Przedstawienie wniosku o powołanie do pełnienia urzędu na stanowisku asesorskim w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Gliwicach, ogłoszonym w Monitorze Polskim z 2022 r. poz. 414.

Akty korporacyjne

Sędz.2023.4.19

Akt nieoceniany
Wersja od: 19 kwietnia 2023 r.

UCHWAŁA NR 266/2023
KRAJOWEJ RADY SĄDOWNICTWA
z dnia 19 kwietnia 2023 r.
w przedmiocie przedstawienia wniosku o powołanie do pełnienia urzędu na stanowisku asesorskim w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Gliwicach, ogłoszonym w Monitorze Polskim z 2022 r. poz. 414

Na podstawie art. 3 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o Krajowej Radzie Sądownictwa (Dz.U. z 2021 r. poz. 269), Krajowa Rada Sądownictwa:
1. przedstawia Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej wniosek o powołanie Pana Mikołaja Dariusza Darmosza do pełnienia urzędu na stanowisku asesorskim w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Gliwicach;

2. nie przedstawia Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej wniosku o powołanie Pani Ewy Bieniek-Mroczkowskiej, Pani Anny Katarzyny Gwizdal-Świętoń, Pana Mariusza Piątka, Pana Marka Marcina Strzały, Pani Beaty Jadwigi Zając-Dutkiewicz, Pana Krzysztofa Piotra Żmudy do pełnienia urzędu na stanowisku asesorskim w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Gliwicach.

UZASADNIENIE

I

Postępowanie przed Krajową Radą Sądownictwa

Na wolne stanowisko asesorskie w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Gliwicach, ogłoszone w Monitorze Polskim z 2022 r. pod poz. 414, zgłosili się:

- Pani Ewa Bieniek-Mroczkowska - radca prawny, Okręgowa Izba Radców Prawnych we Wrocławiu, pozaetatowy członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach;

- Pan Mikołaj Dariusz Darmosz - radca prawny, Okręgowa Izba Radców Prawnych w Katowicach, etatowy członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach;

- Pani Anna Katarzyna Gwizdal-Świętoń - radca prawny, Okręgowa Izba Radców Prawnych w Katowicach, pozaetatowy członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach;

- Pan Mariusz Piątek - radca prawny, Okręgowa Izba Radców Prawnych w Katowicach, pozaetatowy członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach;

- Pan Marek Marcin Strzała - radca prawny, Okręgowa Izba Radców Prawnych w Katowicach, pozaetatowy członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach;

- Pani Beata Jadwiga Zając-Dutkiewicz - starszy asystent sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Gliwicach;

- Pan Krzysztof Piotr Żmuda - radca prawny, Okręgowa Izba Radców Prawnych w Krakowie.

W celu przygotowania sprawy do rozpatrzenia na posiedzeniu Krajowej Rady Sądownictwa, Przewodniczący Rady wyznaczył zespół, zawiadomił Ministra Sprawiedliwości o jego powołaniu oraz o sprawach indywidualnych przekazanych zespołowi w celu przygotowania ich do rozpatrzenia na posiedzeniu Rady. Minister Sprawiedliwości nie skorzystał z uprawnienia do przedstawienia opinii w trybie art. 31 ust. 2b ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o Krajowej Radzie Sądownictwa (Dz.U. z 2021 r. poz. 269 - dalej: ustawa o KRS).

Zespół członków Krajowej Rady Sądownictwa na posiedzeniu 27 marca 2023 r. szczegółowo omówił kandydatury, przeprowadził naradę i jednogłośnie doszedł do przekonania, że zasadnym jest wysłuchanie kandydatów. Na posiedzeniu w dniach 4 kwietnia 2023 r. oraz 17 kwietnia 2023 r. zespół przeprowadził rozmowy z kandydatami oraz naradę w celu zajęcia stanowiska w sprawie rekomendacji Krajowej Radzie Sądownictwa kandydata na wolne stanowisko asesorskie w wojewódzkim sądzie administracyjnym, objęte konkursem. W posiedzeniach zespołu nie uczestniczył przedstawiciel Krajowej Izby Radców Prawnych, zawiadomiony o terminie posiedzenia z uwagi na udział w konkursie osób wykonujących zawód radcy prawnego.

W dniu 17 kwietnia 2023 r. wyniku przeprowadzonej narady członkowie zespołu ocenili, że materiały są wystarczające do zajęcia stanowiska w sprawie. Zespół przeprowadził głosowanie nad poszczególnymi kandydaturami. Na skutek zarządzonego przez Przewodniczącego zespołu głosowania, na kandydaturę: Pani Ewy Bieniek-Mroczkowskiej oddano 3 głosy "wstrzymujące się", przy braku głosów "za" i "przeciw", Pana Mikołaja Dariusza Darmosza oddano 3 głosy "za", przy braku głosów "przeciw" i "wstrzymujących się", Pani Anny Katarzyny Gwizdal-Swiętoń 1 głos "za", przy braku głosów "przeciw" i 2 głosach "wstrzymujących się", Pana Mariusza Piątka 3 głosy "wstrzymujące się, przy braku głosów

"za" i głosów "przeciw", Pana Marka Marcina Strzałę 3 głosy "wstrzymujące się, przy braku głosów "za" i głosów "przeciw", Panią Beatę Jadwigę Zając-Dutkiewicz 2 głosy "za" przy braku głosów "przeciw" i 1 głosie "wstrzymującym się", Pana Krzysztofa Piotra Żmudę 3 głosy "wstrzymujące się, przy braku głosów "za" i głosów "przeciw".

W wyniku przeprowadzonego głosowania, zespół bezwzględną większością głosów przyjął stanowisko w przedmiocie rekomendowania Krajowej Radzie Sądownictwa - na pierwszym miejscu: Pana Mikołaja Dariusza Darmosza i na drugim miejscu: Pani Beaty Jadwigi Zając-Dutkiewicz, na wolne stanowisko asesora sądowego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Gliwicach.

