Protokół I Zwyczajnego Posiedzenia Zarządu Krajowej Reprezentacji Doktorantów VIII Kadencji.

Akty korporacyjne

KRD.2013.1.19

Akt nieoceniany
Wersja od: 19 stycznia 2013 r.

PROTOKÓŁ
ZWYCZAJNEGO POSIEDZENIA ZARZĄDU KRAJOWEJ REPREZENTACJI DOKTORANTÓW VIII KADENCJI
z dnia 19 stycznia 2013 r.

I Zwyczajne Posiedzenie

Zarządu KRD

VIII Kadencji

Data19.01.2013
Godzina rozpoczęcia10.00
MiejsceWarszawa, Biuro KRD
ProwadzącyPrzewodniczący KRDTyp spotkaniaZa m knięte/Otwa rte
ProtokolantSekretarz KRDZakres czasowy10:00-18:00
UczestnicyWładze statutoweZarząd: Robert Kiliańczyk - Przewodniczący, Anna Mrozowska - Wiceprzewodnicząca, Tomasz Marcin Wrona - Sekretarz, Damian Dudała, Karina Nowak, Dominik Walczak;

Komisja Rewizyjna: Wojciech Cichoń - Przewodniczący KR, Magdalena Michalik- Sztumska, Jarosław Kłodziński, Paweł Maślak, Bartłomiej Ferra

GościeAnna Dąbrowska, Dominik Bień, Sławomir Łapiński, Grzegorz Rutkowski, Alicja Puścian, Krzysztof Zawadzki, Ewelina Dyląg, Marcin Dokowicz, Kinga Masłoń, Jacek Frost, Krzysztof Budka, Paula Pałuba, Tomasz Kubiak, Tomasz Mysiak, Paweł Piwowar, Natalia Chodkowska, Kinga Kurowska, Piotr Czerwiński
Prosimy o zapoznanie się z:
Prosimy przynieść:
L.p.Porządek obradPrelegentUwagi
1.Otwarcie spotkania i przywitanie gości
2.Sprawdzenie kworum
3.Powołanie komisji skrutacyjnej
4.Sprawy bieżące
5.Zgłoszone projekty do realizacji w 2013r.
6.Powołanie Komisji oraz Pełnomocników
7.Przerwa obiadowa 13.30 - 14.30
8.Wybór przedstawiciela KRD przy PKA
9.Rozbudowa strony internetowej
10.Wizerunek KRD - media, rozpoznawalność
11.Dyskusja na temat rozwoju konkursu PRODOK oraz informacje wstępne dotyczące konkursu PROPAN
12.Podział zadań na 2013r.
13.Wolne wnioski
14.Zamknięcie obrad
Pozostałe inormacje
Uwagi
Lista obecności
ZarządPodpisUwagi
1.Robert Kiliańczyk
2.Anna Mrozowska
3.Tomasz Marcin Wrona
4.Damian Dudała
5.Karina Nowak
6.Dominik Walczak
7.
Komisja Rewizyjna
1.Wojciech Cichoń
2.Magdalena Michalik-Sztumska
3.Jarosław Kłodziński
4.Paweł Maślak
5.Bartłomiej Ferra
Goście
1.Anna Dąbrowska
2.Dominik Bień
3.Sławomir Łapiński
4.Grzegorz Rutkowski
5.Alicja Puścian
6.Krzysztof Zawadzki
7.Ewelina Dyląg
8.Marcin Dokowicz
9.Kinga Masłoń
10.Jacek Frost
11.Krzysztof Budka
12.Tomasz Kubiak
13.Paula Pałuba
14.Tomasz Mysiak
15.Paweł Piwowar
16.Natalia Chodkowska
17.Kinga Kurowska
18.Piotr Czerwiński
Realizacja Porządku obrad
PunktTemat
1.Rozpoczęcie obrad
O godzinie 10.00 Przewodniczący otworzył posiedzenie i przywitał licznych gości.
2.Sprawdzenie kworum
W posiedzeniu bierze udział 6 członków Zarządu KRD, co oznacza, że stwierdzono kworum.
3.Wybór komisji skrutacyjnej.
W związku z przewidywanymi glosowaniami tajnymi, wybrano komisję skrutacyjną. Zgłoszono 3 kandydatów: Dominik Suligowski (przewodniczący), Bartłomiej Ferra oraz Marcin Dokowicz. Komisję wybrano jednogłośnie.
4.Sprawy bieżące:
Robert Kiliańczyk:

a) przypomnienie opinii Zarządu KRD przesłanej do Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (MNiSW), w odpowiedzi na pismo z dnia 28 listopada 2012 r., dot. zmian w ustawie oraz rozporządzeniach MNiSW. Opinia dot. proponowanych zmian, wyrażona przez KRD, wskazywała potrzeby zmian, jednak nie w tak szybkim tempie oraz szczegółowa opinia zostanie przedstawiona dopiero po zapoznaniu się konkretnych propozycji zmian; przesłane propozycje zawierały jedynie kierunki przygotowywanych zmian, jak również nie zawierały zmian dotyczących bezpośrednio samych doktorantów. Wyrażono również obawy w związku z propozycją przeniesienia Akademii Wychowania Fizycznego pod zarząd Ministerstwa Sportu.

