Przedstawienie wniosku o powołanie do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Opolu, ogłoszonym w Monitorze Polskim z 2021 r., poz. 418.

Akty korporacyjne

Sędz.2021.10.26

Akt nieoceniany
Wersja od: 26 października 2021 r.

UCHWAŁA Nr 1409/2021
KRAJOWEJ RADY SĄDOWNICTWA
z dnia 26 października 2021 r.
w przedmiocie przedstawienia wniosku o powołanie do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Opolu, ogłoszonym w Monitorze Polskim z 2021 r., poz. 418

Na podstawie art. 3 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o Krajowej Radzie Sądownictwa (Dz. U. z 2021 r. poz. 269), Krajowa Rada Sądownictwa:
1. przedstawia Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej wniosek o powołanie Pana Tomasza Jana Judeckiego do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Opolu;

2. nie przedstawia Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej wniosku o powołanie Pani Renaty Marii Babińskiej-Góreckiej, Pana Andrzeja Cichonia, Pana Mikołaja Dariusza Darmosza, Pana Grzegorza Jacka Górecznego, Pana Jarosława Leszka Janusza, Pana Tomasza Jana Kani, Pani Sybilli Ewy Koziołek, Pani Małgorzaty Mirosławy Lisik, Pani Wiolety Anity Malinowskiej-Ciućman, Pana Andrzeja Bolesława Nikiforowa oraz Pani Beaty Felicji Wójcik-Pawelec do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Opolu.

UZASADNIENIE

I

Postępowanie przed Krajową Radą Sądownictwa

Na jedno wolne stanowisko sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Opolu, ogłoszone w Monitorze Polskim z 2021 r. pod poz. 418, zgłosili się:

- Pani dr hab. Renata Maria Babińska-Górecka - radca prawny - Okręgowa Izba Radców Prawnych we Wrocławiu, profesor Uniwersytetu Wrocławskiego, pozaetatowy członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu,

- Pan Andrzej Cichoń - radca prawny - Okręgowa Izba Radców Prawnych w Warszawie, Izba Administracji Skarbowej w Warszawie,

- Pan Mikołaj Dariusz Darmosz - radca prawny - Okręgowa Izba Radców Prawnych w Katowicach, etatowy członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach, - Pan Grzegorz Jacek Góreczny - radca prawny - Okręgowa Izba Radców Prawnych w Opolu, Izba Administracji Skarbowej w Opolu, Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego w Opolu,

- Pan Jarosław Leszek Janusz - radca prawny - Okręgowa Izba Radców Prawnych w Opolu,

- Pan Tomasz Jan Judecki - etatowy członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu,

- Pan Tomasz Jan Kania - radca prawny - Okręgowa Izba Radców Prawnych w Wałbrzychu, etatowy członek (prezes) Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Jeleniej Górze,

- Pan Grzegorz Jan Klimek - radca prawny - Okręgowa Izba Radców Prawnych w Katowicach, Izba Administracji Skarbowej w Katowicach,

- Pani Sybilla Ewa Koziołek - radca prawny - Okręgowa Izba Radców Prawnych w Opolu, etatowy członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu,

- Pani Małgorzata Mirosława Lisik - radca prawny - Okręgowa Izba Radców Prawnych w Opolu, etatowy członek (wiceprezes) Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu,

- Pani Wioleta Anita Malinowska-Ciućman - radca prawny - Okręgowa Izba Radców Prawnych w Wałbrzychu, Izba Administracji Skarbowej we Wrocławiu,

- Pan Borys Aleksander Marasek - adwokat - Izba Adwokacka w Krakowie,

- Pan Andrzej Bolesław Nikiforów - inspektor wojewódzki w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim we Wrocławiu, pozaetatowy członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu oraz

- Pani Beata Felicja Wójcik-Pawelec - starszy asystent sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Opolu.

W związku z cofnięciem zgłoszenia przez Pana Grzegorza Jana Klimka i Pana Borysa Aleksandra Maraska, Krajowa Rada Sądownictwa odpowiednio uchwałą nr 1398/2021 z dnia 26 października 2021 r. i uchwałą nr 1399/2021 z dnia 26 października 2021 r. umorzyła postępowanie wszczęte w sprawie z ich zgłoszeń.

W celu przygotowania sprawy do rozpatrzenia na posiedzeniu Rady, Przewodniczący Rady wyznaczył zespół, zawiadomił Ministra Sprawiedliwości o jego powołaniu oraz o sprawach indywidualnych przekazanych zespołowi w celu przygotowania ich do rozpatrzenia na posiedzeniu Rady. Minister Sprawiedliwości nie przedstawił opinii w trybie art. 31 ust. 2b ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o Krajowej Radzie Sądownictwa (Dz. U. z 2021 r. poz. 269; dalej: ustawa o KRS).

