Rozporządzenie 571/88 w sprawie organizacji badań statystycznych Wspólnoty dotyczących struktury gospodarstw rolnych w latach 1988-1997

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.1988.56.1

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 2008 r.

ROZPORZĄDZENIE RADY (EWG) NR 571/88
z dnia 29 lutego 1988 r.
w sprawie organizacji badań statystycznych Wspólnoty dotyczących struktury gospodarstw rolnych 1

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Tekst niniejszego aktu prawnego nie uwzględnia wszystkich zmian. Niektóre akty zmieniające nie zostały opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej - polskim wydaniu specjalnym, ponieważ instytucje UE uznały zmiany wynikające z nich za pochłonięte przez akty zmieniające opublikowane w kolejnych tomach tego wydawnictwa.

.................................................

RADA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą, w szczególności jego art. 43,

uwzględniając wnioski Komisji(1),

uwzględniając opinię Parlamentu Europejskiego(2),

a także mając na uwadze, co następuje:

tendencje w strukturze gospodarstw rolnych są ważnym czynnikiem określania kierunków rozwoju wspólnej polityki rolnej; seria badań dotyczących struktury gospodarstw rolnych prowadzonych w całej Wspólnocie począwszy od 1966/67 powinna być kontynuowana;

tendencje te nie mogą być zbadane na poziomie Wspólnoty inaczej niż poprzez uzyskanie porównywalnych danych ze wszystkich Państw Członkowskich; konieczna jest z tego względu kontynuacja poprzednich wysiłków w zakresie harmonizacji i synchronizacji;

nakłady pracy w Państwach Członkowskich i Komisji związane z realizacją tego zadania muszą być zredukowane na tyle, na ile jest to możliwe;

cechy charakterystyczne, definicje i jednostki geograficzne określone dla podobnych poprzednich badań struktury powinny być zachowane tam, gdzie jest to możliwe;

przy określaniu cech charakterystycznych, które będą przedmiotem badań, należy dążyć do ograniczenia nakładu pracy ze strony osób, których badanie dotyczy, tak dalece, jak jest to możliwe; 2

w celu dokonania oceny sytuacji rolnictwa Wspólnoty i monitorowania tendencji w strukturze rolnej należy przeprowadzać w regularnych odstępach czasowych badania statystyczne gospodarstw rolnych, w których do celów rolniczych wykorzystywana jest określona powierzchnia użytków rolnych, lub w których pewna część produkcji przeznaczona jest na sprzedaż, lub też których produkcja przekracza określone fizyczne progi;

biorąc pod uwagę różnorodność usług statystycznych w Państwach Członkowskich, wydajność metod badania grup reprezentatywnych i konieczność uzyskania rzetelnych informacji przy zachowaniu racjonalnych kosztów, Państwa Członkowskie powinny mieć swobodę decydowania, czy badania przez nie prowadzone dotyczyć będą całej lub reprezentatywnej grupy, pod warunkiem że wyniki badań prowadzonych na przypadkowej próbie są rzetelne na różnych poziomach wymaganych podsumowań;

pomimo to konieczne jest przeprowadzanie co najmniej co dziesięć lat pełnego spisu rolnego obejmującego wszystkie gospodarstwa rolne w celu uaktualnienia podstawowych rejestrów gospodarstw i uzyskania innych informacji wymaganych dla odpowiedniego rozwarstwienia przy badaniach na próbach;

przy określaniu procedur, które mają być stosowane do wspólnotowych spisów w roku 1989/90 r. i w 1999/2000 r. uwzględnia się możliwie w największym stopniu zalecenia Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) dotyczące światowych spisów rolnych przeprowadzanych około 1990 r. oraz 2000 r.; 3

ze względu na politykę rolną konieczne jest wyposażenie urzędów statystycznych Państw Członkowskich i Komisji w nowy system analizowania danych i dystrybucji wyników badań, który będzie bardziej elastyczny i szybszy niż poprzedni, zmniejszając jednocześnie nakład pracy konieczny ze strony Państw Członkowskich;

wprowadzenie odpowiednich procedur pozwalających Komisji i Państwom Członkowskim na najlepsze wykorzystanie materiałów statystycznych, przygotowanych na podstawie danych zebranych w badaniach struktury gospodarstw rolnych powinno być ułatwione;

dane jednostkowe sporządzane do celów statystycznych są poufne;

konieczne jest przy wdrażaniu nowego systemu przeprowadzania badań i cyrkulacji ich wyników:

- uwzględnienie stanowiska generalnych dyrektorów krajowych instytucji statystycznych Państw Członkowskich w sprawie przygotowania zasad dotyczących poufności statystycznej,

- zapewnienie ścisłej współpracy pomiędzy Państwami Członkowskimi w zakresie analizowania danych;

pełnienie przez Urząd Statystyczny Wspólnoty Europejskiej roli koordynującej jest konieczne dla spełnienia wymagań Wspólnoty w zakresie informacji w przedmiotowej dziedzinie i dla zapewnienia jednolitej analizy uzyskanych wyników;

prowadzenie badań statystycznych wymagało będzie przeznaczenia na ten cel w ciągu szeregu lat znacznych środków finansowych, zarówno ze strony Państw Członkowskich, jak i Komisji, których znaczna część będzie wykorzystywana na spełnienie wymagań Wspólnoty; powinny zostać podjęte postanowienia umożliwiające wsparcie programu subwencjami Wspólnoty;

w celu ułatwienia realizacji postanowień niniejszego rozporządzenia powinna być kontynuowana bliska współpraca pomiędzy Państwami Członkowskimi i Komisją, w szczególności poprzez Stałą Komisję ds. Statystyki Rolnej ustanowioną decyzją 72/279/EWG(3),

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1 4

Jako część programu badań statystycznych Wspólnoty Państwa Członkowskie będą w latach 1988-2007 prowadziły badania dotyczące struktury gospodarstw rolnych na swych terytoriach, zwane dalej "badaniami". Okresy przeprowadzania tych badań są określone w art. 2 i 3.

Artykuł  2 5
1.
Zgodnie z zaleceniami FAO dotyczącymi spisów rolnych, Państwa Członkowskie przeprowadzają badanie podstawowe jednoetapowo lub w kilku etapach w postaci spisu powszechnego (badanie pełne) wszystkich gospodarstw rolnych odpowiednio w okresie między dniem 1 grudnia 1988 r. a dniem 1 marca 1991 r. oraz między dniem 1 grudnia 1998 r. a dniem 1 marca 2001 r. Badania te odnoszą się do roku zbiorów odpowiadającego zbiorom przeprowadzonym w roku 1989 lub 1990 oraz w roku 1999 lub 2000.

Niemniej jednak w ramach badania podstawowego dla 1989/90 r. Państwa Członkowskie mogą zastosować dla niektórych cech losowe badania próbek, zwane dalej »badaniami próbkowymi«; wyniki otrzymane w ten sposób odnoszą się do całości.

2.
Państwa Członkowskie mogą jednak przyspieszyć lub opóźnić przeprowadzenie podstawowych badań dla 1989/90 r., o najwyżej 12 miesięcy, w którym to przypadku przeprowadzają one badanie próbkowe odnoszące się do roku zbioru 1989 lub 1990.
Artykuł  3 6

Następujące badania (tymczasowe badania) struktury gospodarstw rolnych będą prowadzone w jednym lub wielu etapach w formie pełnego badania lub badania próby:

a) w okresie pomiędzy dniem 1 grudnia 1992 r. i dniem 1 marca 1994 r., obejmujące rok zbiorów odpowiadający plonom, które będą zbierane w 1993 r. (badanie struktury 1993);

b) w okresie pomiędzy dniem 1 grudnia 1994 r. i dniem 1 marca 1996 r., obejmujące rok zbiorów odpowiadający plonom, które będą zbierane w 1995 r. (badanie struktury 1995);

c) w okresie pomiędzy dniem 1 grudnia 1996 r. i dniem 1 marca 1998 r., obejmujące rok zbiorów odpowiadający plonom, które będą zbierane w 1997 r. (badanie struktury 1997);

d) między dniem 1 grudnia 2002 r. a dniem 1 marca 2004 r. obejmujące rok zbiorów odpowiadający plonom, które zbierane w 2003 r. (badanie struktury dla 2003 r);

e) między dniem 1 grudnia 2004 r. a dniem 1 marca 2006 r. obejmujące rok zbiorów odpowiadający plonom, które będą zbierane w 2005 r. (badanie struktury dla 2005 r.); oraz

f) między dniem 1 grudnia 2006 r. a dniem 1 marca 2008 r. obejmujące rok zbiorów odpowiadający plonom, które będą zbierane w 2007 r. (badanie struktury dla 2007 r.).

