Rozporządzenie delegowane 2015/1930 uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 508/2014 w sprawie Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego w odniesieniu do kryteriów ustalania poziomu korekt finansowych oraz stosowania stawek zryczałtowanych korekt finansowych oraz zmieniające rozporządzenie Komisji (WE) nr 665/2008

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2015.282.2

Akt obowiązujący
Wersja od: 28 października 2015 r.

ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2015/1930
z dnia 28 lipca 2015 r.
uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 508/2014 w sprawie Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego w odniesieniu do kryteriów ustalania poziomu korekt finansowych oraz stosowania stawek zryczałtowanych korekt finansowych oraz zmieniające rozporządzenie Komisji (WE) nr 665/2008

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 508/2014 z dnia 15 maja 2014 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylające rozporządzenia Rady (WE) nr 2328/2003, (WE) nr 861/2006, (WE) nr 1198/2006 i (WE) nr 791/2007 oraz rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1255/2011 1 , w szczególności jego art. 105 ust. 4,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Osiągnięcie celów wspólnej polityki rybołówstwa (WPRyb) nie powinno być zagrożone wskutek nieprzestrzegania przez państwa członkowskie przepisów WPRyb. Zgodnie z art. 41 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1380/2013 2 wsparcie finansowe z Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego (EFMR) jest zależne od przestrzegania przez państwa członkowskie przepisów WPRyb, a ich nieprzestrzeganie może spowodować przerwanie lub zawieszenie płatności lub zastosowanie korekt finansowych unijnej pomocy finansowej w ramach WPRyb.

(2) W art. 22 ust. 7, art. 85 oraz art. 144 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 3 określono przypadki i warunki, pod którymi Komisja może lub powinna zastosować korekty finansowe. Ponadto w art. 144 ust. 7 wspomnianego rozporządzenia przewidziano, że w przepisach dotyczących poszczególnych funduszy dla EFMR można określić szczególne podstawy korekt finansowych związanych z nieprzestrzeganiem przepisów mających zastosowanie w ramach wspólnej polityki rybołówstwa.

(3) W celu ochrony interesów finansowych Unii i jej podatników Komisja może stosować korekty finansowe poprzez anulowanie całości lub części wkładu unijnego na rzecz programu operacyjnego na podstawie art. 105 rozporządzenia (UE) nr 508/2014 w jednym z dwóch przypadków: a) gdy państwo członkowskie nie skorygowało wydatku ujętego w poświadczonej deklaracji wydatków związanego z przypadkami, gdy beneficjent nie przestrzega obowiązków, o których mowa w art. 10 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 508/2014; lub b) gdy w związku z wydatkiem ujętym w poświadczonej deklaracji wydatków związanym z innymi przypadkami poważnego nieprzestrzegania przepisów, które to przypadki skutkowały zawieszeniem płatności na mocy art. 101 tego rozporządzenia, państwo członkowskie nie było w stanie wykazać, że podjęło konieczne działania naprawcze, by zapewnić zgodność z mającymi zastosowanie przepisami WPRyb i ich egzekwowanie w przyszłości.

(4) Jeżeli precyzyjne określenie kwoty wydatków związanych z nieprzestrzeganiem przepisów WPRyb przez państwa członkowskie nie jest możliwe, stosuje się stawkę zryczałtowaną korekty finansowej na podstawie art. 105 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 508/2014.

(5) W art. 105 ust. 4 rozporządzenia (UE) nr 508/2014 uprawniono Komisję do przyjmowania aktów delegowanych określających kryteria ustalania poziomu korekt finansowych, które mają być zastosowane, oraz kryteria stosowania stawek zryczałtowanych korekt finansowych. Art. 105 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 508/2014 zawiera wykaz przypadków, w których Komisja może nałożyć korekty finansowe na całość lub część programu operacyjnego. W przypadkach objętych lit. a) wspomnianego art. 105 ust. 1 ilościowe określenie finansowego wpływu nieprzestrzegania przepisów przez beneficjenta opiera się na umowie finansowej między beneficjentem a właściwymi organami krajowymi odpowiedzialnymi za realizację programu w ramach EFMR. W związku z tym zastosowanie stawek zryczałtowanych korekt finansowych może dotyczyć wyłącznie przypadków, o których mowa w art. 105 ust. 1 lit. b) rozporządzenia (UE) nr 508/2014.