Przedstawiając powyższe, zespół kierował się dyspozycją art. 35 ustawy o KRS, zgodnie z którym, jeżeli na stanowisko sędziowskie zgłosił się więcej niż jeden kandydat, zespół opracowuje listę rekomendowanych kandydatów, przy ustalaniu kolejności na liście kierując się przede wszystkim oceną ich kwalifikacji, a ponadto uwzględniając doświadczenie zawodowe, w tym doświadczenie w stosowaniu przepisów prawa, dorobek naukowy, opinie przełożonych, rekomendacje, publikacje i inne dokumenty dołączone do karty zgłoszenia, a także opinię kolegium właściwego sądu.

W uzasadnieniu stanowiska zespół wskazał, że za rekomendowaniem kandydatur przemawiały: spełnianie wymagań, określonych w art. 6a § 1 ustawy z dnia 25 lipca 2022 r. - Prawo o ustroju sądów administracyjnych (Dz.U. z 2022 r. poz. 2492 - dalej: p.u.s.a.), ocena kwalifikacji oraz doświadczenie zawodowe. W ocenie zespołu kandydaci rekomendowani dają gwarancję właściwego wykonywania obowiązków na stanowisku asesora sądowego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Gliwicach, w szczególności rekomendowany na pierwszym miejscu Pan Mikołaj Dariusz Darmosz. Kandydat ten w ocenie zespołu posiada najlepsze kompetencje w tym konkursie, z uwagi na najdłuższy staż, doświadczenie zawodowe, osiągane wyniki pracy. Zespół zwrócił także uwagę że Pan Mecenas posiada znaczące doświadczenie zarówno urzędnicze jak i orzecznicze, w tym jest etatowym członkiem Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach. Ponadto, dane o załatwialności pokazują jego zaangażowanie. Kolegium oceniło Pana Mikołaja Dariusza Darmosza bardzo dobrze. Zespół zaakcentował działalność naukową tego kandydata, a także okoliczność, że jest autorem kilkunastu publikacji.

Ustaliwszy, że kandydaci spełniają wymagania ustawowe określone w art. 6a p.u.s.a, Krajowa Rada Sądownictwa kierowała się także wymogiem z art. 6 § 1 pkt 6 w zw. z art. 6a § 1 pkt 1 p.u.s.a. oraz kryteriami, wymienionymi w art. 35 ust. 2 pkt 1 ustawy o KRS, i uwzględniła: stopień posiadanej przez kandydatów wiedzy w dziedzinie administracji publicznej oraz prawa administracyjnego i innych dziedzin prawa związanych z działaniem organów administracji publicznej, doświadczenie zawodowe, w tym doświadczenie w stosowaniu przepisów prawa, dorobek naukowy, opinie przełożonych, rekomendacje, publikacje i inne dokumenty dołączone do karty zgłoszenia.

Po wszechstronnym rozważeniu całokształtu okoliczności sprawy Krajowa Rada Sądownictwa uznała, że Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej zostanie przedstawiony wniosek o powołanie Pana Mikołaja Dariusza Darmosza do pełnienia urzędu na jedno wolne stanowisko asesorskie w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Gliwicach.

II

Charakterystyka kandydatów

Pan Mikołaj Dariusz Darmosz urodził się dnia 26 grudnia 1978 r. w Poznaniu. W 2002 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach z oceną bardzo dobrą, uzyskując tytuł magistra. Od dnia 1 listopada 2002 r. do dnia 6 marca 2004 r. był zatrudniony na stanowisku starszego referenta w Urzędzie Skarbowym w Będzinie. Decyzją Prezesa Rady Ministrów z dniem 1 marca 2004 r. został powołany na etatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach. Po odbyciu aplikacji radcowskiej, w 2011 r. złożył egzamin radcowski z wynikiem pozytywnym. Uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Katowicach z dnia 4 sierpnia 2011 r. został wpisany na listę radców prawnych tej Izby.

Kandydat jest autorem kilkunastu publikacji. Prowadził szkolenia z zakresu prawa finansów publicznych, opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz postępowania administracyjnego organizowane przez Fundację Rozwoju Demokracji Lokalnej oraz podmioty prywatne. Prowadził także szkolenia dotyczące bieżących problemów prawnych z zakresu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz egzekucji administracyjnej organizowane przez Śląski Związek Gmin i Powiatów. Podnosi kwalifikacje zawodowe przez uczestnictwo w szkoleniach i konferencjach naukowych (w tym jako wygłaszający referat) oraz prowadzi zajęcia dydaktyczne.

Ocenę kwalifikacji Pana Mikołaja Dariusza Darmosza sporządził Pan Przemysław Dumana- sędzia Naczelnego Sądu Administracyjnego w stanie spoczynku. Opiniujący wyraził pogląd, że na podstawie przedłożonych dokumentów należy stwierdzić, że Pan Mikołaj Dariusz Darmosz legitymuje się bardzo dobrą znajomością przepisów prawa materialnego i procesowego oraz posiadaną umiejętnością prawidłowego stosowania ich w praktyce. Z treści oceny kwalifikacji wynika, ze kandydat wyróżnia się wysokim poziomem wiedzy w dziedzinie administracji publicznej oraz prawa administracyjnego i innych dziedzin prawa związanych z działalnością administracji publicznej. Jakość sporządzonych przez niego badanych orzeczeń należy ocenić bardzo wysoko. Uwzględniając powyższe ustalenia i dane o kandydacie opiniujący stwierdził, że Pan Mikołaj Dariusz Darmosz spełnia wszystkie wymogi niezbędne do objęcia stanowiska asesora wojewódzkiego sądu administracyjnego, zaś przedstawione przez niego materiały i dokumenty pozwalają na bardzo dobrą ocenę jego kwalifikacji do objęcia tego urzędu.

Pozostali kandydaci posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe, uprawniające do ubiegania się o urząd asesora sądowego w wojewódzkim sądzie administracyjnym, jednak - w ocenie Rady - w niniejszej procedurze konkursowej nie spełniają wszystkich kryteriów wyboru w stopniu wyższym niż Pan Mikołaj Dariusz Darmosz, uzasadniającym przedstawienie do powołania Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej.

