Rozdział 5 - Zgłaszanie wniosków do Centralnej Informacji - Ustrój i organizacja Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego oraz tryb i sposób udzielania informacji z Krajowego Rejestru Sądowego i wydawania kopii dokumentów z katalogu, a także struktury udostępnianych informacji o podmiotach wpisanych do Rejestru oraz cechy wydruków umożliwiających ich weryfikację z danymi w Rejestrze.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2011.297.1760

Akt utracił moc
Wersja od: 14 października 2016 r.

Rozdział  5

Zgłaszanie wniosków do Centralnej Informacji

§  21. 
1. 
Wnioski o wydanie odpisu, wyciągu, zaświadczenia lub o udzielenie innych informacji składa się w centrali Centralnej Informacji lub jej oddziale.
2. 
Wnioski w formie elektronicznej składa się w centrali Centralnej Informacji, która w tej samej formie wydaje dokument wymieniony w ust. 1, kopię dokumentu określonego w art. 8a i art. 47a ustawy lub udziela informacji o innym sposobie załatwienia wniosku na adres internetowy, z którego wniosek wysłano zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 6 pkt 3 ustawy.
3. 
Podmioty, o których mowa w art. 5 ustawy, składają wnioski w centrali Centralnej Informacji, z wyjątkiem organów wymiaru sprawiedliwości, które mogą złożyć wniosek we właściwym dla nich miejscowo oddziale Centralnej Informacji. Wnioski powinny spełniać warunki określone w § 10 ust. 1-3.
4. 
Oddziały Centralnej Informacji udzielają informacji oraz wydają zaświadczenia, wyciągi i odpisy z Krajowego Rejestru Sądowego tylko na wniosek złożony bezpośrednio w oddziale.
5. 
Centrala Centralnej Informacji udziela informacji na takich samych zasadach jak oddziały, a ponadto udziela informacji korespondencyjnie i przesyła zainteresowanym urzędowe formularze wniosków o wydanie odpisu, wyciągu lub zaświadczenia z rejestru oraz o udzielenie informacji z rejestru, z wyjątkiem spraw określonych w rozdziale 3.
§  22. 
1. 
Do wniosku składanego w centrali Centralnej Informacji należy dołączyć oryginalny dowód wniesienia opłaty na rachunek bieżący dochodów Ministerstwa Sprawiedliwości. Do wniosku składanego w oddziale Centralnej Informacji należy dołączyć oryginalny dowód wniesienia opłaty na rachunek bieżący dochodów sądu, przy którym funkcjonuje oddział, do którego złożono wniosek, albo do kasy tego sądu. Dowód opłaty, po potwierdzeniu na nim faktu udzielenia określonej informacji, zwraca się osobie składającej wniosek.
2. 
Do wniosków składanych w centrali Centralnej Informacji korespondencyjnie należy dołączyć oryginalny dowód wpłaty na rachunek bieżący dochodów Ministerstwa Sprawiedliwości lub jego kopię. Oryginalny dowód wpłaty lub jego kopia, po potwierdzeniu na nich faktu udzielenia informacji, nie podlegają zwrotowi wnioskodawcy.
3. 
W przypadku gdy oryginalny dowód wpłaty na rachunek bieżący dochodów Ministerstwa Sprawiedliwości albo właściwego sądu nie jest wydawany przez bank bezpośrednio przy wpłacie, z uwagi na polecenie bankowi dokonania wpłaty za pośrednictwem ogólnodostępnych sieci informatycznych w ramach usługi zdalnego dostępu do banku, wnioskodawca może, w miejsce oryginalnego dowodu, złożyć wydruk potwierdzający wniesienie opłaty.
4. 
Potwierdzenie wniesienia opłaty, o którym mowa w ust. 3, powinno pochodzić z wydruku otrzymanego w ramach zdalnego dostępu do banku i zawierać treść wskazującą na wykonanie operacji bankowej.
5. 
Na wydruku, o którym mowa w ust. 3, wnioskodawca składa opatrzone własnoręcznym podpisem oświadczenie zawierające:
1)
wyjaśnienie przyczyn niedołączenia oryginału informacji o dokonaniu operacji bankowej;
2)
zapewnienie, że posługuje się wydrukiem wyłącznie w celu uzyskania dokumentu, którego dotyczy wniosek, a wpłacona kwota nie została wcześniej zaliczona na poczet opłacenia innych wniosków.
6. 
Wydruk, o którym mowa w ust. 3, po potwierdzeniu na nim faktu udzielenia informacji z Centralnej Informacji nie podlega zwrotowi wnioskodawcy.
§  23. 
Wniosek wypełniony niezgodnie z przepisami prawa, nieopłacony, wniosek, od którego uiszczono opłatę w wysokości niższej od należnej, lub złożony z naruszeniem § 22 ust. 1-3 pozostawia się bez nadania biegu, informując o tym wnioskodawcę.
§  24. 
1. 
Wnioski wpisuje się do ewidencji wniosków prowadzonej w Centralnej Informacji oraz jej oddziałach.
2. 
W ewidencji wniosków wpisuje się w szczególności datę wpływu wniosku, rodzaj wniosku oraz sposób i datę jego załatwienia.
§  25. 
1. 
Każdy odpis, wyciąg, zaświadczenie oraz pozostałe pisemne informacje powinny być podpisane przez upoważnionego pracownika i opatrzone pieczęcią urzędową oraz powinny zawierać, poza właściwą treścią, także oznaczenie miejsca i datę wydania dokumentu oraz datę i czas stanu rejestru, według którego zostały wydane; poszczególne strony powinny być ponumerowane ze wskazaniem całkowitej liczby stron.
2.  2
 Dokument, o którym mowa w ust. 1, jeżeli jest przesyłany drogą elektroniczną, opatruje się zaawansowanym podpisem elektronicznym uprawnionego pracownika centrali Centralnej Informacji.
3. 
Przepisy ust. 1 i 2 nie mają zastosowania do udzielania informacji, o których mowa w § 9.
2 § 25 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 10 października 2016 r. (Dz.U.2016.1685) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 14 października 2016 r.