(6) Aby zapewnić przejrzystość i proporcjonalność stawek zryczałtowanych korekt finansowych oraz pewność prawną i równe traktowanie państw członkowskich realizujących programy w ramach EFMR, należy określić kryteria ustalania poziomu korekt finansowych, które mają być stosowane przez Komisję, i kryteria stosowania stawek zryczałtowanych korekt finansowych.

(7) Poziom korekt finansowych ustanowionych przez Komisję, w przypadkach gdy państwa członkowskie nie przestrzegają przepisów WPRyb, powinien być proporcjonalny oraz uwzględniać charakter, wagę, czas trwania i powtarzalność poważnego nieprzestrzegania przepisów WPRyb.

(8) Należy określić poziomy stawek zryczałtowanych korekt finansowych dokonywanych przez Komisję na podstawie stawek korekt finansowych, które już istnieją w odniesieniu do niektórych rodzajów niezgodności w ramach europejskich funduszy strukturalnych i inwestycyjnych. Należy również zapewnić odpowiedni stopniowy mechanizm, tak aby zasada proporcjonalności mogła być odpowiednio stosowana.

(9) W dziedzinie gromadzenia danych, zarządzania nimi i ich wykorzystywania przepisy dotyczące stawek zryczałtowanych korekt finansowych określone w niniejszym rozporządzeniu powinny zastąpić przepisy określone w art. 6 rozporządzenia Komisji (WE) nr 665/2008 4 . W związku z tym artykuł ten należy skreślić.

(10) Niniejsze rozporządzenie nie wpływa na kontynuację ani na modyfikację pomocy zatwierdzonej przez Komisję na podstawie rozporządzenia Rady (WE) nr 861/2006 5 .

(11) Art. 8 rozporządzenia Rady (WE) nr 199/2008 6 stanowi, że zmniejszenie pomocy finansowej Unii wynosi nie więcej niż 25 % całkowitych rocznych kosztów programu krajowego. W konsekwencji w dziedzinie gromadzenia danych, zarządzania nimi i ich wykorzystywania maksymalne stawki zryczałtowane korekt finansowych określone w niniejszym rozporządzeniu powinny obowiązywać dopiero po uchyleniu art. 8 wspomnianego rozporządzenia.

(12) Biorąc pod uwagę, jak ważne jest zapewnienie jednolitego i równego traktowania państw członkowskich w całej Unii od początku okresu programowania, niniejsze rozporządzenie powinno wejść w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Przedmiot

Niniejsze rozporządzenie ustanawia kryteria ustalania poziomu korekt finansowych oraz kryteria stosowania stawek zryczałtowanych, o których mowa w art. 105 rozporządzenia (UE) nr 508/2014.

Artykuł  2

Kryteria ustalania poziomu korekt finansowych

Poziom korekt finansowych w przypadku nieprzestrzegania przepisów WPRyb, o których to korektach mowa w art. 105 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 508/2014, ustala się zgodnie z następującymi kryteriami:

a)
znaczenie dla żywych zasobów morza potencjalnego naruszenia wynikającego z nieprzestrzegania przepisów WPRyb;
b)
częstotliwość występowania przypadków nieprzestrzegania przepisów WPRyb;
c)
czas trwania nieprzestrzegania przepisów WPRyb;
d)
działania naprawcze podjęte przez państwo członkowskie.
Artykuł  3