Pani Ewa Bieniek-Mroczkowska urodziła się dnia 23 grudnia 1979 r. w Dusznikach- Zdroju. W 2003 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Wrocławskim z oceną dobrą plus, uzyskując tytuł magistra. Od sierpnia 2003 r. do kwietnia 2004 r. odbywała staż w Banku Zachodnim WBK w Dusznikach-Zdroju. Od dnia 1 września 2004 r. do dnia 31 lipca 2013 r. była zatrudniona w Sudeckim Oddziale Straży Granicznej kolejno na stanowiskach: specjalisty Sekcji do spraw Cudzoziemców Wydziału Granicznego (do dnia 31 stycznia 2007 r.), specjalisty Sekcji Służby Granicznej Wydziału Granicznego (od dnia 1 lutego 2007 r. do dnia 30 kwietnia 2007 r.), referenta prawnego (od dnia 1 maja 2007 r.). W 2010 r. została mianowana na urzędnika służby cywilnej. Po odbyciu aplikacji radcowskiej, w 2013 r. złożyła egzamin radcowski z wynikiem pozytywnym. Uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych we Wrocławiu z dnia 21 maja 2013 r. została wpisana na listę radców prawnych tej Izby. Od dnia 1 sierpnia 2013 r. jest zatrudniona na stanowisku radcy prawnego w Śląskim Oddziale Straży Granicznej im. nadkom. Józefa Bocheńskiego z siedzibą w Raciborzu. Ponadto z dniem 5 lutego 2015 r. rozpoczęła wykonywanie zawodu radcy prawnego w indywidualnej kancelarii (działalność zawieszona od dnia 12 grudnia 2018 r.). Została powołana na sześcioletnią kadencję pozaetatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach.

Kandydatka w 2006 r. ukończyła studia podyplomowe w zakresie prawa karnego gospodarczego. Podnosi kwalifikacje zawodowe przez uczestnictwo w szkoleniach.

Ocenę kwalifikacji Pani Ewy Bieniek-Mroczkowskiej sporządziła Pani Małgorzata Jużków - sędzia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w stanie spoczynku. Opiniująca - odnosząc się do treści merytorycznej przedstawionych przez kandydatkę opinii prawnych - stwierdziła, że prawie wszystkie dotyczą zagadnień administracyjnych, których przedmiot jest bardzo szeroki w aspekcie materialnym i procesowym, chociaż związanych ze Służbą Graniczną, opinie są zwięzłe i przejrzyste. W opinii autorki oceny kandydatka prezentuje wysoki poziom wiedzy z zakresu prawa administracyjnego i funkcjonowania organów administracyjnych, o czym świadczą nie tylko przedstawione opinie ale także lista szkoleń, w których uczestniczyła. W treści oceny zawarto, że przedstawione dokumenty, sposób ich sporządzenia i treść merytoryczna wskazują na pozytywną ocenę Pani Ewy Bieniek- Mroczkowskiej jako kandydatki na stanowisko asesora sądowego w wojewódzkim sądzie administracyjnym.

Pani Anna Katarzyna Gwizdal-Świętoń urodziła się dnia 17 lutego 1984 r. w Sandomierzu. W 2008 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Marii Curie- Sklodowskiej w Lublinie z oceną dobrą, uzyskując tytuł magistra. Od grudnia 2009 r. do grudnia 2010 r. była zatrudniona jako asystent adwokata w Kancelarii Adwokackiej Grzegorza Gawrzewskiego z siedzibą w Rzeszowie. Od stycznia 2011 r. do grudnia 2012 r. współpracowała jako aplikant radcowski na podstawie umowy cywilnoprawnej z Kancelarią Adwokacką Adwokata Piotra Kalisza z siedzibą w Rzeszowie. Decyzją Prezesa Rady Ministrów z dniem 1 czerwca 2011 r. została powołana na okres sześcioletniej kadencji, na pozaetatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Rzeszowie. Po odbyciu aplikacji radcowskiej, w 2012 r. złożyła egzamin radcowski z wynikiem pozytywnym. Uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Rzeszowie z dnia 9 listopada 2012 r. została wpisana na listę radców prawnych tej Izby. Od dnia 1 stycznia do dnia 2 października 2013 r. pracowała - w wymiarze 1/2 etatu, na stanowisku radcy prawnego - w kancelarii: Kalisz Sala Warchoł Kancelaria Prawnicza sp. k. z siedzibą w Rzeszowie. Od dnia 7 października 2013 r. jest zatrudniona jako radca prawny w spółce pod firmą: Huta Cynku "Miasteczko Śląskie" S.A. z siedzibą w Miasteczku Śląskim. Decyzją z dnia 4 marca 2014 r. Prezes Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach wyraził zgodę na przeniesienie z dniem 20 marca 2014 r. kandydatki (pozaetatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Rzeszowie) zgodnie z jej wnioskiem do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach. Uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Katowicach z dnia 9 października 2017 r. przeniesiono wpis kandydatki z listy radców prawnych prowadzonej przez Radę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Rzeszowie na listę prowadzoną przez Radę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Katowicach. Decyzją Prezesa Rady Ministrów z dniem 16 marca 2020 r. została powołana na okres sześcioletniej kadencji, na pozaetatowego członka

Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach. Od stycznia 2022 r. w ramach współpracy z Miastem Katowice udziela nieodpłatnej pomocy prawnej. Podnosi kwalifikacje zawodowe przez uczestnictwo w szkoleniach.

Ocenę kwalifikacji Pani Anny Katarzyny Gwizdal-Świętoń sporządziła Pani Małgorzata Jużków - sędzia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w stanie spoczynku, która stwierdziła, że opiniowana zasługuje na bardzo dobrą ocenę jej wiedzy i pracy. Przedstawione orzeczenia zostały wydane w toku postępowań administracyjnych, których przedmiot jest bardzo szeroki w aspekcie materialnym i procesowym. Opiniująca podkreśliła, że przedstawione decyzje są w większości decyzjami kasatoryjnymi. Są też orzeczenia rozstrzygające sprawę w sposób w sposób odmienny od organu pierwszej instancji. Zaakcentowano, że kandydatka dostrzegła wadliwość odmowy przywrócenia terminu czy odmowy wszczęcia postępowania administracyjnego. Sporządzone przez nią uzasadnienia zawierają wszystkie niezbędne elementy, opisują istotę sprawy oraz przedstawiają stanowisko z uwzględnieniem aktualnego orzecznictwa sądowego. Konkludując opiniująca stwierdziła, że Pani Anna Katarzyna Gwizdal-Świętoń prezentuje wyróżniający się poziom wiedzy prawniczej z zakresu prawa administracyjnego i dziedzin pokrewnych oraz procedury administracyjnej, posiada duże doświadczenie w sporządzaniu uzasadnień rozstrzygnięć administracyjnych. W treści oceny zawarto, że opiniowana nie wykazała doświadczenia w zakresie występowania przed sądem administracyjnym, ale wskazała na swój udział w postępowaniu sądowym przed sądami powszechnymi. Zdaniem opiniującej zgłoszenie kandydatki, w tym przedstawione orzeczenia, ich treść i zakres merytoryczny wskazują jednoznacznie na pozytywną ocenę jej kompetencji na stanowisko asesora sądowego w wojewódzkim sądzie administracyjnym.