b) Do MNiSW przesłany został preliminarz, a także dokumenty dotyczące dodatkowych projektów, które będą realizowane lub współrealizowane przez KRD w 2013 roku (szczegółowe informacje nt. projektów w następnym punkcie). Jak dotąd wszystkie faktury i sprawozdania przesłane do MNiSW, zostały zaakceptowane.

c) 12 stycznia br. odbyło się spotkanie przedstawicieli Zarządu KRD: Roberta Kiliańczyka oraz Dominika Walczaka z przedstawicielami Rady Samorządu Doktorantów PAN. Spotkanie dotyczyło przede wszystkim możliwości bliższej współpracy. Dyskutowano również nt. organizacji konferencji o pomocy materialnej dla doktorantów PAN oraz organizacji I edycji konkursu ProPAN (na najbardziej prodoktorancki instytut PAN).

d) w ramach Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, Zarząd KRD objął patronatem licytację płyty zespołu Podeszfa.

e) R. Kiliańczyk został zaproszony do jury konkursu Interstudent.

f) Dominik Bień (RGNiSW): Rada Główna Nauki i Szkolnictwa Wyższego wystosowała list do rządu i parlamentarzystów, w którym pokreślony został fakt, że w propozycjach zmian dotyczących nauki i szkolnictwa wyższego, pod uwagę nie bierze się głosu środowiska.

5.Projekty zgłoszone
W związku z tym, że część środków jest sztywnie skierowana na konkretne cele, postanowiono wnioskować w MNiSW o dodatkowe środki na realizację projektów, które Zarząd KRD uznał za szczególnie wartościowe.
a) Szkolenia dotyczące programów konkursowych NCN i NCBiR (referuje Karina Nowak; pytania zadawali Paweł Maślak oraz Ewelina Dyląg)

Projekt zakłada cykl szkoleń w największych ośrodkach akademickich, poświęconych tematyce pozyskiwania grantów z NCN i NCBiR. Głównie chodzi o przedstawienie podstaw prawnych, najczęściej popełnianych błędów. Szkolenia mają dotyczyć konkretnych programów konkursowych, co odróżnia ten projekt od działań Rady Młodych Naukowców. Projekt zakłada udział pracowników poszczególnych instytucji, które ogłaszają konkursy. Celem jest przekazanie konkretnych informacji i wskazówek, jak skutecznie ubiegać się o granty. Koszt organizacji cyklu szkoleń wynosi 50.000 zł.

b) "Mediacje akademickie" - referuje Damian Dudała

c) Konferencja szkoleniowo - integracyjna Damian Dudała

d) Ogólnopolska Konferencja organizowana przez PDUŚ - referuje Karina Nowak; termin wrzesień 2013

e) Konferencja dotycząca patentów - referuje Robert Kiliańczyk

f) Konferencja o dofinansowaniu doktorantów PAN - potrzeba szybkiego działania by móc skorzystać z pieniędzy, które mają do dyspozycji instytutów PAN. (referuje Alicja Puścian, RSD PAN)

g) udział w konferencji EUA - referuje Robert Kilińaczyk Ponadto przybliżone zostały również pomysły:

a) współpraca z portalami informującymi o możliwościach staży dla doktorantów i post-doców,

b) współpraca z "Perspektywami" - Dominik Bień, Dominik Walczak (więcej w punkcie 8.)

c) Marcin Dokowicz (PDUP) zapytał o konferencje porozumień lokalnych i branżowych, dlaczego nie jest organizowana w tym roku. Dominik Walczak przyznał, że jest to ważny projekt, ale w swoim założeniu przewidywał, że będzie organizowany co dwa lata. Anna Mrozowska również przyznała, że jest to ważny projekt i należałoby się zastanowić, czy w tym roku również go zorganizować. W tym roku mógłby odbyć się w Poznaniu.

d) Ewelina Dyląg (RGNiSW): Czy są już ustalenia dotyczące konferencji: "Model funkcjonowania"? Robert Kiliańczyk: Decyzje zostaną podjęte dopiero po wyborze nowych władz Warszawskiego Porozumienia Doktorantów.

