani Doroty Kaczorkiewicz, Pana Przemysława Kledzika, Pana Jacka Stanisława Kozielewicza, Pani Alicji Anny Kujawy, Pani Joanny Moniki Martyniuk-Plachy, Pana Marcina Łukasza Matuszkiewicza, Pana Roberta Dariusza Piszko, Pana Michała Pomianowskiego, Pani Iwony Elżbiety Szaranek oraz Pana Tomasza Wrzeszcza do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Szczecinie.

UZASADNIENIE

I

Postępowanie przed Krajową Radą Sądownictwa

Na jedno wolne stanowisko sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Szczecinie, ogłoszone w Monitorze Polskim z 2021 r. pod poz. 519, zgłosili się:

- Pan Krzysztof Andrzejewski - radca prawny w Izbie Administracji Skarbowej w Szczecinie, Okręgowa Izba Radców Prawnych w Szczecinie,

- Pan Paweł Jerzy Balcerowicz - sędzia Sądu Okręgowego w Szczecinie,

- Pani Kamilla Chmielarz-Suszka - radca prawny Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu,

- Pan Wiesław Michał Drabik - prokurator Prokuratury Rejonowej Szczecin-Prawobrzeże w Szczecinie,

- Pani Agnieszka Małgorzata Gojżewska-Antosik - radca prawny Okręgowej Izby Radców Prawnych w Szczecinie,

- Pani Iwona Katarzyna Golec - referendarz sądowy w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Szczecinie,

- Pani dr Dorota Kaczorkiewicz - etatowy członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie,

- Pan dr hab. Przemysław Kledzik - radca prawny Okręgowej Izby Radców Prawnych w Szczecinie, Prezes Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wielkopolskim,

- Pan Jacek Stanisław Kozielewicz - radca prawny w Izbie Administracji Skarbowej w Bydgoszczy, Okręgowa Izba Radców Prawnych w Bydgoszczy,

- Pani Alicja Anna Kujawa - etatowy członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, radca prawny Okręgowej Izby Radców Prawnych w Szczecinie,

- Pani Joanna Monika Martyniuk-Placha - radca prawny Okręgowej Izby Radców Prawnych w Szczecinie,

- Pan Marcin Łukasz Matuszkiewicz - radca prawny w Izbie Administracji Skarbowej w Szczecinie, Okręgowa Izba Radców Prawnych w Szczecinie,

- Pan dr hab. Robert Dariusz Piszko - radca prawny Okręgowej Izby Radców Prawnych w Szczecinie, profesor Uniwersytetu Szczecińskiego,

- Pan Michał Pomianowski - radca prawny Okręgowej Izby Radców Prawnych w Szczecinie, - Pani Iwona Elżbieta Szaranek - etatowy członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie, radca prawny Okręgowej Izby Radców Prawnych w Koszalinie oraz

- Pan Tomasz Wrzeszcz - starszy asystent sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Szczecinie.

W celu przygotowania sprawy do rozpatrzenia na posiedzeniu Rady, Przewodniczący Rady wyznaczył zespół, zawiadomił Ministra Sprawiedliwości o jego powołaniu oraz o sprawach indywidualnych przekazanych zespołowi w celu przygotowania ich do rozpatrzenia na posiedzeniu Rady. Minister Sprawiedliwości nie przedstawił opinii w trybie art. 31 ust. 2b ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o Krajowej Radzie Sądownictwa (Dz. U. z 2021 r. poz. 269; dalej: ustawa o KRS).

Na posiedzeniach w dniach 2, 3 i 15 listopada 2021 r. zespół członków Krajowej Rady Sądownictwa wysłuchał kandydatów, biorących udział w postępowaniu nominacyjnym, oraz, po wnikliwym zapoznaniu się ze zgromadzonymi w sprawie materiałami i ich przeanalizowaniu, omówił szczegółowo kandydatury uczestników postępowania, odbył naradę i uznał, że materiały są wystarczające do zajęcia stanowiska w sprawie. W posiedzeniach zespołu nie uczestniczyli przedstawiciele Krajowej Rady Radców Prawnych oraz Krajowej Rady Prokuratorów przy Prokuratorze Generalnym, zawiadomieni o terminach posiedzeń. Zespół zważył, że przedstawiciel Krajowej Rady Prokuratorów przy Prokuratorze Generalnym - Pan prokurator Marek Piotrowicz - w dniu 29 października 2021 r. poinformował Krajową Radę Sądownictwa, że nie zgłasza żadnych uwag i zastrzeżeń wobec Pana prokuratora Wiesława Michała Drabika. Podczas głosowania na posiedzeniu zespołu na:

- Pana Krzysztofa Andrzejewskiego nie oddano głosów "za" ani "przeciw",

przy 3 głosach "wstrzymujących się",

- Pana Pawła Jerzego Balcerowicza nie oddano głosów "za" ani "przeciw",

przy 3 głosach "wstrzymujących się",

- Panią Kamillę Chmielarz-Suszkę oddano 1 głos "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 2 głosach "wstrzymujących się",

- Pana Wiesława Michała Drabika oddano 2 głosy "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 1 głosie "wstrzymującym się",

- Panią Agnieszkę Małgorzatę Gojżewską-Antosik oddano 1 głos "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 2 głosach "wstrzymujących się",

- Panią Iwonę Katarzynę Golec nie oddano głosów "za" ani "przeciw", przy 3 głosach "wstrzymujących się",

- Panią Dorotę Kaczorkiewicz oddano 1 głos "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 2 głosach "wstrzymujących się",

- Pana Przemysława Kledzika oddano 2 głosy "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 1 głosie "wstrzymującym się",

- Pana Jacka Stanisława Kozielewicza nie oddano głosów "za" ani "przeciw", przy 3 głosach "wstrzymujących się",

- Panią Alicję Annę Kujawę oddano 1 głos "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 2 głosach "wstrzymujących się",

- Panią Joannę Monikę Martyniuk-Plachę nie oddano głosów "za" ani "przeciw", przy 3 głosach "wstrzymujących się",

- Pana Marcina Łukasza Matuszkiewicza nie oddano głosów "za" ani "przeciw", przy 3 głosach "wstrzymujących się",

- Pana Roberta Dariusza Piszko oddano 2 głosy "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 1 głosie "wstrzymującym się",

- Pana Michała Pomianowskiego nie oddano głosów "za" ani "przeciw", przy 3 głosach "wstrzymujących się",

- Panią Iwonę Elżbietę Szaranek nie oddano głosów "za" ani "przeciw",

przy 3 głosach "wstrzymujących się",

- Pana Tomasza Wrzeszcza oddano 1 głos "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 2 głosach "wstrzymujących się".

W wyniku powyższego głosowania, zespół przyjął stanowisko o rekomendowaniu Krajowej Radzie Sądownictwa Pana Wiesława Michała Drabika, Pana Przemysława Kledzika i Pana Roberta Dariusza Piszko na jedno wolne stanowisko sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Szczecinie.

W uzasadnieniu stanowiska zespół wskazał, że Pan Wiesław Michał Drabik posiada wieloletnie i wyróżniające pod kątem długości stażu i różnorodności doświadczenie w stosowaniu przepisów prawa administracyjnego spośród wszystkich uczestników postępowania. Doświadczenie zdobył w pracy orzeczniczej na stanowisku członka samorządowego kolegium odwoławczego oraz w ramach pełnienia funkcji Prezesa tego organu. Ponadto, kontynuuje stosowanie przepisów prawa administracyjnego na stanowisku prokuratora w prokuraturze rejonowej, a co za tym idzie posiada doświadczenie zarówno w pracy orzeczniczej, jak i w charakterze strony procesowej. Jest zatem w wysokim stopniu przygotowany do objęcia stanowiska sędziego wojewódzkiego sądu administracyjnego.