Na posiedzeniach w dniach: 18, 19, 20 i 25 października 2021 r. zespół członków Krajowej Rady Sądownictwa wysłuchał (w trybie zdalnym) uczestników postępowania oraz, po wnikliwym zapoznaniu się ze zgromadzonymi w sprawie materiałami i ich przeanalizowaniu, omówił szczegółowo kandydatów, odbył naradę i uznał, że materiały są wystarczające do zajęcia stanowiska w sprawie. W posiedzeniach zespołu nie uczestniczyli przedstawiciele Naczelnej Rady Adwokackiej i Krajowej Rady Radców Prawnych, zawiadomieni o terminach. Podczas głosowania członkowie zespołu oddali na: Panią Renatę Marię Babińską-Górecką - 1 głos "za", przy braku głosów "przeciw" i 2 głosach "wstrzymujących się"; Pana Andrzeja Cichonia - 1 głos "za", przy braku głosów "przeciw" i 2 głosach "wstrzymujących się"; Pana Mikołaja Dariusza Darmosza - 1 głos "za", przy braku głosów "przeciw" i 2 głosach "wstrzymujących się"; Pana Grzegorza Jacka Górecznego - 1 głos "za", przy braku głosów "przeciw" i 2 głosach "wstrzymujących się"; Pana Jarosława Leszka Janusza - 1 głos "za", przy braku głosów "przeciw" i 2 głosach "wstrzymujących się"; Pana Tomasza Jana Judeckiego - 3 głosy "za", przy braku głosów "przeciw" i "wstrzymujących się"; Pana Tomasza Jana Kanię - 1 głos "za", przy braku głosów "przeciw" i 2 głosach "wstrzymujących się"; Panią Sybillę Ewę Koziołek - 1 głos "za", przy braku głosów "przeciw" i 2 głosach "wstrzymujących się"; Panią Małgorzatę Mirosławę Lisik - 1 głos "za", przy braku głosów "przeciw" i 2 głosach "wstrzymujących się"; Panią Wioletę Anitę Malinowską -Ciućman - 1 głos "za", przy braku głosów "przeciw" i 2 głosach "wstrzymujących się"; Pana Andrzeja Bolesława Nikiforowa - 1 głos "za", przy braku głosów "przeciw" i 2 głosach "wstrzymujących się" i Panią Beatę Felicję Wójcik-Pawelec - 1 głos "za", przy braku głosów "przeciw" i 2 głosach "wstrzymujących się".

W wyniku powyższego głosowania, zespół przyjął stanowisko o rekomendowaniu Krajowej Radzie Sądownictwa na jedno stanowisko sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Opolu Pana Tomasza Jana Judeckiego. Wniosek taki, w ocenie zespołu, jest w pełni uzasadniony poziomem posiadanej przez kandydatów wiedzy w dziedzinie administracji publicznej oraz prawa administracyjnego i innych dziedzin prawa związanych z działaniem organów administracji publicznej, a także informacjami dotyczącymi posiadanego przez nich doświadczenia zawodowego, w tym doświadczenia w stosowaniu przepisów prawa administracyjnego, ich dorobku naukowego, uzyskania stopni i tytułów naukowych, publikacji, podnoszenia kwalifikacji zawodowych, przedstawionymi opiniami służbowymi i rekomendacjami oraz wynikiem przeprowadzonego wysłuchania.

W uzasadnieniu stanowiska zespół wskazał, że dokonując rekomendacji jako rozstrzygające (wyróżniające) kryteria przyjął doświadczenie orzecznicze, zdobyte w trakcie pracy w samorządowym kolegium odwoławczym oraz szeroko rozumiany dorobek naukowo -dydaktyczny. Spośród kandydatów, którzy spełniają oba wskazane kryteria wyboru, to Pan Tomasz Jan Judecki posiada jednocześnie wysoko oceniony przez członków zespołu dorobek naukowo-dydaktyczny i najdłuższy (obok Pana Mikołaja Dariusza Darmosza) staż orzeczniczy w samorządowym kolegium odwoławczym. Wobec powyższego Pan Tomasz Jan Judecki spełnia kryteria powołania na urząd sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Opolu w stopniu najwyższym spośród uczestniczących w niniejszej procedurze konkursowej. Powyższe znajduje potwierdzenie w zgromadzonej dokumentacji, obejmującej między innymi informacje dotyczące posiadanego przez kandydatów doświadczenia zawodowego, w tym doświadczenia w stosowaniu przepisów prawa administracyjnego, ich dorobku naukowego, uzyskania stopni oraz tytułów naukowych, publikacji, podnoszenia kwalifikacji zawodowych, prowadzenia szkoleń i zajęć dydaktycznych, a także przedstawione opinie służbowe i rekomendacje.

Pan Tomasz Jan Judecki posiada kilkunastoletnie doświadczenie, zdobyte w trakcie pracy w charakterze pozaetatowego (od maja 2004 r. do marca 2006 r.) oraz etatowego (od kwietnia 2006 r.) członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu, poprzedzone zatrudnieniem w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim we Wrocławiu (w latach 2000-2006). Ponadto w latach 2007-2010 pracował jako nauczyciel akademicki i prowadził zajęcia z postępowania administracyjnego i administracyjnego egzekucyjnego w Dolnośląskiej Wyższej Szkole Służb Publicznych "Asesor" we Wrocławiu. Prowadzi również zajęcia na Uniwersytecie Wrocławskim w ramach studiów podyplomowych prawa gospodarki nieruchomościami oraz prawa podatkowego, a także zajęcia dla aplikantów radcowskich z zakresu prawa ochrony środowiska. Niezależnie od powyższego prowadzi (od 2006 r.) szkolenia dla pracowników samorządowych i administracji rządowej z różnych dziedzin prawa administracyjnego, zagadnień legislacyjnych i prawa ustrojowego. Jest stałym współpracownikiem kwartalnika prawniczego "Orzecznictwo w Sprawach Samorządowych" oraz zasiada w składzie jego Kolegium Redakcyjnego, a także jest autorem szeregu publikacji z dziedziny prawa administracyjnego. Ponadto pełnił funkcje publiczne Przewodniczącego Miejskiej Komisji Wyborczej w wyborach do Rad Osiedli we Wrocławiu oraz eksperta Komisji Statutowej Rady Miejskiej Wrocławia.

Rekomendowany przez zespół kandydat bardzo korzystnie, dojrzale zaprezentował swoją kandydaturę podczas wysłuchania przed zespołem członków Krajowej Rady Sądownictwa.

Podejmując niniejszą uchwałę, Krajowa Rada Sądownictwa wzięła pod uwagę, że kandydaci spełniają wymagania ustawowe, określone w art. 6 § 1 ustawy z dnia 25 lipca 2002 r. - Prawo o ustroju sądów administracyjnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 137; dalej: p.u.s.a.) oraz kryteria, wymienione w art. 35 ust. 2 ustawy o KRS i uwzględniła: poziom posiadanej przez kandydatów wiedzy w dziedzinie administracji publicznej oraz prawa administracyjnego i innych dziedzin prawa związanych z działaniem organów administracji publicznej, zdobyte przez kandydatów doświadczenie zawodowe, w tym doświadczenie w stosowaniu przepisów prawa, dorobek naukowy, opinie przełożonych, rekomendacje, publikacje i inne dokumenty dołączone do karty zgłoszenia.

