Rozporządzenie wykonawcze 806/2010 zmieniające rozporządzenia (WE) nr 1292/2007 i (WE) nr 367/2006 w zakresie przyznania jednemu izraelskiemu eksporterowi folii z politereftalanu etylenu (PET) pochodzącej z Indii zwolnienia ze środków nałożonych na mocy tych rozporządzeń oraz kończące rejestrację przywozu towarów przez tego eksportera

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2010.242.6

Akt jednorazowy
Wersja od: 15 września 2010 r.

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE RADY (UE) NR 806/2010
z dnia 13 września 2010 r.
zmieniające rozporządzenia (WE) nr 1292/2007 i (WE) nr 367/2006 w zakresie przyznania jednemu izraelskiemu eksporterowi folii z politereftalanu etylenu (PET) pochodzącej z Indii zwolnienia ze środków nałożonych na mocy tych rozporządzeń oraz kończące rejestrację przywozu towarów przez tego eksportera

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1225/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Wspólnoty Europejskiej(1) ("podstawowe rozporządzenie antydumpingowe"), w szczególności jego art. 11 ust. 4 i art. 13 ust. 4,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 597/2009 z dnia 11 czerwca 2009 r. w sprawie ochrony przed przywozem towarów subsydiowanych z krajów niebędących członkami Wspólnoty Europejskiej(2) ("podstawowe rozporządzenie antysubsydyjne"), w szczególności jego art. 20 oraz art. 23 ust. 5 i 6,

uwzględniając wniosek przedstawiony przez Komisję Europejską po konsultacji z Komitetem Doradczym,

a także mając na uwadze, co następuje:

A. OBOWIĄZUJĄCE ŚRODKI

(1) Rozporządzeniem (WE) nr 1676/2001(3) i rozporządzeniem (WE) nr 2597/1999(4) Rada wprowadziła odpowiednio środki antydumpingowe i wyrównawcze na przywóz folii PET pochodzącej między innymi z Indii ("środki pierwotne"). Rozporządzeniem (WE) nr 1975/2004(5) i rozporządzeniem (WE) nr 1976/2004(6) Rada rozszerzyła te środki na folię PET wysyłaną z Izraela i Brazylii ("rozszerzone środki") z wyjątkiem przywozu wytwarzanego przez jednego przedsiębiorcę brazylijskiego, Terphane Ltd, oraz jednego przedsiębiorcę izraelskiego, Jolybar Ltd, odpowiednio wskazanych w każdym z wymienionych rozporządzeń.

(2) Rozporządzeniem (WE) nr 101/2006(7) Rada zmieniła rozporządzenia (WE) nr 1975/2004 i (WE) nr 1976/2004 w celu zwolnienia jednego innego przedsiębiorstwa izraelskiego, Hanita Coatings Rural Cooperative Association Ltd, z rozszerzonych środków.

(3) W wyniku przeglądu wygaśnięcia środków antydumpingowych rozporządzeniem (WE) nr 1292/2007(8) Rada nałożyła cło antydumpingowe na przywóz folii z politereftalanu etylenu (PET) pochodzącej z Indii i utrzymała rozszerzenie tego cła na przywóz tego samego produktu wysyłanego z Brazylii i z Izraela, zgłoszonego lub niezgłoszonego jako pochodzący z Brazylii lub z Izraela, z wyjątkiem niektórych producentów wymienionych w art. 2 ust. 4 tego rozporządzenia ("obowiązujące środki antydumpingowe").

(4) W wyniku przeglądu wygaśnięcia środków wyrównawczych rozporządzeniem (WE) nr 367/2006(9) Rada nałożyła cło wyrównawcze na przywóz folii z politereftalanu etylenu (PET) pochodzącej z Indii i utrzymała rozszerzenie tego cła na przywóz tego samego produktu wysyłanego z Brazylii i z Izraela, zgłoszonego lub niezgłoszonego jako pochodzący z Brazylii lub z Izraela, z wyjątkiem niektórych producentów wymienionych w art. 1 ust. 3 tego rozporządzenia ("obowiązujące środki wyrównawcze"). Obowiązujące środki antydumpingowe i obowiązujące środki wyrównawcze razem zwane są dalej "obowiązującymi środkami antydumpingowymi i wyrównawczymi".