Pan Przemysław Kledzik zdobył doświadczenie w pracy asystenta sędziego w wojewódzkim sądzie administracyjnym, członka samorządowego kolegium odwoławczego i radcy prawnego. Wykonując każdy z tych zawodów zajmował się stosowaniem prawa administracyjnego. Prowadzi ponadto pracę naukową oraz zajmuje się szeroką działalnością publikacyjną z dziedziny prawa administracyjnego. Legitymuje się stopniem naukowym doktora habilitowanego w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie: nauki prawne na podstawie monografii zatytułowanej "Prawne uwarunkowania stwierdzenia nieważności decyzji w ogólnym postępowaniu administracyjnym".

Pan Robert Dariusz Piszko odbył aplikację sądową i złożył egzamin sędziowski z wynikiem dobrym. Od 1992 r. łączy wykonywanie zawodu radcy prawnego z pracą naukową oraz prowadzi działalność publikacyjną z dziedziny prawa. W swojej codziennej pracy zajmuje się stosowaniem przepisów prawa administracyjnego. Legitymuje się ponadto stopniem naukowym doktora habilitowanego nauk prawnych w dyscyplinie prawo, uzyskanym na podstawie pracy pt. "Granice decyzji sądowych. Aksjologiczna orientacja rozumowań prawniczych".

Powyższe przemówiło za rekomendowaniem przez zespół kandydatur Pana Wiesława Michała Drabika, Pana Przemysława Kledzika i Pana Roberta Dariusza Piszko na jedno wolne stanowisko sędziowskie, jako wypełniających w najwyższym stopniu kryteria z art. 35 ust. 2 ustawy o KRS oraz wyróżniających się wysokim poziomem wiedzy w dziedzinie administracji publicznej oraz prawa administracyjnego i innych dziedzin prawa związanych z działaniem organów administracji publicznej.

Podejmując niniejszą uchwalę, Krajowa Rada Sądownictwa wzięła pod uwagę spełnianie przez kandydatów, biorących udział w konkursie, wymagań ustawowych, określonych w art. 6 § 1 pkt 1-5 i 7 oraz objęcie niektórych uczestników postępowania dyspozycją art. 6 § 2 ustawy z dnia 25 lipca 2002 r. - Prawo o ustroju sądów administracyjnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 137; dalej: p.u.s.a.).

Dokonując oceny kandydatów, Rada kierowała się także wymogiem z art. 6 § 1 pkt 6 p.u.s.a. oraz kryteriami, wymienionymi w art. 35 ust. 2 pkt 1 ustawy o KRS i uwzględniła: stopień posiadanej przez kandydatów wiedzy w dziedzinie administracji publicznej oraz prawa administracyjnego i innych dziedzin prawa związanych z działaniem organów administracji publicznej, doświadczenie zawodowe, w tym doświadczenie w stosowaniu przepisów prawa, dorobek naukowy, opinie przełożonych, rekomendacje, publikacje i inne dokumenty dołączone do karty zgłoszenia.

Po wszechstronnym rozważeniu całokształtu okoliczności sprawy Krajowa Rada Sądownictwa w części podzieliła stanowisko zespołu i uznała, że Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej zostanie przedstawiony wniosek o powołanie Pana Wiesława Michała Drabika na jedno wolne stanowisko sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Szczecinie.

II

Charakterystyka kandydatów

Pan Wiesław Michał Drabik urodził się w 1961 r. w Wielogoszczy. Od 17 października 1983 r. do 15 lutego 1986 r. pracował na stanowisku administratora w Przedsiębiorstwie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Choszcznie. Od 17 lutego 1986 r. do 31 marca 1987 r. był zatrudniony w Wojewódzkim Komitecie ZSL w Gorzowie Wielkopolskim na stanowisku Instruktora Terenowego MGK ZSL w Choszcznie. Od 2 kwietnia do 31 października 1987 r. pracował na stanowisku administratora w Przedsiębiorstwie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Choszcznie a od 1 listopada 1987 r. do 1 lipca 1990 r. - w Urzędzie Miasta i Gminy w Choszcznie, kolejno na stanowiskach: inspektora, inspektora miejskiego i radcy kolegium do spraw wykroczeń. W 1989 r. ukończył wyższe studia administracyjne na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu z oceną dostateczną, uzyskując tytuł magistra. Od 2 lipca 1990 r. do 31 lipca 1991 r. zajmował stanowisko radcy kolegium do spraw wykroczeń w Sądzie Rejonowym w Choszcznie. Od 1 sierpnia 1991 r. do 30 kwietnia 1993 r. był Przewodniczącym Kolegium Odwoławczego przy Sejmiku Samorządowym Województwa Gorzowskiego. W 1992 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu z oceną dostateczną, uzyskując tytuł magistra. Od 1 maja 1993 r. do 3 czerwca 1995 r. był członkiem kolegium w Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Szczecinie. Od 1 marca 1995 r. do 2 maja 2017 r. zajmował stanowisko Prezesa Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wielkopolskim. W dniu 24 stycznia 1998 r. został wpisany na listę radców prawnych Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Zielonej Górze. Od 5 lutego do 31 grudnia 1998 r. był zatrudniony w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych Oddziale w Gorzowie Wielkopolskim na stanowisku radcy prawnego. W latach 2008-2012 odbył i ukończył studia doktoranckie na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego w zakresie prawa. Od 24 września 2012 r. był zatrudniony na stanowisku radcy prawnego w Zakładzie Karnym w Gorzowie Wielkopolskim, w wymiarze 3/10 etatu. Od 2013 r. współpracował również z Aresztem Śledczym w Choszcznie. W 2013 r. ukończył studia podyplomowe z zakresu kontroli jakości stosowania prawa przez organy samorządu terytorialnego. Z dniem 25 kwietnia 2017 r. został powołany na stanowisko prokuratora Prokuratury Rejonowej w Zielonej Górze. Od 7 maja 2018 r. powierzono mu obowiązki głównego specjalisty w Departamencie Prawa Administracyjnego Ministerstwa Sprawiedliwości. Obowiązki te wykonywał do 23 września 2018 r. Z dniem 15 maja 2018 r. został przeniesiony na stanowisko prokuratora Prokuratury Rejonowej Szczecin-Prawobrzeże w Szczecinie. Podnosi kwalifikacje przez uczestnictwo w szkoleniach zawodowych.

Pan Krzysztof Andrzejewski urodził się w 1972 r. w Szczecinie. W 1997 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Szczecińskim z oceną dobrą, uzyskując tytuł magistra. Od lutego 1998 r. do stycznia 2006 r. był zatrudniony jako funkcjonariusz celny w Urzędzie Celnym w Szczecinie, a następnie w Izbie Celnej w Szczecinie w Dziale Postępowania w Sprawach Celnych i Referacie Prawnym. W 1998 r. ukończył zasadniczy kurs celny z ogólnym wynikiem dobrym. Po odbyciu aplikacji sądowej, w kwietniu 2003 r. złożył egzamin sędziowski z wynikiem ogólnym dostatecznym. W dniu 3 października 2005 r. uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Szczecinie został wpisany na listę radców prawnych tej Izby. Od stycznia 2006 r. był radcą prawnym w Izbie Celnej w Szczecinie. Ponadto, od 1 grudnia 2006 r. do 31 grudnia 2011 r. był zatrudniony w Trzecim Urzędzie Skarbowym w Szczecinie, w wymiarze /2 etatu. Od 1 czerwca 2017 r. do chwili obecnej wykonuje zawód radcy prawnego w Izbie Administracji Skarbowej w Szczecinie. Obecnie Pan Krzysztof Andrzejewski jest studentem trzeciego roku filologii germańskiej na Uniwersytecie Szczecińskim.