Pan Mariusz Piątek urodził się dnia 24 lutego 1982 r. w Rabce-Zdroju. Od dnia 1 lipca do dnia 2 grudnia 2006 r. odbywał staż w Powszechnym Zakładzie Ubezpieczeń S. A., Oddziale Okręgowym w Katowicach. W 2007 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach z oceną dobrą plus, uzyskując tytuł magistra. Od dnia 2 kwietnia do dnia 13 października 2007 r. był zatrudniony, w wymiarze 1/2 etatu, jako pełniący obowiązki asystenta sędziego w Sądzie Rejonowym w Zabrzu. Od dnia 8 sierpnia do dnia 30 września 2007 r. pracował (w wymiarze IZ etatu) w kancelarii: Młynarczyk, Puchała Kancelaria Radców Prawnych Spółka partnerska z siedzibą w Gliwicach. Od października 2007 r. do września 2011 r. był zatrudniony jako asystent radcy prawnego w kancelarii: Meritum Kancelarii Radcy Prawnego Pawła Urbańczyka sp.k. z siedzibą w Katowicach. Po odbyciu aplikacji radcowskiej, w 2011 r. złożył egzamin radcowski z wynikiem pozytywnym. Uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Katowicach z dnia 4 sierpnia 2011 r. został wpisany na listę radców prawnych tej Izby. Od dnia 21 października 2011 r. do maja 2017 r. wykonywał zawód w indywidualnej kancelarii radcy prawnego z siedzibą w Katowicach. Od dnia 1 listopada 2011 r. do dnia 30 kwietnia 2017 r. był zatrudniony na stanowisku radcy prawnego w Izbie Celnej w Katowicach. Od dnia 1 maja 2017 r. do dnia 20 kwietnia 2018 r. był zatrudniony na stanowisku radcy prawnego w Izbie Administracji Skarbowej w Katowicach, a od dnia 21 kwietnia 2018 r. do dnia 30 listopada 2021 r. - na stanowisku Naczelnika Wydziału Obsługi Prawnej w tej Izbie. Od dnia 1 grudnia 2021 r. ponownie jest zatrudniony na stanowisku radcy prawnego w Izbie Administracji Skarbowej w Katowicach, przy czym do dnia 20 marca 2022 r. świadczył pracę w Śląskim Urzędzie Celno-Skarbowym w Katowicach. Został powołany na okres sześcioletniej kadencji pozaetatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach.

W 2012 r. ukończył studia podyplomowe w zakresie wyceny i gospodarki nieruchomościami. W 2021 r. ukończył studia podyplomowe podatkowe. Podnosi kwalifikacje zawodowe przez uczestnictwo w szkoleniach. Prowadzi zajęcia dydaktyczne w Wyższej Szkole Bankowej.

Ocenę kwalifikacji Pana Mariusza Piątka sporządził Pan Przemysław Dumana - sędzia Naczelnego Sądu Administracyjnego w stanie spoczynku. Opiniujący stwierdził, że niedołączenie przez kandydata jakichkolwiek materiałów związanych z jego pracą na stanowisku radcy prawnego spowodowało, że nie miał żadnej możliwości dokonania oceny kwalifikacji kandydata i ustalenia, czy legitymuje się on dobrą znajomością przepisów prawa materialnego i procesowego, a tym bardziej czy wyróżnia się on wysokim poziomem wiedzy w dziedzinie administracji publicznej oraz prawa administracyjnego i innych dziedzin prawa związanych z działaniem organów administracji publicznej, a zatem czy spełniona została przesłanka określona w art. 6a § 1 pkt 6 p.u.s.a. W konkluzji opiniujący - uwzględniając wszystkie ustalenia i dane o kandydacie -stwierdził, że Pan Mariusz Piątek nie dał mu żadnych możliwości do dokonania oceny jego kwalifikacji i ustalenia, że spełnia on wymogi niezbędne do objęcia stanowiska asesora w wojewódzkim sądzie administracyjnym.

Ocenę uzupełniającą kwalifikacji Pana Mariusza Piątka również sporządził Pan Przemysław Dumana - sędzia Naczelnego Sądu Administracyjnego w stanie spoczynku, który odnosząc się do treści merytorycznej badanych pism stwierdził, że zasługują one na pozytywną ocenę. Zawierają one w sobie wszystkie niezbędne elementy i istotę sprawy oraz przedstawiają stan faktyczny i obowiązujący w tym zakresie stan prawny. Kandydat dokonuje w nich poprawnego interpretowania wskazanych przepisów prawa, formułując jednoznaczne, dobrze umotywowane stanowisko. Na uwagę zasługuje również fakt powoływania się w tych pismach na poglądy wyrażone w wyrokach Naczelnego Sądu Administracyjnego i wojewódzkich sądów administracyjnych oraz w doktrynie. Powyższe ustalenia wskazują, że kandydat prezentuje dobrą znajomość prawa administracyjnego w sprawach, w których występował w charakterze pełnomocnika Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Katowicach oraz Dyrektora Izby Celnej w Katowicach. Jednakże sprawy te dotyczące dość wąskiego zakresu prawa materialnego (podatek dochodowy od osób fizycznych, podatek akcyzowy, kara pieniężna za wykonywanie transportu drogowego, koszty egzekucyjne, opłata paliwowa, odpowiedzialność podatkowa osoby trzeciej) nie pozwalają na ocenę jego wiedzy z pozostałych dziedzin prawa administracyjnego. Opiniujący stwierdził, że na podstawie przedłożonych akt należy wskazać, że kandydat legitymuje się dobrą znajomością przepisów prawa materialnego i procesowego. Jednakże analiza przedstawionego materiału nie pozwala stwierdzić, czy Pan Mariusz Piątek wyróżnia się wysokim poziomem wiedzy w dziedzinie administracji publicznej oraz prawa administracyjnego i innych dziedzin prawa związanych z działaniem organów administracji publicznej, a zatem nie daje możliwości do dokonania jednoznacznej (pozytywnej) oceny dotyczącej przydatności kandydata na stanowisko asesora w wojewódzkim sądzie administracyjnym.