Po wszechstronnym rozważeniu całokształtu okoliczności sprawy Krajowa Rada Sądownictwa - podzielając stanowisko zespołu - uznała, że Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej zostanie przedstawiony wniosek o powołanie Pana Tomasza Jana Judeckiego do pełnienia urzędu na jedno wolne stanowisko sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Opolu.

II

Charakterystyka kandydatów

Pan Tomasz Jan Judecki urodził się 23 sierpnia 1972 r. w Bystrzycy Kłodzkiej. Od 1 lutego 2000 r. do 31 marca 2006 r. pracował w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim we Wrocławiu, kolejno na stanowiskach: inspektora, kierownika Oddziału Nadzoru nad Działalnością Jednostek Samorządu Terytorialnego oraz inspektora wojewódzkiego. W 2001 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Wrocławskim z oceną dobrą, uzyskując tytuł magistra. Z dniem 1 maja 2004 r. został powołany do pełnienia funkcji pozaetatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu. Funkcję tę pełnił do 31 marca 2006 r. Z dniem 1 kwietnia 2006 r. został powołany do pełnienia funkcji etatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu. Jest koordynatorem działu orzeczniczego. Ponadto, od 2003 r. jest stałym współpracownikiem kwartalnika prawniczego "Orzecznictwo w Sprawach Samorządowych" oraz zasiada w składzie jego Kolegium Redakcyjnego. Od 2006 r. prowadzi szkolenia dla pracowników samorządowych i administracji rządowej z różnych dziedzin prawa administracyjnego, zagadnień legislacyjnych i prawa ustrojowego. W latach 2007-2010 pracował jako nauczyciel akademicki i prowadził zajęcia z postępowania administracyjnego i administracyjnego egzekucyjnego w Dolnośląskiej Wyższej Szkole Służb Publicznych "Asesor" we Wrocławiu. Prowadzi również kilkugodzinne zajęcia na Uniwersytecie Wrocławskim w ramach studiów podyplomowych prawa gospodarki nieruchomościami oraz prawa podatkowego. Prowadzi także zajęcia dla aplikantów radcowskich z zakresu prawa ochrony środowiska. Pełnił funkcje publiczne Przewodniczącego Miejskiej Komisji Wyborczej w wyborach do Rad Osiedli we Wrocławiu oraz eksperta Komisji Statutowej Rady Miejskiej Wrocławia. Jest autorem szeregu publikacji z dziedziny prawa administracyjnego.

Pani Renata Maria Babińska-Górecka, Pan Andrzej Cichoń, Pan Mikołaj Dariusz Darmosz, Pan Grzegorz Jacek Góreczny, Pan Jarosław Leszek Janusz, Pan Tomasz Jan Kania, Pani Sybilla Ewa Koziołek, Pani Małgorzata Mirosława Lisik, Pani Wioleta Anita Malinowska -Ciućman, Pan Andrzej Bolesław Nikiforów i Pani Beata Felicja Wójcik-Pawelec posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe, uprawniające do ubiegania się o urząd sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Opolu, jednak - w ocenie Rady - w niniejszej procedurze konkursowej nie spełniają wszystkich kryteriów wyboru w stopniu uzasadniającym przedstawienie do powołania Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej.

Pani Renata Maria Babińska-Górecka urodziła się 1 lutego 1979 r. w Gostyniu. W 2003 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Wrocławskim z oceną dobrą plus, uzyskując tytuł magistra. Na podstawie przedstawionej rozprawy doktorskiej pt.: "Wzruszalność prawomocnych decyzji rentowych" oraz po złożeniu wymaganych egzaminów uzyskała stopień naukowy doktora nauk prawnych w zakresie prawa, nadany uchwałą Rady Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego z dnia 26 czerwca 2006 r. Na podstawie monografii pt.: "Skutki prawne orzeczeń Trybunału Konstytucyjnego w dziedzinie ubezpieczenia społecznego" oraz osiągnięć naukowych uzyskała stopień naukowy doktora habilitowanego nauk prawnych w dyscyplinie prawo, nadany uchwałą Rady Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego z dnia 22 grudnia 2014 r. Od 2007 r. jest zatrudniona w Zakładzie Prawa Pracy Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego, kolejno na stanowiskach: asystenta, adiunkta, a obecnie profesora uczelni. Od września 2007 r. do sierpnia 2008 r. pracowała w Zespole Terenowym Biura Rzecznika Praw Obywatelskich we Wrocławiu na stanowisku starszego specjalisty. Od 2007 r. jest pozaetatowym członkiem Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu. Uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych we Wrocławiu z dnia 22 listopada 2016 r. została wpisana na listę radców prawnych prowadzoną przez tę Radę. Podnosi kwalifikacje zawodowe przez uczestnictwo w szkoleniach i konferencjach. Jest autorką lub współautorką ponad 60 publikacji naukowych. Była stypendystką Max-Planc Institut für Sozialrecht und Sozialpolitik oraz od 1 do 31 marca 2018 r. pełniła funkcję zewnętrznego eksperta do spraw analiz i regulacji prawnych w grancie w ramach projektu "Profesjonalizacja usług asystenckich i opiekuńczych dla osób niesamodzielnych - nowe standardy kształcenia i opieki" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Do zgłoszenia kandydatka załączyła pozytywne opinie i rekomendacje.

