Przedstawienie wniosku o powołanie do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego Naczelnego Sądu Administracyjnego - w Izbie Gospodarczej, ogłoszone w Monitorze Polskim z 2017 r., poz. 85.

Akty korporacyjne

Sędz.2017.5.23

Akt nieoceniany
Wersja od: 23 maja 2017 r.

UCHWAŁA Nr 176/2017
KRAJOWEJ RADY SĄDOWNICTWA
z dnia 23 maja 2017 r.
w przedmiocie przedstawienia wniosku o powołanie do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego Naczelnego Sądu Administracyjnego - w Izbie Gospodarczej, ogłoszone w Monitorze Polskim z 2017 r., poz. 85

Na podstawie art. 3 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o Krajowej Radzie Sądownictwa (Dz. U. z 2016 r., poz. 976 ze zm.), Krajowa Rada Sądownictwa postanowiła:
1. przedstawić Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej z wnioskiem o powołanie do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego Naczelnego Sądu Administracyjnego - w Izbie Gospodarczej kandydaturę Pani Barbary Jadwigi Mleczko-Jabłońskiej - sędziego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie,

2. nie przedstawiać Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej z wnioskiem o powołanie do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego Naczelnego Sądu Administracyjnego - w Izbie Gospodarczej kandydatur:

- Pani Doroty Dąbek - sędziego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, - Pani Joanny Tamo - sędziego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi.

UZASADNIENIE

I

Na jedno wolne stanowisko sędziego Naczelnego Sądu Administracyjnego - w Izbie Gospodarczej, ogłoszone w Monitorze Polskim z 2017 r. pod poz. 85 zgłosiły się trzy wyżej wymienione kandydatki.

II

Na posiedzeniu 23 maja 2017 r. zespół członków Krajowej Rady Sądownictwa zapoznał się ze zgromadzonymi w sprawie materiałami, które przeanalizował, uznał je za wystraczające, przeprowadził naradę i postanowił rekomendować Krajowej Radzie Sądownictwa na wolne stanowisko sędziego Naczelnego Sądu Administracyjnego - w Izbie Gospodarczej kandydaturę Pani Barbary Jadwigi Mleczko-Jabłońskiej.

Przedstawiając powyższe zespół kierował się dyspozycją art. 35 ust. 1 i 2 pkt 1 i 2 ustawy o Krajowej Radzie Sądownictwa, zgodnie z którym, jeżeli na stanowisko sędziowskie zgłosił się więcej niż jeden kandydat, zespół opracowuje listę rekomendowanych kandydatów, przy ustalaniu kolejności na liście kierując się przede wszystkim oceną ich kwalifikacji, a ponadto uwzględniając doświadczenie zawodowe, opinie przełożonych, rekomendacje, publikacje i inne dokumenty dołączone do karty zgłoszenia, a także opinię kolegium właściwego sądu oraz ocenę właściwego zgromadzenia ogólnego sędziów.

W uzasadnieniu stanowiska zespół członków Krajowej Rady Sądownictwa wskazał, że za rekomendowaniem kandydatury Pani Barbary Jadwigi Mleczko-Jabłońskiej przemawiają (ocenione łącznie): wysokie umiejętności zawodowe potwierdzone wyróżniającą oceną kwalifikacyjną, wieloletnie doświadczenie orzecznicze oraz najwyższe poparcie Kolegium Naczelnego Sądu Administracyjnego i Zgromadzenia Ogólnego Sędziów Naczelnego Sądu Administracyjnego.

III

1. Krajowa Rada Sądownictwa stwierdziła, że wszystkie kandydatki biorące udział w konkursie, spełniają wymagania ustawowe określone w art. 7 ustawy z dnia 25 lipca 2002 r. - Prawo o ustroju sądów administracyjnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1066 ze zm.) i uwzględniła uzyskane przez kandydatki oceny kwalifikacyjne, ich doświadczenie zawodowe, opinie przełożonych oraz opinię Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego, oceny z ukończenia studiów i z egzaminów zawodowych oraz wyniki głosowania Kolegium Naczelnego Sądu Administracyjnego i Zgromadzenia Ogólnego Sędziów Naczelnego Sądu Administracyjnego.

Po wszechstronnym rozważeniu całokształtu okoliczności sprawy Krajowa Rada Sądownictwa, podzielając stanowisko zespołu, postanowiła, że z wnioskiem o powołanie do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego Naczelnego Sądu Administracyjnego - w Izbie Gospodarczej zostanie przedstawiona kandydatura Pani Barbary Jadwigi Mleczko-Jabłońskiej.

