Określenie warunków i trybu udzielania i rozliczania wsparcia finansowego nakładów ponoszonych przez regionalne oddziały Polskiej Izby Biegłych Rewidentów na utrzymanie lokali przez nie użytkowanych.

Akty korporacyjne

Rewid.2020.7.13

Akt nieoceniany
Wersja od: 13 lipca 2020 r.

UCHWAŁA Nr 1032/14a//2020
KRAJOWEJ RADY BIEGŁYCH REWIDENTÓW
z dnia 13 lipca 2020 r.
w sprawie określenia warunków i trybu udzielania i rozliczania wsparcia finansowego nakładów ponoszonych przez regionalne oddziały Polskiej Izby Biegłych Rewidentów na utrzymanie lokali przez nie użytkowanych

Na podstawie przepisów art. 30 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1421 z późn. zm.) w związku z § 2 ust. 4 Podstawowych zasad gospodarki finansowej Polskiej Izby Biegłych Rewidentów, stanowiących załącznik do uchwały Nr 44 VIII Krajowego Zjazdu Biegłych Rewidentów z dnia 26 czerwca 2015 r. w sprawie podstawowych zasad gospodarki finansowej Krajowej Izby Biegłych Rewidentów (z późn. zm. 1 ), uchwala się, co następuje:
§  1. 
1. 
Uchwała określa warunki i tryb udzielania i rozliczania wsparcia przez Krajową Radę Biegłych Rewidentów kosztów remontów i modernizacji lokali użytkowych oraz ich wyposażenia, które są własnością Polskiej Izby Biegłych Rewidentów bądź użytkowanych na podstawie umowy najmu lub innej umowy przez Polską Izbę Biegłych Rewidentów na siedziby regionalnych oddziałów Polskiej Izby Biegłych Rewidentów.
2. 
Celem wsparcia, o którym mowa w ust. 1 jest przywrócenie lub poprawa standardu lokali użytkowanych przez te regionalne oddziały Polskiej Izby Biegłych Rewidentów.
§  2. 
Ilekroć w niniejszej uchwale jest mowa o:
1)
PIBR - należy przez to rozumieć Polską Izbę Biegłych Rewidentów;
2)
KRBR - należy przez to rozumieć Krajową Radę Biegłych Rewidentów;
3)
Komisji - należy przez to rozumieć Komisję ds. finansowych;
4)
RO - należy przez to rozumieć regionalne oddziały;
5)
nakłady - należy przez to rozumieć wydatki ponoszone na koszty remontów, modernizację lub zakup wyposażenia.
§  3. 
1. 
Nakłady na lokale użytkowe, o których mowa w § 1 ponoszone są ze środków będących w dyspozycji RO PIBR oraz KRBR, w ramach przyjętego planu finansowego na dany rok.
2. 
Roczny plan finansowy PIBR może przewidywać wydatki na realizację niniejszej uchwały.
3. 
Wsparcie dla RO PIBR, o którym mowa w § 1 niniejszej uchwały polega na możliwości dofinansowania w formie zaliczki na pokrycie przyszłych lub już poniesionych nakładów RO PIBR.
§  4. 
1. 
Kwota wsparcia kosztów remontów lub zakupu wyposażenia lokali użytkowych ponoszona ze środków KRBR nie może przekroczyć w skali jednego roku obrotowego wartości amortyzacji rocznej składników majątkowych zaliczanych do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
2. 
Kwota wsparcia modernizacji zwiększających wartość początkową lokali użytkowych ponoszona ze środków KRBR nie może przekroczyć w skali jednego roku obrotowego dwukrotności amortyzacji rocznej składników majątkowych zaliczanych do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
3. 
Przyjmuje się, że wsparcie wydatków na modernizację odnosi się do tej części lokalu użytkowanego przez RO PIBR, która jest wykorzystywana dla realizacji celów prowadzonej działalności szkoleniowej dla członków PIBR i innych podmiotów, oraz statutowej dla członków PIBR.
