Określenie wzoru protokołu z wizyty akredytacyjnej oraz monitoringu.

Akty korporacyjne

KRASPiP.2013.2.21

Akt nieoceniany
Wersja od: 21 lutego 2013 r.

UCHWAŁA Nr 4/III/2013
KRAJOWEJ RADY AKREDYTACYJNEJ SZKÓŁ PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH
z dnia 21 lutego 2013 roku
w sprawie określenia wzoru protokołu z wizyty akredytacyjnej oraz monitoringu

Na podstawie art. 57 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. Nr 174, poz. 1039) oraz § 13 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 29 listopada 2012 roku w sprawie Krajowej Rady Akredytacyjnej Szkół Pielęgniarek i Położnych (Dz. U. poz. 1441) uchwala się co następuje:
§  1.
Określa się wzór protokołu z wizyty akredytacyjnej oraz monitoringu zespołu Krajowej Rady Akredytacji Szkół Pielęgniarek i Położnych stanowiący Załącznik nr 1.
§  2.
Uchwała wchodzi w życie z dniem powzięcia.

ZAŁĄCZNIK Nr  1

Wzór

Protokołu z wizytacji zespołu Krajowej Rady Akredytacyjnej Szkół Pielęgniarek i Położnych

na kierunku ........................................................................

prowadzonym przez

................................................................................................................................................

(nazwa wydziału oraz pełna nazwa uczelni)

Wizyta akredytacyjna/monitoring w dniu. ......................, zespół w składzie:

1. ..................................... - Przewodnicząca/y

2. .....................................

3. .....................................

dokonał oceny kierunku ............................. w oparciu o standardy kształcenia w zakresie:

A. wdrażania i sposobu realizacji programu kształcenia, prowadzenia dokumentacji;

B. kwalifikacji kadry do prowadzenia zajęć teoretycznych, praktycznych i praktyk zawodowych objętych programem kształcenia;

C. infrastruktury szkoły w tym wyposażenia niezbędnego do realizacji założonych efektów kształcenia;

D. oceny jakości kształcenia i osiągnięć uczelni w tym sposoby oceny efektów kształcenia, rozwój kadry naukowo-dydaktycznej, monitorowanie karier zawodowych absolwentów szkoły.

I. CZYNNOŚCI WYKONANE PRZEZ ZESPÓŁ WIZYTUJĄCY:

1. Rozmowa z władzami Uczelni / Wydziału oraz kadrą dydaktyczną:

.........................................................................................................................................

2. Spotkanie ze studentami wizytowanego kierunku:

.........................................................................................................................................

3. Wizytowanie bazy kształcenia teoretycznego i praktycznego:

.........................................................................................................................................

4. Analiza dokumentacji procesu kształcenia, zatrudnionej kadry dydaktycznej w tym osób wliczanych do minimum kadrowego:

.........................................................................................................................................

CHARAKTERYSTYKA UCZELNI (w tym szczegółowa charakterystyka wizytowanego wydziału)

a) WŁADZE UCZELNI:

b) STRUKTURA UCZELNI:

c) NAZWA WIZYTOWANEGO WYDZIAŁU:

d) WŁADZE WYDZIAŁU:

e) STRUKTURA WYDZIAŁU:

f) PROWADZONE NA WYDZIALE KIERUNKI STUDIÓW:

.....................................................................

g) FILIE, OŚRODKI ZAMIEJSCOWE lub też "inne miejsca prowadzenia zajęć", w których realizowane jest kształcenie na wizytowanym kierunku studiów1:

...............................................................................

h) CHARAKTERYSTYKA WIZYTOWANEGO KIERUNKU STUDIÓW a w szczególności:

a) Nazwa wizytowanego kierunku:............................................................

b) Poziom kształcenia:...........................................................................

c) Forma studiów:..............................................................................

d) Rok i podstawa formalno-prawna rozpoczęcia kształcenia na wizytowanym kierunku .................................(data wydania certyfikatu, na jaki okres)...............................

e) Dotychczasowa liczba absolwentów (od daty rozpoczęcia kształcenia na danym kierunku) z uwzględnieniem systemu i rodzaju studiów (Tab.1):

Tabela 1. Liczba absolwentów na ocenianym kierunku studiów.................................. ..........w okresie ostatnich 3 lat od roku ........................... do roku 20... (do końca danego roku akad. .................. .).

