Określenie wzoru protokołu z wizyty akredytacyjnej oraz monitoringu.
KRASPiP.2013.2.21
Akt nieocenianyUCHWAŁA Nr 4/III/2013
KRAJOWEJ RADY AKREDYTACYJNEJ SZKÓŁ PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH
z dnia 21 lutego 2013 roku
w sprawie określenia wzoru protokołu z wizyty akredytacyjnej oraz monitoringu
ZAŁĄCZNIK Nr 1
Wzór
Protokołu z wizytacji zespołu Krajowej Rady Akredytacyjnej Szkół Pielęgniarek i Położnych
Wzór
Protokołu z wizytacji zespołu Krajowej Rady Akredytacyjnej Szkół Pielęgniarek i Położnych
prowadzonym przez
................................................................................................................................................
(nazwa wydziału oraz pełna nazwa uczelni)
Wizyta akredytacyjna/monitoring w dniu. ......................, zespół w składzie:
1. ..................................... - Przewodnicząca/y
2. .....................................
3. .....................................
dokonał oceny kierunku ............................. w oparciu o standardy kształcenia w zakresie:
A. wdrażania i sposobu realizacji programu kształcenia, prowadzenia dokumentacji;
B. kwalifikacji kadry do prowadzenia zajęć teoretycznych, praktycznych i praktyk zawodowych objętych programem kształcenia;
C. infrastruktury szkoły w tym wyposażenia niezbędnego do realizacji założonych efektów kształcenia;
D. oceny jakości kształcenia i osiągnięć uczelni w tym sposoby oceny efektów kształcenia, rozwój kadry naukowo-dydaktycznej, monitorowanie karier zawodowych absolwentów szkoły.
I. CZYNNOŚCI WYKONANE PRZEZ ZESPÓŁ WIZYTUJĄCY:
1. Rozmowa z władzami Uczelni / Wydziału oraz kadrą dydaktyczną:
.........................................................................................................................................
2. Spotkanie ze studentami wizytowanego kierunku:
.........................................................................................................................................
3. Wizytowanie bazy kształcenia teoretycznego i praktycznego:
.........................................................................................................................................
4. Analiza dokumentacji procesu kształcenia, zatrudnionej kadry dydaktycznej w tym osób wliczanych do minimum kadrowego:
.........................................................................................................................................
CHARAKTERYSTYKA UCZELNI (w tym szczegółowa charakterystyka wizytowanego wydziału)
a) WŁADZE UCZELNI:
b) STRUKTURA UCZELNI:
c) NAZWA WIZYTOWANEGO WYDZIAŁU:
d) WŁADZE WYDZIAŁU:
e) STRUKTURA WYDZIAŁU:
f) PROWADZONE NA WYDZIALE KIERUNKI STUDIÓW:
.....................................................................
g) FILIE, OŚRODKI ZAMIEJSCOWE lub też "inne miejsca prowadzenia zajęć", w których realizowane jest kształcenie na wizytowanym kierunku studiów1:
...............................................................................
h) CHARAKTERYSTYKA WIZYTOWANEGO KIERUNKU STUDIÓW a w szczególności:
a) Nazwa wizytowanego kierunku:............................................................
b) Poziom kształcenia:...........................................................................
c) Forma studiów:..............................................................................
d) Rok i podstawa formalno-prawna rozpoczęcia kształcenia na wizytowanym kierunku .................................(data wydania certyfikatu, na jaki okres)...............................
e) Dotychczasowa liczba absolwentów (od daty rozpoczęcia kształcenia na danym kierunku) z uwzględnieniem systemu i rodzaju studiów (Tab.1):
Tabela 1. Liczba absolwentów na ocenianym kierunku studiów.................................. ..........w okresie ostatnich 3 lat od roku ........................... do roku 20... (do końca danego roku akad. .................. .).
L.p. | Poziom kształcenia | Forma kształcenia | Realizowana liczba semestrów | Realizowana liczba godzin | Liczba absolwentów | Uwagi** |
1. | I STOPNIA (licencjackie) | stacjonarne | ||||
niestacjonarne | ||||||
2. | II STOPNIA (magisterskie | stacjonarne | ||||
niestacjonarne | ||||||
3. | Studia zawodowe Poziom A | niestacjonarne | ||||
4. | Studia zawodowe Poziom B | niestacjonarne | ||||
5. | Studia zawodowe Poziom C | niestacjonarne | ||||
6. | Studia zawodowe Poziom D | niestacjonarne |
f) Obecnie realizowane kształcenie na wizytowanym kierunku: rok rozpoczęcia, rodzaj studiów, liczba realizowanych godzin, liczba studentów (Tab.2): .................................................................................................