Kryteria stosowania stawek zryczałtowanych

1.
Stawki zryczałtowane korekt finansowych, o których mowa w art. 105 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 508/2014, wynoszą odpowiednio 2 %, 5 %, 10 %, 25 %, 50 % lub 100 % wkładu Unii przydzielonego na odpowiednie priorytety Unii lub na odpowiednią część tych priorytetów w ramach programu operacyjnego danego państwa członkowskiego.
2.
Przedział, w jakim stawki zryczałtowane są stosowane w indywidualnych przypadkach nieprzestrzegania przepisów WPRyb, określono w załączniku.
3.
Jeżeli w odniesieniu do tego samego priorytetu Unii Komisja stwierdzi kilka przypadków nieprzestrzegania przepisów WPRyb w tym samym akcie wykonawczym na podstawie art. 102 rozporządzenia (UE) nr 508/2014, stawki zryczałtowane nie kumulują się, lecz korektę finansową ustala się w najwyższym z przedziałów mających zastosowanie do tych przypadków.
4.
Jeśli po dokonaniu korekty finansowej przez Komisję w określonym przypadku nieprzestrzegania przepisów WPRyb dane państwo członkowskie nie podejmie odpowiednich działań naprawczych, stawka zryczałtowana może zostać podwyższona do następnego wyższego poziomu w ramach przedziału mającego zastosowanie w danym przypadku nieprzestrzegania przepisów WPRyb.
5.
Oprócz przypadków, w których jest to wyraźnie określone w załączniku, stawka zryczałtowana w wysokości 100 % wkładu Unii przydzielonego na odpowiednie priorytety Unii lub na odpowiednią część tych priorytetów w ramach programu operacyjnego danego państwa członkowskiego może zostać zastosowana, jeżeli:
a)
nieprzestrzeganie przepisów WPRyb jest na tyle zasadnicze, częste lub rozpowszechnione, że oznacza całkowitą niewydolność danego systemu i zagraża legalności działań państwa członkowskiego lub prawidłowości finansowania wspólnej polityki rybołówstwa; lub
b)
istnieją dowody na umyślne zaniedbania ze strony państwa członkowskiego w odniesieniu do rozwiązania problemu nieprzestrzegania przepisów WPRyb.
Artykuł  4

Przepisy przejściowe

Niniejsze rozporządzenie nie ma wpływu na kontynuację ani modyfikację, w tym całkowite lub częściowe anulowanie, pomocy zatwierdzonej przez Komisję na podstawie rozporządzenia (WE) nr 861/2006.

Artykuł  5

Zmiany w rozporządzeniu (WE) nr 665/2008

W rozporządzeniu (WE) nr 665/2008 skreśla się artykuł 6.

Artykuł  6

Wejście w życie

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Jeśli chodzi o przypadki niezgodności w zakresie gromadzenia danych ujętych w kategorii 4 załącznika, zarządzania nimi i ich wykorzystywania, art. 3 ust. 5 niniejszego rozporządzenia stosuje się jednak od daty uchylenia art. 8 rozporządzenia (WE) nr 199/2008.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 28 lipca 2015 r.