L.p.Poziom kształceniaForma kształceniaRealizowana liczba semestrówRealizowana liczba godzinLiczba absolwentówUwagi**
1.I STOPNIA (licencjackie)stacjonarne
niestacjonarne
2.II STOPNIA (magisterskiestacjonarne
niestacjonarne
3.Studia zawodowe

Poziom A

niestacjonarne
4.Studia zawodowe

Poziom B

niestacjonarne
5.Studia zawodowe

Poziom C

niestacjonarne
6.Studia zawodowe

Poziom D

niestacjonarne

f) Obecnie realizowane kształcenie na wizytowanym kierunku: rok rozpoczęcia, rodzaj studiów, liczba realizowanych godzin, liczba studentów (Tab.2): .................................................................................................

Tabela 2. Liczba studentów na ocenianym kierunku studiów ....................................... w roku akad.20...../20.........(stan na ................. 20... r.)

Poziom studiówRok studiówLiczba studentów studiówRazem
stacjonarnychniestacjonarnych
I stopniaI
II
III
IV
Razem
II stopniaI
II
III
Razem
Studia zawodoweAI
BI
II
CI
DI
Razem

II. OCENA SPEŁNIANIA STANDARDÓW KSZTAŁCENIA

A. Ocena spełniania standardów w zakresie sposobu realizacji programu kształcenia

1. System rekrutacji kandydatów na studia

...........................................................

2. Program kształcenia w tym treści kształcenia w poszczególnych grupach (przedmioty /moduły) oszacowane punkty ECTS (sylabusy) i plan studiów (Tab.3), na ocenianym kierunku dla każdego poziomu kształcenia

..........................................................................

3. Organizacja procesu kształcenia, w tym kształcenia praktycznego (przypisane ECTS za zaliczenie każdego semestru.

...........................................................

4. Sposób dokumentowania procesu kształcenia (wykaz umiejętności zaliczanych na zajęciach praktycznych i praktykach, egzaminu dyplomowego)

.......................................................................................................

Tabela 3. Liczba godzin realizowanych zajęć dydaktycznych w poszczególnych poziomach i formach kształcenia na kierunku...................................................

L.p.Poziom kształceniaForma kształceniaLICZBA GODZIN REALIZOWANYCH ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCHUwagi
Data rozpoczęcia kształceniaOgólna liczba godzinZajęcia teoretyczneZajęcia bez udziału nauczycielaZajęcia praktycznePraktyka zawodowaRAZEM
wykładyseminariaćwiczenia
1.I Stopnia

(licencjackie)

stacjonarne
niestacjonarne
2.II stopnia (magisterskie)stacjonarne
niestacjonarne
3.Studia zawodoweA
B
C
D

B. Ocena spełniania standardów w zakresie kadry prowadzącej kształcenie

Pracownicy zatrudnieni na ocenianym kierunku:

1) pracownicy naukowo-dydaktyczni ogółem .......................w tym zatrudnieni na stanowiskach:

a) profesora zwyczajnego

....................................................

b) profesora nadzwyczajnego

....................................................

c) adiunkta

....................................................

d) asystenta

....................................................

2) pracownicy dydaktyczni ogółem: ............................ w tym zatrudnieni na stanowiskach:

a) starszego wykładowcy

....................................................

b) wykładowcy

....................................................

d) lektora

....................................................

e) instruktora

....................................................

3) Nauczyciele akademiccy zgłoszeni do minimum kadrowego dla studiów I stopnia na ocenianym kierunku (Tab.4)

Tabela 4. Wykaz nauczycieli akademickich zgłoszonych do minimum kadrowego dla studiów I stopnia na ocenianym kierunku:...........................................

Lp.Tytuł/stopień naukowy w obszarze/dziedzinie albo tytuł zawodyImię i nazwiskoRok urodzeniaTytuł zawodowy Nr prawa wykonywania zawodu. SpecjalizacjaPodstawowe miejsce pracy/dodatkowe miejsce pracyData zatrudnienia w uczelni, wymiar czasu pracyWymiar realizowanych godzin na ocenianym kierunkuProwadzone zajęcia dydaktyczne
1.
2.

4) Nauczyciele akademiccy zgłoszeni do minimum kadrowego dla studiów II stopnia na ocenianym kierunku (Tab.5):;

Tabela 5. Wykaz nauczycieli akademickich zgłoszonych do minimum kadrowego dla studiów II stopnia na ocenianym kierunku........................................

Lp.Tytuł/stopień naukowy w obszarze/dziedzinie*** albo tytuł zawodyImię i nazwiskoRok urodzeniaTytuł zawodowy Nr prawa wykonywania zawodu. SpecjalizacjaPodstawowe miejsce pracy/dodatkowe miejsce pracyData zatrudnienia w uczelni, wymiar czasu pracyWymiar realizowanych godzin na ocenianym kierunkuProwadzone zajęcia dydaktyczne**
1.
2.