Tabela 2. Liczba studentów na ocenianym kierunku studiów ....................................... w roku akad.20...../20.........(stan na ................. 20... r.)
Poziom studiów | Rok studiów | Liczba studentów studiów | Razem | ||
stacjonarnych | niestacjonarnych | ||||
I stopnia | I | ||||
II | |||||
III | |||||
IV | |||||
Razem | |||||
II stopnia | I | ||||
II | |||||
III | |||||
Razem | |||||
Studia zawodowe | A | I | |||
B | I | ||||
II | |||||
C | I | ||||
D | I | ||||
Razem |
II. OCENA SPEŁNIANIA STANDARDÓW KSZTAŁCENIA
A. Ocena spełniania standardów w zakresie sposobu realizacji programu kształcenia
1. System rekrutacji kandydatów na studia
...........................................................
2. Program kształcenia w tym treści kształcenia w poszczególnych grupach (przedmioty /moduły) oszacowane punkty ECTS (sylabusy) i plan studiów (Tab.3), na ocenianym kierunku dla każdego poziomu kształcenia
..........................................................................
3. Organizacja procesu kształcenia, w tym kształcenia praktycznego (przypisane ECTS za zaliczenie każdego semestru.
...........................................................
4. Sposób dokumentowania procesu kształcenia (wykaz umiejętności zaliczanych na zajęciach praktycznych i praktykach, egzaminu dyplomowego)
.......................................................................................................
Tabela 3. Liczba godzin realizowanych zajęć dydaktycznych w poszczególnych poziomach i formach kształcenia na kierunku...................................................
L.p. | Poziom kształcenia | Forma kształcenia | LICZBA GODZIN REALIZOWANYCH ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH | Uwagi | ||||||||
Data rozpoczęcia kształcenia | Ogólna liczba godzin | Zajęcia teoretyczne | Zajęcia bez udziału nauczyciela | Zajęcia praktyczne | Praktyka zawodowa | RAZEM | ||||||
wykłady | seminaria | ćwiczenia | ||||||||||
1. | I Stopnia (licencjackie) | stacjonarne | ||||||||||
niestacjonarne | ||||||||||||
2. | II stopnia (magisterskie) | stacjonarne | ||||||||||
niestacjonarne | ||||||||||||
3. | Studia zawodowe | A | ||||||||||
B | ||||||||||||
C | ||||||||||||
D |
B. Ocena spełniania standardów w zakresie kadry prowadzącej kształcenie
Pracownicy zatrudnieni na ocenianym kierunku:
1) pracownicy naukowo-dydaktyczni ogółem .......................w tym zatrudnieni na stanowiskach:
a) profesora zwyczajnego
....................................................
b) profesora nadzwyczajnego
....................................................
c) adiunkta
....................................................
d) asystenta
....................................................
2) pracownicy dydaktyczni ogółem: ............................ w tym zatrudnieni na stanowiskach:
a) starszego wykładowcy
....................................................
b) wykładowcy
....................................................
d) lektora
....................................................
e) instruktora
....................................................
3) Nauczyciele akademiccy zgłoszeni do minimum kadrowego dla studiów I stopnia na ocenianym kierunku (Tab.4)
Tabela 4. Wykaz nauczycieli akademickich zgłoszonych do minimum kadrowego dla studiów I stopnia na ocenianym kierunku:...........................................
Lp. | Tytuł/stopień naukowy w obszarze/dziedzinie albo tytuł zawody | Imię i nazwisko | Rok urodzenia | Tytuł zawodowy Nr prawa wykonywania zawodu. Specjalizacja | Podstawowe miejsce pracy/dodatkowe miejsce pracy | Data zatrudnienia w uczelni, wymiar czasu pracy | Wymiar realizowanych godzin na ocenianym kierunku | Prowadzone zajęcia dydaktyczne |
1. | ||||||||
2. |
4) Nauczyciele akademiccy zgłoszeni do minimum kadrowego dla studiów II stopnia na ocenianym kierunku (Tab.5):;
Tabela 5. Wykaz nauczycieli akademickich zgłoszonych do minimum kadrowego dla studiów II stopnia na ocenianym kierunku........................................