Pan Paweł Jerzy Balcerowicz urodził się w 1970 r. w Szczecinie. W 1996 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Szczecińskim z oceną dobrą, uzyskując tytuł magistra. Po odbyciu aplikacji sądowej, we wrześniu 1999 r. złożył egzamin sędziowski z wynikiem ogólnym dobrym. Z dniem 1 listopada 1999 r. został mianowany asesorem sądowym w Sądzie Rejonowym w Goleniowie. Postanowieniem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 listopada 2001 r. został powołany do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego Sądu Rejonowego w Goleniowie. Od 1 sierpnia 2004 r. do 30 września 2009 r. pełnił funkcję Wiceprezesa Sądu Rejonowego w Goleniowie. Od 18 lipea 2005 r. pełnił ponadto funkcję Przewodniczącego II Wydziału Karnego tego Sądu. Z dniem 1 października 2005 r. objął funkcję Prezesa Sądu Rejonowego w Goleniowie. W 2009 r. ukończył studia podyplomowe z zakresu prawa karnego, z wynikiem bardzo dobrym, a w 2010 r. - studia podyplomowe z zakresu organizacji i zarządzania w wymiarze sprawiedliwości, z wynikiem pozytywnym. Postanowieniem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 1 sierpnia 2013 r. został powołany do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego Sądu Okręgowego w Szczecinie. Orzeka w III Wydziale Karnym. Podnosi kwalifikacje przez uczestnictwo w szkoleniach zawodowych.

Pani Kamilla Chmielarz-Suszka urodziła się w 1973 r. we Wrześni. Od marca 1994 r. do sierpnia 1999 r. prowadziła działalność gospodarczą w formie firmy handlowo -usługowej. W 1997 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu z oceną dobrą, uzyskując tytuł magistra. Od 1 do 31 grudnia 1999 r. była zatrudniona w firmie prywatnej na stanowisku kontrolera należności. Od 30 grudnia 1999 r. do 14 listopada 2004 r. pracowała w Izbie Skarbowej w Poznaniu, kolejno na stanowiskach inspektora i starszego inspektora. Od 15 listopada 2004 r. do 30 września 2006 r. była zatrudniona w Urzędzie Skarbowym we Wrześni na stanowisku oskarżyciela skarbowego. Od 1 października 2006 r. do 31 maja 2011 r. pracowała w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Poznaniu na stanowisku asystenta sędziego. Po odbyciu aplikacji radcowskiej, w październiku 2009 r. złożyła egzamin radcowski z wynikiem dobrym plus. Uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu z dnia 26 listopada 2009 r. została wpisana na listę radców prawnych tej Izby. Z dniem 1 czerwca 2011 r. została zatrudniona w Urzędzie Miasta Poznania na stanowisku radcy prawnego. Z dniem 23 stycznia 2014 r. podjęła również pracę w Starostwie Powiatowym we Wrześni na tożsamym stanowisku. Od 10 stycznia 2012 r. prowadzi praktykę radcy prawnego w formie indywidualnej kancelarii radcy prawnego. Prowadziła stałą obsługę prawną Ośrodka Wspomagania Dziecka i Rodziny w Kołaczkowie (w latach 2012-2019) oraz Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie we Wrześni (w latach 2012-2020). Od 2012 r. do chwili obecnej prowadzi obsługę: Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej we Wrześni, Liceum Ogólnokształcącego we Wrześni, Zespołu Szkół Zawodowych we Wrześni, Zespołu Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących we Wrześni, Powiatowego Centrum Edukacji Zawodowej we Wrześni, Zespołu Szkół Specjalnych we Wrześni, a od 2015 r. - Palmiarni Poznańskiej. Ponadto, od 2020 r. obsługuje Powiatową Szkołę Muzyczną I Stopnia we Wrześni oraz Bursę Międzyszkolną we Wrześni. Od 19 stycznia 2016 r. jest członkiem rady nadzorczej Szpitala Powiatowego we Wrześni w restrukturyzacji. W latach 2012-2016 była członkiem Komisji ds. Integracji Środowiskowej i Publikacji, a od 2016 r. jest członkiem Zespołu ds. Wykonywania Zawodu Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu. Prowadzi szkolenia dla pracowników Urzędu Miasta Poznania oraz sama podnosi kwalifikacje przez udział w szkoleniach zawodowych. Uzyskała odznaczenie Krajowej Rady Radców Prawnych za pracę na rzecz samorządu radcowskiego.

Pani Agnieszka Małgorzata Gojżewska-Antosik urodziła się w 1976 r. w Szczecinie. W 2000 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Szczecińskim z oceną dobrą, uzyskując tytuł magistra. W latach 2001-2002 była zatrudniona w Biurze Prawnym Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie na stanowisku inspektora. W 2002 r. ukończyła studia podyplomowe w zakresie doradztwa i rachunkowości podatkowej.

W latach 2002-2003 pracowała w Wydziale Kontroli Budżetowej i Czynności Doraźnych w Urzędzie Kontroli Skarbowej w Szczecinie na stanowisku referendarza. W 2004 r. odbyła staż w szwedzkiej administracji podatkowej w ramach programu Komisji Europejskiej "Fiscalis 2004". Z dniem 15 listopada 2004 r. została mianowana urzędnikiem służby cywilnej. W latach 2004-2007 pracowała w Dziale Orzecznictwa Podatkowego Zachodniopomorskiego Urzędu Skarbowego w Szczecinie na stanowisku inspektora. W 2005 r. ukończyła uzupełniające studia magisterskie na kierunku ekonomia w zakresie rachunkowości z oceną dobrą, uzyskując tytuł magistra. W 2008 r. rozpoczęła pracę w Wydziale Obsługi Prawnej Izby Skarbowej w Szczecinie na stanowisku starszego inspektora, a następnie komisarza skarbowego. W 2011 r., po odbyciu aplikacji radcowskiej, złożyła egzamin radcowski z wynikiem pozytywnym. Uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Szczecinie z dnia 2 sierpnia 2011 r. została wpisana na listę radców prawnych tej Izby. Od 15 września 2011 r. wykonuje zawód radcy prawnego. Od 10 października 2011 r. jest zatrudniona na stanowisku radcy prawnego w Izbie Skarbowej w Szczecinie (obecnie Izba Administracji Skarbowej w Szczecinie), a dodatkowo, w latach 2011-2015, była zatrudniona na takim samym stanowisku w Trzecim Urzędzie Skarbowym w Szczecinie. Z dniem 15 września 2016 r. została powołana przez Prezesa Rady Ministrów na pozaetatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie. Podnosi swoje kwalifikacje zawodowe przez uczestnictwo w szkoleniach.