Pan Marek Marcin Strzała urodził się dnia 4 maja 1979 r. w Knurowie. W 2003 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim z oceną dobrą, uzyskując tytuł magistra. Od dnia 4 maja 2006 r. do dnia 14 kwietnia 2009 r. pracował w Sądzie Rejonowym w Gliwicach na stanowisku asystenta sędziego kolejno w XIII Wydziale Grodzkim i w IX Wydziale Cywilnym. Od dnia 1 grudnia 2009 r. do dnia 29 kwietnia 2010 r. był zatrudniony w Sądzie Okręgowym w Gliwicach na stanowisku asystenta sędziego w IV Wydziale Karnym. Od dnia 30 kwietnia 2010 r. do dnia 30 września 2021 r. pracował w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Gliwicach, kolejno na stanowisku asystenta sędziego oraz starszego asystenta sędziego. W 2013 r. ukończył szkolenie dla asystentów sędziego organizowane przez Naczelny Sąd Administracyjny i zdał egzamin końcowy z ogólną oceną dostateczną. W 2020 r. złożył egzamin radcowski z wynikiem pozytywnym i następnie uzyskał wpis na listę radców prawnych. Z dniem 1 października 2021 r. podjął zatrudnienie na stanowisku radcy prawnego w Izbie Administracji Skarbowej w Katowicach z miejscem wykonywania pracy w Pierwszym Śląskim Urzędzie Skarbowym w Sosnowcu oraz w Urzędzie Skarbowym w Tarnowskich Górach. Został powołany na sześcioletnią kadencję pozaetatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach.

Ocenę kwalifikacji Pana Marka Marcina Strzały sporządził Pan Przemysław Dumana - sędzia Naczelnego Sądu Administracyjnego w stanie spoczynku, który stwierdził, że kandydat prezentuje dobrą znajomość materialnego prawa administracyjnego oraz przepisów procedury administracyjnej. Projekty przedstawionych uzasadnień (wyroków i postanowień) obejmowały szerokie spektrum spraw rozstrzyganych w Wydziale III Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach i cechuje je duży profesjonalizm. Taka sama ocena dotyczy przedstawionych przez kandydata opinii prawnych. Pan Marek Marcin Strzała posiada też umiejętność korzystania z literatury prawniczej i orzecznictwa sądowego. W konkluzji opiniujący - uwzględniając wszystkie ustalenia i dane o kandydacie - stwierdził, że spełnia on wszystkie wymogi niezbędne do objęcia stanowiska asesora wojewódzkiego sądu administracyjnego, zaś przedstawione przez niego materiały i dokumenty pozwalają na bardzo dobrą ocenę jego kwalifikacji do objęcia tego urzędu.

W 2011 r. ukończył studia podyplomowe w zakresie samorządu terytorialnego. Podnosi kwalifikacje zawodowe przez uczestnictwo w szkoleniach.

Pani Beata Jadwiga Zając-Dutkiewicz urodziła się dnia 10 grudnia 1973 r. w Piekarach Śląskich. W 1999 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach z oceną plus dobrą, uzyskując tytuł magistra. Od dnia 12 czerwca 2000 r. do dnia 30 czerwca 2004 r. pracowała w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego w Katowicach na stanowiskach specjalisty oraz inspektora. Od dnia 1 lipca 2004 r. jest zatrudniona w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Gliwicach, początkowo na stanowisku asystenta sędziego a od dnia 1 sierpnia 2011 r. na stanowisku starszego asystenta sędziego. Obowiązki wykonuje w Wydziale III. W 2009 r. ukończyła szkolenie dla asystentów sędziego organizowane przez Naczelny Sąd Administracyjny i zdała egzamin końcowy z ogólną oceną dostateczną plus.

W 2013 r. ukończyła studia podyplomowe w zakresie prawa sądowego dla aplikantów radcowskich. Prowadziła wykład "Sądownictwo administracyjne w dobie informatyzacji - ocena zagadnień, perspektywy na przyszłość" w ramach Ogólnopolskiej Studencko- Doktoranckiej Konferencji Naukowej "Prawo publiczne i prywatne w dobie informatyzacji" na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Jest autorką artykułu "Sądownictwo administracyjne w dobie informatyzacji - ocena wybranych rozwiązań i perspektywy na przyszłość", który został przyjęty do publikacji. W roku akademickim 2021/2022 ukończyła, w trybie niestacjonarnym, na Uczelni Łazarskiego w Warszawie Kurs "Seminarium Doktoranckie Nauk Prawnych" (Poziom 1) i przygotowuje pracę dotyczącą zagadnienia "zawieszenie terminu przedawnienia zobowiązań podatkowych pod kątem ochrony prawa podatnika". Podnosi kwalifikacje zawodowe przez uczestnictwo w szkoleniach i konferencjach.

Ocenę kwalifikacji Pani Beaty Jadwigi Zając-Dutkiewicz sporządził Pan Przemysław Dumana - sędzia Naczelnego Sądu Administracyjnego w stanie spoczynku, który wskazał, że kandydatka prezentuje bardzo dobrą znajomość materialnego prawa administracyjnego oraz przepisów procedury administracyjnej. Projekty przedstawionych uzasadnień (wyroków i postanowień) obejmowały szerokie spektrum spraw rozstrzyganych w Wydziale III Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach i cechuje je duży profesjonalizm. Opiniowana posiada też umiejętność korzystania z literatury prawniczej i orzecznictwa sądowego. W konkluzji opiniujący - uwzględniając wszystkie ustalenia i dane o kandydatce - stwierdził, że spełnia ona wszystkie wymogi niezbędne do objęcia stanowiska asesora wojewódzkiego sądu administracyjnego, zaś przedstawione przez nią materiały pozwalają na bardzo dobrą ocenę jej kwalifikacji do objęcia tego urzędu.