Artykuł  4 7

Państwa Członkowskie przeprowadzające badania próbkowe podejmują kroki niezbędne do otrzymania wiarygodnych wyników na wielu niżej wymienionych poziomach wymaganego podziału:

– regiony określone w art. 8,

– okręgi określone w art. 8 (jedynie dla badań podstawowych),

– "strefy docelowe" w rozumieniu rozporządzenia (EWG) nr 2052/88(4) oraz decyzji Komisji 94/197/WE(5) (jedynie dla badań podstawowych dla 1999/2000 r.),

oraz jeśli następujące jednostki terytorialne posiadają znaczenie lokalne:

– "mniej uprzywilejowane obszary rolne", jak zdefiniowano w art. 3 dyrektywy 75/268/EWG(6) oraz "obszary górskie", jak zdefiniowano w ust. 3 powyższego artykułu,

– główne wskazówki techniczno-ekonomiczne w rozumieniu decyzji 85/377/EWG(7),

– poszczególne wskazówki techniczno-ekonomiczne w rozumieniu powyższej decyzji.

Państwa Członkowskie podejmują środki niezbędne do zapewnienia, że próbki posiadają strukturę, która pozwala na wykorzystanie jednolitego wskaźnika w odniesieniu do każdego gospodarstwa rolnego w celu rozciągnięcia informacji zebranych przez badania próbkowe.

Artykuł  5

Do celów niniejszego rozporządzenia:

a) "gospodarstwo rolne" będzie oznaczać oddzielną jednostkę, zarówno z technicznego, jak i ekonomicznego punktu widzenia, która posiada własne kierownictwo i która wytwarza produkty rolne;

b) "użytki rolne wykorzystywane do celów rolniczych" będą oznaczały ogólną powierzchnię gruntów ornych, trwałych pastwisk i łąk, stałych upraw i ogródków przydomowych.

Artykuł  6

Badania będą obejmowały:

a) gospodarstwa rolne, w których powierzchnia użytków rolnych wykorzystywanych do celów rolniczych wynosi jeden hektar lub więcej;

b) gospodarstwa rolne, w których powierzchnia użytków rolnych wykorzystywanych do celów rolniczych jest mniejsza niż jeden hektar, jeśli produkują one pewną część na sprzedaż lub jeśli wielkość ich produkcji przekracza pewne fizyczne progi.

Państwa Członkowskie, które stosują różne wielkości progów, zobowiązują się do ustalenia tego progu dla potrzeb badań na poziomie pozwalającym na wyłączenie jedynie najmniejszych gospodarstw rolnych, których wkład do ogólnej standardowej marży brutto (SGM) dla danego Państwa Członkowskiego, zgodnie z definicją tego terminu zawartą w decyzji 85/377/EWG, wynosi 1 % lub mniej.

Państwa Członkowskie przed przeprowadzeniem badań powiadamiają Komisję o metodach użytych do określenia stosowanych przez nie progów.

Artykuł  7
1.
W przypadku upraw łączonych grunty rolne wykorzystywane do celów rolniczych są odpowiednio podzielone pomiędzy poszczególne uprawy proporcjonalnie do powierzchni zajmowanych przez nie gruntów.

Procedura dotycząca wyżej wymienionego podziału i, jeśli dotyczy, wyjątki od tej ogólnej zasady będą określone przez Państwa Członkowskie w drodze porozumienia z Komisją.

Ponadto grunty wykorzystywane do upraw łączonych i grunty wykorzystywane rolniczo (ang. UAA) będą rejestrowane oddzielnie, zgodnie z podziałem przedstawionym w załączniku 1.

2.
Grunty wykorzystywane ponownie pod drugą uprawę i grunty wykorzystywane rolniczo (ang. UAA) będą rejestrowane oddzielnie.

Powierzchnie drugich upraw zostaną obliczone zgodnie z podziałem przedstawionym w załączniku 1.

Artykuł  8
1. 8
Państwa Członkowskie podejmują kroki konieczne dla zapewnienia zgodności informacji zbieranych w ramach badań, o których mowa w niniejszym rozporządzeniu, z cechami charakterystycznymi wymienionymi w załączniku 1. Zmiany, które będą dokonane w liście cech charakterystycznych dla badań w okresie od 1993-2007 r., będą określone zgodnie z procedurą określoną w art. 15.
2. 9
W ramach określania wykazu cech do badań podstawowych dla 1999/2000 r. Komisja może zezwolić Państwom Członkowskim, na ich wniosek oraz na podstawie odpowiedniej dokumentacji, zgodnie z procedurą ustanowioną w art. 15, na zastosowanie w odniesieniu do pewnych cech badań próbkowych.