6.Powołanie Komisji i Pełnomocników
Anna Mrozowska: w przypadku pełnomocników i przewodniczących komisji nie ma zasady kadencyjności. Wybór poszczególnych wynika z rezygnacji poprzedników.

a) Wybór Pełnomocnika ds. współpracy z samorządami

- Robert Kiliańczyk: kandydatura mgra Krzysztofa Budki (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy).

- Prezentacja kandydata.

- Głosowanie: za: 6, przeciw: 0, wstrzymali się: 0

b) Wybór Pełnomocnika ds. osób z niepełnosprawnością:

- działania na rzecz osób z niepełnosprawnością realizuje mgr Damian Dudała, członek Zarządu KRD - Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu

c) Pełnomocnik ds. Uczelni Medycznych

- Robert Kiliański: zgłoszenie kandydatury mgra Tomasza Kubiaka - Pomorski Uniwersytet Medyczny

- prezentacja kandydata.

- glosowanie: za: 6, przeciw: 0, wstrzymali się: 0.

d) Przewodniczący Komisji ds. współpracy z uczelniami technicznymi

-Robert Kiliańczyk: kandydatura mgra inż. Sławomira Łapińskiego (Politechnika Warszawska); komisja będzie się również składać z następujących osób:

mgr inż. Monika Kulisz (Politechnika Lubelska), mgr inż. Aleksandra Szreniawa - Sztajnert (Politechnika Gdańska)

- Głosowanie: za 6, przeciw 0, wstrzymało się 0

e) Delegat do organizacji Eurodoc:

- Robert Kiliańczyk: kandydatura mgra inż. Marcina Styrny - Politechnika Krakowska

- Głosowanie: za 6, przeciw 0, wstrzymali się 0.

f)Pełnomocnik ds. Uniwersytetów - prośba o przełożenie wyborów na to stanowisko po przerwie przewidzianej w programie posiedzenia, rekomendacje Forum Doktorantów Uniwersytetów Polskich zostaną przedstawione w drugiej części spotkania.

g) Komisja ds. współpracy z PAN

-Robert Kiliańczyk: wniosek o odwołanie dotychczasowego składu komisji; komisja w nowym składzie zostanie powołana na następnym posiedzeniu Zarządu KRD;

- Głosowanie: 6 głosów uprawnionych, głosowało 5, za 5, przeciw 0, wstrzymało się 0,

h) Komisja ds. Uczelni Medycznych - skład się nie zmienia

7.Wniosek o zmianę w porządku obrad.
Przedstawiono wniosek o zmianę programu posiedzenia; głosowanie: jednomyślnie przyjęto zmianę.
8.Dyskusja na temat rozwoju konkursu PRODOK oraz informacje wstępne dotyczące konkursu PROPAN:
- omawiano możliwości współpracy medialnej między innymi z Rzeczpospolitą i Perspektywami,

- padły propozycje, aby nagrodzić (wzorem PSRP) najlepsze koła naukowe, najlepszą konferencję doktorancką, przyznawać nagrody dla osób zasłużonych dla środowiska, a w środowisku nie będące etc. Dodatkowo należy trochę zmodyfikować pytania i popracować nad ulepszeniem metodologii konkursu

- Alicja Puścian: wskazanie, że muszą zostać wprowadzone inne ankiety dla instytutów PAN, gdyż jest inna sytuacja niż na uczelniach: doktorant nie prowadzi dydaktyki, od listopad 2012 r. FMP, brak pomocy dla niepełnosprawnych doktorantów; wiceprezes PAN zobowiązał się do udzielenia rekomendacji do wypełniania ankiet.

9.Ogłoszenie przerwy o godzinie 13.00
Wznowienie obrad o 14.30
10.Wybór Pełnomocnika ds. Uniwersytetów
- Piotr Czerwiński (przewodniczący Forum Doktorantów Uniwersytetów Polskich): kandydatura mgra Krzysztofa Zawadzkiego - Uniwersytet Wrocławski,

- prezentacja kandydata; rekomendacje: Paweł Maślak;

- głosowanie: za 5, przeciw 1, wstrzymali się 0;

11.Wybór koordynatora ekspertów PKA przy KRD
- przy okazji wyboru na to stanowisko odbyła się dyskusja dotycząca charakteru tego stanowiska. Różnice zdań polegały na tym, czy Zarząd KRD może wyłonić koordynatora, czy to eksperci z ramienia KRD powinni wybrać sami spośród swojego grona. Po burzliwej dyskusji, Zarząd przy obecności Komisji Rewizyjnej udał się do osobnego pomieszczenia, w którym podjął decyzję, że głosowanie nad wyborem koordynatora ekspertów PKA z ramienia KRD odbędzie się dzisiaj. Uzasadnieniem takiego stanowiska jest założenie, że KRD ma prawo wybrać spośród ekspertów reprezentanta, z którym będzie blisko współpracować.