Pan Krzysztof Piotr Żmuda urodził się dnia 25 lipca 1981 r. w Krakowie. W 2005 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie z oceną bardzo dobrą, uzyskując tytuł magistra. Od lutego do września 2006 r. był zatrudniony na stanowisku asystenta doradcy podatkowego w spółce pod firmą Roedl Audit sp. z o.o., a następnie - do marca 2007 r. - na tym samym stanowisku w spółce pod firmą Roedl Korpalski Kancelaria Prawna sp. k., Roedl, Jamroży, Majchrowicz-Bączyk, Smagowicz-Tokarz Kancelaria Prawna sp. k. Od dnia 29 sierpnia 2007 r. do dnia 30 września 2015 r. pracował w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Krakowie, początkowo na stanowisku asystenta sędziego, a następnie - starszego asystenta sędziego. Po odbyciu aplikacji sądowej pozaetatowej w okręgu Sądu Okręgowego w Nowym Sączu, w 2009 r. złożył egzamin sędziowski z łącznym wynikiem dobrym. Uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie z dnia 17 lutego 2011 r. został wpisany na listę radców prawnych tej Izby. Uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie z dnia 28 kwietnia 2011 r. zawieszono prawo kandydata do wykonywania zawodu radcy pranego, na jego wniosek, w związku z zatrudnieniem na stanowisku asystenta sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Krakowie. Uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie z dnia 14 października 2015 r. stwierdzono zamiar podjęcia przez kandydata wykonywania zawodu radcy prawnego, po okresie zawieszenia prawa do jego wykonywania. Od dnia 14 października 2015 r. do dnia 30 czerwca 2017 r. wykonywał zawód radcy prawnego na podstawie umowy o pracę w KPMG TAX Μ. Michna sp.k. w Warszawie. Od dnia 2 sierpnia 2017 r. do dnia 30 sierpnia 2021 r. wykonywał ten zawód w indywidualnej kancelarii radcy prawnego z siedzibą w Krakowie. Od dnia 31 sierpnia 2021 r. wykonuje zawód radcy prawnego na podstawie umowy cywilnoprawnej. Kandydat od dnia 15 sierpnia 2019 r. do dnia 30 września 2020 r.

współpracował z towarzystwami: TU Allianz Życie Polska S.A. i TUiR Allianz Polska S.A. jako starszy specjalista do spraw podatkowych, a od września 2021 r. do marca 2022 r. współpracował z Ministerstwem Finansów jako główny specjalista w Departamencie Systemu Podatkowego (Polityki Podatkowej). Kandydat podnosi kwalifikacje zawodowe przez uczestnictwo w szkoleniach.

Ocenę kwalifikacji Pana Krzysztofa Piotra Żmudy sporządził Pan Przemysław Dumana - sędzia Naczelnego Sądu Administracyjnego w stanie spoczynku, który stwierdził, że kandydat nie przedłożył do oceny żadnych dokumentów (opinii prawnych, wniosków, pozwów, skarg, pism procesowych itp.), ani też nie przedstawił sygnatur akt spraw, w których uczestniczył jako pełnomocnik strony, autor pism itp. Opiniujący podniósł, że niedołączenie wyżej wymienionych materiałów spowodowało, że nie miał żadnej możliwości dokonania oceny kwalifikacji kandydata i ustalenia, czy legitymuje się on dobrą znajomością przepisów prawa materialnego i procesowego, a tym bardziej, że opiniowany wyróżnia się wysokim poziomem wiedzy w dziedzinie administracji publicznej oraz prawa administracyjnego i innych dziedzin prawa związanych z działaniem organów administracji publicznej, a zatem czy spełniona została przesłanka określona w art. 6a § 1 pkt 6 p.u.s.a. Uwzględniając wszystkie powyższe ustalenia i dane o kandydacie opiniujący stwierdził, że Pan Krzysztof Piotr Żmuda nie dał mu żadnych możliwości dokonania oceny jego kwalifikacji i ustalenia, że spełnia on wymogi niezbędne do objęcia stanowiska asesora w wojewódzkim sądzie administracyjnym.

Ocenę uzupełniającą kwalifikacji Pana Krzysztofa Piotra Żmudy również sporządził Pan Przemysław Dumana - sędzia Naczelnego Sądu Administracyjnego w stanie spoczynku, który stwierdził, że ustalenia dotyczące jedynie kilku spraw sądowych wskazują, że w tych sprawach kandydat prezentuje dobrą znajomość materialnego i procesowego prawa administracyjnego. Badane pisma zawierają w sobie wszystkie niezbędne elementy i istotę sprawy oraz przedstawiają stan faktyczny i obowiązujący w tym zakresie stan prawny. Opiniowany dokonuje w nich poprawnego interpretowania wskazanych przepisów prawa, formułując jednoznaczne dobrze umotywowane stanowisko. Na uwagę zasługuje również fakt powoływania się w uzasadnieniach większości pism na poglądy prawne wyrażone w orzeczeniach: Naczelnego Sądu Administracyjnego, Sądu Najwyższego, wojewódzkich sądów administracyjnych oraz w literaturze prawniczej. Opiniujący podniósł, że sprawy objęte oceną dotyczą dość wąskiego zakresu prawa materialnego (podatek dochodowy od osób fizycznych, ustalenie warunków zabudowy, organizacja ruchu) i nie pozwalają na ocenę wiedzy kandydata z pozostałych dziedzin prawa administracyjnego. W konkluzji opiniujący wyraził pogląd, że przedstawiony materiał faktograficzny oraz analiza załączonego materiału nie pozwala stwierdzić, czy Pan Krzysztof Piotr Żmuda wyróżnia się wysokim poziomem wiedzy w dziedzinie administracji publicznej oraz prawa administracyjnego i innych dziedzin prawa związanych z działaniem organów administracji publicznej, a zatem nie daje możliwości do dokonania oceny dotyczącej przydatności kandydata na stanowisko asesora w wojewódzkim sądzie administracyjnym.