Zgodnie z procedurą ustanowioną w art. 15, ponadto na wniosek oraz na podstawie odpowiedniej dokumentacji i w ramach określania wykazu badanych cech, Państwa Członkowskie mogą uzyskać zgodę od badania 1997 r. na zastosowanie w odniesieniu do pewnych cech, już dostępnych informacji ze źródeł innych niż badania statystyczne.

3. 10
W badaniach podstawowych dla 1999/2000 r. położenie geograficzne każdego gospodarstwa rolnego definiowane jest z zastosowaniem kodu, który pozwala na zgrupowanie za pomocą jednostek terytorialnych niższych niż poziom okręgów badawczych lub, co najmniej za pomocą stref docelowych.
4. 11
Definicje dotyczące cech charakterystycznych oraz regionów i okręgów są tożsame z definicjami ustanowionymi w decyzji 83/461/EWG wraz z poprawkami wniesionymi decyzją 85/662/EWG i 85/643/EWG; wszelkie poprawki będą przyjmowane zgodnie z procedurą ustanowioną w art. 15.
5. 12
W sytuacjach, w których w celu stosowania typologii Wspólnoty dla gospodarstw rolnych w niektórych Państwach Członkowskich standardowe marże brutto zostały utworzone w odniesieniu do poddziałów określonych cech charakterystycznych wymienionych w załączniku 1, Państwa Członkowskie, których to dotyczy, będą zbierały informacje konieczne do zastosowania tych standardowych marż brutto.
Artykuł  9

Państwa Członkowskie są zobowiązane podjąć właściwe kroki dla przeprowadzenia badań na ich terytoriach. W szczególności zobowiązane są one do:

a) opracowania ankiet właściwych dla zebrania informacji przewidzianych w liście cech charakterystycznych, o której mowa w art. 8 ust. 1;

b) sprawdzenia, czy ankiety zostały w pełni wypełnione i czy odpowiedzi są wiarygodne; tam gdzie jest to konieczne i w stopniu, w jakim jest to możliwe, państwa są zobowiązane do uzupełnienia brakujących informacji i poprawienia niedokładnych danych.

Artykuł  10 13

Państwa Członkowskie przekazują do Urzędu Statystycznego Wspólnot Europejskich informacje, wymienione w art. 8 ust. 1, otrzymane w trakcie spisów i badań próbkowych w formie danych indywidualnych na gospodarstwo, zgodnie z procedurą opisaną w załączniku II, zwaną dalej "projektem Eurofarm".

Państwa Członkowskie zapewniają, by dane przekazywane w standardowym formacie Eurofarm były kompletne i wiarygodne z zastosowaniem jednolitych warunków kontrolnych ustanowionych przez Urząd Statystycznych Wspólnot Europejskich po ścisłej współpracy z właściwymi służbami Państw Członkowskich; stosują one także tabele kontrolne, określone w załączniku II ust. 9 w celu sprawdzenia danych indywidualnych.

Artykuł  11

Państwa Członkowskie zobowiązane są udzielać Urzędowi Statystycznemu Wspólnot Europejskich wszelkich informacji, których może on od nich zażądać, dotyczących organizacji i metodologii badań będących przedmiotem niniejszego rozporządzenia. W szczególności zobowiązane są one dostarczyć szczegóły harmonogramu działań związanych ze zbieraniem danych.

Artykuł  12

W kontekście projektu Eurofarm Urząd Statystyczny Wspólnot Europejskich będzie odpowiedzialny za dystrybucję tabelarycznych wyników badań. Praktyczne szczegóły tej dystrybucji zostaną uzgodnione pomiędzy właściwymi komitetami i grupami roboczymi.

Artykuł  13

Co trzy lata, a w pierwszym przypadku nie później niż do dnia 31 grudnia 1992 r., Komisja będzie przedkładać Radzie sprawozdanie dotyczące funkcjonowania projektu Eurofarm. W gestii Komisji leży proponowanie koniecznych zmian do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  14
1. 14
Jako wkład do wydatków ponoszonych przez Państwa Członkowskie przy przeprowadzaniu badań przewidzianych w art. 2 i 3 za każde gospodarstwo, w odniesieniu do którego kompletne wyniki badań zostały przekazane do Urzędu Statystycznego Wspólnot Europejskich, Państwa Członkowskie otrzymają zwrot kosztów w wysokości 20 euro 15 , aż do maksymalnej kwoty na jedno badanie:

– 100.000 euro 16 dla Luksemburga,

– 500.000 euro 17 dla Belgii i Danii,

– 600.000 euro 18 dla Szwecji,

– 700.000 euro 19 dla Niderlandów,

– 700.000 euro 20 dla Finlandii,

– 1.100.000 euro 21 dla Irlandii,

– 1.300.000 euro 22 dla Zjednoczonego Królestwa,

– 1.400.000 euro 23 dla Austrii,

– 2.000.000 euro 24 dla Niemiec, Grecji, Hiszpanii, Francji, Włoch i Portugalii,

– 25.000 EUR dla Malty,

– 200.000 EUR dla Cypru,

– 500.000 EUR dla Estonii i Słowenii,

– 700.000 EUR dla Słowacji,

– 1.100.000 EUR dla Republiki Czeskiej, Łotwy i Litwy,

– 2.000.000 EUR dla Węgier i Polski,

– 2.000.000 EUR dla Bułgarii,

– 2.000.000 EUR dla Rumunii.

W przypadku Państw Członkowskich, które przeprowadzają spis powszechny gospodarstw rolnych (pełne badania) w 1999/2000 r., w odniesieniu do wszystkich badanych cech, powyżej wymienione kwoty zostają powiększone o 50 %.

Kopertę finansową do celów realizacji niniejszego programu, w tym środki niezbędne dla zarządzania projektem Eurofarm, ustala się na 20.400.000 EUR na lata 2007-2009.

Środki w skali roku zatwierdzają władze budżetowe w ramach limitów ram finansowych.

2. 25
Maksymalna roczna referencyjna kwota finansowa na rozwój, utrzymanie, niezbędne dostosowania oraz zarządzanie projektem Eurofarm, w tym na rozpowszechnianie wyników wynosi:

– 480.000 euro 26 na 1989 r.,

– 440.000 euro 27 na 1990 r.,

– 240.000 euro 28 na 1991 r.,

– 80.000 euro 29 na lata 1992-1998,

– 700.000 euro 30 na lata 1999-2000,

– 550.000 euro 31 na lata 2001-2010.

Coroczne środki są zatwierdzane przez organ budżetowy w granicach perspektywy finansowej.

Artykuł  15 32
1.
Komisję wspomaga Stały Komitet ds. Statystyki Rolnictwa, zwany dalej "Komitetem".
2.
W przypadku odniesienia się do niniejszego artykułu - art. 4 i 7 decyzji 1999/468/WE(8) stosuje się z uwagi na przepisy zawarte w jej art. 8.

Okres ustanowiony w art. 4 ust. 3 decyzji 1999/468/WE ustala się na jeden miesiąc.

3.
Komitet uchwala swój regulamin wewnętrzny.
Artykuł  16

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 29 lutego 1988 r.

W imieniu Rady
W. von GELDERN
Przewodniczący

______

(1) Dz.U. C 179 z 8.7.1987, str. 3 oraz Dz.U. C 4 z 8.1.1988, str. 10.

(2) Dz.U. C 305 z 16.11.1987, str. 147.

(3) Dz.U. L 179 z 7.8.1972, str. 1.

(4) Dz.U. L 185 z 15.7.1988, str. 9. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 3193/94 (Dz.U. 337 z 24.12.1994, str. 11).

(5) Dz.U. L 96 z 14.4.1994, str. 1.

(6) Dz.U. L 128 z 19.5.1975, str. 1. Dyrektywa ostatnio zmieniona Aktem Przystąpienia z 1994 r.

(7) Dz.U. L 220 z 17.8.1985, str. 1. Decyzja ostatnio zmieniona decyzją Komisji 96/393/WE (Dz.U. L 163 z 2.7.1996, str. 45).

(8) Decyzja Rady 1999/468/WE z dnia 28 czerwca 1999 r. ustanawiająca warunki wykonywania uprawnień wykonawczych przyznanych Komisji (Dz.U. L 184 z 17.7.1999, str. 23).

ZAŁĄCZNIKI

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK  I 33

ZAŁĄCZNIK  II 34

PROJEKT EUROFARM

Opis i zawartość

1. Projekt Eurofarm jest zbiorem banków danych z przeznaczeniem do przetwarzania badań statystycznych prowadzonych we Wspólnocie dotyczących gospodarstw rolnych, wymaganych przez politykę rolną poszczególnych krajów i całej Wspólnoty.

Powyższy projekt zostanie przygotowany i zrealizowany przez służby statystyczne poszczególnych Państw Członkowskich i Komisji, ściśle współpracujące ze sobą i przy wsparciu ze strony Komisji.