(5) Rozporządzenia (WE) nr 1292/2007 i (WE) nr 367/2006 zmieniono ostatnio rozporządzeniem Rady (WE) nr 15/2009(10).

B. OBECNE DOCHODZENIE

1. Wniosek o dokonanie przeglądu

(6) Następnie Komisja otrzymała wniosek o zwolnienie z rozszerzonych środków zgodnie z art. 11 ust. 4 i art. 13 ust. 4 podstawowego rozporządzenia antydumpingowego oraz art. 20 i art. 23 ust. 5 i 6 podstawowego rozporządzenia antysubsydyjnego. Wniosek został złożony przez S.Z.P. Plastic Packaging Products Ltd ("SZP"), producenta z Izraela ("kraj, którego dotyczy postępowanie").

2. Rozpoczęcie przeglądu

(7) Komisja zbadała dowody przedstawione przez SZP i uznała, że są one wystarczające, by uzasadnić wszczęcie dochodzenia zgodnie z art. 11 ust. 4 i art. 13 ust. 4 podstawowego rozporządzenia antydumpingowego oraz art. 20 i art. 23 ust. 5 i 6 podstawowego rozporządzenia antysubsydyjnego, celem określenia możliwości przyznania SZP zwolnienia z rozszerzonych środków. Po konsultacji z Komitetem Doradczym oraz po umożliwieniu przedstawienia uwag zainteresowanemu przemysłowi unijnemu Komisja wszczęła, rozporządzeniem (UE) nr 6/2010(11) ("rozporządzenie wszczynające"), przegląd rozporządzenia (WE) nr 1292/2007 i rozporządzenia (WE) nr 367/2006 w odniesieniu do SZP.

(8) Rozporządzenie wszczynające przegląd uchylało również nałożone rozporządzeniem (WE) nr 1292/2007 cło antydumpingowe na przywóz produktu objętego dochodzeniem, wysyłanego przez SZP z Izraela. Równocześnie, zgodnie z art. 14 ust. 5 podstawowego rozporządzenia antydumpingowego, organom celnym polecono podjęcie odpowiednich kroków celem rejestrowania tego rodzaju przywozu.

3. Produkt objęty postępowaniem

(9) Produkt objęty postępowaniem jest taki sam jak produkt określony w rozporządzeniach wprowadzających środki pierwotne, tj. jest to folia z politereftalanu etylenu (PET) pochodząca z Indii, objęta obecnie kodami CN ex 3920 62 19 i ex 3920 62 90 ("produkt objęty postępowaniem").

(10) Uznaje się, że folia PET wysyłana z Izraela do Unii, objęta kodami CN ex 3920 62 19 i ex 3920 62 90 ("produkt objęty przeglądem"), posiada te same podstawowe cechy techniczne, fizyczne i chemiczne oraz te same zastosowania co produkt objęty postępowaniem. Zatem uznaje się, że jest to produkt podobny w rozumieniu art. 1 ust. 4 podstawowego rozporządzenia antydumpingowego i art. 2 lit. c) podstawowego rozporządzenia antysubsydyjnego.

4. Dochodzenie

(11) Komisja oficjalnie zawiadomiła SZP i przedstawicieli kraju, którego dotyczy postępowanie, o wszczęciu przeglądu. Zainteresowane strony zaproszono do podzielenia się swoją opinią i poinformowano je o możliwości wystąpienia z wnioskiem o przesłuchanie. Nie otrzymano jednakże żadnego takiego wniosku.

(12) Komisja wysłała także SZP kwestionariusz i otrzymała odpowiedź w wyznaczonym terminie. Komisja zgromadziła i zweryfikowała wszelkie informacje uznane za niezbędne do celów przeprowadzenia przeglądu. Weryfikację przeprowadzono na terenie SZP.

5. Okres objęty dochodzeniem

(13) Dochodzenie objęło okres od dnia 1 stycznia 2009 r. do dnia 31 grudnia 2009 r. ("OD"). Zebrano dane od 2006 r. do końca OD celem zbadania jakiejkolwiek zmiany w strukturze handlu.