W imieniu Komisji
Jean-Claude JUNCKER
Przewodniczący

ZAŁĄCZNIK

Przypadki nieprzestrzegania przepisów (1)Przedział stawek zryczałtowanych
Kategoria 1: Niedopełnienie obowiązku uczestniczenia w realizacji celów wspólnej polityki rybołówstwa określonych w art. 2 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013, które mają podstawowe znaczenie dla ochrony żywych zasobów morza
1.1Niedopełnienie obowiązku zapewnienia przestrzegania uprawnień do połowów przyznanych danemu państwu członkowskiemu na podstawie art. 16-17 rozporządzenia (UE) nr 1380/201325-100 %
1.2Niespełnienie wymogów określonych w różnego rodzaju środkach ochronnych wymienionych w art. 7 rozporządzenia (UE) nr 1380/201310-100 %
Kategoria 2: Niewypełnianie międzynarodowych zobowiązań dotyczących ochrony
2.1Niewypełnianie zobowiązań wynikających z art. 28 rozporządzenia (UE) nr 1380/201310-100 %
Kategoria 3: Niedopełnienie obowiązku zapewnienia stanu równowagi między flotą a zasobami naturalnymi
3.1Niedopełnienie obowiązku przedłożenia sprawozdania na temat równowagi między zdolnością połowową floty a uprawnieniami do połowów, spełniającego wszystkie wymogi określone w art. 22 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1380/20132-25 %
3.2Niedopełnienie obowiązku wdrożenia planu działania zgodnie z art. 22 ust. 4 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013, jeżeli plan ten został włączony do składanego co roku sprawozdania5-25 %
3.3Niedopełnienie obowiązku cofnięcia licencji połowowych i upoważnień do połowów przed wycofaniem zdolności połowowej przy zastosowaniu pomocy publicznej oraz obowiązku niezastępowania zdolności połowowej, o których mowa w art. 22 ust. 5 i 6 rozporządzenia (UE) nr 1380/201310-50 %
3.4Niedopełnienie obowiązku zapewnienia, aby zdolność połowowa w żadnym momencie nie przekraczała limitów określonych w art. 22 ust. 7 i w załączniku II do rozporządzenia (UE) nr 1380/201310-50 %
3.5Niedopełnienie obowiązku wdrożenia systemu wprowadzania/wycofywania zgodnie z wymogami art. 23 rozporządzenia (UE) nr 1380/201310-25 %
3.6Niedopełnienie obowiązku prowadzenia rejestru floty rybackiej zgodnie z art. 24 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013 i z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 26/2004 (2)10-50 %
Kategoria 4: Niedopełnienie obowiązku wdrożenia wspólnotowych ram gromadzenia danych, zarządzania nimi i ich wykorzystywania zgodnie z art. 25 rozporządzenia (UE) nr 1380/2013, szczegółowo określonych w roz­porządzeniu Rady (WE) nr 199/2008, którego skutkiem jest brak informacji na temat zasobów naturalnych
4.1Niedopełnienie obowiązku gromadzenia danych biologicznych, technicznych, ekologicznych i społeczno-gospodarczych niezbędnych do zarządzania rybołówstwem oraz zarządzania tymi danymi, określonego w art. 4, 13 i 17 rozporządzenia (WE) nr 199/20082-25 %
4.2Niedopełnienie obowiązku przedłożenia corocznego sprawozdania z realizacji krajowych programów gromadzenia danych oraz podania tego sprawozdania do publicznej wiadomości, określonego w art. 7 rozporządzenia (WE) nr 199/20082-10 %
4.3Niedopełnienie obowiązku zapewnienia krajowej koordynacji gromadzenia danych naukowych w zakresie zarządzania rybołówstwem i zarządzania tymi danymi, określonego w art. 4 rozporządzenia (WE) nr 199/20082-5 %
4.4Niedopełnienie obowiązku koordynowania działań w zakresie gromadzenia danych z innymi państwami członkowskimi w tym samym regionie, określonego w art. 5 rozporządzenia (WE) nr 199/20082-25 %
4.5Niedopełnienie obowiązku terminowego udostępniania danych użytkownikom końcowym zgodnie z art. 18-20 rozporządzenia (WE) nr 199/20082-25 %
Kategoria 5: Niedopełnienie obowiązku wprowadzenia skutecznego systemu kontroli i egzekwowania
5.1Niedopełnienie obowiązku przestrzegania ogólnych zasad kontroli i egzekwowania zgodnie z tytułem II rozporządzenia Rady (WE) nr 1224/2009 (3)10-50 %
5.2Niedopełnienie obowiązku zapewnienia przestrzegania ogólnych warunków dostępu do wód i zasobów zgodnie z tytułem III rozporządzenia (WE) nr 1224/200910-50 %
