Kryteria oceny warunków i trybu rekrutacji na studia.
PolKA.2010.5.13
Akt nieocenianyUCHWAŁA Nr 454/2010
PREZYDIUM PAŃSTWOWEJ KOMISJI AKREDYTACYJNEJ
z dnia 13 maja 2010 r.
w sprawie kryteriów oceny warunków i trybu rekrutacji na studia
ZAŁĄCZNIK
Kryteria oceny warunków i trybu rekrutacji na studia
Kryteria oceny warunków i trybu rekrutacji na studia
1. Czy uczelnia posiada przejrzysty system rekrutacji na studia I i II stopnia oraz jednolite studia magisterskie, zapewniający wszystkim kandydatom równe szansę?
2. Czy uczelnia różnicuje warunki i tryb postępowania rekrutacyjnego stosowanego wobec kandydatów na studia I stopnia i jednolite studia magisterskie, jeżeli podstawę przyjęcia na studia stanowią wyniki:
- egzaminu maturalnego ("nowa matura"),
- egzaminu dojrzałości ("stara matura")?
3. Czy przyjęte warunki i tryb rekrutacji pozwalają na ocenę wiedzy i umiejętności niezbędnych do podjęcia studiów na danym kierunku i zapewniają właściwy dobór kandydatów, tj.:
4. Czy przeprowadzane są egzaminy wstępne, w trybie określonym w art. 169 ust. 2 ustawy z dnia. 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym, w przypadku konieczności sprawdzenia wiedzy lub umiejętności niesprawdzanych w trybie egzaminu maturalnego (np. kierunki artystyczne, kierunek "wychowanie fizyczne") lub gdy osoba ubiegająca się o przyjęcie na studia posiada świadectwo dojrzałości uzyskane za granicą?
5. Czy zakres wymagań egzaminu wstępnego, o którym mowa w pkt. 4, umożliwia pełną ocenę wiedzy i umiejętności niezbędnych do podjęcia studiów na danym kierunku.
6. Czy przyjęte w uczelni warunki i tryb rekrutacji na studia II stopnia zapewniają właściwy dobór kandydatów, tj.:
7. Czy uczelnia w koncepcji kształcenia i strukturze kwalifikacji absolwenta studiów II stopnia zakłada określony poziom wiedzy i umiejętności kandydata związany ze studiami I stopnia? Jeżeli tak, to czy uczelnia:
* wskazuje: rodzaj dyplomu, kierunek studiów, efekty kształcenia (w tym punkty ECTS), treści kształcenia (przedmioty) i umiejętności, które są niezbędne do podjęcia studiów II stopnia?
* weryfikuje wiedzę i umiejętności, które nie zostały przez studenta udokumentowane oceną, zaliczeniem, itp. na studiach I stopnia, a są niezbędne dla przyswojenia treści kształcenia na studiach II stopnia?
* wspomaga studentów w nabyciu brakującej wiedzy i umiejętności (np. organizuje. dodatkowe zajęcia, konsultacje z wykładowcami, itp.), czy też przewiduje uzupełnienie braków wyłącznie w formie samokształcenia?