Regulamin organizacyjny Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Poznaniu.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.CBA.2019.33

Akt utracił moc
Wersja od: 1 września 2022 r.

ZARZĄDZENIE Nr 31/19
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 11 grudnia 2019 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Poznaniu

Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 1921 i 2020) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Delegaturze Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Poznaniu, zwanej dalej "Delegaturą", nadaje się regulamin organizacyjny określający jej:
1)
właściwość terytorialną;
2)
strukturę organizacyjną;
3)
organizację kierowania i funkcje;
4)
zadania komórek organizacyjnych.
§  2. 
1. 
Właściwość miejscowa Delegatury obejmuje obszar województwa wielkopolskiego i lubuskiego.
2. 
Szef Centralnego Biura Antykorupcyjnego, jeżeli wymaga tego cel lub charakter sprawy, może powierzyć Delegaturze prowadzenie spraw poza obszarem, o którym mowa w ust. 1.
§  3. 
W skład Delegatury, wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
Wydział Operacyjno-Śledczy, w którym wyodrębnia się:
a)
Zespół Dochodzeniowo-Śledczy,
b)
Zespół Operacyjno-Rozpoznawczy,
c)
Zespół Wsparcia Technicznego;
2)
Wydział Postępowań Kontrolnych;
3) 1
 Referat Analiz i Informatyki Kryminalistycznej, w której wyodrębnia się:
a)
Zespół Analiz Kryminalnych,
b)
Zespół Informatyki Kryminalistycznej;
4) 2
 Referat Wsparcia.
§  4. 
1. 
Dyrektor Delegatury kieruje nią przy pomocy kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 3, a w szczególności:
1)
reprezentuje Delegaturę w zakresie współpracy z jednostkami organizacyjnymi Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zwanego dalej "CBA" oraz organami i podmiotami zewnętrznymi;
2)
dokonuje podziału pracy w Delegaturze;
3)
określa organizację służby i pracy w Delegaturze;
4)
nadzoruje wykonanie poszczególnych zadań;
5)
ocenia pracę podległych funkcjonariuszy.
2. 
W przypadku nieobecności dyrektora Delegatury zastępuje go kierownik komórki organizacyjnej, o której mowa w § 3 pkt 1.
3. 
W przypadku jednoczesnej nieobecności osób, o których mowa w ust. 2, dyrektora Delegatury zastępuje wyznaczony przez niego funkcjonariusz.
§  5. 
1. 
Kierownicy komórek organizacyjnych kierują ich pracami i są odpowiedzialni za prawidłową realizację ich zadań.
2. 
W czasie nieobecności kierownika komórki organizacyjnej jego zadania wykonuje zastępca albo funkcjonariusz wyznaczony przez dyrektora Delegatury.
§  6. 
1. 
Do zadań Wydziału Operacyjno-Śledczego należy w szczególności:
1)
wykonywanie czynności operacyjno-rozpoznawczych i analityczno-informacyjnych w celu rozpoznawania przestępstw oraz zapobiegania im;
2)
prowadzenie postępowań przygotowawczych lub zleconych czynności procesowych;
3)
wykonywanie czynności na polecenie sądu lub prokuratury;
4)
prowadzenie rejestrów, wykazów i ewidencji;
5)
prowadzenie wymaganej przepisami prawa dokumentacji operacyjnej i śledczej z zakresu działania wydziału oraz dokonywanie rejestracji określonych przepisami odrębnymi;
6)
przygotowywanie okresowych sprawozdań z realizacji zadań;
7)
współdziałanie z podmiotami zewnętrznymi, w szczególności z organami administracji publicznej;
8)
opiniowanie projektów aktów prawnych, wytycznych i instrukcji;
9)
dokonywanie sprawdzeń i rejestracji w bazach danych;
10)
dokonywanie ustaleń, o których mowa w art. 18 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, zwanej dalej "ustawą";
11)
przygotowywanie i udzielanie pomocy funkcjonariuszom Delegatury w stosowaniu sprzętu techniki operacyjnej, a także współdziałanie w realizacji przedsięwzięć techniczno-operacyjnych;
12)
prowadzenie magazynu dowodów rzeczowych,
13)
prowadzenie ewidencji i zarządzanie rzeczowymi środkami pracy operacyjnej;
14)
opracowywanie i przeprowadzanie szkoleń tematycznych, w tym w zakresie wyszkolenia strzeleckiego oraz stosowania środków przymusu bezpośredniego;
15)
współdziałanie z innymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi CBA;
2. 
Do zadań Wydziału Postępowań Kontrolnych należy w szczególności:
1)
ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych lub analityczno-informacyjnych, przypadków naruszenia przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 1393 oraz z 2019 r. poz. 371 i 492) oraz innych ustaw dotyczących obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez osoby pełniące funkcje publiczne;
2)
ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych lub analityczno-informacyjnych, przypadków nieprzestrzegania przepisów dotyczących prywatyzacji i komercjalizacji, wsparcia finansowego, zamówień publicznych, rozporządzenia mieniem jednostek lub przedsiębiorców, o których mowa w art. 1 ust. 4 ustawy, a także przyznawania koncesji, zezwoleń, zwolnień podmiotowych i przedmiotowych, ulg, preferencji, kontyngentów, plafonów, poręczeń i gwarancji kredytowych;
3)
ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych lub analityczno-informacyjnych, przestępstw, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy oraz wnioskowanie o wszczęcie lub powierzenie Delegaturze przeprowadzenia postępowania przygotowawczego, jeżeli sprawa stanowiąca przedmiot i zarazem podstawę faktyczną wniosku o wszczęcie postępowania stanowi wynik ustaleń dokonanych w toku działań, o których mowa w pkt 1 i 2;
4)
prowadzenie ewidencji prowadzonych postępowań kontrolnych i kierowanych przez Wydział wniosków o wszczęcie postępowania przygotowawczego;
5)
prowadzenie wymaganej przepisami dokumentacji z zakresu działania Wydziału;
6)
współdziałanie z innymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi CBA.
3.  3
 Do zadań Referatu Analiz i Informatyki Kryminalistycznej należy w szczególności:
1)
wykonywanie analiz kryminalnych na zlecenie i na zasadach określonych w przepisach odrębnych;
2)
prowadzenie, w zakresie działania Delegatury, działalności analitycznej dotyczącej zagadnień znajdujących się we właściwości CBA;
3)
ocena materiałów pozyskiwanych w trakcie czynności operacyjno-rozpoznawczych, dochodzeniowo śledczych i kontrolnych, pod kątem możliwości wykorzystania do działalności analitycznej CBA;
4)
tworzenie i rozwijanie analitycznych baz danych;
5)
wykonywanie na potrzeby jednostki zadań dotyczących przetwarzania informacji w wewnętrznych zbiorach danych CBA na zasadach określonych w odrębnych przepisach;
6)
opracowywanie informatyczne i procesowe materiału dowodowego zabezpieczonego podczas realizacji czynności dochodzeniowo-śledczych;
7)
prowadzenie analiz cyfrowych nośników danych oraz wykonywanie innych czynności z zakresu informatyki śledczej zleconych przez komórki organizacyjne Delegatury;
8)
udział w czynnościach dochodzeniowo-śledczych w zakresie zabezpieczania danych cyfrowych w ramach działań prowadzonych przez komórki organizacyjne Delegatury lub w ramach pomocy prawnej;
9)
wspieranie informatyczne procesów analitycznych;
10)
wdrażanie i rozwój informatycznych narzędzi analitycznych.
4.  4
 Referat Analiz podlega bezpośrednio dyrektorowi Delegatury z zastrzeżeniem uprawnień związanych ze sprawowaniem przez Dyrektora Departamentu Analiz CBA merytorycznego nadzoru nad pracą analityczną i realizacją zadań ewidencyjnych, w zakresie określonym odrębnymi przepisami.
5.  5
 Do zadań Referatu Wsparcia należy w szczególności:
1)
zapewnienie ochrony obiektów, obszarów i osób przebywających w chronionych obszarach oraz znajdujących się tam urządzeń,
2)
wykonywanie czynności konwojowo-ochronnych;
3)
administrowanie i zapewnienie bezpieczeństwa lokalnych sieci informatycznych;
4)
wsparcie techniczne w zakresie systemów i sprzętu teleinformatycznego dla użytkowników końcowych;
5)
prowadzenie ewidencji środków trwałych i pozostałego wyposażenia;
6)
prowadzenie depozytu broni i amunicji oraz gospodarowanie uzbrojeniem i wyposażeniem;
7)
obsługa kancelaryjna, prowadzenie sekretariatu oraz oddziału kancelarii tajnej;
8)
prowadzenie ewidencji i rejestrów o charakterze kancelaryjnym i logistycznym;
9)
przyjmowanie od funkcjonariuszy Delegatury dokumentacji archiwalnej oraz przekazywanie jej do archiwum CBA;
10)
przygotowywanie i realizacja zapotrzebowań na materiały i usługi;
11)
nadzór nad prawidłowym użytkowaniem i utrzymaniem pojazdów służbowych, w tym prowadzenie ewidencji i rozliczeń oraz likwidacja szkód komunikacyjnych;
12)
prowadzenie dokumentacji związanej z gospodarowaniem nieruchomościami, w tym przeglądy, naprawy, remonty i inwestycje;
13)
prowadzenie dokumentacji finansowo-księgowej oraz obsługa kasowa Delegatury;
14)
prowadzenie dokumentacji kadrowej, w tym prowadzenie ewidencji czasu służby i pracy oraz sporządzanie planów urlopów i planów szkoleniowych funkcjonariuszy i pracowników;
15)
prowadzenie innej wymaganej przepisami dokumentacji z zakresu działania Delegatury;
16)
współdziałanie z innymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi CBA.
§  7. 
Traci moc zarządzenie nr 39/10 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 22 października 2010 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Poznaniu (Dz. Urz. CBA Nr 2, poz. 66 oraz z 2013 r. poz. 21).
§  8. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2020 r.
1 § 3 pkt 3 zmieniony przez § 5 zarządzenia nr 31/22 z dnia 26 sierpnia 2022 r. (Dz.Urz.CBA.2022.31) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 września 2022 r.
2 § 3 pkt 4 zmieniony przez § 5 zarządzenia nr 31/22 z dnia 26 sierpnia 2022 r. (Dz.Urz.CBA.2022.31) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 września 2022 r.
3 § 6 ust. 3 zmieniony przez § 5 zarządzenia nr 31/22 z dnia 26 sierpnia 2022 r. (Dz.Urz.CBA.2022.31) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 września 2022 r.
4 § 6 ust. 4 zmieniony przez § 5 zarządzenia nr 31/22 z dnia 26 sierpnia 2022 r. (Dz.Urz.CBA.2022.31) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 września 2022 r.
5 § 6 ust. 5 zmieniony przez § 5 zarządzenia nr 31/22 z dnia 26 sierpnia 2022 r. (Dz.Urz.CBA.2022.31) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 września 2022 r.