2. Pani Barbara Jadwiga Mleczko-Jabłońska urodziła się w 1959 r. w Iłży. W 1982 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego z oceną bardzo dobrą. Po odbyciu w latach 1982-1984 aplikacji sądowej etatowej w okręgu Sądu Wojewódzkiego w Radomiu, we wrześniu 1984 r. złożyła egzamin sędziowski z wynikiem bardzo dobrym. Z dniem 10 października 1984 r. została mianowana asesorem sądowym w okręgu Sądu Wojewódzkiego w Radomiu. Czynności sędziowskie pełniła początkowo w Sądzie Rejonowym w Grójcu, a z dniem 15 listopada 1985 r. została przeniesiona na stanowisko asesora sądowego w Sądzie Rejonowym w Radomiu. Obowiązki orzecznicze pełniła w II Wydziale Cywilnym tego Sądu. Uchwałą Rady Państwa z 10 lipca 1986 r. została powołana do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego Sądu Rejonowego w Radomiu. Do 31 stycznia 1988 r. orzekała w II Wydziale Cywilnym, od 1 lutego 1988 r. do 30 września 1989 r. w IV Wydziale Rodzinnym i Nieletnich tego Sądu. W okresie od 1 października 1989 r. do 30 września 2000 r. pełniła funkcję Przewodniczącej V Wydziału Gospodarczego Sądu Rejonowego w Radomiu. Od 15 września 2000 r. była delegowana do pełnienia obowiązków sędziego Sądu Okręgowego w Radomiu, w którym orzekała w VI Wydziale Pracy i Ubezpieczeń Społecznych. Postanowieniem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z 26 września 2001 r. została powołana do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego Sądu Okręgowego w Radomiu. Obowiązki orzecznicze wykonywała w VI Wydziale Pracy i Ubezpieczeń Społecznych tego Sądu. Od 1 listopada 2002 r. do 31 grudnia 2003 r. była delegowana do Ministerstwa Sprawiedliwości, pracowała jako główny specjalista w Departamencie Kadr i Szkolenia. Postanowieniem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z 2 grudnia 2003 r. została powołana do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, w którym orzeka w V Wydziale. Na mocy decyzji Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego w okresie: od 1 lutego 2012 r. do 31 lipca 2012 r. była delegowana do orzekania w Izbie Gospodarczej Naczelnego Sądu Administracyjnego w wymiarze jednej sesji miesięcznie. Obecnie na okres od 1 sierpnia 2016 r. do 30 września 2017 r. jest delegowana do orzekania w Izbie Gospodarczej Naczelnego Sądu Administracyjnego w pełnym wymiarze.

Pani Barbara Jadwiga Mleczko-Jabłońska otrzymała wyróżniającą ocenę kwalifikacyjną sporządzoną przez Pana Andrzeja Skoczylasa - sędziego Naczelnego Sądu Administracyjnego. Wynika z niej, że kandydatka jest bardzo zaangażowana w wykonywanie powierzonych obowiązków, posiada wysokie kwalifikacje zawodowe i bogate doświadczenie orzecznicze, wynikające zarówno z pracy na stanowisku sędziego sądu administracyjnego, jak i sędziego sądu powszechnego oraz terminowo sporządza uzasadnienia orzeczeń. Dotychczasową wzorową pracą przyczynia się do wzrostu autorytetu urzędu sędziego, działając na rzecz dobra wymiaru sprawiedliwości.

Pani Barbara Jadwiga Mleczko-Jabłońska otrzymała opinię służbową sporządzoną przez Prezesa Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, z której wynika, że jest "znakomitym" kandydatem na stanowisko sędziego Naczelnego Sądu Administracyjnego.

3. Przy podejmowaniu decyzji Krajowa Rada Sądownictwa kierowała się ocenami kwalifikacyjnymi oraz doświadczeniem zawodowym kandydatów.

Wszyscy uczestnicy niniejszego postępowania nominacyjnego posiadają wieloletnie i bogate doświadczenie orzecznicze w pracy na stanowisku sędziego wojewódzkiego sądu administracyjnego.

