Decyzja wykonawcza zmieniająca decyzję 2005/50/WE w sprawie harmonizacji widma radiowego w paśmie 24 GHz dla celów tymczasowego użycia przez samochodowe urządzenia radarowe bliskiego zasięgu we Wspólnocie

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2017.295.75

Akt jednorazowy
Wersja od: 14 listopada 2017 r.

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2017/2077
z dnia 10 listopada 2017 r.
zmieniająca decyzję 2005/50/WE w sprawie harmonizacji widma radiowego w paśmie 24 GHz dla celów tymczasowego użycia przez samochodowe urządzenia radarowe bliskiego zasięgu we Wspólnocie

(notyfikowana jako dokument nr C(2017) 7374)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE L z dnia 14 listopada 2017 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając decyzję nr 676/2002/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 marca 2002 r. w sprawie ram regulacyjnych dotyczących polityki spektrum radiowego we Wspólnocie Europejskiej (decyzja o spektrum radiowym) 1 , w szczególności jej art. 4 ust. 6,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Decyzja Komisji 2005/50/WE 2 , zmieniona decyzją wykonawczą Komisji 2011/485/UE 3 , służy harmonizacji technicznych warunków udostępniania i wydajnego wykorzystania widma radiowego w paśmie 24 GHz na potrzeby samochodowych urządzeń radarowych bliskiego zasięgu. Radary te przyczyniają się do zapobiegania kolizjom samochodów.

(2) Decyzją 2005/50/WE nałożono na państwa członkowskie obowiązki w zakresie sprawozdawczości do celów statystycznych, w tym wymóg gromadzenia, co roku, danych dotyczących liczby pojazdów wyposażonych w radar bliskiego zasięgu wykorzystujący widmo radiowe w paśmie 24 GHz.

(3) Podczas gdy obowiązek monitorowania wykorzystywania pasma 24 GHz przez radary bliskiego zasięgu powinien zostać utrzymany, nieproporcjonalne wydaje się obecnie wymaganie od każdego organu krajowego systematycznego, corocznego przekazywania danych statystycznych, jak przewidziano w decyzji 2005/50/WE. Krajowe zasoby administracyjne byłyby lepiej wykorzystywane, gdyby państwa członkowskie przedstawiały sprawozdania statystyczne jedynie na wniosek Komisji. Komisja może zwrócić się o przedstawienie takich sprawozdań statystycznych w możliwym, lecz mało prawdopodobnym przypadku zgłoszenia zakłóceń lub gwałtownego wzrostu liczby pojazdów wyposażonych w radary wykorzystujące pasmo 24 GHz.

(4) Od czasu przyjęcia decyzji 2005/50/WE służby chronione na mocy tej decyzji nie zgłosiły szkodliwych zakłóceń. Liczba pojazdów wyposażonych w radar bliskiego zasięgu wykorzystujący widmo radiowe w paśmie 24 GHz pozostaje ogólnie niska, a w każdym razie na poziomie, który jest znacznie poniżej progu 7 % całkowitej liczby pojazdów używanych w poszczególnych państwach członkowskich. Poniżej tego progu zakłada się, że nie wystąpiłyby szkodliwe zakłócenia dla innych użytkowników pasma 24 GHz.

(5) Należy zatem odpowiednio zmienić decyzję 2005/50/WE.

(6) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Komitetu ds. Spektrum Radiowego,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

W decyzji 2005/50/WE wprowadza się następujące zmiany:

W załączniku do decyzji słowa "Co roku należy zebrać następujące dane:" otrzymują brzmienie:

"Następujące dane zbiera się na wniosek Komisji:".

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 10 listopada 2017 r.
W imieniu Komisji
Mariya GABRIEL
Członek Komisji
1 Dz.U. L 108 z 24.4.2002, s. 1.
2 Decyzja Komisji 2005/50/WE z dnia 17 stycznia 2005 r. w sprawie harmonizacji widma radiowego w paśmie 24 GHz dla celów tymczasowego użycia przez samochodowe urządzenia radarowe bliskiego zasięgu we Wspólnocie (Dz.U. L 21 z 25.1.2005, s. 15).
3 Decyzja wykonawcza Komisji 2011/485/UE z dnia 29 lipca 2011 r. zmieniająca decyzję 2005/50/WE w sprawie harmonizacji widma radiowego w paśmie 24 GHz dla celów tymczasowego użycia przez samochodowe urządzenia radarowe bliskiego zasięgu we Wspólnocie (Dz.U. L 198 z 30.7.2011, s. 71).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.