Rozporządzenie wykonawcze 295/2012 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 474/2006 ustanawiające wspólnotowy wykaz przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2012.98.13

Akt jednorazowy
Wersja od: 4 kwietnia 2012 r.

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) NR 295/2012
z dnia 3 kwietnia 2012 r.
zmieniające rozporządzenie (WE) nr 474/2006 ustanawiające wspólnotowy wykaz przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 2111/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 14 grudnia 2005 r. w sprawie ustanowienia wspólnotowego wykazu przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty i informowania pasażerów korzystających z transportu lotniczego o tożsamości przewoźnika lotniczego wykonującego przewóz oraz uchylające art. 9 dyrektywy 2004/36/WE(1), w szczególności jego art. 4(2),

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzeniem Komisji (WE) nr 474/2006 z dnia 22 marca 2006 r. ustanowiono wspólnotowy wykaz przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Unii, o którym mowa w rozdziale II rozporządzenia (WE) nr 2111/2005.

(2) Zgodnie z art. 4 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 niektóre państwa członkowskie i Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (zwana dalej EASA) przekazały Komisji istotne informacje w celu uaktualnienia wspólnotowego wykazu. Istotne informacje przekazały także kraje trzecie. Na tej podstawie należy uaktualnić wspólnotowy wykaz.

(3) Komisja poinformowała wszystkich zainteresowanych przewoźników lotniczych bezpośrednio lub, gdy było to niemożliwe, poprzez organa odpowiedzialne za nadzór regulacyjny nad nimi, podając istotne fakty i zastrzeżenia stanowiące podstawę decyzji o nałożeniu zakazu wykonywania przewozów w ramach Unii lub o zmianie warunków zakazu wykonywania przewozów nałożonego na przewoźnika lotniczego ujętego w wykazie wspólnotowym.

(4) Komisja umożliwiła zainteresowanym przewoźnikom lotniczym zapoznanie się z dokumentacją przekazaną przez państwa członkowskie, przekazanie Komisji swoich uwag na piśmie oraz w formie ustnej prezentacji w terminie 10 dni roboczych, a także zgłoszenie uwag Komitetowi ds. Bezpieczeństwa Lotniczego ustanowionemu na mocy rozporządzenia Rady (EWG) nr 3922/1991 z dnia 16 grudnia 1991 r. w sprawie harmonizacji wymagań technicznych i procedur administracyjnych w dziedzinie lotnictwa cywilnego(3).

(5) Komitet ds. Bezpieczeństwa Lotniczego wysłuchał prezentacji przedstawionych przez EASA dotyczących wyników analizy sprawozdań z kontroli przeprowadzonych przez Międzynarodową Organizację Lotnictwa Cywilnego (zwaną dalej ICAO) w ramach globalnego programu kontroli nadzoru nad bezpieczeństwem (USO-AP). Państwa członkowskie zostały wezwane do priorytetowego traktowania inspekcji na płycie przewoźników lotniczych posiadających koncesje wydane w państwach, w przypadku których ICAO zgłosiła istotne zastrzeżenia w zakresie bezpieczeństwa lub w przypadku których EASA stwierdziła istnienie znacznych niedociągnięć w zakresie systemu nadzoru nad bezpieczeństwem. Niezależnie od konsultacji prowadzonych przez Komisję na mocy rozporządzenia (WE) nr 2011/2005, działanie to pozwoli uzyskać dalsze informacje dotyczące bezpieczeństwa w odniesieniu do przewoźników lotniczych, którym wydano koncesje w tych państwach.

(6) Komitet ds. Bezpieczeństwa Lotniczego wysłuchał prezentacji przedstawionych przez EASA na temat projektów pomocy technicznej zrealizowanych w krajach, których dotyczy rozporządzenie (WE) nr 2111/2005. Został on poinformowany o wnioskach o dalszą pomoc techniczną i kontynuację współpracy mającej na celu zwiększenie potencjału administracyjno-technicznego urzędów lotnictwa cywilnego oraz wyeliminowanie wszelkich niezgodności z obowiązującymi normami międzynarodowymi. Państwa członkowskie zostały poproszone o udzielenie odpowiedzi na te wnioski na zasadzie dwustronnej we współpracy z Komisją i EASA.

(7) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 474/2006.

Przewoźnicy lotniczy z Unii Europejskiej

(8) W następstwie przeprowadzonej przez EASA analizy informacji wynikających z inspekcji na płycie przeprowadzonych w statkach powietrznych należących do przewoźników, którym wydano koncesję w Unii Europejskiej, lub z inspekcji standaryzacyjnych przeprowadzonych przez EASA oraz inspekcji i kontroli przeprowadzonych w określonych obszarach przez krajowe urzędy lotnictwa cywilnego, niektóre państwa członkowskie podjęły środki egzekucyjne. Państwa te poinformowały Komisję i Komitet ds. Bezpieczeństwa Lotniczego o tych środkach: Niemcy poinformowały, że kilku niemieckich przewoźników znalazło się pod zwiększonym nadzorem, w tym Air Alliance Express i Air Traffic GmbH Dusseldorf; Łotwa poinformowała, że w dniu 19 stycznia 2012 r. cofnięto certyfikat przewoźnika lotniczego (AOC) przewoźnikowi Inversija; Włochy poinformowały, że AOC ItaliAirlines został cofnięty, a koncesja będąca w posiadaniu przewoźnika lotniczego Livingston pozostaje zawieszona; Grecja poinformowała, że w dniu 28 lutego 2012 r. przywrócono koncesję komercyjną przewoźnika Hellenic Imperial Airways, ale pozostaje on pod rozszerzonym nadzorem, oraz że dodatkowym nadzorem objęto przewoźników Sky Wings Airlines i Hermes Airlines; Niderlandy poinformowały, że w dniu 28 grudnia 2011 r. cofnięto AOC przewoźnika Solidair, a w dniu 6 lutego 2012 r. cofnięto AOC przewoźnika Amsterdam Airlines; Hiszpania poinformowała, że od dnia 7 listopada 2011 r. AOC przewoźnika Zorex pozostaje zawieszony; Szwecja poinformowała, że w dniu 10 stycznia 2012 r. cofnięto AOC przewoźnika AirSweden Aviation AB, w dniu 16 grudnia 2011 r. cofnięto AOC przewoźnika Flyg Centrum AB oraz że przewoźnik Nova Air pozostaje pod rozszerzonym nadzorem; Rumunia poinformowała, że do dnia 20 marca 2012 r. cofnięto AOC przewoźnika Direct Aero Services.

Przewoźnicy lotniczy z Republiki Albanii

(9) W następstwie decyzji podjętej na ostatnim posiedzeniu Komitetu ds. Bezpieczeństwa Lotniczego w listopadzie 2011 r.(4) właściwe organy Albanii poinformowały, że mimo opóźnień dokonały postępów w realizacji planu działań dotyczącego długoterminowego zatrudnienia wykwalifikowanych inspektorów. Albania jest proszona o przyspieszenie wprowadzania środków mających na celu rozwijanie zdolności jej organu nadzoru ds. bezpieczeństwa. EASA będzie w dalszym ciągu monitorować postępy w realizacji działań naprawczych i przeprowadzi kompleksową inspekcję w październiku 2012 r., aby potwierdzić zadowalającą realizację planów działania. Komitet ds. Bezpieczeństwa Lotniczego dokona ponownej oceny sytuacji w zależności od wyników tej kontroli.

Comlux Aruba N.V.

(10) Właściwe organy Francji powiadomiły, że nie mogły wydać pozwolenia przewoźnikowi Comlux Aruba N.V., który posiada certyfikat wydany przez Arubę, ze względu na istnienie uchybień w zakresie bezpieczeństwa stwierdzonych w trakcie oceny kwestionariusza technicznego złożonego przez tego przewoźnika w celu otrzymania pozwolenia na lądowanie w tym państwie członkowskim, oraz przekazały swój wniosek państwom członkowskim za pośrednictwem bazy danych SAFA(5).

(11) Z uwagi na powyższe uchybienia Komisja rozpoczęła konsultacje z właściwymi organami Aruby i z przewoźnikiem lotniczym, wyrażając obawy co do bezpieczeństwa działalności Comlux Aruba N.V. w UE i prosząc o wyjaśnienia dotyczące działań podjętych przez właściwe organy, a także przez samego przewoźnika, mających na celu usunięcie tych uchybień.

(12) Właściwe organy Aruby złożyły wraz z przewoźnikiem lotniczym pisemne oświadczenia i wzięły udział w spotkaniu z Komisją, EASA i niektórymi członkami Komitetu ds. Bezpieczeństwa Lotniczego w dniu 20 lutego 2012 r. Mimo iż uchybienia w zakresie bezpieczeństwa wskazane przez Francję zostały usunięte, na podstawie uzyskanych informacji wskazano dodatkowe problemy dotyczące siedziby przewoźnika. Przewoźnik poinformował, że jego biuro na Arubie jest ograniczone do dwóch pracowników administracyjnych oraz że jego główna siedziba, w której prowadzona jest kontrola operacji lotniczych i w której czuwa się nad zapewnieniem nieprzerwanej zdatności do lotu, nie znajduje się na Arubie. Właściwe organy Aruby poinformowały jednak, że dokonały przeglądu przepisów dotyczących lotnictwa cywilnego w celu zagwarantowania, że przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane na Arubie mają swoją główną siedzibę w tym państwie oraz że przewoźnik Comlux Aruba został poproszony o potwierdzenie najpóźniej do dnia 1 sierpnia 2012 r., że jego główna siedziba znajduje się na Arubie.

(13) Komisja przyjmuje powyższe informacje do wiadomości i będzie w dalszym ciągu monitorować działania administracyjne i prawne podejmowane przez właściwe organy Aruby w celu zagwarantowania, że przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane w tym państwie mają swoją główną siedzibę w tym państwie.