- głosowanie: zgłoszono dwie kandydatury: mgr Annę Mrozowską oraz mgr Kingę Kurowską; oddano 6 głosów, 5 ważnych, 1 nieważny; mgr Anna Mrozowska 5, mgr Kinga Kurowska 0.

12.Strona internetowa
(od godz. 16.56 prowadzenie obrad przejmuje wiceprzewodnicząca Anna Mrozowska)

-Damian Dudała referuje zmiany jakie zostały wprowadzone na stronie oraz kierunki najbliższych działań

związanych z funkcjonowaniem strony;

13.Kwestie związane z wizerunkiem KRD
-Tomasz Marcin Wrona: do końca lutego zostanie opracowane propozycje zmian w systemie identyfikacji wizualnej, jak również kwestie związane ze strategią rozwoju i wizerunku KRD i samego "doktoranta". T.M. Wrona zobowiązał się, że na następnym posiedzeniu Zarządu przedstawi wstępne propozycje zmian.

- Dominik Suligowski: referuje kwestie związane z konkursem na rzecznika prasowego; Na maila wpłynęło 31 zgłoszeń. W wyniku dyskusji, Dominik zobowiązał się do przesłania wszystkim zainteresowanym dostępu do aplikacji, a potem zostaną podjęte decyzje, jak będą wyglądać dalsze prace konkursowe. Jednocześnie Dominik zastrzegł, że po przesłaniu informacji, że praca rzecznika prasowego KRD ma charakter wolontariatu, może okazać się, że kandydaci wycofają się. Dominik Suligowski zobowiązał się przesłać wszystkie aplikacje do członków Zarządu, tak by wspólnie zdecydować, kogo zaprosić na rozmowę.

14.Wolne wnioski
a) Podziękowania dla protokolanta i przewodniczącej Zjazdu za wkład i pracę nad protokołem.

b) Przyjęcie protokołu z posiedzenia grudniowego.

c) Ewelina Dyląg: pytanie o możliwości uzyskania oficjalnych interpretacji (wykładni) MNiSW ws. kontrowersyjnych aktów prawnych - odpowiedzi na konkretne zagadnienie;

d) Paweł Maślak zwrócił się z prośbą o patronat konferencji organizowanej przez Porozumienie Doktorantów Uczelni Wrocławskich; przyjęto jednogłośnie;

e) Paweł Maślak przedstawił informację o zbiórce pieniędzy na rzecz osoby niepełnosprawnej.

f) Paweł Maślak przedstawił sprawę współpracy z Eurolotem

g) Robert Kiliańczyk przedstawił najświeższe informacje dotyczące terminów wypłat stypendium projakościowego.

h) Wojciech Cichoń:

a. Przedstawił potrzebę uruchomienia Biuletynu Informacji Publicznej

b. Plany Komisji Rewizyjnej związane z nadzorowaniem prac władz KRD:

- W. Cichoń i B. Ferra - bieżąca kontrola działań Zarządu KRD

- Magdalena Michalik-Sztumska - sprawdzanie protokołów trzymanie terminów statutowych

- Jarosław Kłodziński - kontrola Pełnomocników

- Paweł Maślak - nadzorowanie prac Komisji

i) Karina Nowak zwróciła się z pytaniem na temat delegacji rozliczanych przez KRD.

15.Zakończenie obrad o godzinie 18.00
Inne problemy poza porządkiem obrad
Krótkoterminowy plan działań
Zadania do zrealizowaniaOdpowiedzialnośćOczekiwane rezultaty
1.Osoba odpowiedzialna:
Termin realizacji:
1.Osoba odpowiedzialna:
Termin realizacji:
3.Osoba odpowiedzialna:
Termin realizacji:
4.Osoba odpowiedzialna:
Termin realizacji:
5.Osoba odpowiedzialna:
Termin realizacji:
6.Osoba odpowiedzialna:
Termin realizacji:
Notatki Komisji Skrutacyjnej

/ głosowania nad przyjęciem uchwał KRD

Uchwała

(nr, tytuł, nr załącznika)

GłosowanieUwagi
1.TAKNIEWSTRZYMUJĄCE
2.TAKNIEWSTRZYMUJĄCE
3.TAKNIEWSTRZYMUJĄCE
4.TAKNIEWSTRZYMUJĄCE