Krajowa Rada Sądownictwa, po przeanalizowaniu całokształtu materiału dowodowego, uznała że Pan Mikołaj Dariusz Darmosz posiada niezbędne kwalifikacje zawodowe, które spełnia w stopniu uzasadniającym przedstawienie jego kandydatury Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej.

III

Porównanie kandydatów

W każdym postępowaniu nominacyjnym Krajowa Rada Sądownictwa dokonuje oceny kandydatów na podstawie załączonych materiałów, ocenianych indywidualnie. Rada jest wyposażona w prawo swobodnej oceny zgromadzonego materiału i możliwość nadania decydującego znaczenia określonym, wybranym kryteriom ustawowym, na podstawie których podejmuje uchwałę. Od stanu faktycznego konkretnej sprawy zależy, jakie kryteria są stosowane przez Radę w danym postępowaniu, w szczególności co do rozpatrywanych łącznie kryteriów, na które składają się: kwalifikacje, doświadczenie zawodowe kandydatów, poparcie środowiska sędziowskiego oraz dane potwierdzające zdobycie dodatkowych kwalifikacji.

Uczestnicy postępowania, pretendujący do objęcia stanowiska asesorskiego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Gliwicach, spełniają formalnie wszystkie kryteria wyboru, a zatem zadaniem Rady było przeprowadzenie weryfikacji i dokonanie wyboru tej osoby, która spełnia wszystkie kryteria - oceniane łącznie - najpełniej i w najwyższym stopniu.

Kryteria oceny kandydatów przyjęte przez Krajową Radę Sądownictwa

1. Przy podejmowaniu decyzji Krajowa Rada Sądownictwa kierowała się ocenami kwalifikacji oraz doświadczeniem zawodowym kandydatów.

Uczestnicy postępowania posiadają wysokie kwalifikacje do pełnienia urzędu asesora sądowego w wojewódzkim sądzie administracyjnym. Spełniają wymagania ustawowe, określone w art. 6a p.u.s.a. Wybrany przez Radę kandydat - Pan Mikołaj Dariusz Darmosz - wyróżnia się na tle kontrkandydatów postępowania wysokim poziomem wiedzy w dziedzinie administracji publicznej oraz prawa administracyjnego i innych dziedzin prawa związanych zdziałaniem organów administracji publicznej, potwierdzonym bogatym wieloletnim doświadczeniem zawodowym.

Krajowa Rada Sądownictwa, badając kryterium doświadczenia zawodowego, uwzględniła że Pan Mikołaj Dariusz Darmosz od ponad 19 lat jest etatowym członkiem Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach, a ponadto od blisko 12 lat wykonuje zawód radcy prawnego. Kontrkandydatka Pani Ewa Bieniek-Mroczkowska od ponad 10 lat wykonuje zawód radcy prawnego i została powołana na sześcioletnią kadencję pozaetatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach. Pani Anna Katarzyna Gwizdal-Świętoń nabyła ponad ośmioletnie doświadczenie zawodowe jako pozaetatowy członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Rzeszowie i w Katowicach, a także od ponad 10 lat wykonuje zawód radcy prawnego. Kontrkandydat w osobie Pana Mariusza Piątka od ponad 11 lat wykonuje zawód radcy prawnego, w tym ponad 5 lat wykonywał ten zawód w indywidualnej kancelarii z siedzibą w Katowicach, a także do chwili obecnej będąc zatrudnionym na stanowisku radcy prawnego, kolejno: w Izbie Celnej w Katowicach, później do chwili obecnej - w Izbie Administracji Skarbowej w Katowicach, w tym przez ponad 2 lata - na stanowisku Naczelnika Wydziału Obsługi Prawnej w tej Izbie, a od grudnia 2021 r. do marca 2022 r. świadczył pracę w Śląskim Urzędzie Celno-Skarbowym w Katowicach. Został także powołany na pozaetatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach. Pan Marek Marcin Strzała przez okres blisko 3 lat pracował w Sądzie Rejonowym w Gliwicach na stanowisku asystenta sędziego, przez 5 miesięcy w Sądzie Okręgowym w Gliwicach na stanowisku asystenta sędziego, ponad 11 lat w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Gliwicach -na stanowisku asystenta sędziego oraz starszego asystenta sędziego. Z dniem 1 października 2021 r. podjął zatrudnienie na stanowisku radcy prawnego w Izbie Administracji Skarbowej w Katowicach oraz także został powołany na sześcioletnią kadencję pozaetatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach. Kontrkandydatka w osobie Pani Beaty Jadwigi Zając-Dutkiewicz od blisko 19 lat pozostaje zatrudniona w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Gliwicach, początkowo na stanowisku asystenta sędziego a od dnia 1 sierpnia 2011 r. na stanowisku starszego asystenta sędziego. Kontrkandydat - Pan Krzysztof Piotr Żmuda przez okres ośmiu lat (od dnia 29 sierpnia 2007 r. do dnia 30 września 2015 r.) pracował w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Krakowie, na stanowisku asystenta sędziego, a następnie - starszego asystenta sędziego. Ponadto od blisko 8 lat wykonuje zawód radcy prawnego, w tym od sierpnia

2017 r. do dnia sierpnia 2021 r. w ramach indywidualnej kancelarii radcy prawnego z siedzibą w Krakowie, a od dnia 31 sierpnia 2021 r. na podstawie umowy cywilnoprawnej.

Analizując dokładnie zgromadzone w toku niniejszego postępowania dokumenty, Krajowa Rada Sądownictwa, uznała że Pan Mikołaj Dariusz Darmosz posiada największe doświadczenie zawodowe, zarówno doświadczenie urzędnicze jak i orzecznicze, w tym jest etatowym członkiem Samorządowego Kolegium Odwoławczego, a ponadto wyróżnia się najdłuższym stażem zawodowym. Rada podkreśliła, że osiągane przez tego kandydata wyniki pracy, świadczą o jego dużym zaangażowaniu, pogłębionej wiedzy oraz umiejętnościach praktycznych.