Przewoźnicy lotniczy z Demokratycznej Republiki Konga

(14) Przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane w Demokratycznej Republice Konga figurują w załączniku A od marca 2006 r.(6) Otrzymano informację, że właściwe organy Demokratycznej Republiki Konga wydały nową koncesję przewoźnikowi lotniczemu Jet Congo Airways. Właściwe organy Demokratycznej Republiki Konga nie odpowiedziały na wniosek o udzielenie informacji wystosowany przez Komisję i nie dostarczyły dowodów potwierdzających, że nadzór w zakresie bezpieczeństwa nad nowym przewoźnikiem lotniczym jest w pełni zgodny z obowiązującymi międzynarodowymi normami bezpieczeństwa. Dlatego też, w oparciu o wspólne kryteria, ocenia się, że przewoźnik ten również powinien zostać ujęty w załączniku A.

(15) Od czasu ostatniego posiedzenia Komitetu ds. Bezpieczeństwa Lotniczego miało miejsce kilka wypadków śmiertelnych z udziałem przewoźników lotniczych posiadających certyfikaty wydane w Demokratycznej Republice Konga. W dniu 30 stycznia 2012 r. wypadkowi uległ statek powietrzny typu Antonov 28 o znaku rejestracyjnym 9Q-CUN, eksploatowany przez TRACEP Congo Aviation, co doprowadziło do jego całkowitego zniszczenia i spowodowało 4 ofiary śmiertelne. W dniu 12 lutego 2012 r. wypadkowi uległ statek powietrzny typu Gulfstream IV o znaku rejestracyjnym N25A, eksploatowany przez Katanga Express, co doprowadziło do jego całkowitego zniszczenia i spowodowało 6 ofiar śmiertelnych. Właściwe organy Demokratycznej Republiki Konga nie odpowiedziały jednak na wystosowane przez Komisję wnioski o informacje dotyczące wstępnych ustaleń wynikających z dochodzenia w sprawie wypadków.

Przewoźnicy lotniczy z Gwinei Równikowej

(16) Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane w Gwinei Równikowej figurują w załączniku A od marca 2006 r.(7) W dniu 22 lutego 2012 r. Komisja i EASA przeprowadziły konsultacje z właściwymi organami Gwinei Równikowej (DGAC). Podczas tego spotkania DGAC przedstawiła dotychczasowe działania podjęte w celu usunięcia uchybień w zakresie bezpieczeństwa wskazanych przez Międzynarodową Organizację Lotnictwa Cywilnego (ICAO) podczas kontroli przeprowadzonej w 2007 r. w ramach globalnego programu kontroli nadzoru nad bezpieczeństwem (USOAP).

(17) DGAC przedstawiła Komisji dowody na cofnięcie certyfikatów przewoźnika lotniczego następujących przewoźników: GETRA, Guinea Airways, UTAGE, Euroguineana de Aviacion y Transportes, General Work Aviacion, Star Equatorial Airlines oraz EGAMS. Ze względu na fakt, iż przewoźnicy ci, posiadający certyfikaty wydane przez Gwineę Równikową, zaprzestali następnie prowadzenia działalności, należy wykreślić ich z załącznika A.

(18) DGAC przedstawiła Komisji informacje potwierdzające, że certyfikat przewoźnika lotniczego przyznano przewoźnikowi Punto Azul. DGCA nie dostarczyła jednak dowodów na to, że nadzór w zakresie bezpieczeństwa nad tym przewoźnikiem lotniczym jest zapewniony zgodnie z międzynarodowymi normami bezpieczeństwa, tak więc w oparciu o wspólne kryteria ocenia się, że przewoźnik ten powinien zostać ujęty w załączniku A.

(19) Komisja odnotowała postępy poczynione przez właściwe organa Gwinei Równikowej i zachęca je do dalszych wysiłków na rzecz ustanowienia systemu nadzoru nad lotnictwem cywilnym zgodnego z międzynarodowymi normami bezpieczeństwa.

Przewoźnicy lotniczy z Republiki Indonezji

(20) Konsultacje z właściwymi organami Indonezji (DGCA) są nadal w toku, a ich celem jest monitorowanie postępów DGCA w zapewnianiu nadzoru w zakresie bezpieczeństwa nad wszystkimi przewoźnikami lotniczymi posiadającymi certyfikaty wydane w Indonezji, zgodnie z międzynarodowymi normami bezpieczeństwa. W dniu 7 lutego 2012 r. odbyła się wideokonferencja między Komisją, EASA i DGCA. DGCA potwierdziła, że przez cały czas dokonuje postępów i poinformowała o dalszych działaniach egzekucyjnych w odniesieniu do niektórych przewoźników lotniczych podlegających jej nadzorowi: zawieszono zwłaszcza AOC przewoźników Kartika Airlines, Mimika Air, Riau Airlines oraz Survei Udara Penas.

(21) DGCA potwierdziła również, że w dniu 13 sierpnia 2010 r. cofnięto AOC przewoźnika Megantara. W oparciu o wspólne kryteria ocenia się zatem, że przewoźnik ten powinien zostać wykreślony z załącznika A.

(22) DGCA poinformowała również o wydaniu nowych AOC następującym przewoźnikom: TransNusa Aviation Mandiri (19 sierpnia 2011 r.), Enggang Air Service (1 marca 2010 r.), Surya Air (8 kwietnia 2011 r.), Ersa Eastern Aviation (9 września 2011 r.) oraz Matthew Air Nusantara (20 września 2011 r.). DGCA nie dostarczyła jednak dowodów na to, że nadzór w zakresie bezpieczeństwa nad tymi przewoźnikami lotniczymi jest zapewniony zgodnie z międzynarodowymi normami bezpieczeństwa, tak więc w oparciu o wspólne kryteria ocenia się, że przewoźnicy ci również powinni zostać ujęci w załączniku A.

(23) Komisja odnotowała postępy poczynione przez właściwe organy Indonezji i zachęca je do kontynuowania prac zmierzających do ustanowienia sprawnego systemu nadzoru nad lotnictwem cywilnym, w pełni zgodnego z międzynarodowymi normami bezpieczeństwa, oraz dokona przeglądu sytuacji przed następnym posiedzeniem Komitetu ds. Bezpieczeństwa Lotniczego.

Przewoźnicy lotniczy z Libii

(24) W wyniku śmiertelnego wypadku, któremu w dniu 13 maja 2010 r. uległ statek powietrzny typu Airbus A330 eksploatowany przez Afriqiyah Airways i w związku z potwierdzonymi dowodami uchybień w zakresie bezpieczeństwa stwierdzonych w ramach programu SAFA w odniesieniu do Afriqiyah Airways(8) i United Aviation(9), w październiku 2010 r. Komisja rozpoczęła rozmowy z właściwymi organami Libii (LCAA). Rozmowy te zostały przerwane przez libijską wojnę domową.

(25) Po wznowieniu konsultacji w październiku 2011 r. LCAA poinformował, że zawiesił wszystkie libijskie certyfikaty przewoźnika lotniczego (AOC) i że dokona procesu ponownej certyfikacji przed zniesieniem zawieszenia AOC. Kontrole przeprowadzone przez LCAA w ramach tej ponownej certyfikacji wykazały znaczne uchybienia w zakresie bezpieczeństwa w przypadku przewoźnika Afriqiyah Airways, w szczególności związane ze szkoleniem pilotów, brakiem personelu wykonującego prace konserwacyjne, a także niewystarczającą ilością sprzętu do obsługi technicznej. Niemniej jednak wkrótce po przeprowadzeniu kontroli LCAA wydał przewoźnikowi Afriqiyah Airways AOC.

(26) W dniu 22 lutego 2012 r. Komisja, EASA oraz kilku członków Komitetu ds. Bezpieczeństwa Lotniczego przeprowadzili dalsze konsultacje z LCAA, Afriqiyah Airways, Libyan Airlines i Global Aviation. LCAA nie dostarczył jednak do tej pory wymaganych informacji, w szczególności wykazu przewoźników lotniczych posiadających certyfikaty wydane w Libii, wszystkich odpowiadających im AOC i powiązanych specyfikacji eksploatacyjnych, sprawozdań z kontroli przeprowadzonych przed zniesieniem zawieszenia, a także dowodów na to, że uchybienia stwierdzone w trakcie tych kontroli zostały usunięte. Ponadto wskazał on, że śledztwo w sprawie wypadku Afriqiyah Airways napotkało trudności i jak do tej pory nie doprowadziło do żadnych wniosków.

(27) W dniu 20 marca 2012 r. libijski minister ds. transportu, LCAA oraz przewoźnicy Afriqiyah Airways i Libyan Airlines dokonali prezentacji dla Komitetu ds. Bezpieczeństwa Lotniczego. Minister przyznał, że system bezpieczeństwa lotniczego w Libii nie jest zgodny z normami ICAO. Przedstawił on plan poprawy sytuacji w ramach trzyletniego programu realizowanego przy pomocy zewnętrznych ekspertów ds. bezpieczeństwa lotniczego.

(28) Minister przyznał podczas spotkania z Komitetem ds. Bezpieczeństwa Lotniczego, a LCAA potwierdził w piśmie z dnia 22 marca 2012 r., że ze względu na stwierdzone uchybienia w zakresie bezpieczeństwa w systemie nadzoru w Libii, libijscy przewoźnicy lotniczy nie będą mieć pozwolenia na wykonywanie przewozów do Unii Europejskiej, Norwegii, Islandii i Szwajcarii co najmniej do dnia 22 listopada 2012 r., oraz że ich AOC zostaną odpowiednio zmienione, tak aby uwzględniały te ograniczenia. Minister stwierdził ponadto, że utworzono komitet odpowiedzialny za kontynuację prac nad odbudową libijskiego systemu bezpieczeństwa lotniczego. Dodał, że właściwe organy Libii będą ściśle współpracować z Komisją i będą regularnie przekazywać aktualne informacje na temat osiąganych postępów.

(29) Komitet przyjął do wiadomości informację o zdecydowanych działaniach libijskich organów i zwrócił się do LCAA o dostarczenie Komisji - nie później niż do dnia 20 kwietnia 2012 r. - planu działań naprawczych, który będzie w pełni uwzględniał wszystkie zaległe wnioski o informację oraz który będzie obejmował konkretne działania i terminy dotyczące usuwania braków w systemie nadzoru.