Pani Iwona Katarzyna Golec urodziła się w 1975 r. w Sulęcinie. Od 3 listopada 1997 r. do 31 marca 1999 r. pracowała na stanowisku referenta w Trzecim Urzędzie Skarbowym w Szczecinie. W 1998 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Szczecińskim z oceną dobrą, uzyskując tytuł magistra. Od 1 kwietnia 1999 r. do 31 grudnia 2003 r. była zatrudniona kolejno na stanowiskach: starszego referenta, inspektora, starszego inspektora w Oddziale Prawnym Izby Skarbowej w Szczecinie. W dniu 8 czerwca 2000 r. ukończyła zorganizowany przez Ośrodek Szkoleniowo-Usługowy Izby Skarbowej w Szczecinie kurs przygotowujący do wykonywania funkcji oskarżyciela skarbowego. Od 1 lipca 2000 r. do 31 grudnia 2003 r., na podstawie powołania Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 czerwca 2000 r., pełniła funkcję pozaetatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie. W związku z mianowaniem na stanowisko referendarza sądowego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie zrezygnowała z pełnienia tej funkcji i została z niej odwołana z dniem 31 grudnia 2003 r. W 2002 r. ukończyła studia podyplomowe w zakresie skarbowości, z wynikiem bardzo dobrym. W dniu 22 grudnia 2003 r. Prezes Naczelnego Sądu Administracyjnego mianował ją z dniem 1 stycznia 2004 r. na stanowisko referendarza sądowego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Szczecinie. Równocześnie, od 1 stycznia 2004 r. wykonuje w Wydziale I Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie obowiązki asystenta sędziego. W 2005 r. ukończyła studia podyplomowe w zakresie prawa podatkowego Unii Europejskiej, z wynikiem pozytywnym. W dniach 9 listopada 2020 r. i 1 marca 2021 r. uczestniczyła w konferencjach podatkowych, zorganizowanych przez Centrum Dokumentacji i Studiów Podatkowych Uniwersytetu Łódzkiego, tj. odpowiednio: 145 Konferencja Podatkowa "Podatek od towarów i usług - aktualne problemy" i 147 Konferencja Podatkowa "Ordynacja podatkowa". Podnosi kwalifikacje zawodowe przez uczestnictwo w szkoleniach.

Pani Dorota Kaczorkiewicz urodziła się w 1970 r. w Świnoujściu. W 1994 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Szczecińskim z oceną dobrą, uzyskując tytuł magistra. Od 6 października do 31 grudnia 1994 zajmowała stanowisko referenta w ramach prac interwencyjnych w I Urzędzie Skarbowym w Szczecinie. Od 1 lutego do 30 września 1995 r. pracowała jako księgowa i doradca w spółce cywilnej. W maju 1995 r. została powołana na pozaetatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie. Po odbyciu aplikacji sądowej, we wrześniu 1998 r. złożyła egzamin sędziowski z wynikiem ogólnym dobrym. Z dniem 1 lipea 2000 r. została powołana przez Prezesa Rady Ministrów na etatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie. Od 1 października 1995 r. do 30 września 2014 r. pracowała na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, początkowo na stanowisku asystenta, a następnie - od 1 października 2004 r. - adiunkta. Na podstawie przedstawionej rozprawy doktorskiej "Pozycja podmiotu zobowiązanego do zwrotu korzyści majątkowej (art. 52 Kodeksu karnego) w polskim procesie karnym" oraz po złożeniu wymaganych egzaminów uzyskała stopień naukowy doktora nauk prawnych w dyscyplinie: prawo, nadany uchwałą Rady Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego. Od 1 października 2016 r. do 30 września 2020 r. zajmowała stanowisko adiunkta w Wyższej Szkole Administracji Publicznej w Szczecinie. W dniu 31 grudnia 2018 r. została powołana przez Wojewodę Zachodniopomorskiego na członka Wojewódzkiej Komisji do Spraw Orzekania o Zdarzeniach Medycznych w Szczecinie na okres od 31 grudnia 2018 r. do 31 grudnia 2023 r. Od 1 października 2020 r. jest zatrudniona na stanowisku adiunkta na Akademii im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim. Jest autorką szeregu publikacji naukowych z dziedziny prawa karnego i administracyjnego. Organizowała i brała udział w seminariach i konferencjach naukowych.

Pan Przemysław Kledzik urodził się w 1977 r. w Pile. W 2001 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Szczecińskim z oceną bardzo dobrą, uzyskując tytuł magistra. Z dniem 1 października 2001 r. został zatrudniony na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, w tym od października 2001 r. do września 2019 r. pracował w Katedrze Prawa Administracyjnego, a od listopada 2019 r. pracuje w Zespole Badawczym Organizacji i Funkcjonowania Gospodarki Komunalnej, kolejno na stanowiskach asystenta i adiunkta. Od maja 2005 r. do stycznia 2015 r. w szerokim zakresie (szkolenia otwarte i zamknięte 1-2 dni w tygodniu), a od lutego 2015 r. w istotnie węższym (okazjonalne szkolenia zamknięte, realizowane wyłącznie na zaproszenie wybranych jednostek), prowadził specjalistyczne szkolenia dla radców prawnych oraz pracowników administracji publicznej z dziedziny prawa administracyjnego. Od 1 lipca 2006 r. do 31 sierpnia 2013 r. był zatrudniony kolejno na stanowiskach asystenta sędziego i starszego asystenta sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Szczecinie. Uchwałą Rady Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego z dnia 15 maja 2009 r., na podstawie przedstawionej rozprawy doktorskiej "Działalność organizacji pozarządowych na rzecz realizacji celów publicznych. Studium administracyjno-prawne" oraz po złożeniu wymaganych egzaminów, uzyskał stopień naukowy doktora nauk prawnych w dyscyplinie: prawo. W dniu 12 marca 2013 r. uzyskał wpis na listę radców prawnych Okręgowej Izby Radców Prawnych w Szczecinie. W dniu 7 maja 2013 r. jego prawo do wykonywania zawodu radcy prawnego zostało zawieszone z uwagi na zatrudnienie w organach wymiaru sprawiedliwości. Z dniem 3 sierpnia 2014 r. podjął pracę w zawodzie radcy prawnego. Od 1 września 2013 r., na podstawie powołania, pełnił funkcję pozaetatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wielkopolskim, a od 26 stycznia 2015 r. pełni funkcję etatowego członka tego Kolegium. Od 7 listopada 2014 r. jest także zatrudniony na stanowisku radcy prawnego w Zarządzie Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie, w wymiarze 1/4 etatu, w zakresie niekolidującym z pełnieniem funkcji członka samorządowego kolegium odwoławczego. W dniu 22 lutego 2017 r. został powołany przez Prezesa Rady Ministrów na stanowisko Wiceprezesa Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wielkopolskim. Aktem powołania Prezesa Rady Ministrów z dnia 21 lipea 2017 r. został powołany od 1 sierpnia 2017 r. na stanowisko Prezesa Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wielkopolskim. W dniu 20 listopada 2020 r. uzyskał stopień naukowy doktora habilitowanego w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie: nauki prawne na podstawie monografii zatytułowanej "Prawne uwarunkowania stwierdzenia nieważności decyzji w ogólnym postępowaniu administracyjnym". Jest autorem ponad pięćdziesięciu publikacji naukowych, w tym trzech autorskich monografii prawniczych oraz prowadzi szeroką działalność dydaktyczną.