Rada zauważa, że pozostali kontrkandydaci posiadają doświadczenie zawodowe i wiedzę z dziedziny prawa administracyjnego. Ich kandydatury są jednak mniej wyróżniające się na tle wybranego przez Radę kandydata do przedstawienia z wnioskiem o powołanie na wolne stanowisko asesorskie w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Gliwicach. Nie dają one rękojmi pełnienia urzędu asesora sądowego w wojewódzkim sądzie administracyjnym na równym lub wyższym poziomie niż wybrany przez Radę Pan Mikołaj Dariusz Darmosz, wynikającym z doświadczenia pełnionej funkcji etatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach oraz wieloletniego doświadczenia wykonywania zawodu radcy prawnego.

Pozostali, biorący udział w konkursie, nie spełniają zatem - w świetle zgromadzonych w sprawie materiałów - w wyższym stopniu ocenianych łącznie kryteriów wyboru, wymienionych w art. 35 ust. 2 pkt 1 ustawy o KRS, oraz nie legitymują się wyższym poziomem wiedzy w dziedzinie administracji publicznej oraz prawa administracyjnego i innych dziedzin prawa związanych z działaniem organów administracji publicznej niż Pan Mikołaj Dariusz Darmosz. Powyższe nie przekreśla jednak możliwości udziału uczestników postępowania w przyszłych postępowaniach nominacyjnych, obejmujących stanowiska w sądownictwie administracyjnym, jako bardzo dobrzy kandydaci.

2. Krajowa Rada Sądownictwa uwzględniła także opinię Kolegium Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach.

Kolegium Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach na posiedzeniu 24 października 2022 r. zaopiniowało kandydaturę: Pana Mikołaja Dariusza Darmosza jako bardzo dobrą: Pani Ewy Bieniek-Mroczkowskiej jako dobrą, Pani Anny Katarzyny Gwizdal- Swiętoń jako dobrą, Pana Mariusza Piątka jako dobrą, Pana Marka Marcina Strzałę jako dobrą minus, Panią Beatę Jadwigę Zając-Dutkiewicz jako bardzo dobrą minus, Pana Krzysztofa Piotra Żmudę jako dobrą. W treści protokołu z posiedzenia Kolegium zawarta została

informacja o udzieleniu rekomendacji radcy prawnemu Panu Mikołajowi Dariuszowi Darmoszowi, jako najlepszemu kandydatowi spośród kandydatów biorących udział w postępowaniu oraz wyrażono opinię, że bardzo dobrym kandydatem jest również starszy asystent sędziego Pani Beata Jadwiga Zając-Dutkiewicz. Krajowa Rada Sądownictwa uwzględniła, że kandydatura Pana Mikołaja Dariusza Darmosza uzyskała zatem najwyższą ocenę tego gremium.

3. W ocenie Krajowej Rady Sądownictwa Pan Mikołaj Dariusz Darmosz posiada wysokie kwalifikacje merytoryczne oraz doświadczenie zawodowe, w tym w stosowaniu prawa administracyjnego, a także wszechstronną, stale pogłębianą wiedzę prawniczą, którą umiejętnie wykorzystuje w praktyce zawodowej i daje rękojmię należytego wykonywania obowiązków orzeczniczych na stanowisku asesorskim w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Gliwicach.

O przedstawieniu Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej Pana Mikołaja Dariusza Darmosza zadecydował całokształt okoliczności sprawy, a w szczególności wieloletnie i bogate doświadczenie zawodowe, wnioski płynące z bardzo dobrej oceny kwalifikacji - potwierdzającej rzetelne przygotowanie kandydata, predestynujące do pełnienia przez niego urzędu asesora sądowego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Gliwicach, liczne publikacje naukowe oraz praca dydaktyczna.

IV

Wyniki glosowania Rady

W głosowaniu na posiedzeniu Krajowej Rady Sądownictwa dnia 19 kwietnia 2023 r. oddano na:

- Panią Ewę Bieniek-Mroczkowską 1 głos "za", przy braku głosów "przeciw" i 14 głosach "wstrzymujących się" (oddano ogółem 15 głosów), zatem jej kandydatura nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów,

- Pana Mikołaja Dariusza Darmosza 14 głosów "za" przy braku głosów "przeciw" i 3 głosach "wstrzymujących się" (oddano ogółem 17 głosów), zatem jego kandydatura uzyskała wymaganą bezwzględną większość głosów,

- Panią Annę Katarzynę Gwizdal-Świętoń 6 głosów "za", przy braku głosów "przeciw" i 12 głosach "wstrzymujących się" (oddano ogółem 18 głosów), zatem jej kandydatura nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów,

- Pana Mariusza Piątka 3 głosy "za" przy braku głosów "przeciw" i 14 głosach "wstrzymujących się" (oddano ogółem 17 głosów), zatem jego kandydatura nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów,

- Pana Marka Marcina Strzałę 3 głosy "za" przy braku głosów "przeciw" i 15 głosach "wstrzymujących się" (oddano ogółem 18 głosów), zatem jego kandydatura nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów,

- Panią Beatę Jadwigę Zając-Dutkiewicz 8 głosów "za" przy braku głosów "przeciw" i 10 głosach "wstrzymujących się" (oddano ogółem 18 głosów), zatem jej kandydatura nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów,

- Pana Krzysztofa Piotra Żmudę 4 głosy "za" przy braku głosów "przeciw" i 14 głosach "wstrzymujących się" (oddano ogółem 18 głosów) zatem jego kandydatura nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów.

Tym samym Krajowa Rada Sądownictwa podjęła uchwałę, jak na wstępie.

POUCZENIE

Od uchwały Krajowej Rady Sądownictwa uczestnik postępowania może odwołać się do Sądu Najwyższego z powodu sprzeczności uchwały Rady z prawem. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Przewodniczącego Rady w terminie dwutygodniowym od doręczenia uchwały z uzasadnieniem. Do postępowania przed Sądem Najwyższym stosuje się przepisy Kodeksu postępowania cywilnego o skardze kasacyjnej, przy czym nie stosuje się art. 871 k.p.c. (art. 44 ust. 1-3 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o Krajowej Radzie Sądownictwa; Dz.U. z 2021 r. poz. 269).