Pani Barbara Jadwiga Mleczko-Jabłońska przedstawiana Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej z wnioskiem o powołanie do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego Naczelnego Sądu Administracyjnego - w Izbie Gospodarczej posiada wysokie umiejętności zawodowe potwierdzone wyróżniającą oceną kwalifikacyjną. Wynika z niej, że wykazuje się wysokim poziomem wiedzy prawniczej, bogatym dorobkiem orzeczniczym, a także predyspozycjami osobowościowymi do pełnienia urzędu sędziego Naczelnego Sądu Administracyjnego.

Z opinii służbowej sporządzonej przez Prezesa Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie wynika, że cechują ją duża wnikliwość i skrupulatność oraz nienaganne zachowanie. Jest orzecznikiem o wysokich kwalifikacjach zawodowych. Pracuje sprawnie i terminowo sporządza uzasadnienia orzeczeń, które są bardzo starannie opracowane oraz wyróżnia je bogata i fachowa argumentacja. Ponadto otrzymała najwyższe poparcie Kolegium Naczelnego Sądu Administracyjnego i Zgromadzenia Ogólnego Sędziów Naczelnego Sądu Administracyjnego.

Krajowa Rada Sądownictwa uwzględniła bogate doświadczenie zawodowe i wysokie kwalifikacje pozostałych uczestniczek niniejszego postępowania nominacyjnego, uznając jednak, że nie wypełniają one w stopniu wyższym niż kandydatka przedstawiana Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej z wnioskiem o powołanie, ocenianych łącznie, kryteriów wyboru wymienionych w art. 35 ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy o Krajowej Radzie Sądownictwa.

Pani Joanna Tarno urodziła się w 1958 r. w Lublinie. W 1982 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Marii Curie- Skłodowskiej w Lublinie, uzyskując tytuł magistra prawa z ogólną oceną dobrą. Po odbyciu w latach 1982-1984 aplikacji sądowej pozaetatowej w okręgu Sądu Wojewódzkiego w Lublinie, w październiku 1984 r. złożyła egzamin sędziowski z łącznym wynikiem dostatecznym. Od 1 grudnia 1983 r. do 30 listopada 1984 r. była zatrudniona w Sądzie Rejonowym w Lublinie na stanowisku pomocnika sekretarza. W 1986 r. w Okręgowej Komisji Arbitrażowej w Lublinie złożyła egzamin radcowski i została wpisana na listę radców prawnych w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Lublinie. Od 7 sierpnia 1985 r. do 31 maja 1993 r. była zatrudniona w wymiarze 14 etatu na stanowisku radcy prawnego w Pracowni Konserwacji Zabytków w Lublinie. Jednocześnie od 1 września 1990 r. do 31 grudnia 1991 r. była zatrudniona w wymiarze 14 etatu na stanowisku radcy prawnego i samodzielnego pracownika biura prawnego w Technicznej Wielobranżowej Spółdzielni Pracy "TECH-POL" w Lublinie. Ponadto na stanowisku radcy prawnego była zatrudniona kolejno: od 1 października 1990 r. do 7 kwietnia 1992 r. w Przedsiębiorstwie P.U.M.A. w Lublinie, od 16 czerwca 1992 r. do 20 lipca 2000 r. w Lubelskiej Spółdzielni Mieszkaniowej w Lublinie (od 16 czerwca 1992 r. do 16 maja 1993 r. w pełnym wymiarze, a następnie w wymiarze 14 etatu), od 1 stycznia 1993 r. do 28 lutego 1995 r. w Urzędzie Miasta Łęczna w wymiarze 14 etatu. W okresie od 2 marca 1995 r. do 31 lipca 2000 r. pełniła funkcję Prezesa Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lublinie. Następnie od 1 sierpnia 2000 r. do 1 sierpnia 2005 r. zatrudniona była na stanowisku radcy prawnego - koordynatora zespołu radców prawnych w Łódzkiej Regionalnej Kasie Chorych, a po przekształceniu od dnia 1 kwietnia 2003 r., w Łódzkim Oddziale Wojewódzkim Narodowego Funduszu Zdrowia w Łodzi. Postanowieniem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z 19 września 2005 r. została powołana do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. Z dniem 1 marca 2008 r. została przeniesiona za swoją zgodą do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi. Orzeka w I Wydziale tego Sądu. Na mocy decyzji Prezesa Naczelnego Sądu Apelacyjnego była delegowana do orzekania w Wydziale I Izby Finansowej Naczelnego Sądu Administracyjnego: od 1 czerwca 2014 r. do 31 sierpnia 2014 r., od 1 lipca 2015 r. do 30 września 2015 r. i od 1 stycznia 2016 r. do 31 marca 2016 r. w wymiarze jednej sesji w miesiącu (w lipcu 2014 r. dwóch sesji w miesiącu), a od 1 lipca 2016 r. do 30 września 2016 r. w wymiarze trzech sesji miesięcznie. Obecnie jest delegowana do orzekania w Izbie Gospodarczej Naczelnego Sądu Administracyjnego na okres od 1 kwietnia 2017 r. do 30 czerwca 2017 r. w wymiarze trzech sesji w miesiącu.