Pan Andrzej Cichoń urodził się 20 października 1975 r. w Gostyninie. W 2002 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim z oceną dobrą plus, uzyskując tytuł magistra. Po złożeniu egzaminu radcowskiego z ogólnym wynikiem pozytywnym, uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie z dnia 26 stycznia 2011 r. został wpisany na listę radców prawnych prowadzoną przez tę Radę. Od 6 sierpnia 2001 r. pracuje w Izbie Administracji Skarbowej w Warszawie, obecnie na stanowisku radcy prawnego, a przy tym pełni funkcję Naczelnika Wydziału Obsługi Prawnej. Podnosi kwalifikacje zawodowe przez uczestnictwo w szkoleniach, studia doktoranckie, ukończone w 2008 r., studia podyplomowe z zakresu: podatków, ukończone w 2020 r., oraz Master of Business Administration, ukończone w 2021 r., i Master of Laws (LL.M.), ukończone w 2021 r. Prowadził także wykłady z zakresu prawa handlowego i prawa podatkowego dla kandydatów na tłumaczy przysięgłych oraz z zakresu prawa handlowego w Instytucie Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego.

Do zgłoszenia kandydat załączył pozytywne opinie służbowe.

Pan Mikołaj Dariusz Darmosz urodził się 26 grudnia 1978 r. w Poznaniu. W 2002 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach z oceną bardzo dobrą, uzyskując tytuł magistra. W latach 2002-2004 był zatrudniony w Urzędzie Skarbowym w Będzinie na stanowisku starszego referenta w Dziale Podatku Dochodowego od Osób Fizycznych. Od 8 marca 2004 r. jest etatowym członkiem Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach. Po odbyciu aplikacji radcowskiej w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Katowicach, w 2011 r. złożył egzamin radcowski z ogólnym wynikiem pozytywnym i został wpisany na listę radców prawnych prowadzoną przez tę Radę. Podnosi kwalifikacje zawodowe przez systematyczną realizację obowiązku brania udziału w szkoleniach zawodowych dla radców prawnych. Jest autorem ośmiu artykułów naukowych oraz uczestnikiem konferencji naukowych. Prowadził także szkolenia z zakresu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Do zgłoszenia kandydat załączył pozytywne opinie służbowe.

Pan Grzegorz Jacek Góreczny urodził się 20 stycznia 1974 r. w Opolu. W 1998 r. ukończył na Wydziale Ekonomii Uniwersytetu Opolskiego wyższe studia magisterskie w zakresie ekonomii i zarządzania przedsiębiorstwem z wynikiem bardzo dobrym, a w 2000 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Wrocławskim z oceną dobrą, uzyskując tytuł magistra. W latach 1998-1999 odbył aplikację administracyjną, którą ukończył z wynikiem bardzo dobrym. Po odbyciu aplikacji radcowskiej w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Opolu, w 2005 r. złożył egzamin radcowski z wynikiem bardzo dobrym i uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Opolu z dnia 6 stycznia 2006 r. został wpisany na listę radców prawnych prowadzoną przez tę Radę. Od 2 marca 1998 r. jest zatrudniony w Izbie Administracji Skarbowej w Opolu, kolejno na stanowiskach: referenta, starszego referenta, inspektora, p.o. kierownika, a od 1 kwietnia 2006 r. - radcy prawnego. Od 10 września 2007 r. do 19 stycznia 2008 r. wykonywał zawód radcy prawnego w Wydziale Organizacyjnym Izby Celnej w Opolu. Od 1 stycznia 2008 r. wykonuje zawód radcy prawnego także w Departamencie Organizacyjno-Administracyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego w Opolu. Podnosi kwalifikacje zawodowe przez uczestnictwo w szkoleniach. Jest także autorem czternastu publikacji naukowych oraz prowadzi szkolenia z zakresu odpowiedzialności majątkowej funkcjonariuszy publicznych.

Do zgłoszenia kandydat załączył pozytywne opinie służbowe.

Pan Jarosław Leszek Janusz urodził się 25 stycznia 1976 r. w Prudniku. W 2002 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Wrocławskim z oceną dobrą, uzyskując tytuł magistra. W 2009 r. złożył egzamin radcowski z wynikiem pozytywnym i uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Opolu z dnia 9 lutego 2010 r. został wpisany na listę radców prawnych prowadzoną przez tę Radę. Od 9 lutego 2010 r. wykonuje zawód radcy prawnego w: Starostwie Powiatowym w Prudniku (w latach 2010-2016), Ośrodku Interwencji Kryzysowej w Głubczycach (w latach 2010-2017), NZOZ "Centrum Stomatologicznym" Sp. z o.o. w Prudniku (w latach 2010-2019), Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Prudniku (od 2010 r. do chwili obecnej), Starostwie Powiatowym w Krapkowicach (od 2012 r. do chwili obecnej), Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Krapkowicach (od 2012 r. do chwili obecnej), ZWiK Prudnik (w latach 2013-2016), Kancelarii Prawnej "LEGALITAS" (od 2014 r. do chwili obecnej), Urzędzie Miejskim w Głuchołazach (od 2016 r. do chwili obecnej), Ośrodku Pomocy Społecznej w Głuchołazach (w latach 2016-2017), a także świadcząc nieodpłatną pomoc prawną dla mieszkańców Powiatu Krapkowickiego (w 2016 r. i w 2018 r.) oraz w Zespole Szkół Specjalnych w Krapkowicach (od 2019 r. do chwili obecnej), Zespole Szkół Zawodowych w Krapkowicach (od 2019 r. do chwili obecnej) i w Agencji Sportu i Promocji w Prudniku (od 2020 r. do chwili obecnej).