(30) Komisja i Komitet ds. Bezpieczeństwa Lotniczego uznają istotne trudności stojące przed Libią w wyniku konfliktu i przyjmują do wiadomości zobowiązanie podjęte przez Ministra dotyczące wdrożenia procesu odbudowy. Komisja zachęca LCAA do kontynuowania otwartego i konstruktywnego dialogu prowadzonego z nią od zakończenia niedawnego konfliktu. Jeżeli jednak LCAA nie wyegzekwuje wprowadzonych ograniczeń, Komisja będzie zmuszona do podjęcia natychmiastowych środków ochronnych zgodnie z art. 5 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady.

(31) Sytuacja w zakresie bezpieczeństwa lotniczego w Libii zostanie poddana przeglądowi przez Komitet ds. Bezpieczeństwa Lotniczego na posiedzeniu zaplanowanym n listopad 2012 r., podczas którego oceniona zostanie skuteczność działań podejmowanych przez właściwe organy Libii.

Przewoźnicy lotniczy z Islamskiej Republiki Mauretańskiej

(32) Przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane w Mauretanii figurują w załączniku A od listopada 2010 r.(10) Właściwe organy Mauretanii (ANAC) poinformowały o wydaniu nowego AOC przewoźnikowi lotniczemu Mauritania Airlines, nie wykazując przy tym, że nadzór w zakresie bezpieczeństwa nad tym przewoźnikiem lotniczym jest w pełni zgodny z obowiązującymi międzynarodowymi normami bezpieczeństwa. AOC wydano temu przewoźnikowi dnia 8 maja 2011 r., nie dostarczając dowodów potwierdzających, że liczne braki wykryte w trakcie wstępnej certyfikacji przewoźnika (zdalny przegląd procedur operacyjnych i procedur obsługi technicznej przeprowadzony w kwietniu 2011 r. oraz kontrola na miejscu przeprowadzona w dniach 3-5 maja 2011 r.) zostały skutecznie usunięte przed wydaniem AOC. AOC wydano również bez wcześniejszego sprawdzenia, czy przewoźnik posiadał stosowne zezwolenia dotyczące zapewnienia ciągłej zdatności do lotu i obsługi technicznej. Ponadto nie przedstawiono żadnych dowodów na to, że przewoźnik ten jest przedmiotem ciągłego nadzoru zgodnie z międzynarodowymi normami bezpieczeństwa. Dlatego też, w oparciu o wspólne kryteria, ocenia się, że powyższy przewoźnik lotniczy również powinien zostać ujęty w załączniku A.

(33) ANAC poinformowała również, że AOC przewoźnika Mauritania Airways stracił ważność z dniem 15 grudnia 2010 r. i nie został odnowiony, ponieważ przewoźnik ten zaprzestał prowadzenia działalności. W związku z tym, w oparciu o wspólne kryteria, ocenia się, że przewoźnik ten powinien zostać wykreślony z załącznika A.

(34) Mauretania poinformowała, że w celu wprowadzenia pozytywnych zmian w systemie nadzoru nad bezpieczeństwem podjęto zdecydowane działania, w tym zmieniono przepisy dotyczące lotnictwa cywilnego, tak aby dostosować je do załączników do konwencji chicagowskiej, a także dokonano zmian w zarządzie, strukturze i personelu ANAC. Procedury dotyczące wydawania certyfikatów i sprawowania stałego nadzoru nad przewoźnikami lotniczymi również zostały zaktualizowane i zaczną obowiązywać w najbliższej przyszłości.

(35) Przyznając, iż Mauretania musi jeszcze wykonać sporo pracy w celu usunięcia wszystkich uchybień, ICAO poinformowała, że starania tego kraju mające na celu usunięcie uchybień w zakresie bezpieczeństwa stwierdzonych podczas kontroli przeprowadzonej w 2008 r. zasługują na uznanie. Mauretania regularnie przekazuje aktualne informacje na temat realizacji planu działań naprawczych i wykazuje znaczące postępy. Planowana na maj 2012 r. kontrola ICVM (ICAO Coordinated Validation Mission) będzie ważnym etapem obejmującym weryfikację dokonanych postępów.

(36) Komisja z zadowoleniem odnotowuje postępy w usuwaniu uchybień stwierdzonych przez ICAO, o których poinformowały właściwe organy Mauretanii, i zachęca te organy do podejmowania zdecydowanych działań we współpracy z ICAO. Komitet ds. Bezpieczeństwa Lotniczego dokona ponownej oceny sytuacji w zależności od wyników kontroli ICVM (ICAO Coordinated Validation Mission).

Pakistan International Airways

(37) Komisja kontynuuje konsultacje z właściwym organem Pakistanu (PCAA) i z przewoźnikiem Pakistan International Airways (PIA), i spotkała się z nimi w dniu 20 lutego 2012 r. w celu dokonania przeglądu postępów w realizacji działań przewidzianych w ich planach działań naprawczych.

(38) PCAA poinformował i dostarczył dowody na to, że zwiększono poziom nadzoru nad przewoźnikiem PIA, podjęto działania regulacyjne zawieszające niektóre licencje na obsługę techniczną, i zażądano wprowadzenia istotnych zmian w systemie zarządzania jakością w PIA. Przekazał on również informację o pomyślnym wyniku kontroli przeprowadzonej przez ICAO w czerwcu 2011 r. i wyjaśnił swoje plany dotyczące przyjęcia nowych przepisów odzwierciedlających przepisy części 145 EASA.

(39) Przewoźnik PIA poinformował, że działania określone w jego planie działań naprawczych zostały zakończone, z wyjątkiem szczegółowych kontroli czterech statków powietrznych, które przechodzą obecnie konserwację. Potwierdził on również, że obszerny program szkoleniowy jest obecnie w toku i będzie kontynuowany.

(40) EASA powiadomiła Komitet ds. Bezpieczeństwa Lotniczego, że ustalenia wynikające z kontroli SAFA statków powietrznych eksploatowanych przez PIA doprowadziły do otwarcia procedury zawieszenia zatwierdzenia organizacji obsługowej EASA część 145 w dniu 11 listopada 2011 r. Mimo iż EASA odnotowała, że w planie działań naprawczych realizowanym przez PIA uwzględniono stosowne kwestie bezpieczeństwa, uznała ona również, że PCAA nie jest w stanie skutecznie monitorować działań przewoźnika PIA w zakresie obsługi technicznej, i dlatego w dniu 6 marca 2012 r. EASA była zmuszona zawiesić zatwierdzenie organizacji obsługowej EASA część 145.

(41) Komisja odnotowała postępy poczynione przez PCAA i PIA w usuwaniu uchybień w zakresie bezpieczeństwa, ale potwierdziła, że w przypadku wystąpienia jakichkolwiek zdarzeń, które ponownie doprowadzą do powstania uchybień, konieczne będzie działań mających na celu ograniczenie zagrożeń dla bezpieczeństwa. Państwa członkowskie będą zatem w dalszym ciągu sprawdzać rzeczywistą zgodność z odpowiednimi normami bezpieczeństwa poprzez priorytetowe traktowanie inspekcji na płycie statków powietrznych przewoźnika, zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 351/2008 z dnia 16 kwietnia 2008 r. wdrażającym dyrektywę 2004/36/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w zakresie priorytetowego traktowania kontroli na ziemi statków powietrznych korzystających z portów lotniczych Wspólnoty(11).

Przewoźnicy lotniczy z Republiki Filipin

(42) Przewoźnicy posiadający certyfikaty wydane na Filipinach figurują w załączniku A od dnia 31 marca 2010 r.(12) Właściwe organy Filipin (CAAP) poinformowały o wydaniu nowych certyfikatów przewoźnika lotniczego przewoźnikom lotniczym Aero Equipment Aviation Inc, AirAsia Philippines Certeza Infosys Corp., MidSea Express, Southern Air Flight Services, NorthSky Air Inc. oraz Island Helicopter Services. CAAP nie udzielił stosownej odpowiedzi na wnioski o udzielenie informacji wystosowane przez Komisję; w szczególności nie dostarczył on ani AOC tych przewoźników, ani kompletnych specyfikacji eksploatacyjnych; CAAP nie był również w stanie wykazać, że certyfikacja i ciągły nadzór nad tymi przewoźnikami lotniczymi są w pełni zgodne z obowiązującymi międzynarodowymi normami bezpieczeństwa. Dlatego też, w oparciu o wspólne kryteria, ocenia się, że powyżsi przewoźnicy lotniczy również powinni zostać ujęci w załączniku A.

(43) Od ostatniego posiedzenia Komitetu ds. Bezpieczeństwa Lotniczego miało miejsce kilka wypadków śmiertelnych z udziałem przewoźników posiadających certyfikaty wydane na Filipinach. W dniu 10 grudnia 2011 r. statek powietrzny typu Beechcraft 65-80 o znaku rejestracyjnym RP-C824 eksploatowany przez Aviation Technology Innowator spadł na budynek Felixberto Serrano Elementary School koło Manili i uległ całkowitemu zniszczeniu, powodując przy tym śmierć 14 osób; CAAP nie odpowiedział na wystosowany przez Komisję wniosek o udzielenie informacji na temat wstępnych ustaleń z dochodzenia w sprawie tego wypadku. CAAP przekazał jedynie informację, że AOC jest "nieaktywny/ zwrócony", nie podając jednak daty odwołania ani nie przekazując odpowiednich dowodów. Kolejny wypadek śmiertelny miał miejsce w dniu 4 marca 2012 r. i dotyczył statku powietrznego typu Cessna 172S o numerze rejestracyjnym RP-C209, eksploatowanym przez Avia Tours. W wyniku wypadku statek powietrzny uległ całkowitemu zniszczeniu i śmierć poniosły 2 osoby. Mimo iż CAAP przekazał wstępne informacje dotyczące wypadku, niemożliwe było ustalenie ważności AOC, ponieważ wstępne sprawozdanie dotyczące wypadku wskazuje, że AOC jest ważny do dnia 14 sierpnia 2012 r., podczas gdy informacje dostarczone przez CAAP wskazują, że termin ważności AOC upłynął w dniu 14 lutego 2012 r.

(44) CAAP poinformował, że kilku przewoźników posiada "nieaktywne/zwrócone" AOC lub zostało poddanych ponownej certyfikacji zgodnie z PCAR Część-11 dotyczącym prac lotniczych. CAAP nie dostarczył jednak dowodów na to, że odpowiednie AOC zostały uchylone, ani dowodów na to, że przewoźnicy ci nie wykonują już lotniczych przewozów zarobkowych. W związku z tym, w oparciu o wspólne kryteria, ocenia się, że wymienieni przewoźnicy powinni nadal figurować w załączniku A.