C. WYNIKI DOCHODZENIA

(14) Dochodzenie potwierdziło, że SZP nie dokonywał wywozu produktu objętego przeglądem do Unii Europejskiej w okresie dochodzenia, które doprowadziło do rozszerzenia środków, tj. od dnia 1 stycznia do dnia

31 grudnia 2003 r. Pierwsze wywozy produktu objętego przeglądem dokonane przez SZP miały miejsce po rozszerzeniu środków na między innymi Izrael.

(15) Ponadto zgodnie z przedłożonymi dokumentami stanowiącymi dowód SZP było w stanie z powodzeniem wykazać, że nie posiada żadnych związków, bezpośrednich czy pośrednich, z żadnym z indyjskich producentów eksportujących ani przedsiębiorstw izraelskich, podlegających obowiązującym środkom antydumpingowym i wyrównawczym.

(16) Jak już wskazano w motywie 14, SZP wywoziło produkt objęty postępowaniem do Unii dopiero po zakończeniu okresu dochodzenia, które doprowadziło do rozszerzenia środków. SZP produkuje folię PET i sprzedaje ją lub używa jej do wytwarzania różnego rodzaju opakowań.

(17) Surowce pochodzenia indyjskiego są - między innymi - używane przez SZP do produkowania folii PET wywożonej do Unii, ale nie uznano tego za działanie mające na celu obejście. Indyjskie surowce stanowiły jedynie niewielką część surowców zakupionych przez SZP w warunkach pełnej konkurencji i zostały zmieszane z pozostałymi surowcami, które kupowano głównie na rynku krajowym. Indyjski producent surowców od dłuższego czasu jest dostawcą SZP.

(18) Ponadto nie znaleziono żadnych dowodów na to, aby SZP nabywało folię PET w postaci produktu końcowego w Indiach celem jej odsprzedaży lub dokonania przeładunku do Unii Europejskiej.

D. ZMIANA ŚRODKÓW PODDANYCH PRZEGLĄDOWI

(19) Zgodnie z powyższymi ustaleniami, że SZP nie było zaangażowane w obejście środków, przedsiębiorstwo powinno zostać zwolnione z obowiązujących środków antydumpingowych i wyrównawczych.

(20) Należy zaprzestać rejestracji przywozów folii PET wysyłanej przez SZP z Izraela, nałożonej rozporządzeniem wszczynającym. Zgodnie z art. 14 ust. 5 podstawowego rozporządzenia antydumpingowego, które stanowi, że w odniesieniu do zarejestrowanego przywozu od daty rejestracji powinny być zastosowane środki, oraz zważywszy na zwolnienie przedsiębiorstwa ze środków, od przywozu folii PET wysyłanej z Izraela przez SZP wprowadzonego do Unii z zastrzeżeniem rejestracji wymaganej rozporządzeniem wszczynającym nie należy pobierać żadnego cła antydumpingowego.

(21) W odniesieniu do środków wyrównawczych, w związku z ustaleniem, iż SZP nie obchodziło obowiązujących środków, zwolnienie powinno stać się skuteczne od daty wejścia w życie rozporządzenia (UE) nr 6/2010 zgodnie z art. 23 ust. 6 podstawowego rozporządzenia antysubsydyjnego. Wnioski o zwrot lub umorzenie należy składać do krajowych organów celnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa celnego.

(22) Zwolnienie z rozszerzonych środków przyznanych w odniesieniu do folii PET produkowanej przez SZP pozostaje w mocy, zgodnie z art. 13 ust. 4 podstawowego rozporządzenia antydumpingowego i art. 23 ust. 6 podstawowego rozporządzenia antysubsydyjnego, pod warunkiem że ostateczne ustalenia potwierdzą zasadność zwolnienia oraz że nie zostanie dowiedzione na przykład, iż zwolnienie zostało przyznane na podstawie fałszywych lub mylących informacji przedstawionych przez zainteresowane przedsiębiorstwo. Jeśli dowód prima facie wskazuje inaczej, Komisja może wszcząć dochodzenie w celu ustalenia zasadności cofnięcia zwolnienia.

(23) Zwolnienie z rozszerzonych środków w stosunku do przywozu folii PET przez SZP wprowadzono na podstawie ustaleń obecnego przeglądu. Przedmiotowa decyzja o zwolnieniu ma zatem zastosowanie wyłącznie do przywozu folii PET wysyłanej z Izraela i wytwarzanej przez ten konkretny podmiot prawny. Przywożona folia PET wytwarzana lub wysyłana przez jakiekolwiek przedsiębiorstwo, które nie jest wymienione z nazwy i adresu w art. 2 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1292/2007 i art. 1 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 367/2006, w tym także jednostki powiązane wymienionych z nazwy spółek, nie jest objęta zwolnieniem i podlega stawce cła rezydualnego nałożonej odnośnymi rozporządzeniami.