4. 
Wsparcie ze środków KRBR dla RO PIBR nie może przekroczyć kwoty stanowiącej 50 % wydatków poniesionych na koszty remontów i zakup wyposażenia.
5. 
Kwota wsparcia dotycząca kosztów modernizacji zwiększających wartość początkową lokali użytkowych ponoszona ze środków KRBR nie może przekroczyć 100% wydatków poniesionych na ten cel.
§  5. 
1. 
RO PIBR składają wniosek o zaliczkę, o której mowa w § 3 ust. 3 do KRBR. Do wniosku dołącza się uzasadnienie zawierające co najmniej elementy wymienione w ust. 3 oraz przewidywany termin zakończenia remontu, modernizacji lub zakupu wyposażenia.
2. 
KRBR może wyrazić zgodę lub odmówić udzielenia zaliczki. Decyzję w tej sprawie KRBR podejmuje w formie uchwały, po przedstawieniu rekomendacji przez Komisję.
3. 
KRBR podejmując decyzję, o której mowa w ust. 2 bierze pod uwagę w szczególności:
1)
prowadzoną działalność szkoleniową w roku składania wniosku i poprzednim, w tym wskaźnik: ilości osób przeszkolonych x ilość godzin szkoleniowych / liczba członków RO PIBR,
2)
przedstawioną kalkulację kosztów,
3)
cel, któremu ma służyć wsparcie,
4)
dotychczas udzielone wsparcie RO PIBR.
§  6. 
1. 
Rozliczenie zaliczki, o której mowa w § 3 ust. 3 polega na weryfikacji przez Komisję dokumentów finansowych dotyczących poniesionych nakładów przez RO PIBR, oraz zaakceptowaniu kwoty wsparcia przez KRBR, w formie uchwały. Niezaakceptowana kwota wsparcia podlega zwrotowi w terminie 2 tygodni od podjęcia uchwały przez KRBR.
2. 
Rozliczenie zaliczki RO PIBR zobowiązany jest przedstawić KRBR w terminie 2 tygodni od zakończenia remontu lub modernizacji lub zakupu wyposażenia.
3. 
Wzór rozliczenia zaliczki stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
§  7. 
Rozpatrzenie i ocena wniosków RO PIBR, o których mowa w § 5, oraz przeprowadzenie analizy rozliczenia zaliczki, o którym mowa w § 6 dokonuje Komisja, która po przeprowadzeniu tych czynności przedstawia KRBR stosowne rekomendacje.
§  8. 
KRBR ma prawo do:
1)
weryfikacji przebiegu i sposobu realizacji remontów, modernizacji lub zakupu wyposażenia;
2)
żądania wyjaśnień i dodatkowych informacji w zakresie złożonych wniosków i rozliczeń oraz korekt tych dokumentów;
3)
oceny i weryfikacji prawidłowości wykorzystania środków na które przeznaczono środki pochodzące z KRBR.
§  9. 
Wsparcie finansowe, o którym mowa w niniejszej uchwale ma zastosowanie do nakładów poniesionych przez RO PIBR do 31 grudnia 2022 r., z zastrzeżeniem, że remonty, modernizacje lub zakupy wyposażenia zakończyły się wraz z upływem kadencji KRBR 20192023.
§  10. 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
1 Uchwała Nr 44 VIII Krajowego Zjazdu Biegłych Rewidentów z dnia 26 czerwca 2015 r. zmieniona uchwałami: Nr 7 Nadzwyczajnego Krajowego Zjazdu Biegłych Rewidentów z dnia 19 czerwca 2018 r. w sprawie zmiany uchwały w sprawie podstawowych zasad gospodarki finansowej Krajowej Izby Biegłych Rewidentów oraz Nr 50/2019 IX Krajowego Zjazdu Biegłych Rewidentów z dnia 12 czerwca 2019 r. w sprawie zmiany podstawowych zasad gospodarki finansowej Polskiej Izby Biegłych Rewidentów.