(45) W styczniu 2012 r. Federalna Administracja Lotnictwa Cywilnego Stanów Zjednoczonych (FAA) przeprowadziła tygodniowy przegląd techniczny na Filipinach w celu oceny postępów osiągniętych przez CAAP w zakresie zgodności z międzynarodowymi normami bezpieczeństwa. CAAP nie dostarczył szczegółowych informacji na temat wyników tego przeglądu. Odnotowano jednak, że FAA nie wprowadziła żadnych zmian w ocenie Filipin, które pozostają w kategorii 2, tzn. nie spełniają międzynarodowych norm bezpieczeństwa.

Przewoźnicy lotniczy z Federacji Rosyjskiej

(46) Po spotkaniu z Komitetem ds. Bezpieczeństwa Lotniczego, które odbyło się w listopadzie 2011 r.(13) i podczas którego właściwe organy Rosji (Rosyjska Federalna Agencja ds. Transportu Lotniczego, FATA) poinformowały i dostarczyły dowody na to, że działalność przewoźników lotniczych Aviastar-TU, UTAir-Cargo, Tatarstan Airlines, Daghestan Airlines, Yakutia and Vim Avia (Vim Airlines) została częściowo lub całkowicie ograniczona ze względów bezpieczeństwa, Komisja prowadzi intensywne konsultacje z FATA i monitoruje rozwój sytuacji.

(47) Spotkania konsultacyjne, w których uczestniczyły FATA, Komisja, EASA, a także niektórzy członkowie Komitetu ds. Bezpieczeństwa Lotniczego, odbyły się w Brukseli dnia 19 grudnia 2011 r. oraz dnia 21 lutego 2012 r. FATA poinformowała, że zamierza znieść ograniczenia nałożone na część floty przewoźników Tatarstan Airlines (statki powietrzne typu Boeing B737-500, B737-400, B737-300, Tupolew 154M i Jakovlew Jak-42), Aviastar-TU (statek powietrzny typu Tupolew Tu-204) i Yakutia (statek powietrzny typu Boeing B757-200, B737-300 i B737-800), ponieważ jest zadowolona z wyników inspekcji, które zostały przeprowadzone wobec tych przewoźników.

(48) FATA dostarczyła również dowody podjęcia dalszych działań egzekucyjnych. W szczególności w dniu 19 grudnia 2011 r. cofnięto AOC przewoźnika Daghestan Airlines ze względu na problemy, jakie stwierdzono podczas kontroli przeprowadzonej wobec tego przewoźnika. FATA poinformowała również, że zwróciła się do UTAir-Cargo o przeprowadzenie dodatkowych działań naprawczych, aby możliwe było zniesienie ograniczeń w stosunku do floty tego przewoźnika.

(49) Aby zapewnić skuteczność środków podejmowanych przez FATA w zakresie trwałej poprawy bezpieczeństwa, państwa członkowskie będą w dalszy ciągu sprawdzać, czy rosyjscy przewoźnicy lotniczy rzeczywiście spełniają odpowiednie normy bezpieczeństwa poprzez priorytetowe traktowanie inspekcji na płycie przeprowadzanych w statkach powietrznych tych przewoźników zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 351/2008 i mogą podjąć odpowiednie środki w celu zapewnienia spełnienia tych wymogów. Komisja będzie w dalszym ciągu monitorować ich wyniki.

Vim Avia

(50) FATA potwierdziła, że Vim Avia nadal podlega ograniczeniom w wykonywaniu przewozów, w tym lotów do UE (lądowania i przeloty), w odniesieniu do całej jego floty (8 statków powietrznych typu Boeing B757-200) do czasu pełnego wykonania planu działań naprawczych.

(51) Podczas ww. posiedzenia w dniu 21 lutego 2012 r. Vim Avia przedstawił inwestycje w zakresie bezpieczeństwa, w szczególności w zakresie szkoleń, ale nie wykazał, że wprowadził sprawnie funkcjonujący system zarządzania bezpieczeństwem. Przewoźnik ten nie był jeszcze w stanie udowodnić, że wspomniane inwestycje przyniosły efekty na poziomie operacyjnym.

(52) FATA poinformowała, że oczekuje się, iż przewoźnik ten zakończy realizację wszystkich naprawczych i zapobiegawczych do dnia 1 kwietnia 2012 r. FATA poinformowała również, że przeprowadzi inspekcję wobec tego przewoźnika lotniczego w celu sprawdzenia, czy wszystkie nieprawidłowości zostały w satysfakcjonujący sposób usunięte i czy obecne ograniczenia mogą zostać zniesione. FATA zgodziła się dostarczyć Komisji sprawozdania z postępów prac w zakresie wprowadzania środków naprawczych przez przewoźnika oraz wyniki kolejnych inspekcji.

(53) W związku z powyższym, uwzględniając efektywne działania w zakresie egzekwowania przepisów podejmowane przez właściwe organy Rosji, wydaje się zbyt wcześnie, aby dokonać ponownej oceny sytuacji tego przewoźnika lotniczego. Komisja przeanalizuje sytuację przewoźnika Vim Avia podczas jednego z kolejnych posiedzeń Komitetu ds. Bezpieczeństwa Lotniczego w oparciu o sprawozdania przedstawione przez właściwe organy Rosji i ich decyzję dotyczącą ewentualnego utrzymania obecnych ograniczeń.

Przewoźnicy lotniczy z Boliwariańskiej Republiki Wenezueli

Conviasa

(54) Istnieją potwierdzone dowody licznych uchybień w zakresie bezpieczeństwa w odniesieniu do przewoźnika lotniczego Conviasa, który posiada certyfikat wydany przez Wenezuelę. Przypadki te zostały stwierdzone przez właściwe organy Hiszpanii w trakcie inspekcji na płycie przeprowadzonych w ramach programu SAFA(14). Conviasa wykazał brak zdolności do usunięcia tych uchybień w zakresie bezpieczeństwa. Przewoźnik Conviasa nie udzielił terminowej i właściwej odpowiedzi na zarzuty dotyczące wszystkich nieprawidłowości zgłoszone przez urząd lotnictwa cywilnego Hiszpanii. Te powtarzające się przypadki braku zgodności pokazują systemowe uchybienia w zakresie bezpieczeństwa w obszarze obsługi technicznej i eksploatacji.

(55) Statki powietrzne przewoźnika Conviasa kilkukrotnie ulegały wypadkom, w tym dwóm wypadkom śmiertelnym - pierwszy z nich był to wypadek statku powietrznego typu ATR42 o znaku rejestracyjnym YV-1010 w dniu 13 września 2010 r., a drugi to wypadek statku powietrznego typu Boeing B737-200 o znaku rejestracyjnym YV-102T w dniu 30 sierpnia 2008 r. Komisja nie została poinformowana o wynikach dochodzeń w sprawie przyczyn tych wypadków przez właściwe organy Wenezueli, ani nie posiada żadnych informacji dotyczących zaleceń mających na celu zapobieganie kolejnym wypadkom.

(56) W związku z powyższymi uchybieniami w sierpniu 2011 r. Komisja rozpoczęła konsultacje z właściwymi organami Wenezueli, wyrażając poważne obawy co do bezpieczeństwa działalności przewoźnika Conviasa i prosząc o wyjaśnienia dotyczące działań podjętych przez właściwe organy, a także przewoźnika, mających na celu usunięcie tych uchybień.

(57) Organy te nie udzieliły terminowo zadowalającej odpowiedzi na pytania Komisji dotyczące nadzoru w zakresie bezpieczeństwa nad przewoźnikiem Conviasa i nie przedłożyły wymaganych informacji, w szczególności informacji o postępach w dochodzeniach dotyczących przyczyn wypadków, zaleceń wynikających z tych dochodzeń, informacji o działaniach podjętych w celu usunięcia możliwych przyczyn wypadków oraz specyfikacji eksploatacyjnych, wymogów i ograniczeń związanych z AOC tego przewoźnika.

(58) W dniu 21 marca 2012 r. Conviasa i właściwe organy Wenezueli dokonały prezentacji dla Komitetu ds. Bezpieczeństwa Lotniczego. Przewoźnik poinformował, że podjął działania mające na celu zwiększenie kontroli wewnętrznych i podniesienie jakości szkoleń oraz wprowadzenie systemu zarządzania bezpieczeństwem, oraz że planuje podjęcie kolejnych działań w przyszłości. Stwierdził on, że wszystkie ustalenia poczynione w trakcie inspekcji na płycie zostały należycie uwzględnione. Komitet zauważył, że przewoźnik realizuje obecnie dużą ilość działań przy udziale właściwych organów Hiszpanii. Przewoźnik nie wyjaśnił jednak, dlaczego podczas kolejnych inspekcji powtarzają się przypadki występowania uchybień o podobnym charakterze. Przewoźnik nie przedstawił również żadnych informacji na temat przyczyn wyżej wymienionych wypadków śmiertelnych i na temat działań podejmowanych w celu zapobieżenia ich ponownemu wystąpieniu. Przewoźnik nie przedstawił również podstawowych informacji dotyczących eksploatowanej przez niego floty i nie dostarczył specyfikacji eksploatacyjnych, wymogów i ograniczeń związanych z jego AOC.

(59) W związku z tym, w oparciu o wspólne kryteria, ocenia się, że przewoźnik Conviasa nie spełnia odpowiednich norm bezpieczeństwa i dlatego powinien zostać ujęty w załączniku A.

Línea Turística Aerotuy

(60) Istnieją potwierdzone dowody poważnych uchybień w zakresie bezpieczeństwa po stronie przewoźnika lotniczego Línea Turística Aerotuy, posiadającego certyfikat wydany przez Wenezuelę. Uchybienia te zostały stwierdzone przez Francję w trakcie inspekcji na płycie przeprowadzonych w ramach programu SAFA(15).

(61) Statki powietrzne eksploatowane przez Línea Turística Aerotuy kilkukrotnie ulegały wypadkom, w tym jednemu śmiertelnemu wypadkowi z udziałem statku powietrznego typu Cessna 208B o znaku rejestracyjnym YV-1181 w dniu 17 kwietnia 2009 r.