Pani Joanna Tamo otrzymała bardzo dobrą ocenę kwalifikacyjną sporządzoną przez Pana Mirosława Trzeckiego - sędziego Naczelnego Sądu Administracyjnego. Wynika z niej, że osiągnięcia kandydatki dotyczące liczby załatwianych spraw, stabilności orzeczeń, jakości i terminowości sporządzanych uzasadnień, sprawności postępowania i zdobytej wiedzy uzasadniają wniosek, że ma ona niezbędne predyspozycje do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego-Naczelnego Sądu Administracyjnego.

Z opinii służbowej sporządzonej przez Prezesa Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi wynika, że Pani Joanna Tamo wyróżnia się sumiennością i starannością w wykonywaniu obowiązków służbowych. Posiada odpowiednią wiedzę prawniczą i doświadczenie zawodowe dające gwarancję należytego wypełniania obowiązków sędziego.

Krajowa Rada Sądownictwa dokonując oceny kandydatury Pani Joanny Tamo uwzględniła, że kandydatka ta ma odpowiednie doświadczenie zawodowe i orzecznicze, a także otrzymała wyróżniającą opinię Kolegium Naczelnego Sądu Administracyjnego oraz wyróżniającą ocenę Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego, jednak w porównaniu do Pani Barbary Jadwigi Mleczko-Jabłońskiej otrzymała niższą (bardzo dobrą) ocenę kwalifikacyjną, a także zdecydowanie niższe poparcie Zgromadzenia Ogólnego Sędziów Naczelnego Sądu Administracyjnego.

Pani Dorota Dąbek urodziła się w 1970 r. w Miechowie. W 1994 r. ukończyła wyższe studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, uzyskując tytuł magistra prawa z ogólną oceną bardzo dobrą. Po odbyciu w latach 1994-1996 aplikacji sądowej pozaetatowej w okręgu Sądu Okręgowego w Krakowie, we wrześniu 1996 r. złożyła egzamin sędziowski z łącznym wynikiem dobrym. W listopadzie 1997 r. złożyła egzamin radcowski z wynikiem dobrym plus. Od 1 października 1994 r. jest zatrudniona w Katedrze Prawa Administracyjnego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, początkowo na stanowisku asystenta, od października 2003 r. adiunkta, a od 1 kwietnia 2016 r. profesora nadzwyczajnego. Uchwałą Rady Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego z 11 marca 2002 r. nadano jej stopień naukowy doktora nauk prawnych na podstawie rozprawy "Akty prawa miejscowego samorządu terytorialnego". W styczniu 2012 r. na podstawie ogólnej oceny dorobku naukowego oraz rozprawy habilitacyjnej "Prawo sędziowskie w polskim prawie administracyjnym" nadano jej stopień doktora habilitowanego nauk prawnych.

W okresie od 10 kwietnia 1995 r. do 31 marca 2004 r. była członkiem Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie, początkowo pozaetatowym, a od 16 września 1995 r. etatowym. Od 1 listopada 1998 r. do 31 marca 2004 r. pracowała na stanowisku radcy prawnego w Banku Polskiej Spółdzielczości SA w Warszawie. Z dniem 1 kwietnia 2004 r. została mianowana asesorem sądowym w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Krakowie, obowiązki orzecznicze wykonywała w Wydziale III tego Sądu. Postanowieniem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z 12 czerwca 2006 r. została powołana do pełnienia urzędu na stanowisku sędziego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie. Orzeka w III Wydziale tego Sądu. Na mocy decyzji Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego została delegowana do orzekania w Izbie Ogólnoadministracyjnej Naczelnego Sądu Administracyjnego od listopada 2014 r. do marca 2016 r. w wymiarze jednej sesji w miesiącu, a aktualnie na okres od 1 sierpnia 2016 r. do 31 lipca 2017 r. jest delegowana do orzekania w Izbie Gospodarczej Naczelnego Sądu Administracyjnego w pełnym wymiarze.