Pan Tomasz Jan Kania urodził się 20 czerwca 1980 r. w Kamiennej Górze. Od 24 sierpnia 1999 r. do 23 lutego 2000 r. odbywał staż absolwencki w Urzędzie Skarbowym w Kamiennej Górze na stanowisku referenta administracyjnobiurowego, a od 22 maja do 31 grudnia 2000 r. pracował w sklepie odzieżowym "Dominik" w Kamiennej Górze na stanowisku sprzedawcy. Od 2 lipca 2001 r. do 19 maja 2009 r. był zatrudniony w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Kamiennej Górze i Oddział w Wałbrzychu, kolejno na stanowiskach: referenta, starszego referenta, inspektora i starszego inspektora. W 2004 r. ukończył wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Wrocławskim z oceną dobrą plus, uzyskując tytuł magistra. Od 15 lutego 2007 r. do 14 maja 2009 r. był pozaetatowym członkiem Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Jeleniej Górze, a od 15 maja 2009 r. jest etatowym członkiem tego Kolegium. Po ukończeniu aplikacji radcowskiej w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Wałbrzychu, w 2010 r. złożył z wynikiem pozytywnym egzamin radcowski i uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Wałbrzychu z dnia 20 sierpnia 2010 r. został wpisany na listę radców prawnych prowadzoną przez tę Radę. Od 1 października 2010 r. pracuje w Kancelarii Prawnej LEX Żaneta Kania w Kamiennej Górze na stanowisku radcy prawnego. Od czerwca 2013 r. jest członkiem Okręgowego Sądu Dyscyplinarnego przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Wałbrzychu. Z dniem 26 października 2020 r. został powołany na stanowisko Prezesa Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Jeleniej Górze. Podnosi kwalifikacje zawodowe przez uczestnictwo w szkoleniach i konferencjach, a także studia podyplomowe z zakresu egzekucji administracyjnej (ukończone w 2006 r.).

Do zgłoszenia kandydat załączył pozytywne opinie i referencje.

Pani Sybilla Ewa Koziołek urodziła się 29 stycznia 1978 r. w Zielinie. W 2002 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu z oceną bardzo dobrą, uzyskując tytuł magistra. Od 1 sierpnia 2002 r. do 28 lutego 2003 r. była zatrudniona w Samorządowym Kolegium Odwoławczym w Opolu na stanowisku starszego inspektora. W 2006 r., po ukończeniu początkowo pozaetatowej, a następnie etatowej aplikacji sądowej, złożyła egzamin sędziowski z łącznym wynikiem dobrym plus. Uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Opolu z dnia 5 grudnia 2006 r. została wpisana na listę radców prawnych prowadzoną przez tę Radę. Od 8 stycznia do 31 grudnia 2007 r. pracowała w Waszczuk i Partnerzy sp. p. z siedzibą w Namysłowie, a od 1 stycznia 2008 r. do 31 stycznia 2009 r. - w Urzędzie Miej skim w Namysłowie na stanowiskach radcy prawnego. Od 1 listopada 2008 r. do 28 lutego 2011 r. obsługiwała jako radca prawny Administrację Domów Mieszkalnych Sp. z o.o. z siedzibą w Namysłowie. Z dniem 1 lutego 2009 r. została powołana do pełnienia funkcji etatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu. Od 1 stycznia 2018 r. wykonuje zawód radcy prawnego w Wojewódzkim Inspektoracie Transportu Drogowego w Opolu. Od 2018 r. jest członkiem Komisji Dyscyplinarnej Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu. W roku akademickim 2021/2022 jest uczestniczką 1 semestru studiów podyplomowych na kierunku "Mediacje sądowe i pozasądowe". Podnosi kwalifikacje zawodowe przez uczestnictwo w szkoleniach.

Do zgłoszenia kandydatka załączyła pozytywne opinie i referencje.

Pani Małgorzata Mirosława Lisik urodziła się 9 sierpnia 1973 r. w Opolu. Od 16 grudnia 1996 r. do 28 lutego 2004 r. była zatrudniona w Izbie Skarbowej w Opolu, kolejno na stanowiskach: referenta, starszego referenta, inspektora, starszego inspektora, p.o. kierownika referatu podatku dochodowego dla osób fizycznych, kierownika referatu podatku dochodowego dla osób fizycznych. W 1997 r. ukończyła wyższe studia na kierunku ekonomia na Uniwersytecie Opolskim z oceną bardzo dobrą, uzyskując tytuł magistra. Również w 1997 r. ukończyła aplikację administracyjną z oceną bardzo dobrą. W 2004 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Wrocławskim z oceną dobrą, uzyskując tytuł magistra. Od 2 marca 2004 r. do 28 lutego 2017 r. pracowała w Urzędzie Kontroli Skarbowej w Opolu, Referacie Obsługi Prawnej na stanowiskach: komisarza skarbowego, starszego komisarza skarbowego oraz radcy prawnego. Z dniem 1 grudnia 2005 r. została mianowana urzędnikiem służby cywilnej. W 2014 r., po ukończeniu aplikacji radcowskiej, złożyła egzamin radcowski z wynikiem pozytywnym i uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Opolu z dnia 2 czerwca 2015 r. została wpisana na listę radców prawnych prowadzoną przez tę Radę. Zawód radcy prawnego wykonuje od 30 czerwca 2015 r. Z dniem 21 grudnia 2016 r. została powołana do pełnienia funkcji pozaetatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu na okres 6-letniej kadencji. Od 1 marca 2017 r. do 31 marca 2020 r. była zatrudniona jako radca prawny w Izbie Administracji Skarbowej w Opolu. Z dniem 1 kwietnia 2020 r. została powołana do pełnienia funkcji etatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu. Od 4 maja 2020 r. świadczy obsługę prawną w Ahlers -Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Opolu. Z dniem 2 lutego 2021 r. została powołana na stanowisko Wiceprezesa Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu. Ponadto prowadziła zajęcia dydaktyczne w Wyższej Szkole Bankowej na kierunkach administracja i ekonomia z dziedziny prawa podatkowego (w latach 2010-2014). Podnosi kwalifikacje zawodowe przez uczestnictwo w szkoleniach.

Do zgłoszenia kandydatka załączyła pozytywne opinie i referencje.