5.3Niedopełnienie obowiązku kontroli wprowadzania do obrotu w celu zapewnienia rzeczywistej identyfikowalności produktów rybołówstwa i akwakultury zgodnie z tytułem V rozporządzenia (WE) nr 1224/200910-50 %
5.4Niedopełnienie obowiązku sprawowania skutecznego nadzoru, przeprowadzania inspekcji i podejmowania systematycznych i odpowiednich działań w zakresie egzekwowania przepisów w odniesieniu do wszelkich naruszeń przepisów WPRyb zgodnie z tytułami VI, VII i VIII rozporządzenia (WE) nr 1224/200910-50 %
5.5Niedopełnienie obowiązku ustanowienia i realizowania krajowych programów kontroli zgodnie z art. 46 rozporządzenia (WE) nr 1224/2009 oraz, w stosownych przypadkach, przeprowadzania indywidualnych programów kontroli i inspekcji ustanowionych przez Komisję zgodnie z tytułem IX tego rozporządzenia10-50 %
5.6Niedopełnienie obowiązku współpracy z Komisją w celu ułatwienia urzędnikom Komisji wykonywania ich obowiązków w trakcie weryfikacji, niezależnych inspekcji i kontroli zgodnie z tytułem X rozporządzenia (WE) nr 1224/20092-50 %
5.7Niedopełnienie obowiązku wdrożenia środków wprowadzonych przez Komisję w celu zapewnienia realizacji przez państwa członkowskie celów WPRyb, takich jak plany działania i wszelkie inne środki zgodnie z tytułem XI rozporządzenia (WE) nr 1224/200910-50 %
5.8Niespełnienie wymogów w odniesieniu do analizy, walidacji, dostępu i wymiany danych i informacji zgodnie z tytułem XII rozporządzenia (WE) nr 1224/20092-25 %
5.9Niedopełnienie obowiązku kontroli realizacji skutecznego systemu świadectw połowowych określonego również w rozdziale III rozporządzenia (WE) nr 1005/2008 (4)10-50 %
5.10Niedopełnienie obowiązku podjęcia działań w sprawie domniemanych lub zgłoszonych nielegalnych, nieraportowanych i nieuregulowanych połowów na podstawie art. 26 ust. 3, art. 39 i art. 40 rozporządzenia Rady (WE) nr 1005/20085-50 %
Kategoria 6: Niedopełnienie obowiązku ustanowienia i zapewnienia funkcjonowania sprawnego systemu skutecznych, proporcjonalnych i odstraszających kar
6.1W przypadku naruszenia przepisów niedopełnienie obowiązku powiadomienia państwa członkowskiego bandery, państwa członkowskiego, którego obywatelem jest sprawca, lub każdego innego państwa członkowskiego zainteresowanego działaniami następczymi podjętymi w celu zapewnienia zgodności zgodnie z art. 89 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1224/20092-10 %
6.2Niedopełnienie obowiązku podjęcia natychmiastowych środków, zgodnie z art. 91 rozporządzenia (WE) nr 1224/2009, mających na celu powstrzymanie przed dalszym nielegalnym postępowaniem kapitanów statków rybackich lub innych osób fizycznych lub prawnych ujętych na gorącym uczynku stanowiącym poważne naruszenie10-50 %
6.3Niedopełnienie obowiązku ustanowienia kryteriów w celu ustalenia, czy naruszenie przepisów WPRyb ma poważny charakter na podstawie art. 42 rozporządzenia (WE) nr 1005/200810-50 %
6.4Niedopełnienie obowiązku zapewnienia systematycznego nakładania skutecznych kar za naruszenia przepisów WPRyb oraz zapewnienia, że kary te są odpowiednio surowe i proporcjonalne do wagi takiego naruszenia przepisów, aby osiągnąć skutek odstraszający i, jako minimum, skutecznie pozbawić podmioty, które są sprawcami naruszenia, korzyści ekonomicznych uzyskanych w wyniku dopuszczenia się tych naruszeń, zgodnie z tytułem VIII rozporządzenia (WE) nr 1224/200910-50 %
6.5Niedopełnienie obowiązku stosowania systemu punktów za poważne naruszenia przepisów, dotyczącego właścicieli licencji połowowych oraz kapitanów, zgodnie z art. 92 rozporządzenia (WE) nr 1224/200910-50 %
6.6Niedopełnienie obowiązku ustanowienia krajowego rejestru naruszeń przepisów i odpowiedniego nim administrowania zgodnie z art. 93 rozporządzenia (WE) nr 1224/200910-50 %
(1) Określone na podstawie art. 102 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 508/2014 z dnia 15 maja 2014 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylające rozporządzenia Rady (WE) nr 2328/2003, (WE) nr 861/2006, (WE) nr 1198/2006 i (WE) nr 791/2007 oraz rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1255/2011 (Dz.U. L 149 z 20.5.2014, s. 1).

