§ 15. - Wykorzystanie próżnych przebiegów ciężarowych pojazdów samochodowych w transporcie między osiedlami.

Monitor Polski

M.P.1952.A-103.1611

Akt utracił moc
Wersja od: 15 grudnia 1955 r.
§  15.
1.
Spedycja może zlecić przewóz ładunku bez konwojenta w przypadku, gdy w miejscowości, do której ładunek jest przeznaczony, znajduje się spedycja albo co najmniej placówka terenowa Państwowej Komunikacji Samochodowej, a w innych przypadkach - jeżeli ładunek może być odebrany przez odbiorcę bezpośrednio po dostarczeniu ładunku na miejsce przeznaczenia.
2.
Jeżeli ładunek, nadany przez spedycję do miejscowości, o której mowa w ust. 1, nie może być odebrany przez odbiorcę w ciągu jednej godziny po jego dostarczeniu na miejsce wyładunku, ładunek powinien być dostarczony do spedycji, a jeżeli jej nie ma w tej miejscowości - do placówki terenowej Państwowej Komunikacji Samochodowej w celu przechowania go, zawiadomienia odbiorcy o jego nadejściu i ewentualnego dostarczenia do odbiorcy na jego zlecenie za normalną opłatą taryfową, przewidzianą za tego rodzaju usługi transportowe.
3.
Jeżeli ładunek, nadany przez spedycję do przewozu, obejmuje więcej niż 2 przesyłki adresowane do różnych odbiorców w jednej miejscowości określonej w ust. 1, która równocześnie nie stanowi docelowej miejscowości jazdy wyznaczonej na karcie drogowej, musi być wyznaczony konwojent, chyba że kierowca pojazdu, którym przesyłki mają być przewiezione, zgodzi się je rozwieźć za osobną opłatą taryfową, przewidzianą za tego rodzaju usługi transportowe na rzecz posiadacza pojazdu. Opłatę tę inkasuje dla posiadacza pojazdu spedycja na podstawie otrzymanego potwierdzenia odbioru przesyłek.