Pani Wioleta Anita Malinowska-Ciućman urodziła się 19 lutego 1970 r. w Wałbrzychu. W 1994 r. ukończyła wyższe studia na kierunku administracja na Uniwersytecie Wrocławskim z oceną dobrą, uzyskując tytuł magistra. Od 6 października 1994 r. do 9 października 1995 r. pracowała w Wydziale Inicjatyw Gospodarczych Urzędu Miejskiego Wrocławia na stanowisku starszego referenta. Z dniem 18 października 1995 r. podjęła zatrudnienie w Wydziale Podatków Pośrednich Izby Skarbowej we Wrocławiu, wykonując obowiązki na stanowiskach: starszego referenta, inspektora i starszego inspektora. W latach 1995-1996 odbyła aplikację administracyjną, uzyskując ocenę bardzo dobrą. W 1997 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach z oceną dobrą, uzyskując tytuł magistra. Po odbyciu aplikacji radcowskiej i złożeniu w 2003 r. egzaminu radcowskiego z wynikiem ogólnym dobrym minus, została wpisana na listę radców prawnych Okręgowej Izby Radców Prawnych w Wałbrzychu. Po uzyskaniu uprawnień radcy prawnego, od 1 stycznia 2004 r. pracuje jako radca prawny, obecnie w Wydziale Obsługi Prawnej Izby Administracji Skarbowej we Wrocławiu. Ponadto w latach 2004-2015 pracowała jako radca prawny w Pierwszym Urzędzie Skarbowym we Wrocławiu, w wymiarze !4 etatu. Prowadziła szkolenia dla radców prawnych urzędów skarbowych i pracowników organów podatkowych. Podnosi kwalifikacje zawodowe przez uczestnictwo szkoleniach.

Pan Andrzej Bolesław Nikiforów urodził się 10 września 1978 r. we Wrocławiu. W 2002 r. ukończył wyższe studia na kierunku administracja w zakresie administracji publicznej na Uniwersytecie Wrocławskim z oceną bardzo dobrą, uzyskując tytuł magistra. W 2004 r. ukończył na tym Uniwersytecie wyższe studia prawnicze z oceną dobrą plus, uzyskując tytuł magistra. W latach 2004-2009 był uczestnikiem Stacjonarnych Studiów Doktoranckich Nauk Prawnych na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Z dniem 15 grudnia 2005 r. został powołany przez Prezesa Rady Ministrów na pozaetatowego członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu (funkcję tę pełni do chwili obecnej, nieprzerwanie w ramach kolejnych kadencji). Po odbyciu pozaetatowej aplikacji sądowej w okręgu Sądu Okręgowego we Wrocławiu, w 2007 r. złożył egzamin sędziowski z łącznym wynikiem dobrym. Z dniem 15 marca 2010 r. został zatrudniony w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim we Wrocławiu, w którym do 31 grudnia 2018 r. pełnił obowiązki na stanowisku inspektora wojewódzkiego, kolejno w Oddziale Orzecznictwa Wydziału Infrastruktury (do 13 listopada 2016 r.) oraz w Oddziale Orzecznictwa i Regulacji Wydziału Nieruchomości, Rolnictwa i Środowiska (od 14 listopada 2016 r.). Od 1 stycznia 2019 r. do 20 lipca 2020 r. zajmował stanowisko Zastępcy Kierownika Oddziału Orzecznictwa w Wydziale Infrastruktury w tym Urzędzie, a obecnie ponownie pełni obowiązki na stanowisku inspektora wojewódzkiego w Oddziale Orzecznictwa i Regulacji Wydziału Nieruchomości, Rolnictwa i Środowiska. Ponadto, w ramach pracy w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim we Wrocławiu, od 11 grudnia 2012 r. jest Przewodniczącym Komisji do przeprowadzania testów kwalifikacyjnych dla kierowców zamierzających wykonywać przewóz drogowy, a od 31 marca 2017 r. jest Przewodniczącym Komisji do spraw biegłych rzeczoznawców majątkowych dla potrzeb postępowań administracyjnych prowadzonych przez Wojewodę Dolnośląskiego. Kandydat prowadzi lub prowadził zajęcia dydaktyczne: na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego, w Wyższej Szkole Zarządzania i Przedsiębiorczości w Wałbrzychu, w Dolnośląskiej Wyższej Szkole Służb Publicznych "Asesor" oraz po połączeniu w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu, na Wydziale Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej, w Wyższej Szkole Prawa we Wrocławiu, w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Ponadto od 2007 r. prowadzi szkolenia dla pracowników administracji publicznej, a także jest autorem i współautorem szeregu publikacji z dziedziny prawa administracyjnego. Podnosi kwalifikacje zawodowe przez uczestnictwo w szkoleniach.

Do zgłoszenia kandydat dołączył pozytywne opinie służbowe.

Pani Beata Felicja Wójcik-Pawelec urodziła się 12 stycznia 1977 r. w Opolu. W 2001 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Uniwersytecie Wrocławskim z oceną bardzo dobrą, uzyskując tytuł magistra. Od 2 stycznia do 28 lutego 2002 r. pracowała w Kancelarii Notarialnej Lesława Muca z siedzibą w Namysłowie na stanowisku referenta notarialnego. Od 12 maja do 31 grudnia 2003 r. była zatrudniona w Samorządowym Kolegium Odwoławczym w Opolu, kolejno na stanowiskach referenta oraz inspektora (od 1 lipca 2003 r.). Od 1 stycznia 2004 r. jest zatrudniona w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Opolu, kolejno na stanowiskach: sekretarza sądowego, asystenta sędziego (od 1 września 2006 r.) oraz starszego asystenta sędziego (od 1 września 2011 r.). Obowiązki wykonuje w Wydziale II tego Sądu. Po odbyciu aplikacji sądowej w okręgu Sądu Okręgowego w Opolu, w 2007 r. złożyła egzamin sędziowski z łączną oceną dobrą. W 2009 r. ukończyła, zorganizowane przez Naczelny Sąd Administracyjny, szkolenie dla asystentów sędziego i złożyła egzamin końcowy z ogólną oceną dostateczną plus. Uchwałą Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Opolu z dnia 17 marca 2009 r. została wpisana na listę radców prawnych tej Izby, zaś uchwałą z dnia 19 maja 2009 r. zawieszono kandydatce - na jej wniosek - prawo do wykonywania zawodu radcy prawnego. Podnosi kwalifikacje zawodowe przez uczestnictwo szkoleniach.