Kandydatka była stypendystką Deutsche Akademische Austau-schdienst w Lipsku i Österreichise Akademische Austauschdienst w Wiedniu. Odbywała naukowe staże w Pradze, Jenie, Köln. Jest autorką wielu publikacji prawniczych z zakresu prawa administracyjnego, uczestniczyła w licznych konferencjach naukowych. Ponadto prowadziła zajęcia dla studentów na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, wykłady dla pracowników samorządowych, a także zajęcia z prawa administracyjnego dla aplikantów Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury oraz aplikantów Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie.

Pani Dorota Dąbek otrzymała wyróżniającą ocenę kwalifikacyjną sporządzoną przez Panią Krystynę Annę Stec - sędziego Naczelnego Sądu Administracyjnego. Wynika z niej, że orzecznictwo kandydatki stoi na bardzo wysokim poziomie merytorycznym, a uzasadnienia wyroków wskazują na bardzo dobrą znajomość przepisów prawa procesowego i materialnego. Wykazuje się ona także ogromnym zaangażowaniem i starannością w wykonywaniu obowiązków. Zdaniem opiniującej spełnia wszelkie wymogi stawiane sędziom Naczelnego Sądu Administracyjnego, a jej kwalifikacje zawodowe i cechy osobiste uzasadniają przedstawienie jej kandydatury na to stanowisko.

Z opinii służbowej Prezesa Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie wynika, że rzetelne i sumienne wykonywanie obowiązków zawodowych przez kandydatkę oraz jej cechy charakteru sprawiają, że zasługuje ona na wysokie oceny.

Krajowa Rada Sądownictwa oceniając kandydaturę Pani Doroty Dąbek uwzględniła, że zdobyła ona bogate doświadczenie orzecznicze, uzyskała stopień doktora habilitowanego nauk prawnych, jest autorką licznych publikacji prawniczych, a także uzyskała wyróżniającą ocenę kwalifikacyjną i wyróżniającą opinię Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego. Jednakże, w porównaniu z kandydatką przedstawioną z wnioskiem o powołanie, otrzymała niższe poparcie Zgromadzenia Ogólnego Sędziów Naczelnego Sądu Administracyjnego.

W każdym postępowaniu nominacyjnym Krajowa Rada Sądownictwa dokonuje indywidualnej oceny kandydatów na podstawie załączonych materiałów. W ocenie Rady Pani Barbara Jadwiga Mleczko-Jabłońska jest najlepszą kandydatką w niniejszej procedurze nominacyjnej. Posiada wysokie kwalifikacje merytoryczne oraz doświadczenie orzecznicze, dające rękojmię należytego wykonywania obowiązków na stanowisku sędziego Naczelnego Sądu Administracyjnego, a ponadto uzyskała najwyższe poparcie Kolegium Naczelnego Sądu Administracyjnego i Zgromadzenia Ogólnego Sędziów Naczelnego Sądu Administracyjnego oraz wyróżniającą opinię Prezesa tego Sądu. Wprawdzie pozostałe kandydatki posiadają również wysokie kwalifikacje merytoryczne, potwierdzone wysokimi ocenami kwalifikacyjnymi, jednak w niniejszej procedurze konkursowej nie były lepszymi do przedstawienia z wnioskiem o powołanie na wolne stanowisko sędziowskie, a ponadto otrzymały niższe poparcie Zgromadzenia Ogólnego Sędziów Naczelnego Sądu Administracyjnego.

4. Krajowa Rada Sądownictwa uwzględniła uzyskane przez kandydatki oceny na dyplomach ukończenia wyższych studiów prawniczych oraz ze złożonych egzaminów zawodowych. Jednakże, z uwagi na wieloletnie doświadczenie zawodowe wszystkich uczestniczek postępowania oraz otrzymanie przez nie ocen kwalifikacyjnych świadczących o odpowiednim przygotowaniu do wykonywania zawodu sędziego Naczelnego Sądu Administracyjnego, kryterium to nie mogło mieć istotnego znaczenia przy wyborze najlepszego kandydata w niniejszej procedurze konkursowej.

5. Krajowa Rada Sądownictwa uwzględniła także opinię Kolegium Naczelnego Sądu Administracyjnego, ocenę Zgromadzenia Ogólnego Sędziów Naczelnego Sądu Administracyjnego oraz opinię Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego.