Pan Jacek Stanisław Kozielewicz urodził się w 1965 r. w Bydgoszczy. W 1990 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu z oceną dostateczną, uzyskując tytuł magistra. Od 1 września 1990 r. był zatrudniony w Izbie Skarbowej w Bydgoszczy na stanowisku starszego referenta. Po odbyciu aplikacji adwokackiej, w 1995 r. złożył z wynikiem pozytywnym egzamin adwokacki. Uchwałą Okręgowej Rady Adwokackiej w Bydgoszczy z dnia 16 maja 1995 r. został wpisany na listę adwokatów Izby Adwokackiej w Bydgoszczy. W latach 1995-2010 wykonywał zawód adwokata. W ramach zatrudnienia w Wydawnictwach Prasowych i Pozaprasowych "EXPRESS" Spółka Akcyjna z siedzibą w Bydgoszczy był autorem cyklicznych publikacji prawnych "Prawnik radzi", publikowanych w gazecie "Express Bydgoski". Uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Bydgoszczy z dnia 5 lipea 2010 r. został wpisany na listę radców prawnych tej Izby. Z dniem 1 listopada 2010 r. podjął zatrudnienie w Oddziale Obsługi Prawnej Izby Skarbowej w Bydgoszczy (obecnie Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy) na stanowisku radcy prawnego. W latach 2010-2019 wykonywał obowiązki służbowe również między innymi w: Urzędzie Skarbowym w Swieciu, Pomorskim Urzędzie Skarbowym w Bydgoszczy, Pierwszym Urzędzie Skarbowym w Bydgoszczy, Trzecim Urzędzie Skarbowym w Bydgoszczy, Urzędzie Skarbowym w Żninie oraz Pomorskim Urzędzie Celno-Skarbowym w Toruniu. W dniu 26 kwietnia 2019 r. Rada Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warmińsko- Mazurskiego w Olsztynie podjęła uchwałę o wszczęciu kandydatowi przewodu doktorskiego na podstawie rozprawy pt.: "Rozliczenie transakcji w zakresie waluty wirtualnej w polskim prawie podatkowym". Jest autorem glosy do wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego, artykułów naukowych. Podnosi kwalifikacje zawodowe przez uczestnictwo w szkoleniach zawodowych.

Pani Alicja Anna Kujawa urodziła się w 1972 r. w Dębnie. W 1997 r. ukończyła studia historyczne w zakresie nauczania historii na Uniwersytecie Szczecińskim z oceną dobrą, uzyskując tytuł magistra. W 1998 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na tym Uniwersytecie z oceną dostateczną, uzyskując tytuł magistra. W latach 2000-2003 zajmowała stanowisko inspektora w Biurze Prawnym Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego. Po odbyciu aplikacji radcowskiej, w styczniu 2006 r. złożyła egzamin radcowski z wynikiem bardzo dobrym minus. Uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Szczecinie z dnia 16 stycznia 2006 r. została wpisana na listę radców prawnych tej Izby. Od 6 marca 2006 r. wykonuje zawód radcy prawnego. Z dniem 15 stycznia 2006 r. została powołana przez Prezesa Rady Ministrów na pozaetatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie. Z dniem 1 maja 2007 r. została powołana przez Prezesa Rady Ministrów na etatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie. W latach 2007-2010 pełniła funkcję sędziego Okręgowego Sądu Dyscyplinarnego w Szczecinie przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Szczecinie, a w latach 2010-2013 była jego Przewodniczącą. W latach 2008-2016 byłą wykładowcą na aplikacji radcowskiej w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Szczecinie, prowadziła zajęcia między innymi z prawa administracyjnego i postępowania administracyjnego. W latach 2013-2016 pełniła funkcję Dziekana Okręgowej Izby Radców Prawnych w Szczecinie. W 2015 r. była członkiem Komisji Egzaminacyjnej ds. aplikacji radcowskiej przy Ministrze Sprawiedliwości oraz Komisji Egzaminacyjnej nr 2 do przeprowadzenia egzaminu radcowskiego jako egzaminator z prawa administracyjnego. W 2016 r. także była członkiem Komisji Egzaminacyjnej do przeprowadzenia egzaminu radcowskiego jako egzaminator z prawa administracyjnego. Od 2016 r. pełni funkcję Zastępcy Głównego Rzecznika Dyscyplinarnego przy Krajowej Izbie Radców Prawnych. W 2016 r. ukończyła warsztaty mediacji gospodarczych w Centrum Mediacji Gospodarczych przy Krajowej Izbie Radców Prawnych. W 2018 r. była Przewodniczącą Miejskiej Komisji Wyborczej w Szczecinie w wyborach samorządowych. W 2020 r. ukończyła studia podyplomowe z zakresu prawa własności intelektualnej. Prowadzi również szkolenia dla jednostek samorządu terytorialnego z zakresu prawa i postępowania administracyjnego. Podnosi kwalifikacje przez uczestnictwo w szkoleniach zawodowych w ramach samorządu zawodowego.

Pani Joanna Monika Martyniuk-Placha urodziła się w 1976 r. w Szczecinie. W 2000 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Szczecińskim z oceną dobrą, uzyskując tytuł magistra. Od 19 kwietnia 2001 r. pracuje w Urzędzie Miasta Szczecin, kolejno na stanowiskach: Kierownika Biura Promocji i Informacji, głównego specjalisty ds. zamówień publicznych i radcy prawnego. Od września 2007 r. prowadzi biuro doradztwa i usług prawnych. W latach 2009-2018 była wykładowcą w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu - w ramach studiów z zakresu zamówień publicznych. Po odbyciu aplikacji radcowskiej, w lipcu 2010 r. złożyła egzamin radcowski z wynikiem pozytywnym. Uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Szczecinie z dnia 22 lipca 2010 r. została wpisana na listę radców prawnych tej Izby. Od tego czasu zajmuje się obsługą prawną jednostek Urzędu Miasta Szczecin. Od 2014 r. świadczy obsługę prawną Rady Miasta Szczecin. Jest zatrudniona w Biurze Prawnym Urzędu Miasta Szczecin na stanowisku radcy prawnego. W latach 2010-2013 była wykładowcą na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego - w ramach studiów podyplomowych z zakresu zamówień publicznych. W latach 2016-2020 była członkiem Komisji do spraw Aplikacji przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Szczecinie. W latach 2018 i 2020 była członkiem Komisji Egzaminacyjnej do przeprowadzenia egzaminu radcowskiego z siedzibą w Szczecinie w charakterze egzaminatora z zakresu prawa administracyjnego. Podnosi kwalifikacje przez udział w szkoleniach zawodowych. Prowadzi szkolenia zawodowe z zakresu teorii i praktyki stosowania prawa administracyjnego i cywilnego, dostępu do informacji publicznej oraz ustawy - Prawo zamówień publicznych.

Pan Marcin Łukasz Matuszkiewicz urodził się w 1977 r. w Kostrzynie nad Odrą. W 2001 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Szczecińskim z oceną dobrą i uzyskał tytuł magistra. W 2002 r. pracował w Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej - Oddział w Gorzowie Wielkopolskim na stanowisku pracownika do spraw organizacji szkoleń. W 2004 r. odbył studia podyplomowe w zakresie prawa podatkowego Unii Europejskiej. Od 1 listopada 2001 r. do 28 lutego 2017 r. pracował w Urzędzie Kontroli Skarbowej w Szczecinie, kolejno na stanowiskach: referendarza, starszego referendarza, komisarza skarbowego, starszego komisarza skarbowego i radcy prawnego. Po odbyciu aplikacji radcowskiej, w czerwcu 2011 r. złożył egzamin radcowski z wynikiem pozytywnym. Uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Szczecinie z dnia 2 sierpnia 2011 r. został wpisany na listę radców prawnych tej Izby. W tym samym roku złożył z wynikiem pozytywnym egzamin na inspektora kontroli skarbowej. Od 1 listopada 2011 r. wykonuje nieprzerwanie zawód radcy prawnego w ramach stosunku pracy, początkowo w Urzędzie Kontroli Skarbowej w Szczecinie (w latach 2012-2017), a obecnie - od 1 marca 2017 r. - w Izbie Administracji Skarbowej w Szczecinie z obowiązkiem obsługi prawnej Zachodniopomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Szczecinie. Od 2016 r. pełni funkcję członka Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Szczecinie (druga kadencja) oraz Komisji do spraw wykonywania zawodu. W 2019 r. złożył egzamin na doradcę podatkowego. Podnosi kwalifikacje przez uczestnictwo w szkoleniach zawodowych.