2. Istnieją następujące banki danych Eurofarm:

– indywidualny bank danych (BDI), który będzie zawierał nieidentyfikowalne bezpośrednio indywidualne dane dotyczące wszystkich gospodarstw (w przypadku badań podstawowych) lub dane dotyczące wszystkich gospodarstw lub dotyczące reprezentatywnych dla gospodarstw próbek (w przypadku badań tymczasowych) wystarczające do umożliwienia przeprowadzenia analiz na poziomach geograficznych, wymienionych w art. 4 rozporządzenia.

– Bank Danych Tabelarycznych (BDT), który będzie zawierał rezultaty badań w formie tabel statystycznych. Decyzje dotyczące zawartości BDT podejmowane będą zgodnie z trybem określonym w art. 15 niniejszego rozporządzenia.

Lokalizacja banków danych

3. Z wyjątkiem indywidualnych danych z Niemiec dotyczących badań z okresu 1988-1997 BDI dla wszystkich Państw Członkowskich są zlokalizowane w centrum przetwarzania danych Komisji. Urząd Statystyczny Wspólnot Europejskich jest w sposób wyłączny odpowiedzialny za dostęp i zarządzanie nimi.

4. BDT umieszczony jest w centrum przetwarzania danych Komisji.

Przekazywanie danych jednostkowych do Urzędu Statystycznego Wspólnot Europejskich

5. Dane jednostkowe dostarczane będą przy zastosowaniu jednolitego kodu określonego przez Eurostat w porozumieniu z Państwami Członkowskimi i w limitach czasowych, które będą określone zgodnie z trybem określonym w art. 15 niniejszego rozporządzenia.

6. W drodze odstępstwa Niemcy nie przekażą indywidualnych danych, a jedynie tabelaryczne wyniki zgodnie z systemem Tabelarycznego Banku Danych (BDT) wymienionego w ust. 2. Odstępstwo to wygasa po badaniach dla okresu 1988-1997.

Niemcy zobowiązują się do scentralizowania indywidualnych danych na przenośniku magnetycznym w jednym centrum przetwarzającym dane w ciągu 12 miesięcy od zakończenia zbierania danych w tej dziedzinie.

Komunikowanie danych tabelarycznych

7. Na podstawie danych jednostkowych dostarczonych przez Państwa Członkowskie Urząd Statystyczny Wspólnot Europejskich będzie opracowywał:

– tabele przeznaczone dla BDT,

– tabele ad hoc, o których mowa w pkt 15.

8.1. W sytuacji, gdy dane jednostkowe przekazane przez Państwa Członkowskie nie pozwalają Urzędowi Statystycznemu Wspólnot Europejskich na przygotowanie tabel dla BDT, tworzonych zgodnie z procedurą określoną w art. 15, dane Państwa Członkowskie będą zobowiązane dostarczyć brakujące tabele w terminie do trzech miesięcy po dacie przekazania danych jednostkowych, o których mowa w pkt 5 załącznika.

8.2. W sytuacji, gdy dane jednostkowe przekazywane przez Państwa Członkowskie nie pozwalają Urzędowi Statystycznemu Wspólnot Europejskich na przygotowanie tabel ad hoc, opartych na cechach charakterystycznych wymienionych w załączniku I, Komisja we współpracy z Państwami Członkowskimi jest zobowiązana rozważyć sposób przekazania przedmiotowych tabel.

9. Wraz z danymi jednostkowymi Państwa Członkowskie zobowiązują się przekazywać tabele sprawdzające, które zostaną określone przez Urząd Statystyczny Wspólnot Europejskich w porozumieniu z Państwami Członkowskimi.

Poufność danych jednostkowych

10. Dane jednostkowe muszą być przekazywane do Urzędu Statystycznego Wspólnot Europejskich w formie anonimowych informacji, niepozwalających na bezpośrednią identyfikację gospodarstw.

11. Komisja będzie podejmowała odpowiednie środki ostrożności w swym systemie przetwarzania danych w celu zabezpieczenia poufności danych. O środkach tych Komisja jest zobowiązana powiadomić Państwa Członkowskie.

12. Dostęp do danych jednostkowych jest ograniczony do tych osób w Urzędzie Statystycznym Wspólnot Europejskich, które są odpowiedzialne za realizację tego rozporządzenia.

13. Tabele, o których mowa w pkt 14, nie mogą pozwalać na bezpośrednią lub pośrednią identyfikację gospodarstw.

Wykorzystanie danych i dystrybucja wyników

14. Urząd Statystyczny Wspólnot Europejskich zobowiązuje się wykorzystywać dane jednostkowe przekazywane przez Państwa Członkowskie jedynie do celów statystycznych i nie wykorzystywać ich dla celów administracyjnych.