(62) W związku z powyższymi uchybieniami w sierpniu 2011 r. Komisja rozpoczęła konsultacje z właściwymi organami Wenezueli, wyrażając poważne obawy co do bezpieczeństwa działalności Línea Turística Aerotuy i prosząc o wyjaśnienia dotyczące działań podjętych przez właściwe organy, a także przewoźnika, mających na celu usunięcie tych uchybień. Organy te nie udzieliły zadowalającej i terminowej odpowiedzi.

(63) W dniu 21 marca 2012 r. Línea Turística Aerotuy i właściwe władze Wenezueli dokonały prezentacji dla Komitetu ds. Bezpieczeństwa Lotniczego oraz przekazały materiały na piśmie. Przewoźnik przedstawił swój AOC wraz z pełnymi specyfikacjami eksploatacyjnymi. Przewoźnik poinformował, że podjął działania mające na celu usunięcie uchybień stwierdzonych w trakcie inspekcji na płycie w sposób zadowalający właściwe organy Francji i dostarczył odpowiednie dowody. Przewoźnik złożył wymagane wyjaśnienia na temat wyżej wymienionego śmiertelnego wypadku, a właściwe organy dostarczyły sprawozdanie dotyczące wypadku wraz powiązanymi wnioskami i zaleceniami. Właściwe organy Wenezueli stwierdziły również, że zalecenia wynikające z dochodzenia w sprawie wypadku, jak również wyniki inspekcji na płycie zostały należycie uwzględnione w celu zapewnienia nadzoru nad przewoźnikiem.

(64) Komisja i Komitet ds. Bezpieczeństwa Lotniczego przyjmują do wiadomości działania przewoźnika lotniczego i przejrzystość procesu usuwania uchybień w zakresie bezpieczeństwa. Państwa członkowskie będą w dalszym ciągu sprawdzać, czy przewoźnik ten rzeczywiście spełnia odpowiednie normy bezpieczeństwa poprzez priorytetowe traktowanie inspekcji na płycie przeprowadzanych wobec jego statków powietrznych zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 351/2008 i mogą podjąć odpowiednie środki w celu zapewnienia spełnienia tych wymogów.

Estelar Latinoamérica

(65) Istnieją potwierdzone dowody poważnych uchybień w zakresie bezpieczeństwa po stronie przewoźnika lotniczego Estelar Latinoamérica, posiadającego certyfikat wydany przez Wenezuelę. Naruszenia te zostały stwierdzone przez Francję w trakcie inspekcji na płycie przeprowadzonych w ramach programu SAFA(16).

(66) W związku z powyższymi uchybieniami w sierpniu 2011 r. Komisja rozpoczęła konsultacje z właściwymi organami Wenezueli, wyrażając poważne obawy co do bezpieczeństwa działalności Estelar Latinoamerica i prosząc o wyjaśnienia dotyczące działań podjętych przez właściwe organy, a także przewoźnika, mających na celu usunięcie tych uchybień. Organy te nie udzieliły zadowalającej i terminowej odpowiedzi.

(67) W dniu 21 marca 2012 r. Estelar Latinoamerica i właściwe władze Wenezueli dokonały prezentacji dla Komitetu ds. Bezpieczeństwa Lotniczego oraz przekazały materiały na piśmie. Przewoźnik przedstawił swój AOC wraz z pełnymi specyfikacjami eksploatacyjnymi. Przewoźnik poinformował, że podjął działania mające na celu usunięcie uchybień stwierdzonych w trakcie inspekcji na płycie w sposób zadowalający właściwe organy Francji i dostarczył odpowiednie dowody. Właściwe organy poinformowały, że dopilnują, aby wyniki inspekcji na płycie zostały należycie wzięte pod uwagę w celu zapewnienia nadzoru nad przewoźnikiem.

(68) Komisja i Komitet ds. Bezpieczeństwa Lotniczego przyjmują do wiadomości działania przewoźnika lotniczego i przejrzystość procesu usuwania uchybień w zakresie bezpieczeństwa. Państwa członkowskie będą w dalszym ciągu sprawdzać, czy przewoźnik ten rzeczywiście spełnia odpowiednie normy bezpieczeństwa poprzez priorytetowe traktowanie inspekcji na płycie przeprowadzanych wobec jego statków powietrznych zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 351/2008 i mogą podjąć odpowiednie środki w celu zapewnienia spełnienia tych wymogów.

Ogólne uwagi dotyczące pozostałych przewoźników ujętych w załącznikach A i B

(69) Do chwili obecnej Komisja nie uzyskała dowodów pełnego wdrożenia odpowiednich działań naprawczych przez pozostałych przewoźników ujętych we wspólnotowym wykazie uaktualnionym w dniu 21 listopada 2011 r. oraz przez organy sprawujące nadzór regulacyjny nad tymi przewoźnikami. W związku z powyższym, w oparciu o wspólne kryteria, ocenia się, że przewoźnicy ci powinni w dalszym ciągu podlegać, stosownie do przypadku, zakazowi wykonywania przewozów (załącznik A) lub ograniczeniom w wykonywaniu przewozów (załącznik B).

(70) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Bezpieczeństwa Lotniczego,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W rozporządzeniu (WE) nr 474/2006 wprowadza się następujące zmiany:

1.
Załącznik A zastępuje się tekstem znajdującym się w załączniku A do niniejszego rozporządzenia.
2.
Załącznik B zastępuje się tekstem znajdującym się w załączniku B do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie w dniu następującym po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane w państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 3 kwietnia 2012 r.

W imieniu Komisji, za Przewodniczącego,
Siim KALLAS
Wiceprzewodniczący
______

(1) Dz.U. L 344 z 27.12.2005, s. 15.

(2) Dz.U. L 143 z 30.4.2004, s. 76

(3) Dz.U. L 373 z 31.12.1991, s. 4.

(4) Motywy 14 do 25 rozporządzenia (UE) nr 1197/2011, Dz. U. L 303 z 22.11.2011, s. 15.

(5) Standardowe sprawozdanie nr DGAC/f-2011-1879.

(6) Motywy 60 do 64 rozporządzenia (WE) nr 474/2006 z dnia 22 marca 2006 r., Dz.U. L 84 z 23.3.2006, s. 18.

(7) Motywy 65 do 69 rozporządzenia (WE) nr 474/2006 z dnia 22 marca 2006 r., Dz.U. L 84 z 23.3.2006, s. 18.

(8) DGAC/F-2010-1761; CAA-NL-2010-68; CAA-NL-2010-210; LBA/D-2010-656; DGAC/F-2010-850; ENAC-IT-2010-400; DGAC/F-2010-2060; DGAC/F-2010-1571; DGAC/F-2010-498.

(9) LBA/D-2010-1258; DGAC/F-2010-841.

(10) Motywy 43 do 51 rozporządzenia (WE) nr 1071/2010 z dnia 22 listopada 2010 r., Dz.U. L 306 z 23.11.2010, s. 49.

(11) Dz.U. L 109 z 19.4.2008, s. 7.

(12) Motywy 74 do 87 rozporządzenia (UE) nr 273/2010 z dnia 30 marca 2010 r., Dz.U. L 84 z 31.3.2010, s. 32.

(13) Motywy 36 do 49 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 1197/2011 z dnia 21 listopada 2011 r., Dz.U. L 303 z 22.11.2011, s. 19.

(14) Sprawozdanie nr AESA-E-2011-234, -326, -412, -553, -663, -715, -832, -895 i AESA-E-2012-1.

(15) Sprawozdanie nr DGAC/F-2011-663, -972, -1159, -2385, -2636.

(16) Sprawozdanie nr DGAC/F-2011-632, -990, -1636, -1863, -2332.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  A

WYKAZ PRZEWOŹNIKÓW LOTNICZYCH PODLEGAJĄCYCH PEŁNEMU ZAKAZOWI WYKONYWANIA PRZEWOZÓW W RAMACH UE(1)

Nazwa osoby prawnej przewoźnika lotniczego wskazana w certyfikacie przewoźnika lotniczego (AOC) (oraz nazwa handlowa, w przypadku różnic)Numer certyfikatu przewoźnika lotniczego (AOC) lub numer koncesji przewoźnika lotniczegoKod ICAO linii lotniczejPaństwo przewoźnika
BLUE WING AIRLINESSRBWA-01/2002BWISurinam
CONSORCIO VENEZOLANDO DE INDUSTRIAS AERONAUTICAS Y SERVICIOS AEROS, S.A. CONVIASAVCV-DB-10VCVBoliwariańska Republika Wenezueli
MERIDIAN AIRWAYS LTDAOC 023MAGRepublika Ghany
ROLLINS AIRHR-005RAVHonduras
SILVERBACK CARGO FREIGHTERSNieznanyVRBRepublika Rwandy
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Afganistanie, w tym:Islamska Republika Afganistanu
ARIANA AFGHAN AIRLINESAOC 009AFGIslamska Republika Afganistanu
KAM AIRAOC 001KMFIslamska Republika Afganistanu
PAMIR AIRLINESNieznanyPIRIslamska Republika Afganistanu
SAFI AIRWAYSAOC 181SFWIslamska Republika Afganistanu
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Angoli, z wyjątkiem przewoźnika TAAG Angola Airlines ujętego w załączniku B, w tym:Republika Angoli
AEROJETAO 008-01/11NieznanyRepublika Angoli
AIR26AO 003-01/11-DCDDCDRepublika Angoli
AIR GICANGO009NieznanyRepublika Angoli
AIR JETAO 006-01/11-MBCMBCRepublika Angoli
AIR NAVE017NieznanyRepublika Angoli
ANGOLA AIR SERVICES006NieznanyRepublika Angoli
DIEXIM007NieznanyRepublika Angoli
FLY540AO 004-01 FLYANieznanyRepublika Angoli
GIRA GLOBO008GGLRepublika Angoli
HELIANG010NieznanyRepublika Angoli
HELIMALONGOAO 005-01/11NieznanyRepublika Angoli
MAVEWA016NieznanyRepublika Angoli
SONAIRAO 002-01/10-SORSORRepublika Angoli
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Beninie, w tym:Republika Beninu
AERO BENINPEA No

014/MDCTTTATP-PR/ANAC/DEA/SCS

AEBRepublika Beninu
AFRICA AIRWAYSNieznanyAFFRepublika Beninu
ALAFIA JETPEA No 014/ANAC/MDCTTTATP-PR/DEA/SCSNie dotyczyRepublika Beninu
BENIN GOLF AIRPEA No 012/MDCTTP-PR/ANAC/DEA/SCS.BGLRepublika Beninu
BENIN LITTORAL AIRWAYSPEA No

013/MDCTTTATP-PR/ANAC/DEA/SCS.