3. Nauczyciele przedmiotów kierunkowych i ich kwalifikacje podyplomowe, w tym ukończone kursy i studia podyplomowe (Tab.6):

Tabela 6. Wykaz nauczycieli akademickich na ocenianym kierunku prowadzących nauczanie przedmiotów kierunkowych

Tytuł /stopień naukowy/ tytuł zawodowyImię i nazwiskoPrzedmiot kształceniaPrawo wykonywania zawodu (nr)Staż pracy w zawodzie, dziedzinie pielęgniarstwaPosiadane kwalifikacje podyplomowe/ rodzaj szkolenia podyplomowego

C. Ocena spełniania standardów w zakresie bazy dydaktycznej

1. Sale wykładowe

.........................................................

2. Sale ćwiczeniowe

..............................................

3. Pracownie specjalistyczne w tym anatomii, fizjologii i biochemii.

..............................................

4. Pracownie umiejętności pielęgniarskich lub położniczych

.....................................................

4. Pracownie informatyczne

.........................................................

5. Pracownie językowe

.........................................................

6. Pracownie nauki języków obcych

.........................................................

7. Biblioteka i czytelnia wyposażenie w aktualne piśmiennictwo w zakresie nauczanych dyscyplin, z dostępem do Internetu

.........................................................

9. Czytelnia

.........................................................

10. Baza kształcenia praktycznego (Tab.7)

Tabela 7. Baza kształcenia praktycznego zakładów opieki zdrowotnej i innych podmiotów prawnych realizujących praktyczną naukę zawodu

Nazwa podmiotu realizującego kształcenie praktyczneBaza własna/Umowa z podmiotem nie będącym w strukturze uczelni, /na jaki okres

A. Ocena jakości kształcenia i osiągnięć uczelni

1. Wewnętrzny system oceny jakości:

* zarządzanie kierunkiem (system oceny procesu zarządzania kierunkiem i sposób wykorzystania jej wyników w celu doskonalenia kształcenia:..............................

* sposoby ceny efektów kształcenia (formy egzaminów pisemnych, ustnych, sprawdzanie osiągnięć efektów kształcenia w zakresie umiejętności praktycznych, system sprawdzania końcowych efektów kształcenia: egzamin dyplomowy, prace dyplomowe): ............................................................................................................

* odsiew i przyczyny odsiewu: ........................................................................

2. Rozwój kadry naukowo-dydaktycznej .................................................................

3. Wdrażane innowacje i inne osiągnięcia uczelni

...........................................................

4. Udział w międzynarodowych programach

...........................................................

5. Współpraca z innymi uczelniami, instytucjami naukowymi i innymi podmiotami

........................................................

6. Monitorowanie karier zawodowych absolwentów

......................................................................................

UZYSKANA PUNKTACJA SPEŁNIENIA STANDARDÓW

............................................................................................................

III. ZALECENIA POWIZYTACYJNE /ze wskazaniem terminu ich realizacji/

1. W zakresie sposobu realizacji programu kształcenia:

.....................................................................

2. W zakresie kadry prowadzącej kształcenie:

.....................................................................

3. W zakresie bazy dydaktycznej:

....................................................................

4. W zakresie oceny jakości kształcenia i osiągnięć uczelni:

...........................................................................

IV. ZGŁOSZONE UWAGI SZKOŁY

.......................................................................

V. WNIOSEK KOŃCOWY

.....................................................................................................

VI. DOKUMENTY STANOWIĄCE PODSTAWĘ SPORZĄDZENIA WNIOSKU

..........................................................................

Podpisy członków zespołu wizytującego KRASzPiP:

1. ................................................ - Przewodnicząca/y .............................

2. ................................................ .............................

3. ................................................ .............................

Data sporządzenia protokołu:

Załączniki:

______

1 Zespół wizytujący Krajowej Rady udaje się do osrodka, dokonując odrębnej oceny zgodnie ze standardami ze szczególnym uwzględnieniem minimum kadrowego, protokół składa się z 2 części odrębnej dla głównej siedziby szkoły i ośrodka zamiejscowego.

W przypadku kolejnej wizytacji lub monitoringu uczelni, protokół ponadto powinien zawierać informacje dot.:
a) stopnia wdrożenia zaleceń powizytacyjnych KRASzPiP
b) istotnych zmian, wprowadzonych w uczelni na wizytowanym kierunku od daty ostatniej wizytacji KRASzPiP.