Lp. | Tytuł/stopień naukowy w obszarze/dziedzinie*** albo tytuł zawody | Imię i nazwisko | Rok urodzenia | Tytuł zawodowy Nr prawa wykonywania zawodu. Specjalizacja | Podstawowe miejsce pracy/dodatkowe miejsce pracy | Data zatrudnienia w uczelni, wymiar czasu pracy | Wymiar realizowanych godzin na ocenianym kierunku | Prowadzone zajęcia dydaktyczne** |
1. | ||||||||
2. |
3. Nauczyciele przedmiotów kierunkowych i ich kwalifikacje podyplomowe, w tym ukończone kursy i studia podyplomowe (Tab.6):
Tabela 6. Wykaz nauczycieli akademickich na ocenianym kierunku prowadzących nauczanie przedmiotów kierunkowych
Tytuł /stopień naukowy/ tytuł zawodowy | Imię i nazwisko | Przedmiot kształcenia | Prawo wykonywania zawodu (nr) | Staż pracy w zawodzie, dziedzinie pielęgniarstwa | Posiadane kwalifikacje podyplomowe/ rodzaj szkolenia podyplomowego |
C. Ocena spełniania standardów w zakresie bazy dydaktycznej
1. Sale wykładowe
.........................................................
2. Sale ćwiczeniowe
..............................................
3. Pracownie specjalistyczne w tym anatomii, fizjologii i biochemii.
..............................................
4. Pracownie umiejętności pielęgniarskich lub położniczych
.....................................................
4. Pracownie informatyczne
.........................................................
5. Pracownie językowe
.........................................................
6. Pracownie nauki języków obcych
.........................................................
7. Biblioteka i czytelnia wyposażenie w aktualne piśmiennictwo w zakresie nauczanych dyscyplin, z dostępem do Internetu
.........................................................
9. Czytelnia
.........................................................
10. Baza kształcenia praktycznego (Tab.7)
Tabela 7. Baza kształcenia praktycznego zakładów opieki zdrowotnej i innych podmiotów prawnych realizujących praktyczną naukę zawodu
Nazwa podmiotu realizującego kształcenie praktyczne | Baza własna/Umowa z podmiotem nie będącym w strukturze uczelni, /na jaki okres |
A. Ocena jakości kształcenia i osiągnięć uczelni
1. Wewnętrzny system oceny jakości:
* zarządzanie kierunkiem (system oceny procesu zarządzania kierunkiem i sposób wykorzystania jej wyników w celu doskonalenia kształcenia:..............................
* sposoby ceny efektów kształcenia (formy egzaminów pisemnych, ustnych, sprawdzanie osiągnięć efektów kształcenia w zakresie umiejętności praktycznych, system sprawdzania końcowych efektów kształcenia: egzamin dyplomowy, prace dyplomowe): ............................................................................................................
* odsiew i przyczyny odsiewu: ........................................................................
2. Rozwój kadry naukowo-dydaktycznej .................................................................
3. Wdrażane innowacje i inne osiągnięcia uczelni
...........................................................
4. Udział w międzynarodowych programach
...........................................................
5. Współpraca z innymi uczelniami, instytucjami naukowymi i innymi podmiotami
........................................................
6. Monitorowanie karier zawodowych absolwentów
......................................................................................
UZYSKANA PUNKTACJA SPEŁNIENIA STANDARDÓW
............................................................................................................
III. ZALECENIA POWIZYTACYJNE /ze wskazaniem terminu ich realizacji/
1. W zakresie sposobu realizacji programu kształcenia:
.....................................................................
2. W zakresie kadry prowadzącej kształcenie:
.....................................................................
3. W zakresie bazy dydaktycznej:
....................................................................
4. W zakresie oceny jakości kształcenia i osiągnięć uczelni:
...........................................................................
IV. ZGŁOSZONE UWAGI SZKOŁY
.......................................................................
V. WNIOSEK KOŃCOWY
.....................................................................................................
VI. DOKUMENTY STANOWIĄCE PODSTAWĘ SPORZĄDZENIA WNIOSKU
..........................................................................
Podpisy członków zespołu wizytującego KRASzPiP:
1. ................................................ - Przewodnicząca/y .............................
2. ................................................ .............................
3. ................................................ .............................
Data sporządzenia protokołu:
Załączniki:
______
1 Zespół wizytujący Krajowej Rady udaje się do osrodka, dokonując odrębnej oceny zgodnie ze standardami ze szczególnym uwzględnieniem minimum kadrowego, protokół składa się z 2 części odrębnej dla głównej siedziby szkoły i ośrodka zamiejscowego.
W przypadku kolejnej wizytacji lub monitoringu uczelni, protokół ponadto powinien zawierać informacje dot.: |
a) stopnia wdrożenia zaleceń powizytacyjnych KRASzPiP |
b) istotnych zmian, wprowadzonych w uczelni na wizytowanym kierunku od daty ostatniej wizytacji KRASzPiP. |