LTLRepublika Beninu
COTAIRPEA No

015/MDCTTTATP-PR/ANAC/DEA/SCS.

COBRepublika Beninu
ROYAL AIRPEA No 11/ANAC/ MDCTTP-PR/DEA/SCSBNRRepublika Beninu
TRANS AIR BENINPEA No

016/MDCTTTATP-PR/ANAC/DEA/SCS

TNBRepublika Beninu
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Republice Konga, w tym:Republika Konga
AERO SERVICERAC06-002RSRRepublika Konga
EQUAFLIGHT SERVICESRAC 06-003EKARepublika Konga
SOCIETE NOUVELLE AIR CONGORAC 06-004NieznanyRepublika Konga
TRANS AIR CONGORAC 06-001NieznanyRepublika Konga
EQUATORIAL CONGO AIRLINES S.A.RAC 06-014NieznanyRepublika Konga
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Demokratycznej Republice Konga, w tym:Demokratyczna Republika Konga (DRK)
AFRICAN AIR SERVICES COMMUTER409/CAB/MIN/TVC/051/09NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
AIR KASAI409/CAB/MIN/ TVC/036/08NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
AIR KATANGA409/CAB/MIN/TVC/031/08NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
AIR TROPIQUES409/CAB/MIN/TVC/029/08NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
BLUE AIRLINES409/CAB/MIN/TVC/028/08BULDemokratyczna Republika Konga (DRK)
BRAVO AIR CONGO409/CAB/MIN/TC/0090/2006BRVDemokratyczna Republika Konga (DRK)
BUSINESS AVIATION409/CAB/MIN/TVC/048/09ABBDemokratyczna Republika Konga (DRK)
BUSY BEE CONGO409/CAB/MIN/TVC/052/09NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
CETRACA AVIATION SERVICE409/CAB/MIN/TVC/026/08CERDemokratyczna Republika Konga (DRK)
CHC STELLAVIA409/CAB/MIN/TC/0050/2006NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
CONGO EXPRESS409/CAB/MIN/TVC/083/2009EXYDemokratyczna Republika Konga (DRK)
COMPAGNIE AFRICAINE D'AVIATION (CAA)409/CAB/MIN/TVC/035/08CAADemokratyczna Republika Konga (DRK)
DOREN AIR CONGO409/CAB/MIN/TVC/0032/08NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
ENTREPRISE WORLD AIRWAYS (EWA)409/CAB/MIN/TVC/003/08EWSDemokratyczna Republika Konga (DRK)
FILAIR409/CAB/MIN/TVC/037/08FILDemokratyczna Republika Konga (DRK)
GALAXY KAVATSI409/CAB/MIN/TVC/027/08NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
GILEMBE AIR SOUTENANCE (GISAIR)409/CAB/MIN/TVC/053/09NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
GOMA EXPRESS409/CAB/MIN/TC/0051/2006NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
GOMAIR409/CAB/MIN/TVC/045/09NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
HEWA BORA AIRWAYS (HBA)409/CAB/MIN/TVC/038/08ALXDemokratyczna Republika Konga (DRK)
INTERNATIONAL TRANS AIR BUSINESS (ITAB)409/CAB/MIN/TVC/033/08NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
JET CONGO AIRWAYSNieznanyNieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
KIN AVIA409/CAB/MIN/TVC/ 042/09NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
KORONGO AIRLINES409/CAB/MIN/TVC/001/2011NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
LIGNES AÉRIENNES CONGOLAISES (LAC)podpis ministerialny (postanowienie nr 78/205)LCGDemokratyczna Republika Konga (DRK)
MALU AVIATION409/CAB/MIN/TVC/04008NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
MANGO AVIATION409/CAB/MIN/TVC/034/08NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
SAFE AIR COMPANY409/CAB/MIN/TVC/025/08NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
SERVICES AIR409/CAB/MIN/TVC/030/08NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
STELLAR AIRWAYSAAC/DG/DTA/TM/787/2011NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
SWALA AVIATION409/CAB/MIN/TVC/050/09NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
TMK AIR COMMUTER409/CAB/MIN/TVC/044/09NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
TRACEP CONGO AVIATION409/CAB/MIN/TVC/046/09NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
TRANS AIR CARGO SERVICES409/CAB/MIN/TVC/024/08NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
WIMBI DIRA AIRWAYS409/CAB/MIN/TVC/039/08WDADemokratyczna Republika Konga (DRK)
ZAABU INTERNATIONAL409/CAB/MIN/TVC/049/09NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Dżibuti, w tym:Dżibuti
DAALLO AIRLINESNieznanyDAODżibuti
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Gwinei Równikowej, w tym:Gwinea Równikowa
CRONOS AIRLINES2011/0004/MTTCT/DGAC/SOPSNieznanyGwinea Równikowa
CEIBA INTERCONTINENTAL2011/0001/MTTCT/DGAC/SOPSCELGwinea Równikowa
PUNTO AZUL2012/0006/MTTCT/DGAC/SOPSNieznanyGwinea Równikowa
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Indonezji, z wyjątkiem Garuda Indonesia, Airfast Indonesia, Mandala Airlines, Ekspres Transportasi Antarbenua, Indonesia Air Asia i Metro Batavia, w tym:Republika Indonezji
AIR PACIFIC UTAMA135-020NieznanyRepublika Indonezji
ALFA TRANS DIRGANTATA135-012NieznanyRepublika Indonezji
ASCO NUSA AIR135-022NieznanyRepublika Indonezji
ASI PUDJIASTUTI135-028NieznanyRepublika Indonezji
AVIASTAR MANDIRI135-029NieznanyRepublika Indonezji
DABI AIR NUSANTARA135-030NieznanyRepublika Indonezji
DERAYA AIR TAXI135-013DRYRepublika Indonezji
DERAZONA AIR SERVICE135-010DRZRepublika Indonezji
DIRGANTARA AIR SERVICE135-014DIRRepublika Indonezji
EASTINDO135-038NieznanyRepublika Indonezji
ENGGANG AIR SERVICE135-045NieznanyRepublika Indonezji
ERSA EASTERN AVIATION135-047NieznanyRepublika Indonezji
GATARI AIR SERVICE135-018GHSRepublika Indonezji
INDONESIA AIR TRANSPORT121-034IDARepublika Indonezji
INTAN ANGKASA AIR SERVICE135-019NieznanyRepublika Indonezji
JOHNLIN AIR TRANSPORT135-043NieznanyRepublika Indonezji
KAL STAR121-037KLSRepublika Indonezji
KARTIKA AIRLINES121-003KAERepublika Indonezji
KURA-KURA AVIATION135-016KURRepublika Indonezji
LION MENTARI AIRLINES121-010LNIRepublika Indonezji
MANUNGGAL AIR SERVICE121-020NieznanyRepublika Indonezji
MATTHEW AIR NUSANTARA135-048NieznanyRepublika Indonezji
MERPATI NUSANTARA AIRLINES121-002MNARepublika Indonezji
MIMIKA AIR135-007NieznanyRepublika Indonezji
NATIONAL UTILITY HELICOPTER135-011NieznanyRepublika Indonezji
NUSANTARA AIR CHARTER121-022NieznanyRepublika Indonezji
NUSANTARA BUANA AIR135-041NieznanyRepublika Indonezji
NYAMAN AIR135-042NieznanyRepublika Indonezji
PELITA AIR SERVICE121-008PASRepublika Indonezji
PENERBANGAN ANGKASA SEMESTA135-026NieznanyRepublika Indonezji
PURA WISATA BARUNA135-025NieznanyRepublika Indonezji
RIAU AIRLINES121-016RIURepublika Indonezji
SAMPOERNA AIR NUSANTARA135-036SAERepublika Indonezji
SAYAP GARUDA INDAH135-004NieznanyRepublika Indonezji
SKY AVIATION135-044NieznanyRepublika Indonezji
SMAC135-015SMCRepublika Indonezji
SRIWIJAYA AIR121-035SJYRepublika Indonezji
SURVEI UDARA PENAS135-006NieznanyRepublika Indonezji
SURYA AIR135-046NieznanyRepublika Indonezji
TRANSNUSA AVIATION MANDIRI121-048NieznanyRepublika Indonezji
TRANSWISATA PRIMA AVIATION135-021NieznanyRepublika Indonezji
TRAVEL EXPRESS AVIATION SERVICE121-038XARRepublika Indonezji
TRAVIRA UTAMA135-009NieznanyRepublika Indonezji
TRI MG INTRA ASIA AIRLINES121-018TMGRepublika Indonezji
TRIGANA AIR SERVICE121-006TGNRepublika Indonezji
UNINDO135-040NieznanyRepublika Indonezji
WING ABADI AIRLINES121-012WONRepublika Indonezji
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Kazachstanie, z wyjątkiem Air Astana, w tym:Republika Kazachstanu
AERO AIR COMPANYAK-0429-10ILKRepublika Kazachstanu
AIR ALMATYAK-0409-09LMYRepublika Kazachstanu
AIR TRUST AIRCOMPANYAK-0412-10RTRRepublika Kazachstanu
AK SUNKAR AIRCOMPANYAK-0396-09AKSRepublika Kazachstanu
ASIA CONTINENTAL AIRLINESAK-0345-08CIDRepublika Kazachstanu
ASIA WINGSAK-0390-09AWARepublika Kazachstanu
ATMA AIRLINESAK-0437-10AMARepublika Kazachstanu
AVIA-JAYNAR / AVIA-ZHAYNARAK-0435-10SAPRepublika Kazachstanu
BEYBARS AIRCOMPANYAK-0383-09BBSRepublika Kazachstanu
BERKUT AIR/BEK AIRAK-0428-10BEKRepublika Kazachstanu
BURUNDAYAVIA AIRLINESAK-0415-10BRYRepublika Kazachstanu
COMLUXAK-0399-09KAZRepublika Kazachstanu
DETA AIRAK-0417-10DETRepublika Kazachstanu
EAST WINGAK-0411-09EWZRepublika Kazachstanu
EASTERN EXPRESSAK-0427-10LISRepublika Kazachstanu
EURO-ASIA AIRAK-0384-09EAKRepublika Kazachstanu
EURO-ASIA AIR INTERNATIONALAK-0389-09KZERepublika Kazachstanu
FLY JET KZAK-0391-09FJKRepublika Kazachstanu
INVESTAVIAAK-0342-08TLGRepublika Kazachstanu
IRTYSH AIRAK-0439-11MZARepublika Kazachstanu
JET AIRLINESAK-0419-10SOZRepublika Kazachstanu
JET ONEAK-0433-10JKZRepublika Kazachstanu
KAZAIR JETAK-0387-09KEJRepublika Kazachstanu
KAZAIRTRANS AIRLINEAK-0349-09KUYRepublika Kazachstanu
KAZAIRWESTAK-0404-09KAWRepublika Kazachstanu
KAZAVIASPASAK-0405-09KZSRepublika Kazachstanu
MEGA AIRLINESAK-0424-10MGKRepublika Kazachstanu
MIRASAK-0402-09MIFRepublika Kazachstanu