Do zgłoszenia kandydatka załączyła pozytywne opinie służbowe.

III

Porównanie kandydatów

W każdym postępowaniu nominacyjnym Krajowa Rada Sądownictwa dokonuje oceny kandydatów na podstawie załączonych materiałów, ocenianych indywidualnie. Rada jest wyposażona w prawo swobodnej oceny zgromadzonego materiału i możliwość nadania decydującego znaczenia określonym, wybranym kryteriom ustawowym, na podstawie których podejmuje uchwałę. Od stanu faktycznego konkretnej sprawy zależy, jakie kryteria są stosowane przez Radę w danym postępowaniu, w szczególności co do rozpatrywanych łącznie kryteriów, na które składają się kwalifikacje, doświadczenie zawodowe oraz dane potwierdzające zdobycie dodatkowych kwalifikacji.

Uczestnicy postępowania, pretendujący do objęcia stanowiska sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Opolu, spełniają formalnie wszystkie kryteria wyboru, a zatem zadaniem Rady było przeprowadzenie weryfikacji i dokonanie wyboru tej osoby, która spełnia wszystkie kryteria - oceniane łącznie - najpełniej i w najwyższym stopniu.

Kryteria, przyjęte przez Krajową Radę Sądownictwa, przy ocenie kandydatów:

1. Przy podejmowaniu decyzji Krajowa Rada Sądownictwa kierowała się ogólną oceną kwalifikacji uczestników niniejszej procedury konkursowej, a w szczególności ich doświadczeniem zawodowym, szeroko rozumianym dorobkiem naukowo-dydaktyczno -szkoleniowym i poziomem wiedzy prawniczej w dziedzinie administracji publicznej oraz prawa administracyjnego i innych dziedzin prawa związanych z działaniem organów administracji publicznej.

Rada uwzględniła zróżnicowane doświadczenie zawodowe wszystkich uczestników niniejszej procedury konkursowej i przyjęła za rozstrzygające doświadczenie orzecznicze, zdobyte w trakcie pracy w samorządowym kolegium odwoławczym. Ponadto Krajowa Rada Sądownictwa zwróciła uwagę na szeroko rozumiany dorobek naukowo-dydaktyczno -szkoleniowy kandydatów. Spośród uczestników tego postępowania, którzy spełniają oba wskazane wyżej kryteria wyboru, to osoba przedstawiona do powołania - Pan Tomasz Jan Judecki posiada jednocześnie najdłuższy (obok Pana Mikołaja Dariusza Darmosza) staż w samorządowym kolegium odwoławczym oraz wysoko oceniony przez Krajową Radę Sądownictwa dorobek naukowo-dydaktyczno-szkoleniowy. Pan Tomasz Jan Judecki posiada kilkunastoletnie doświadczenie, wynikające z pracy w charakterze pozaetatowego (od maja 2004 r. do marca 2006 r.) oraz etatowego (od kwietnia 2006 r.) członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu (jest koordynatorem działu orzeczniczego), poprzedzone zatrudnieniem (od lutego 2000 r. do marca 2006 r.) w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim we Wrocławiu, kolejno na stanowiskach: inspektora, kierownika Oddziału Nadzoru nad Działalnością Jednostek Samorządu Terytorialnego oraz inspektora wojewódzkiego. Ponadto w latach 2007-2010 pracował jako nauczyciel akademicki i prowadził zajęcia z zakresu postępowania administracyjnego i administracyjnego egzekucyjnego w Dolnośląskiej Wyższej Szkole Służb Publicznych "Asesor" we Wrocławiu. Prowadzi także zajęcia na Uniwersytecie Wrocławskim w ramach studiów podyplomowych prawa gospodarki nieruchomościami oraz prawa podatkowego, a także zajęcia dla aplikantów radcowskich z zakresu prawa ochrony środowiska. Niezależnie od powyższego, od 2006 r. prowadzi szkolenia dla pracowników samorządowych i administracji rządowej z różnych dziedzin prawa administracyjnego, zagadnień legislacyjnych i prawa ustrojowego. Pan Tomasz Jan Judecki jest również stałym współpracownikiem kwartalnika prawniczego "Orzecznictwo w Sprawach Samorządowych" oraz zasiada w składzie jego Kolegium Redakcyjnego, a także jest autorem szeregu publikacji z dziedziny prawa administracyjnego.

Krajowa Rada Sądownictwa uwzględniła doświadczenie zawodowe pozostałych uczestników niniejszej procedury konkursowej, jak również poziom ich wiedzy prawniczej oraz dorobek naukowo-dydaktyczno-szkoleniowy i stwierdziła, że posiadają oni odpowiednie kwalifikacje, jednak powyższe kryteria wyboru - w jej ocenie - w najwyższym stopniu wypełnia Pan Tomasz Jan Judecki. Kandydat ten efektywnie od lat łączy obowiązki zawodowe związane z pracą w Samorządowym Kolegium Odwoławczym we Wrocławiu z działalnością naukowo-dydaktyczno-szkoleniową. Rada dokonując oceny stopnia wypełnienia wskazanych wyżej kryteriów wyboru przez poszczególnych kandydatów - w sytuacji gdy posiadali oni znaczący dorobek nauko wo-dydaktyczno-szkoleniowy - przyjęła za kryterium rozstrzygające długość stażu pracy w charakterze członka samorządowego kolegium odwoławczego. Rada miała przy tym na uwadze, że minimalnie dłuższy (od marca 2004 r.) staż jako członek samorządowego kolegium odwoławczego niż Pan Tomasz Jan Judecki posiada Pan Mikołaj Dariusz Darmosz jednak niżej oceniła jego dorobek naukowo -dydaktyczno-szkoleniowy.