(2) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 26/2004 z dnia 30 grudnia 2003 r. dotyczące rejestru statków rybackich Wspólnoty (Dz.U. L 5 z 9.1.2004, s. 25).

(3) Rozporządzenie Rady (WE) nr 1224/2009 z dnia 20 listopada 2009 r. ustanawiające wspólnotowy system kontroli w celu zapewnienia przestrzegania przepisów wspólnej polityki rybołówstwa, zmieniające rozporządzenia (WE) nr 847/96, (WE) nr 2371/2002, (WE) nr 811/2004, (WE) nr 768/2005, (WE) nr 2115/2005, (WE) nr 2166/2005, (WE) nr 388/2006, (WE) nr 509/2007, (WE) nr 676/2007, (WE) nr 1098/2007, (WE) nr 1300/2008, (WE) nr 1342/2008 i uchylające rozporządzenia (EWG) nr 2847/93, (WE) nr 1627/94 oraz (WE) nr 1966/2006 (Dz.U. L 343 z 22.12.2009, s. 1).

(4) Rozporządzenie Rady (WE) nr 1005/2008 z dnia 29 września 2008 r. ustanawiające wspólnotowy system zapobiegania nielegalnym, nieraportowanym i nieuregulowanym połowom oraz ich powstrzymywania i eliminowania, zmieniające rozporządzenia (EWG) nr 2847/93, (WE) nr 1936/2001 i (WE) nr 601/2004 oraz uchylające rozporządzenia (WE) nr 1093/94 i (WE) nr 1447/1999 (Dz.U. L 286 z 29.10.2008, s. 1).

1 Dz.U. L 149 z 20.5.2014, s. 1.
2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1380/2013 z dnia 11 grudnia 2013 r. w sprawie wspólnej polityki rybołówstwa, zmieniające rozporządzenia Rady (WE) nr 1954/2003 i (WE) nr 1224/2009 oraz uchylające rozporządzenia Rady (WE) nr 2371/2002 i (WE) nr 639/2004 oraz decyzję Rady 2004/585/WE (Dz.U. L 354 z 28.12.2013, s. 22).
3 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiające wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 (Dz.U. L 347 z 20.12.2013, s. 320).
4 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 665/2008 z dnia 14 lipca 2008 r. ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 199/2008 w sprawie ustanowienia wspólnotowych ram gromadzenia danych, zarządzania nimi i ich wykorzystywania w sektorze rybołówstwa oraz w sprawie wspierania doradztwa naukowego w zakresie wspólnej polityki rybołówstwa (Dz.U. L 186 z 15.7.2008, s. 3).
5 Rozporządzenie Rady (WE) nr 861/2006 z dnia 22 maja 2006 r. ustanawiające wspólnotowe środki finansowe na rzecz wdrażania wspólnej polityki rybołówstwa oraz w obszarze prawa morza (Dz.U. L 160 z 14.6.2006, s. 1).
6 Rozporządzenie Rady (WE) nr 199/2008 z dnia 25 lutego 2008 r. w sprawie ustanowienia wspólnotowych ram gromadzenia danych, zarządzania nimi i ich wykorzystywania w sektorze rybołówstwa oraz w sprawie wspierania doradztwa naukowego w zakresie wspólnej polityki rybołówstwa (Dz.U. L 60 z 5.3.2008, s. 1).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.