Kolegium Naczelnego Sądu Administracyjnego na posiedzeniu 12 kwietnia 2017 r. zaopiniowało kandydaturę Pani Barbary Jadwigi Mleczko-Jabłońskiej 7 głosami "za" przy 3 głosach "przeciw" i 1 "wstrzymującym się", przyznając jej ocenę wyróżniającą. Pozostałe kandydatki otrzymały: Pani Dorota Dąbek 6 głosów "za" i 5 "przeciw" oraz ocenę wyróżniającą, Pani Joanna Tarno 6 głosów "za" i 5 "przeciw" oraz również ocenę wyróżniającą.

Na posiedzeniu Zgromadzenia Ogólnego Sędziów Naczelnego Sądu Administracyjnego 24 kwietnia 2017 r. na kandydaturę Pani Barbary Jadwigi Mleczko- Jabłońskiej oddano 58 głosów "za", 22 "przeciw" i 5 głosów "wstrzymujących się". Pozostałe kandydatki otrzymały: Pani Dorota Dąbek 42 głosy "za", 34 "przeciw" i 9 głosów "wstrzymujących się", Pani Joanna Tamo 28 głosów "za", 47 "przeciw" i 10 głosów "wstrzymujących się".

Wszystkie kandydatki otrzymały wyróżniające oceny Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego.

Jak wynika z powyższego Pani Barbara Jadwiga Mleczko-Jabłońska otrzymała najwyższe poparcie Kolegium Naczelnego Sądu Administracyjnego oraz Zgromadzenia Ogólnego Sędziów Naczelnego Sądu Administracyjnego oraz wyróżniającą ocenę Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego, co w połączeniu z pozostałymi ustawowymi kryteriami wyboru przyjętymi przez Krajową Radę Sądownictwa, dają podstawy ^o uznania jej kandydatury za najlepszą w niniejszej procedurze nominacyjnej.

6. O przedstawieniu Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej kandydatury Pani Barbary Jadwigi Mleczko-Jabłońskiej zadecydował całokształt okoliczności sprawy, a w szczególności bogate doświadczenie zawodowe, wnioski płynące z wyróżniającej oceny kwalifikacyjnej, najwyższe poparcie Kolegium Naczelnego Sądu Administracyjnego i Zgromadzenia Ogólnego Sędziów Naczelnego Sądu Administracyjnego, a także wyróżniająca ocena Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego.

Kandydatury Pani Doroty Dąbek i Pani Joanny Tarno nie były bardziej odpowiednie od wyżej wymienionej, gdyż w niższym stopniu wypełniły łącznie kryteria wyboru kandydatów na stanowisko sędziego Naczelnego Sądu Administracyjnego określone w art. 35 ust. 2 ustawy o Krajowej Radzie Sądownictwa.

7. Powyższe okoliczności spowodowały, że w trakcie posiedzenia Krajowej Rady Sądownictwa w dniu 23 maja 2017 r. na kandydaturę:

- Pani Doroty Dąbek nie oddano głosów "za" i głosów "przeciw", przy 17 głosach "wstrzymujących się", w rezultacie czego kandydatura ta nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów,

- Pani Barbary Jadwigi Mleczko-Jabłońskiej oddano 14 głosów "za", nie oddano głosów "przeciw", przy 3 głosach "wstrzymujących się", w rezultacie czego kandydatura ta uzyskała wymaganą bezwzględną większość głosów,

- Pani Joanny Tamo nie oddano głosów "za" i głosów "przeciw", przy 17 głosach "wstrzymujących się", w rezultacie czego kandydatura ta nie uzyskała wymaganej bezwzględnej większości głosów.

Uchwałą nr 196/2017 z 26 maja 2017 r., z uwagi na cofnięcie zgłoszenia umorzono postępowanie wobec Pani Doroty Dąbek.

Mając na uwadze wyniki głosowania, Krajowa Rada Sądownictwa postanowiła jak na wstępie.

POUCZENIE

Od uchwały Krajowej Rady Sądownictwa uczestnik postępowania może odwołać się do Sądu Najwyższego z powodu sprzeczności uchwały Rady z prawem. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Przewodniczącego Rady w terminie dwutygodniowym od doręczenia uchwały z uzasadnieniem. Do postępowania przed Sądem Najwyższym stosuje się przepisy Kodeksu postępowania cywilnego o skardze kasacyjnej, przy czym nie stosuje się art. 871 k.p.c. (art. 44 ust. 1-3 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o Krajowej Radzie Sądownictwa; Dz. U. z 2016 r. poz. 976, ze zm.).