E. PROCEDURA

(24) SZP i wszystkie inne zainteresowane strony poinformowano o wszelkich faktach i okolicznościach, na podstawie których powzięto zamiar przyznania SZP zwolnienia z rozszerzonych środków. Żadnych uwag jednak nie otrzymano,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1
1.
W rozporządzeniu (WE) nr 1292/2007 wprowadza się następujące zmiany:

W art. 2 ust. 4 dodaje się niżej wymienione przedsiębiorstwo do wykazu przedsiębiorstw wytwarzających folię z politereftalanu etylenu w Brazylii i Izraelu, której przywóz przez wymienione przedsiębiorstwa jest zwolniony ze stosowania rozszerzonego ostatecznego rezydualnego cła antydumpingowego:

"S.Z.P. Plastic Packaging Products Ltd, PO Box 53, Shavei Zion, 22086 Izrael (dodatkowy kod TARIC A964)".

2.
W rozporządzeniu (WE) nr 367/2006 wprowadza się następujące zmiany:

W art. 1 ust. 3 dodaje się niżej wymienione przedsiębiorstwo do wykazu przedsiębiorstw wytwarzających folię z politereftalanu etylenu w Brazylii i Izraelu, której przywóz przez wymienione przedsiębiorstwa jest zwolniony ze stosowania rozszerzonego ostatecznego cła wyrównawczego:

"S.Z.P. Plastic Packaging Products Ltd, PO Box 53, Shavei Zion, 22086 Izrael (dodatkowy kod TARIC A964)".

Artykuł  2

Cła wyrównawcze, które zostały pobrane od dnia 7 stycznia 2010 r. na mocy art. 1 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 367/2006 od przywozu dokonanego przez S.Z.P. Plastic Packaging Products Ltd zostają zwrócone importerowi(-om) objętemu(-ym) postępowaniem. Wnioski o zwrot lub umorzenie składa się do krajowych organów celnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa celnego.

Artykuł  3

Niniejszym poleca się organom celnym zaprzestania rejestracji przywozu prowadzonej na podstawie art. 3 rozporządzenia (UE) nr 6/2010. Nie należy pobierać żadnego cła antydumpingowego od tak zarejestrowanego przywozu.

Artykuł  4

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Artykuł 1 ust. 2 stosuje się od dnia 7 stycznia 2010 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 13 września 2010 r.
W imieniu Rady
S. VANACKERE
Przewodniczący

______

(1) Dz.U. L 343 z 22.12.2009, s. 51.

(2) Dz.U. L 188 z 18.7.2009, s. 93.

(3) Dz.U. L 227 z 23.8.2001, s. 1.

(4) Dz.U. L 316 z 10.12.1999, s. 1.

(5) Dz.U. L 342 z 18.11.2004, s. 1.

(6) Dz.U. L 342 z 18.11.2004, s. 8.

(7) Dz.U. L 17 z 21.1.2006, s. 1.

(8) Rozporządzenie Rady (WE) nr 1292/2007 z dnia 30 października 2007 r. nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz folii z politereftalanu polietylenu (PET) pochodzącej z Indii w następstwie przeglądu wygaśnięcia zgodnie z art. 11 ust. 2 rozporządzenia Rady (WE) nr 384/96 oraz kończące częściowy przegląd okresowy zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 384/96 (Dz.U. L 288 z 6.11.2007, s. 1).

(9) Rozporządzenie Rady (WE) nr 367/2006 z dnia 27 lutego 2006 r. nakładające ostateczne cło wyrównawcze na przywóz folii z politereftalanu etylenu (PET) pochodzącej z Indii w wyniku przeglądu wygaśnięcia na mocy art. 18 rozporządzenia (WE) nr 2026/97 (Dz.U. L 68 z 8.3.2006, s. 15).

(10) Dz.U. L 6 z 10.1.2009, s. 1.

(11) Dz.U. L 2 z 6.1.2010, s. 5.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.