Pan Robert Dariusz Piszko urodził się w 1961 r. w Brojcach. W 1985 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu z oceną bardzo dobrą, uzyskując tytuł magistra. Od 1 października 1985 r. do 31 stycznia 1988 r. był pracownikiem naukowo-dydaktycznym Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Po odbyciu aplikacji sądowej w okręgu Sądu Wojewódzkiego w Poznaniu, w październiku 1987 r. złożył egzamin sędziowski z wynikiem ogólnym dobrym. Od 1 lutego 1988 r. jest zatrudniony na Uniwersytecie Szczecińskim, przy czym od 1 listopada 2017 r. na stanowisku profesora tej Uczelni. We wrześniu 1989 r. złożył egzamin radcowski z wynikiem ogólnym dobrym. W dniu 26 września 1989 r. został wpisany przez Okręgową Komisję Arbitrażową w Szczecinie na listę radców prawnych. W 1991 r. ukończył z wynikiem bardzo dobrym kurs "Ogólne zasady księgowości przedsiębiorstw" Segment I. Od 1 lipca 1992 r. wykonuje zawód radcy prawnego w formie indywidualnej kancelarii. Uchwałą Rady Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu z dnia 17 stycznia 1996 r., na podstawie przedstawionej rozprawy doktorskiej pt. "System prawny polski a normy pozaprawne. Aspekt teoretyczny", uzyskał stopień naukowy doktora nauk prawnych. Uchwałą Rady Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego z dnia 26 września 2016 r., na podstawie pracy pt. "Granice decyzji sądowych. Aksjologiczna orientacja rozumowań prawniczych", uzyskał stopień naukowy doktora habilitowanego nauk prawnych w dyscyplinie prawo. Jest autorem lub współautorem dużej liczby (kilkudziesięciu) publikacji prawniczych. Podnosi kwalifikacje zawodowe przez uczestnictwo w szkoleniach i konferencjach naukowych.

Pan Michał Pomianowski urodził się w 1980 r. w Szczecinie. W 2004 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Szczecińskim, uzyskując tytuł magistra. W latach 2006-2011 pełnił funkcję kuratora społecznego przy Sądzie Rejonowym w Szczecinie. Po odbyciu aplikacji radcowskiej, w maju 2008 r. złożył egzamin radcowski z wynikiem dobrym plus. Uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Szczecinie z dnia 13 maja 2008 r. został wpisany na listę radców prawnych tej Izby. Od 1 lipca 2008 r. prowadzi indywidualną kancelarię radcy prawnego. W 2011 r. ukończył studia podyplomowe z zakresu zamówień publicznych, z wynikiem bardzo dobrym. Podnosi kwalifikacje przez uczestnictwo w szkoleniach zawodowych.

Pani Iwona Elżbieta Szaranek urodziła się w 1970 r. w Szczecinku. Od 1 stycznia 1993 r. do 30 kwietnia 2015 r. prowadziła prywatną działalność gospodarczą w branży rolnej i transportowej. W 2000 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Szczecińskim z oceną dostateczną, uzyskując tytuł magistra. W 2001 r. ukończyła studia podyplomowe z zakresu bankowości, z wynikiem dobrym. Od 1 lipca 2009 r. do 30 września 2020 r. była zatrudniona w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego dla miasta na prawach powiatu w Koszalinie - początkowo na stanowisku referenta prawnego, a od 5 lipca 2019 r. - radcy prawnego. Od 1 października 2020 r. świadczy stałą obsługę prawną Inspektoratu na podstawie umowy cywilnoprawnej. Z dniem 27 listopada 2017 r. została powołana przez Prezesa Rady Ministrów na pozaetatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie. W marcu 2019 r. złożyła egzamin radcowski z wynikiem pozytywnym. Uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Koszalinie z dnia 4 czerwca 2019 r. została wpisana na listę radców prawnych tej Izby. Od 5 lipca 2019 r. świadczy obsługę prawną sekcji do spraw kontrolno-rozpoznawczych Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Koszalinie na podstawie umowy cywilnoprawnej. Od 1 marca do 30 września 2020 r. prowadziła działalność w formie indywidualnej kancelarii radcy prawnego. Z dniem 1 października 2020 r. została powołana przez Prezesa Rady Ministrów na etatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie. Posiada Certyfikat Kompetencji Zawodowych w Międzynarodowym Transporcie Drogowym Rzeczy. Ukończyła Szkołę Mediacji oraz szkolenie na temat wydawania decyzji administracyjnych. Podnosi kwalifikacje zawodowe przez uczestnictwo w szkoleniach w ramach samorządu radcowskiego. Pracę zawodową łączy ze świadczeniem nieodpłatnej pomocy prawnej dla fundacji charytatywnej.

Pan Tomasz Wrzeszcz urodził się w 1981 r. w Szczecinie. W 2005 r. ukończył studia na kierunku "Technologia Żywności i Żywienie Człowieka" na Akademii Rolniczej w Szczecinie z oceną dobrą i uzyskał tytuł inżyniera. W 2006 r. ukończył na tej Akademii studia z zakresu oceny, analizy i zarządzania jakością żywności z oceną bardzo dobrą i uzyskał tytuł magistra inżyniera. Od marca do sierpnia 2007 r. na podstawie umowy zlecenia, zawartej z Powszechną Kasą Oszczędności Bank Polski S.A. - Oddział Centrum Restrukturyzacji i Windykacji Zamiejscowy Oddział ds. Detalicznych w Szczecinie, wykonywał czynności w zakresie obsługi programu "Egzekutor", sporządzał bankowe tytuły egzekucyjne i wnioski o nadanie klauzuli wykonalności oraz archiwizował dokumenty windykacyjne. Od września 2007 r. do grudnia 2008 r. był zatrudniony w Biurze Obrotu Wierzytelnościami "Kapitał" Spółka z o.o. w Szczecinie jako specjalista do spraw wierzytelności. W 2008 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Szczecińskim z oceną dobrą i uzyskał tytuł magistra. Następnie, od 5 stycznia 2009 r. do 1 września 2011 r. był zatrudniony w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Zachodniopomorskiego na stanowisku podinspektora w Biurze do spraw Selekcji Projektów Regionalnego Programu Operacyjnego oraz w Biurze do spraw Kontraktowania w Wydziale Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego. W okresie od 2 września 2011 r. do 30 listopada 2013 r. pracował w Inspekcji Ochrony Środowiska w Wojewódzkim Inspektoracie Ochrony Środowiska w Szczecinie jako specjalista do spraw egzekucji w administracji i windykacji należności w Wydziale Budżetu, Finansów Egzekucji Należności Pieniężnych. Po odbyciu aplikacji radcowskiej, w 2013 r. złożył egzamin radcowski z wynikiem pozytywnym i uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Szczecinie został wpisany na listę radców tej Izby. Zawód radcy prawnego wykonywał od 21 maja do 1 grudnia 2013 r. Na wniosek kandydata, prawo wykonywania zawodu radcy prawnego zostało zawieszone. Z dniem 1 grudnia 2013 r. został zatrudniony w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Szczecinie jako asystent sędziego, a od 1 kwietnia 2019 r. pracuje jako starszy asystent sędziego. W dniu 16 stycznia 2019 r. złożył przed Państwową Komisją Egzaminacyjną do spraw Doradztwa Podatkowego egzamin na doradcę podatkowego, z wynikiem pozytywnym. Podnosi kwalifikacje przez uczestnictwo w szkoleniach zawodowych.

