Rozporządzenie 52/2002 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 245/2001 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1673/2000 w sprawie wspólnej organizacji rynku lnu i konopi uprawianych na włókno
Dz.U.UE.L.2002.10.10
Akt jednorazowyROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 52/2002
z dnia 11 stycznia 2002 r.
zmieniające rozporządzenie (WE) nr 245/2001 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1673/2000 w sprawie wspólnej organizacji rynku lnu i konopi uprawianych na włókno
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1673/2000 z dnia 27 lipca 2000 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku lnu i konopi uprawianych na włókno(1), w szczególności jego art. 9,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Artykuł 3 ust. 2 tiret drugie rozporządzenia Komisji (WE) nr 245/2001 z dnia 5 lutego 2001 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1673/2000 w sprawie wspólnej organizacji rynku lnu i konopi uprawianych na włókno(2), zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1093/2001(3), przewiduje, że główni przetwórcy są obowiązani prowadzić codzienną rejestrację stanów zapasów magazynowych, potwierdzającą przeprowadzane przez nich operacje. Aby rejestracja stanów magazynowych była mniej uciążliwa należy przewidzieć możliwość zezwolenia głównym przetwórcom na prowadzenie operacji rejestrowania według partii towaru. W związku z tym, należy zdefiniować pojęcie "partii".
(2) W celu uniknięcia wypaczeń w sferze konkurencji, należy rozszerzyć zakres uprawnień przysługujących głównym przetwórcom w zakresie zezwolenia im na wykorzystywanie więcej niż jednej oczyszczarki krótkich włókien lnianych. Należy jednak jednocześnie utrzymać stosowny poziom kontroli, gwarantujący, iż jeden przetwórca może w danym roku obrotowym wykorzystywać maksymalnie dwie oczyszczarki krótkich włókien lnianych.
(3) Artykuł 10 rozporządzenia (WE) nr 245/2001 przewiduje, że każdy wniosek o wypłatę zaliczki wymaga złożenia zabezpieczenia, co w określonych wypadkach może oznaczać wniesienie pięciu różnych zabezpieczeń na okres przetwórstwa w tym samym roku obrotowym. Dlatego też, cały system powinien być na tyle uproszczony, aby zabezpieczenie, obliczone w oparciu o teoretyczną kwotę pomocy, do której uprawniony jest każdy główny przetwórca, w momencie złożenia pierwszego wniosku o wypłatę zaliczki i aby zabezpieczenie to pozostało ważne przez cały omawiany okres przetwórstwa. Jednakże, biorąc pod uwagę okoliczności, w których obliczenie teoretycznej kwoty przysługującej pomocy może okazać się zupełnie niezgodne z szacunkami wynikającymi z rzeczywistej produkcji, należy w Państwach Członkowskich ustalić kwotę zabezpieczenia w sposób bardziej elastyczny, utrzymując jednocześnie odpowiedni poziom zabezpieczenia.
(4) Artykuł 17a rozporządzenia (WE) nr 245/2001 ustanawia przepisy w sprawie przywozu konopi. W ust. 2 akapit drugi tiret pierwszym wymienionego artykułu zawarto definicję procesów, jakim nasiona konopi inne niż nasiona z przeznaczeniem do siewu mogą zostać poddane, która może prowadzić do wątpliwości z jej interpretacją. Dlatego też, definicję tą należy uszczegółowić.
(5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Lnu i Konopi,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 11 stycznia 2002 r.
W imieniu Komisji | |
Franz FISCHLER | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 193 z 29.7.2000, str. 16.
(2) Dz.U. L 35 z 6.2.2001, str. 18.
(3) Dz.U. L 150 z 6.6.2001, str. 17.