PRIME AVIATIONAK-0393-09PKZRepublika Kazachstanu
SAMAL AIRAK-0407-09SAVRepublika Kazachstanu
SAYAKHAT AIRLINESAK-0426-10SAHRepublika Kazachstanu
SEMEYAVIAAK-400-09SMKRepublika Kazachstanu
SCATAK-0420-10VSVRepublika Kazachstanu
SKYBUSAK-0432-10BYKRepublika Kazachstanu
SKYJETAK-0398-09SEKRepublika Kazachstanu
UST-KAMENOGORSK / AIR DIVISION OF EKAAK-0440-11UCKRepublika Kazachstanu
ZHETYSU AIRCOMPANYAK-0438-11JTURepublika Kazachstanu
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Republice Kirgiskiej, w tym:Republika Kirgiska
AIR MANAS17MBBRepublika Kirgiska
ASIAN AIR36AZZRepublika Kirgiska
AVIA TRAFFIC COMPANY23AVJRepublika Kirgiska
AEROSTAN (EX BISTAIR-FEZ BISHKEK)08BSCRepublika Kirgiska
CENTRAL ASIAN AVIATION SERVICES (CAAS)13CBKRepublika Kirgiska
CLICK AIRWAYS11CGKRepublika Kirgiska
DAMES20DAMRepublika Kirgiska
EASTOK AVIA15EEARepublika Kirgiska
ITEK AIR04IKARepublika Kirgiska
KYRGYZ TRANS AVIA31KTCRepublika Kirgiska
KYRGYZSTAN03LYNRepublika Kirgiska
KYRGYZSTAN AIRLINENieznanyKGARepublika Kirgiska
S GROUP AVIATION6SGLRepublika Kirgiska
SKY WAY AIR21SABRepublika Kirgiska
TRAST AERO05TSJRepublika Kirgiska
VALOR AIR07VACRepublika Kirgiska
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Liberii.Liberia
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Republice Gabońskiej, z wyjątkiem przewoźników Gabon Airlines, Afrijet i SN2AG ujętych w załączniku B, w tym:Republika Gabońska
AFRIC AVIATION010/MTAC/ANAC-G/DSANieznanyRepublika Gabońska
AIR SERVICES SA004/MTAC/ANAC-G/DSARVSRepublika Gabońska
AIR TOURIST (ALLEGIANCE)007/MTAC/ANAC-G/DSALGERepublika Gabońska
NATIONALE ET REGIONALE TRANSPORT (NATIONALE)008/MTAC/ANAC-G/DSANRGRepublika Gabońska
SCD AVIATION005/MTAC/ANAC-G/DSASCYRepublika Gabońska
SKY GABON009/MTAC/ANAC-G/DSASKGRepublika Gabońska
SOLENTA AVIATION GABON006/MTAC/ANAC-G/DSANieznanyRepublika Gabońska
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Islamskiej Republice Mauretańskiej, w tym:Islamska Republika Mauretańska
MAURITANIA AIRLINES (MAURITANIA AIRLINES INTERNATIONAL)001/2011/DG/ANACMAIIslamska Republika Mauretańska
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Republice Mozambiku, w tym:Republika Mozambiku
MOZAMBIQUE AIRLINES - LINHAS AEREAS DE MOÇAMBIQUEMOZ-01/2010LAMRepublika Mozambiku
MOZAMBIQUE EXPRESS/MEX02 z 2010 r.MXERepublika Mozambiku
TRANS AIRWAYS/KAYA AIRLINES03 z 2010 r.NieznanyRepublika Mozambiku
HELICOPTEROS CAPITALNieznanyNieznanyRepublika Mozambiku
CFA MOZAMBIQUENieznanyNieznanyRepublika Mozambiku
UNIQUE AIR CHARTERNieznanyNieznanyRepublika Mozambiku
AEROVISAO DE MOZAMBIQUENieznanyNieznanyRepublika Mozambiku
SAFARI AIRNieznanyNieznanyRepublika Mozambiku
ETA AIR CHARTER LDA04 z 2010 r.NieznanyRepublika Mozambiku
EMILIO AIR CHARTER LDA05 z 2010 r.NieznanyRepublika Mozambiku
CFM-TTA SA07 z 2010 r.NieznanyRepublika Mozambiku
AERO-SERVICOS SARL08 z 2010 r.NieznanyRepublika Mozambiku
VR CROPSPRAYERS LDA06 z 2010 r.NieznanyRepublika Mozambiku
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny na Filipinach, w tym:Republika Filipin
AEROEQUIPEMENT AVIATIONNieznanyNieznanyRepublika Filipin
AEROMAJESTICNieznanyNieznanyRepublika Filipin
AEROWURKS AERIAL SPRAYING SERVICES2010030NieznanyRepublika Filipin
AIR ASIA PHILIPPINESNieznanyRepublika Filipin
AIR PHILIPPINES CORPORATION2009006GAPRepublika Filipin
AIR WOLF AVIATION INC.200911NieznanyRepublika Filipin
AIRTRACK AGRICULTURAL CORPORATION2010027NieznanyRepublika Filipin
ASIA AIRCRAFT OVERSEAS PHILIPPINES INC.4AN9800036NieznanyRepublika Filipin
AVIATION TECHNOLOGY INNOVATORS, INC.4AN2007005NieznanyRepublika Filipin
AVIATOUR'S FLY'N INC.200910NieznanyRepublika Filipin
AYALA AVIATION CORP.4AN9900003NieznanyRepublika Filipin
BEACONNieznanyNieznanyRepublika Filipin
BENDICE TRANSPORT MANAGEMENT INC.4AN2008006NieznanyRepublika Filipin
CANADIAN HELICOPTERS PHILIPPINES INC.4AN9800025NieznanyRepublika Filipin
CEBU PACIFIC AIR2009002CEBRepublika Filipin
CERTEZA INFOSYSTEMS CORP.2011040NieznanyRepublika Filipin
CHEMTRAD AVIATION CORPORATION2009018NieznanyRepublika Filipin
CM AERO SERVICES20110401NieznanyRepublika Filipin
CORPORATE AIRNieznanyNieznanyRepublika Filipin
CYCLONE AIRWAYS4AN9900008NieznanyRepublika Filipin
FAR EAST AVIATION SERVICES2009013NieznanyRepublika Filipin
F.F. CRUZ AND COMPANY, INC.2009017NieznanyRepublika Filipin
HUMA CORPORATION2009014NieznanyRepublika Filipin
INAEC AVIATION CORP.4AN2002004NieznanyRepublika Filipin
INTERISLAND AIRLINES2010023NieznanyRepublika Filipin
ISLAND AVIATION2009009SOYRepublika Filipin
ISLAND HELICOPTER SERVICES2011043SOYRepublika Filipin
ISLAND TRANSVOYAGER2010022NieznanyRepublika Filipin
LION AIR, INCORPORATED2009019NieznanyRepublika Filipin
MACRO ASIA AIR TAXI SERVICES2010029NieznanyRepublika Filipin
MID-SEA EXPRESSNieznanyRepublika Filipin
MINDANAO RAINBOW AGRICULTURAL DEVELOPMENT SERVICES2009016NieznanyRepublika Filipin
MISIBIS AVIATION & DEVELOPMENT CORP2010020NieznanyRepublika Filipin
NORTHSKY AIR INC.2011042NieznanyRepublika Filipin
OMNI AVIATION CORP.2010033NieznanyRepublika Filipin
PACIFIC EAST ASIA CARGO AIRLINES, INC.4AS9800006PECRepublika Filipin
PACIFIC AIRWAYS CORPORATION4AN9700007NieznanyRepublika Filipin
PACIFIC ALLIANCE CORPORATION4AN2006001NieznanyRepublika Filipin
PHILIPPINE AIRLINES2009001PALRepublika Filipin
PHILIPPINE AGRICULTURAL AVIATION CORP.4AN9800015NieznanyRepublika Filipin
ROYAL AIR CHARTER SERVICES INC.2010024NieznanyRepublika Filipin
ROYAL STAR AVIATION, INC.2010021NieznanyRepublika Filipin
SOUTH EAST ASIA AIRLINE INC. (SEAIR)2009 004NieznanyRepublika Filipin
SOUTHERN AIR FLIGHT SERVICES2011045NieznanyRepublika Filipin
SOUTHSTAR AVIATION COMPANY, INC.4AN9800037NieznanyRepublika Filipin
SPIRIT OF MANILA AIRLINES CORPORATION2009008MNPRepublika Filipin
SUBIC INTERNATIONAL AIR CHARTER4AN9900010NieznanyRepublika Filipin
SUBIC SEAPLANE, INC.4AN2000002NieznanyRepublika Filipin
TOPFLITE AIRWAYS, INC.4AN9900012NieznanyRepublika Filipin
TRANSGLOBAL AIRWAYS CORPORATION2009007TCURepublika Filipin
WORLD AVIATION, CORP.NieznanyNieznanyRepublika Filipin
WCC AVIATION COMPANY2009015NieznanyRepublika Filipin
YOKOTA AVIATION, INC.NieznanyNieznanyRepublika Filipin
ZENITH AIR, INC.2009012NieznanyRepublika Filipin
ZEST AIRWAYS INCORPORATED2009003RITRepublika Filipin
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny na Wyspach Świętego Tomasza i Książęcej, w tym:Wyspy Świętego Tomasza i Książęca
AFRICA CONNECTION10/AOC/2008NieznanyWyspy Świętego Tomasza i Książęca
BRITISH GULF INTERNATIONAL COMPANY LTD01/AOC/2007BGIWyspy Świętego Tomasza i Książęca
EXECUTIVE JET SERVICES03/AOC/2006EJZWyspy Świętego Tomasza i Książęca
GLOBAL AVIATION OPERATION04/AOC/2006NieznanyWyspy Świętego Tomasza i Książęca
GOLIAF AIR05/AOC/2001GLEWyspy Świętego Tomasza i Książęca
ISLAND OIL EXPLORATION01/AOC/2008NieznanyWyspy Świętego Tomasza i Książęca
STP AIRWAYS03/AOC/2006STPWyspy Świętego Tomasza i Książęca
TRANSAFRIK INTERNATIONAL LTD02/AOC/2002TFKWyspy Świętego Tomasza i Książęca
TRANSCARG01/AOC/2009NieznanyWyspy Świętego Tomasza i Książęca
TRANSLIZ AVIATION (TMS)02/AOC/2007TMSWyspy Świętego Tomasza i Książęca
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Sierra Leone, w tym:Sierra Leone
AIR RUM, LTDNieznanyRUMSierra Leone
DESTINY AIR SERVICES, LTDNieznanyDTYSierra Leone
HEAVYLIFT CARGONieznanyNieznanySierra Leone
ORANGE AIR SIERRA LEONE LTDNieznanyORJSierra Leone
PARAMOUNT AIRLINES, LTDNieznanyPRRSierra Leone
SEVEN FOUR EIGHT AIR SERVICES LTDNieznanySVTSierra Leone
TEEBAH AIRWAYSNieznanyNieznanySierra Leone
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Sudanie, w tym:Republika Sudanu
ALFA AIRLINES054AAJRepublika Sudanu
ALMAJAL AVIATION SERVICE015MGGRepublika Sudanu
ALMAJARA AVIATIONNieznanyMJARepublika Sudanu
ATTICO AIRLINES (TRANS ATTICO)023ETCRepublika Sudanu
AZZA TRANSPORT COMPANY012AZZRepublika Sudanu
BADER AIRLINES035BDRRepublika Sudanu
FOURTY EIGHT AVIATION054WHBRepublika Sudanu
GREEN FLAG AVIATION017NieznanyRepublika Sudanu
MARSLAND COMPANY040MSLRepublika Sudanu
NOVA AIRLINES001NOVRepublika Sudanu
SUDAN AIRWAYSNieznanySUDRepublika Sudanu
SUDANESE STATES AVIATION COMPANY010SNVRepublika Sudanu
SUN AIR COMPANY051SNRRepublika Sudanu
TARCO AIRLINES056NieznanyRepublika Sudanu
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Suazi, w tym:Suazi
SWAZILAND AIRLINKNieznanySZLSuazi
Wszyscy przewoźnicy lotniczy posiadający certyfikaty wydane przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny w Zambii, w tym:Zambia
ZAMBEZI AIRLINESZ/AOC/001/2009ZMAZambia
______