III

Porównanie kandydatów

W każdym postępowaniu nominacyjnym Krajowa Rada Sądownictwa dokonuje oceny kandydatów na podstawie załączonych materiałów, ocenianych indywidualnie. Rada jest wyposażona w prawo swobodnej oceny zgromadzonego materiału i możliwość nadania decydującego znaczenia określonym, wybranym kryteriom ustawowym, na podstawie których podejmuje uchwałę. Od stanu faktycznego konkretnej sprawy zależy, jakie kryteria są stosowane przez Radę w danym postępowaniu, w szczególności co do rozpatrywanych łącznie kryteriów, na które składają się kwalifikacje, doświadczenie zawodowe kandydatów oraz dane potwierdzające zdobycie dodatkowych kwalifikacji.

Uczestnicy postępowania, pretendujący do objęcia stanowiska sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Szczecinie, spełniają formalnie wszystkie kryteria wyboru, a zatem zadaniem Rady było przeprowadzenie weryfikacji i dokonanie wyboru osoby, która spełnia wszystkie kryteria - oceniane łącznie - najpełniej i w najwyższym stopniu.

Kryteria, przyjęte przez Krajową Radę Sadownictwa, przy ocenie kandydatów:

1, Przy podejmowaniu decyzji Krajowa Rada Sądownictwa uwzględniła: stopień posiadanej przez kandydatów wiedzy w dziedzinie administracji publicznej oraz prawa administracyjnego i innych dziedzin prawa związanych z działaniem organów administracji publicznej, doświadczenie zawodowe, w tym doświadczenie w stosowaniu przepisów prawa, dorobek naukowy, opinie przełożonych, rekomendacje, publikacje i inne dokumenty dołączone do karty zgłoszenia, a także wyniki przeprowadzonego przed zespołem członków Rady wysłuchania uczestników postępowania.

Krajowa Rada Sądownictwa uwzględniła, że wszyscy uczestnicy postępowania legitymują się pozytywnymi opiniami służbowymi i rekomendacjami, stwierdzającymi posiadanie przez nich wiedzy w dziedzinie prawa administracyjnego.

Rada uwzględniła także stanowisko zespołu jej członków z dnia 15 listopada 2021 r. rekomendujące na jedno stanowisko sędziowskie trzech kandydatów, jako wypełniających w najwyższym stopniu przyjęte przez zespół kryteria, o których mowa w art. 35 ust. 2 pkt 1 ustawy o KRS oraz wymóg z art. 6 § 1 pkt 6 p.u.s.a.

Rada uznała, że przedstawi z wnioskiem o powołanie na wolne stanowisko sędziowskie Pana Wiesława Michała Drabika, który - w jej ocenie - posiada najbardziej zróżnicowane i bogate pod kątem stażu pracy doświadczenie w stosowaniu przepisów prawa administracyjnego spośród wszystkich uczestników postępowania rekomendowanych przez zespół. Kandydat ten pracę związaną ze stosowaniem przepisów prawa administracyjnego rozpoczął już w listopadzie 1987 r., kiedy został zatrudniony w Urzędzie Miasta i Gminy w Choszcznie, kolejno na stanowiskach: inspektora, inspektora miejskiego i radcy kolegium do spraw wykroczeń. Przez kolejne lata kontynuował pracę wymagającą stosowania przepisów prawa i postępowania administracyjnego jako: Przewodniczący Kolegium Odwoławczego przy Sejmiku Samorządowym Województwa Gorzowskiego, członek kolegium w Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Szczecinie, a następnie - od marca 1995 r. do maja 2017 r. - Prezes Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gorzowie Wielkopolskim. Ponadto wykonywał zawód radcy prawnego i obsługiwał podmioty publiczne również w zakresie stosowania przepisów prawa administracyjnego. Z dniem 25 kwietnia 2017 r. został powołany na stanowisko prokuratora Prokuratury Rejonowej w Zielonej Górze. Nie zakończył jednak pracy związanej z prawem i postępowaniem administracyjnym, gdyż będąc prokuratorem również zajmował się tego rodzaju sprawami, a ponadto - od 7 maja 2018 r. powierzono mu obowiązki głównego specjalisty w Departamencie Prawa Administracyjnego Ministerstwa Sprawiedliwości. Obowiązki te wykonywał do 23 września 2018 r. Rada wzięła również pod uwagę, że ukończył on studia doktoranckie oraz studia podyplomowe w dziedzinie prawa administracyjnego z zakresu kontroli jakości stosowania prawa przez organy samorządu terytorialnego.

Kontrkandydaci również rekomendowani przez zespół - Pan Przemysław Kledzik oraz Pan Robert Dariusz Piszko - posiadają stopnie naukowe doktora habilitowanego odpowiednio w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie: nauki prawne i nauk prawnych w dyscyplinie prawo oraz zajmują się tematyką prawa administracyjnego. Ich doświadczenie zawodowe jest jednak mniej różnorodne i wyróżniające od wybranego przez Krajową Radę Sądownictwa kandydata. Pan Przemysław Kledzik pracę zawodową związaną ze stosowaniem przepisów prawa rozpoczął dopiero 1 października 2001 r., kiedy został zatrudniony na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego w charakterze pracownika naukowego. Posiada zatem zdecydowanie krótszy staż pracy, a co za tym idzie bardziej ubogie doświadczenie zawodowe. Pan Robert Dariusz Piszko pracę związaną ze stosowaniem przepisów prawa rozpoczął już 1 października 1985 r. jako pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Oprócz prowadzonej szerokiej pracy naukowej, doświadczenie praktyczne, w odróżnieniu od Pana Wiesława Michała Drabika, zdobył jednak jedynie w zawodzie radcy prawnego. W tym względzie Rada uznała zdobyte doświadczenie zawodowe wybranego kandydata, poparte wieloletnim stażem pracy w organach państwa, w tym organach orzeczniczych, oraz w charakterze radcy prawnego i prokuratora za bardziej istotne niż dorobek naukowy jego kontrkandydatów i wskazujące na posiadanie przez niego wyższych kwalifikacji do objęcia stanowiska sędziego w sądownictwie administracyjnym.

Rada uwzględniła również, że spośród pozostałych uczestników postępowania Pan Jacek Stanisław Kozielewicz, tak samo jak Pan Wiesław Michał Drabik i Pan Robert Dariusz Piszko, wyróżnia się długością stażu pracy w zawodzie związanym ze stosowaniem przepisów prawa i postępowania administracyjnego. Od 1 września 1990 r. był zatrudniony w Izbie Skarbowej w Bydgoszczy na stanowisku starszego referenta. W latach 1995-2010 wykonywał zawód adwokata. Z dniem 1 listopada 2010 r. podjął zatrudnienie w Oddziale Obsługi Prawnej Izby Skarbowej w Bydgoszczy (obecnie Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy). Posiada on zatem mniej różnorodne doświadczenie zawodowe niż Pan Wiesław Michał Drabik, w tym nie zdobył doświadczenia na samodzielnym stanowisku orzeczniczym w samorządowym kolegium odwoławczym - organie, którego wybrany kandydat był członkiem i prezesem w latach 1995-2017.