Zdaniem Krajowej Rady Sądownictwa wiedza teoretyczna, jaką posiada Pan Tomasz Jan Judecki, w połączeniu z doświadczeniem praktycznym w stosowaniu prawa administracyjnego, wynikającym z pracy w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim we Wrocławiu oraz w szczególności w Samorządowym Kolegium Odwoławczym we Wrocławiu, a także jego dorobek naukowo-dydaktyczno-szkoleniowy dają gwarancję należytego wykonywania przez niego obowiązków sędziego w wojewódzkim sądzie administracyjnym.

W ocenie Rady, te wszystkie okoliczności zadecydowały o uznaniu Pana Tomasza Jana Judeckiego za kandydata spełniającego w niniejszej procedurze konkursowej kryteria wyboru w stopniu najwyższym - uzasadniającym przedstawienie Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej do powołania.

2. W ocenie Krajowej Rady Sądownictwa Pan Tomasz Jan Judecki posiada wysokie kwalifikacje merytoryczne oraz doświadczenie zawodowe, a także wszechstronną, stale pogłębianą wiedzę prawniczą, którą umiejętnie wykorzystuje w praktyce zawodowej, dające rękojmię należytego wykonywania obowiązków orzeczniczych na stanowisku sędziego w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Opolu.

O przedstawieniu Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej Pana Tomasza Jana Judeckiego zadecydował całokształt okoliczności sprawy, a w szczególności wieloletnie i bogate doświadczenie zawodowe związane ze stosowaniem prawa administracyjnego, wynikające z pracy w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim we Wrocławiu oraz w szczególności w Samorządowym Kolegium Odwoławczym we Wrocławiu, a także jego dorobek naukowo -dydaktyczno-szkoleniowy (stała współpraca z kwartalnikiem prawniczym "Orzecznictwo w Sprawach Samorządowych", prowadzenie szkoleń dla pracowników samorządowych i administracji rządowej, praca w charakterze nauczyciela akademickiego, prowadzenie zajęć dla aplikantów radcowskich, autorstwo szeregu publikacji z dziedziny prawa administracyjnego). Wybrany przez Radę kandydat wyróżnia się wysokim poziomem wiedzy w dziedzinie administracji publicznej oraz prawa administracyjnego i innych dziedzin prawa związanych z działaniem organów administracji publicznej.

IV

Wyniki glosowania Rady

Powyższe okoliczności spowodowały, że w trakcie posiedzenia Krajowej Rady Sądownictwa w dniu 26 października 2021 r. na:

- Panią Renatę Marię Babińską-Górecką oddano 2 głosy "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 15 głosach "wstrzymujących się" (przy udziale 17 osób), w rezultacie czego nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów,

- Pana Andrzeja Cichonia oddano 3 głosy "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 15 głosach "wstrzymujących się" (przy udziale 18 osób), w rezultacie czego nie uzyskał wymaganej bezwzględnej większości głosów,

- Pana Mikołaja Dariusza Darmosza oddano 1 głos "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 16 głosach "wstrzymujących się" (przy udziale 17 osób), w rezultacie czego nie uzyskał wymaganej bezwzględnej większości głosów,

- Pana Grzegorza Jacka Górecznego oddano 1 głos "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 15 głosach "wstrzymujących się" (przy udziale 16 osób), w rezultacie czego nie uzyskał wymaganej bezwzględnej większości głosów,

- Pana Jarosława Leszka Janusza oddano 1 głos "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 17 głosach "wstrzymujących się" (przy udziale 18 osób), w rezultacie czego nie uzyskał wymaganej bezwzględnej większości głosów,

- Pana Tomasza Jana Judeckiego oddano 15 głosów "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 2 głosach "wstrzymujących się" (przy udziale 17 osób), w rezultacie czego uzyskał wymaganą bezwzględną większość głosów,

- Pana Tomasza Jana Kanię oddano 3 głosy "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 14 głosach "wstrzymujących się" (przy udziale 17 osób), w rezultacie czego nie uzyskał wymaganej bezwzględnej większości głosów,

- Panią Sybillę Ewę Koziołek oddano 5 głosów "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 12 głosach "wstrzymujących się" (przy udziale 17 osób), w rezultacie czego nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów,

- Panią Małgorzatę Mirosławę Lisik oddano 5 głosów "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 11 głosach "wstrzymujących się" (przy udziale 16 osób), w rezultacie czego nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów,

- Panią Wioletę Anitę Malinowską-Ciućman oddano 3 głosy "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 15 głosach "wstrzymujących się" (przy udziale 18 osób), w rezultacie czego nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów,

- Pana Andrzeja Bolesława Nikiforowa oddano 4 głosy "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 14 głosach "wstrzymujących się" (przy udziale 18 osób), w rezultacie czego nie uzyskał wymaganej bezwzględnej większości głosów,

- Panią Beatę Felicję Wójcik-Pawelec oddano 6 głosów "za", nie oddając głosów "przeciw", przy 10 głosach "wstrzymujących się" (przy udziale 16 osób), w rezultacie czego nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów.

Mając na uwadze wyniki głosowania, Krajowa Rada Sądownictwa podjęła uchwałę, jak na wstępie. POUCZENIE

Od uchwały Krajowej Rady Sądownictwa uczestnik postępowania może odwołać się do Sądu Najwyższego z powodu sprzeczności uchwały Rady z prawem. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Przewodniczącego Rady w terminie dwutygodniowym od doręczenia uchwały z uzasadnieniem. Do postępowania przed Sądem Najwyższym stosuje się przepisy Kodeksu postępowania cywilnego o skardze kasacyjnej, przy czym nie stosuje się art. 871 k.p.c. (art. 44 ust. 1-3 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o Krajowej Radzie Sądownictwa; Dz. U. z 2021 r. poz. 269).