(1) Przewoźnikom lotniczym wymienionym w załączniku A można zezwolić na wykonywanie prawa przewozowego poprzez dzierżawę statków powietrznych z załogą (tzw. leasing mokry) przewoźnika lotniczego niepodlegającego zakazowi wykonywania przewozów, pod warunkiem spełnienia wymagań odpowiednich norm bezpieczeństwa.

ZAŁĄCZNIK  B

WYKAZ PRZEWOŹNIKÓW LOTNICZYCH PODLEGAJĄCYCH OGRANICZENIOM W WYKONYWANIU PRZEWOZÓW W RAMACH UE(1)

Nazwa osoby prawnej przewoźnika lotniczego wskazana w certyfikacie przewoźnika lotniczego (AOC) (oraz nazwa handlowa, w przypadku różnic)Numer certyfikatu przewoźnika lotniczego

(AOC)

Kod ICAO linii lotniczejPaństwo przewoźnikaTyp statku powietrznego objętego ograniczeniemZnak rejestracyjny oraz numer seryjny, o ile jest dostępnyPaństwo rejestracji
AIR KORYOGAC-AOC/KOR-01KORKRLDcała flota z wyjątkiem 2

statków powietrznych typu TU-204

cała flota z wyjątkiem: P-632, P-633KRLD
AFRIJET(1)002/MTAC/ANAC-G/DSAABSRepublika Gabońskacała flota z wyjątkiem 2

statków powietrznych typu Falcon 50; 2

statków powietrznych typu Falcon 900

cała flota z wyjątkiem: TR-LGV; TR-LGY; TR-AFJ; TR-AFRRepublika Gabońska
AIR ASTANA(2)AK-0388-09KZRKazachstancała flota z wyjątkiem 2

statków powietrznych typu B-767; 4

statków powietrznych typu B-757; 10

statków powietrznych typu A319/320/321; 5

statków powietrznych typu Fokker 50

cała flota z wyjątkiem: P4-KCA, P4-KCB, P4-EAS, P4-FAS, P4-GAS, P4-MAS; P4-NAS, P4-OAS, P4-PAS, P4-SAS, P4-TAS, P4-UAS, P4-VAS, P4-WAS, P4-YAS, P4-XAS; P4-HAS, P4-IAS, P4-JAS, P4-KAS, P4-LASAruba

(autonomiczne terytorium Królestwa Niderlandów)

AIRLIFT

INTERNATIONAL (GH) LTD

AOC 017AMXRepublika Ghanycała flota z wyjątkiem 2

statków powietrznych typu DC8-63F

cała flota z wyjątkiem: 9G-TOP i 9G-RACRepublika Ghany
AIR MADAGASCAR5R-M01/2009MDGMadagaskarcała flota z wyjątkiem 2 statków powietrznych typu Boeing B-737-300, 2

statków powietrznych typu ATR 72-500, 1

statku powietrznego typu ATR 42-500, 1

statku powietrznego ATR 42-320 oraz 3

statków powietrznych typu DHC 6-300

cała flota z wyjątkiem: 5R-MFH, 5R-MFI, 5R-MJE, 5R-MJF, 5R-MJG, 5R-MVT, 5R-MGC, 5R-MGD, 5R-MGFRepublika Madagaskaru
AIR SERVICE COMORES06-819/TA-15/DGACMKMDKomorycała flota z wyjątkiem LET 410 UVPcała flota z wyjątkiem: D6-CAM (851336)Komory
GABON AIRLINES(3)001/MTAC/ANACGBKRepublika Gabońskacała flota z wyjątkiem 1

statku powietrznego typu Boeing B-767-200

cała flota z wyjątkiem: TR-LHPRepublika Gabońska
IRAN AIR(4)FS100IRAIslamska Republika Iranucała flota z wyjątkiem 14 statków powietrznych typu A-300, 8

statków powietrznych typu A-310, 1

statku powietrznego typu B-737

cała flota z wyjątkiem:

EP-IBA

EP-IBB

EP-IBC

EP-IBD

EP-IBG

EP-IBH

EP-IBI

EP-IBJ

EP-IBM

EP-IBN

EP-IBO

EP-IBS

EP-IBT

EP-IBV

EP-IBX

EP-IBZ

EP-ICE

EP-ICF

EP-IBK

EP-IBL

EP-IBP

EP-IBQ

EP-AGA

Islamska Republika Iranu
JORDAN AVIATIONC002JAVJordańskie Królestwo Haszymidzkiecała flota z wyjątkiem 8

statków powietrznych typu Boeing B-737, 2

statków powietrznych typu Airbus A-310, 1

statku powietrznego typu Airbus A-320

cała flota z wyjątkiem:

JY-JAB

JY-JAD

JY-JAN

JY-JAO

JY-JAX

JY-JAY

JY-JAP

JY-JAQ

JY-JAV

JY-JAH

JY-JAC

Jordańskie Królestwo Haszymidzkie
NOUVELLE AIR AFFAIRES GABON (SN2AG)003/MTAC/ANAC-G/DSANVSRepublika Gabońskacała flota z wyjątkiem 1 statku

powietrznego typu Challenger CL601; 1

statku

powietrznego typu HS-125-800

cała flota z wyjątkiem: TR-AAG, ZS-AFGRepublika Gabońska; Republika Południowej Afryki
TAAG ANGOLA AIRLINES001DTARepublika Angolicała flota z wyjątkiem 5 statków

powietrznych typu Boeing B-777 i 4 statków

powietrznych typu Boeing B-737-700

cała flota z wyjątkiem: D2-TED, D2-TEE, D2-TEF, D2-TEG, D2-TEH, D2-TBF, D2-TBG, D2-TBH, D2-TBJRepublika Angoli
(1) Afrijet może w swojej działalności na terytorium Unii Europejskiej eksploatować wyłącznie określone statki powietrzne.

(2) Air Astana może w swojej działalności na terytorium Unii Europejskiej eksploatować wyłącznie określone statki powietrzne.

(3) Gabon Airlines może w swojej działalności na terytorium Wspólnoty Europejskiej eksploatować wyłącznie określone statki powietrzne.

(4) Iran Air może obsługiwać połączenia do Unii Europejskiej przy użyciu określonych statków powietrznych, zgodnie z warunkami ustalonymi w motywie 69 rozporządzenia (UE) nr 590/2010, Dz.U. L 170 z 6.7.2010, s. 15.

______

(1) Przewoźnikom lotniczym wymienionym w załączniku B można zezwolić na wykonywanie prawa przewozowego poprzez dzierżawę statków powietrznych z załogą (tzw. leasing mokry) przewoźnika lotniczego niepodlegającego zakazowi wykonywania przewozów, pod warunkiem spełnienia wymagań odpowiednich norm bezpieczeństwa.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.