Pozostali uczestnicy postępowania nominacyjnego legitymują się różnorodną wiedzą z dziedziny administracji publicznej. Za najważniejsze dla podejmowanej decyzji Rada przyjęła jednak łącznie oceniane kryteria: wyróżniania się wysokim poziomem wiedzy w dziedzinie administracji publicznej oraz prawa administracyjnego i innych dziedzin prawa związanych z działaniem organów administracji publicznej, a także zdobytego doświadczenia w stosowaniu przepisów prawa administracyjnego i stażu pracy w zawodach związanych ze stosowaniem przepisów prawa. W ocenie Rady, zarówno akta postępowania nominacyjnego, jaki przeprowadzone wysłuchania uczestników postępowania przez zespół członków Krajowej Rady Sądownictwa w dniach 2, 3 i 15 listopada 2021 r. pozwalają uznać, że kandydatura Pana Wiesława Michała Drabika wypełnia te kryteria w stopniu pozwalającym na przedstawienie go Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej do powołania na jedno wolne stanowisko sędziego wojewódzkiego sądu administracyjnego.

Pozostali uczestnicy postępowania również posiadają wiedzę z dziedziny prawa administracyjnego. Ich kandydatury są jednak mniej wyróżniające się na tle wybranego przez Radę kandydata do przedstawienia z wnioskiem o powołanie na stanowisko sędziowskie w wojewódzkim sądzie administracyjnym. Nie dają rękojmi pełnienia urzędu sędziego wojewódzkiego sądu administracyjnego na równym lub wyższym poziomie niż wybrana przez Radę osoba, wynikającym z funkcji sądownictwa administracyjnego w systemie kontroli działalności organów państwa. Pozostali uczestnicy postępowania, biorący udział w konkursie, nie spełniają zatem - w świetle zgromadzonych w sprawie materiałów - w wyższym stopniu ocenianych łącznie kryteriów wyboru, wymienionych w art. 35 ust. 2 pkt 1 ustawy o KRS, oraz nie legitymują się wyższym poziomem wiedzy w dziedzinie administracji publicznej oraz prawa administracyjnego i innych dziedzin prawa związanych z działaniem organów administracji publicznej niż wybrany kandydat. Powyższe nie przekreśla możliwości udziału tych uczestników postępowania w przyszłych postępowaniach nominacyjnych, obejmujących stanowiska w sądownictwie administracyjnym, jako dobrych i bardzo dobrych kandydatów.

2. O przedstawieniu Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej wniosku o powołanie Pana Wiesława Michała Drabika do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie zadecydował zatem całokształt okoliczności sprawy, a w szczególności wyróżnianie się przez tego kandydata wiedzą w dziedzinie administracji publicznej oraz prawa administracyjnego i innych dziedzin prawa związanych z działaniem organów administracji publicznej, doświadczenie zawodowe, w tym doświadczenie w stosowaniu przepisów prawa, a także wyniki przeprowadzonego przed zespołem członków Rady wysłuchania wszystkich uczestników postępowania.

IV

Wyniki głosowania Rady

Powyższe okoliczności spowodowały, że w trakcie posiedzenia Krajowej Rady Sądownictwa w dniu 17 listopada 2021 r. na:

- Pana Krzysztofa Andrzejewskiego oddano 5 głosów "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 12 głosach "wstrzymujących się" (przy udziale 17 osób), w rezultacie czego nie uzyskał wymaganej bezwzględnej większości głosów,

Pana Pawła Jerzego Balcerowicza oddano 4 głosy "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 13 głosach "wstrzymujących się" (przy udziale 17 osób), w rezultacie czego nie uzyskał wymaganej bezwzględnej większości głosów,

Panią Kamillę Chmielarz-Suszkę oddano 2 głosy "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 16 głosach "wstrzymujących się" (przy udziale 18 osób), w rezultacie czego nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów,

Pana Wiesława Michała Drabika oddano 14 głosów "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 4 głosach "wstrzymujących się" (przy udziale 18 osób), w rezultacie czego uzyskał wymaganą bezwzględną większość głosów,

Panią Agnieszkę Małgorzatę Gojżewską-Antosik oddano 3 głosy "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 13 głosach "wstrzymujących się" (przy udziale 16 osób), w rezultacie czego nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów,

Panią Iwonę Katarzynę Golec oddano 3 głosy "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 14 głosach "wstrzymujących się" (przy udziale 17 osób), w rezultacie czego nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów,

Panią Dorotę Kaczorkiewicz oddano 4 głosy "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 14 głosach "wstrzymujących się" (przy udziale 18 osób), w rezultacie czego nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów,

Pana Przemysława Kledzika oddano 4 głosy "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 13 głosach "wstrzymujących się" (przy udziale 17 osób), w rezultacie czego nie uzyskał wymaganej bezwzględnej większości głosów,

Pana Jacka Stanisława Kozielewicza oddano 3 głosy "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 14 głosach "wstrzymujących się" (przy udziale 17 osób), w rezultacie czego nie uzyskał wymaganej bezwzględnej większości głosów,

Panią Alicję Annę Kujawę oddano 6 głosów "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 11 głosach "wstrzymujących się" (przy udziale 17 osób), w rezultacie czego nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów,

Panią Joannę Monikę Martyniuk-Plachę nie oddano głosów "za" ani "przeciw", przy 18 głosach "wstrzymujących się" (przy udziale 18 osób), w rezultacie czego nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów,

Pana Marcina Łukasza Matuszkiewicza nie oddano głosów "za" ani "przeciw", przy 16 głosach "wstrzymujących się" (przy udziale 16 osób), w rezultacie czego nie uzyskał wymaganej bezwzględnej większości głosów,

- Pana Roberta Dariusza Piszko oddano 6 głosów "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 11 głosach "wstrzymujących się" (przy udziale 17 osób), w rezultacie czego nie uzyskał wymaganej bezwzględnej większości głosów,

- Pana Michała Pomianowskiego oddano 2 głosy "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 13 głosach "wstrzymujących się" (przy udziale 15 osób), w rezultacie czego nie uzyskał wymaganej bezwzględnej większości głosów,

- Panią Iwonę Elżbietę Szaranek oddano 2 głosy "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 14 głosach "wstrzymujących się" (przy udziale 16 osób), w rezultacie czego nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów,

- Pana Tomasza Wrzeszcza oddano 3 głosy "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 13 głosach "wstrzymujących się" (przy udziale 16 osób), w rezultacie czego nie uzyskał wymaganej bezwzględnej większości głosów.

Mając na uwadze wyniki głosowania, Krajowa Rada Sądownictwa podjęła uchwałę,

POUCZENIE

Od uchwały Krajowej Rady Sądownictwa uczestnik postępowania może odwołać się do Sądu Najwyższego z powodu sprzeczności uchwały Rady z prawem. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Przewodniczącego Rady w terminie dwutygodniowym od doręczenia uchwały z uzasadnieniem. Do postępowania przed Sądem Najwyższym stosuje się przepisy Kodeksu postępowania cywilnego o skardze kasacyjnej, przy czym nie stosuje się art. 871 k.p.c. (art. 44 ust. 1-3 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o Krajowej Radzie Sądownictwa; Dz. U. z 2021 r. poz. 269).