Dane jednostkowe będą wykorzystywane w opracowywaniu:

– tabel zawartych w BDT,

– tabel ad hoc.

15. Tabele ad hoc są to tabele, które nie są przedmiotem postanowień pierwotnego programu Wspólnoty określającego zawartość BDT, lecz o których opracowanie na podstawie cech charakterystycznych uwzględnionych w załączniku 1 wnioskują instytucje Wspólnoty lub urzędy statystyczne Państw Członkowskich dla zaspokojenia swych potrzeb informacyjnych.

Koordynacja

16. W ramach odpowiednich uprawnień oraz zgodnie z rozporządzeniem (EUTRATOM, EWG) nr 1588/90 Urząd Statystyczny Wspólnot Europejskich i Państwa Członkowskie ustanowią przyspieszone procedury konsultacji w celu:

– zapewnienia poufności i wiarygodności statystycznej informacji przygotowanych na podstawie indywidualnych danych,

– informowania Państw Członkowskich o wykorzystaniu tych danych.

1 Tytuł zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 2467/96 z dnia 17 grudnia 1996 r. (Dz.U.UE.L.96.335.3) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 25 grudnia 1996 r.
2 Motyw zmieniony przez art. 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia nr 2467/96 z dnia 17 grudnia 1996 r. (Dz.U.UE.L.96.335.3) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 25 grudnia 1996 r.
3 Motyw zmieniony przez art. 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia nr 2467/96 z dnia 17 grudnia 1996 r. (Dz.U.UE.L.96.335.3) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 25 grudnia 1996 r.
4 Art. 1 zmieniony przez art. 1 pkt 3 rozporządzenia nr 2467/96 z dnia 17 grudnia 1996 r. (Dz.U.UE.L.96.335.3) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 25 grudnia 1996 r.
5 Art. 2 zmieniony przez art. 1 pkt 4 rozporządzenia nr 2467/96 z dnia 17 grudnia 1996 r. (Dz.U.UE.L.96.335.3) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 25 grudnia 1996 r.
6 Art. 3 zmieniony przez art. 1 pkt 5 rozporządzenia nr 2467/96 z dnia 17 grudnia 1996 r. (Dz.U.UE.L.96.335.3) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 25 grudnia 1996 r.
7 Art. 4 zmieniony przez art. 1 pkt 6 rozporządzenia nr 2467/96 z dnia 17 grudnia 1996 r. (Dz.U.UE.L.96.335.3) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 25 grudnia 1996 r.
8 Art. 8 ust. 1 zmieniony przez art. 1 pkt 7 lit. a) rozporządzenia nr 2467/96 z dnia 17 grudnia 1996 r. (Dz.U.UE.L.96.335.3) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 25 grudnia 1996 r.
9 Art. 8 ust. 2 dodany przez art. 1 pkt 7 lit. b) rozporządzenia nr 2467/96 z dnia 17 grudnia 1996 r. (Dz.U.UE.L.96.335.3) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 25 grudnia 1996 r.
10 Art. 8 ust. 3 dodany przez art. 1 pkt 7 lit. b) rozporządzenia nr 2467/96 z dnia 17 grudnia 1996 r. (Dz.U.UE.L.96.335.3) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 25 grudnia 1996 r.
11 Art. 8 ust. 4 zmieniony i według numeracji ustalonej przez art. 1 pkt 7 lit. c) i e) rozporządzenia nr 2467/96 z dnia 17 grudnia 1996 r. (Dz.U.UE.L.96.335.3) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 25 grudnia 1996 r.
12 Art. 8 ust. 5 według numeracji ustalonej przez art. 1 pkt 7 lit. d) rozporządzenia nr 2467/96 z dnia 17 grudnia 1996 r. (Dz.U.UE.L.96.335.3) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 25 grudnia 1996 r.
13 Art. 10 zmieniony przez art. 1 pkt 8 rozporządzenia nr 2467/96 z dnia 17 grudnia 1996 r. (Dz.U.UE.L.96.335.3) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 25 grudnia 1996 r.
14 Art. 14 ust. 1:

- zmieniony przez art. 1 pkt 9 rozporządzenia nr 2467/96 z dnia 17 grudnia 1996 r. (Dz.U.UE.L.96.335.3) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 25 grudnia 1996 r.

- zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1435/2004 z dnia 22 czerwca 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.268.1) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 maja 2004 r.

- zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1435/2004 z dnia 22 czerwca 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.268.1) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 września 2004 r.

- zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1890/2006 z dnia 20 grudnia 2006 r. (Dz.U.UE.L.06.386.12) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2007 r.

- zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1890/2006 z dnia 20 grudnia 2006 r. (Dz.U.UE.L.06.386.12) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 18 stycznia 2007 r.

15 Z dniem 1 stycznia 1999 r., na podstawie art. 2 ust. 1 rozporządzenia Rady nr 1103/97 z dnia 17 czerwca 1997 r. w sprawie niektórych przepisów dotyczących wprowadzenia euro (Dz.U.UE.L.97.162.1), odniesienie do ECU zastępuje się odniesieniem do euro według kursu jednego euro do jednego ECU.
16 Z dniem 1 stycznia 1999 r., na podstawie art. 2 ust. 1 rozporządzenia Rady nr 1103/97 z dnia 17 czerwca 1997 r. w sprawie niektórych przepisów dotyczących wprowadzenia euro (Dz.U.UE.L.97.162.1), odniesienie do ECU zastępuje się odniesieniem do euro według kursu jednego euro do jednego ECU.
17 Z dniem 1 stycznia 1999 r., na podstawie art. 2 ust. 1 rozporządzenia Rady nr 1103/97 z dnia 17 czerwca 1997 r. w sprawie niektórych przepisów dotyczących wprowadzenia euro (Dz.U.UE.L.97.162.1), odniesienie do ECU zastępuje się odniesieniem do euro według kursu jednego euro do jednego ECU.
18 Z dniem 1 stycznia 1999 r., na podstawie art. 2 ust. 1 rozporządzenia Rady nr 1103/97 z dnia 17 czerwca 1997 r. w sprawie niektórych przepisów dotyczących wprowadzenia euro (Dz.U.UE.L.97.162.1), odniesienie do ECU zastępuje się odniesieniem do euro według kursu jednego euro do jednego ECU.
19 Z dniem 1 stycznia 1999 r., na podstawie art. 2 ust. 1 rozporządzenia Rady nr 1103/97 z dnia 17 czerwca 1997 r. w sprawie niektórych przepisów dotyczących wprowadzenia euro (Dz.U.UE.L.97.162.1), odniesienie do ECU zastępuje się odniesieniem do euro według kursu jednego euro do jednego ECU.
20 Z dniem 1 stycznia 1999 r., na podstawie art. 2 ust. 1 rozporządzenia Rady nr 1103/97 z dnia 17 czerwca 1997 r. w sprawie niektórych przepisów dotyczących wprowadzenia euro (Dz.U.UE.L.97.162.1), odniesienie do ECU zastępuje się odniesieniem do euro według kursu jednego euro do jednego ECU.
21 Z dniem 1 stycznia 1999 r., na podstawie art. 2 ust. 1 rozporządzenia Rady nr 1103/97 z dnia 17 czerwca 1997 r. w sprawie niektórych przepisów dotyczących wprowadzenia euro (Dz.U.UE.L.97.162.1), odniesienie do ECU zastępuje się odniesieniem do euro według kursu jednego euro do jednego ECU.
22 Z dniem 1 stycznia 1999 r., na podstawie art. 2 ust. 1 rozporządzenia Rady nr 1103/97 z dnia 17 czerwca 1997 r. w sprawie niektórych przepisów dotyczących wprowadzenia euro (Dz.U.UE.L.97.162.1), odniesienie do ECU zastępuje się odniesieniem do euro według kursu jednego euro do jednego ECU.
23 Z dniem 1 stycznia 1999 r., na podstawie art. 2 ust. 1 rozporządzenia Rady nr 1103/97 z dnia 17 czerwca 1997 r. w sprawie niektórych przepisów dotyczących wprowadzenia euro (Dz.U.UE.L.97.162.1), odniesienie do ECU zastępuje się odniesieniem do euro według kursu jednego euro do jednego ECU.
24 Z dniem 1 stycznia 1999 r., na podstawie art. 2 ust. 1 rozporządzenia Rady nr 1103/97 z dnia 17 czerwca 1997 r. w sprawie niektórych przepisów dotyczących wprowadzenia euro (Dz.U.UE.L.97.162.1), odniesienie do ECU zastępuje się odniesieniem do euro według kursu jednego euro do jednego ECU.
25 Art. 14 ust. 2 zmieniony przez art. 1 pkt 10 rozporządzenia nr 2467/96 z dnia 17 grudnia 1996 r. (Dz.U.UE.L.96.335.3) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 25 grudnia 1996 r.
26 Z dniem 1 stycznia 1999 r., na podstawie art. 2 ust. 1 rozporządzenia Rady nr 1103/97 z dnia 17 czerwca 1997 r. w sprawie niektórych przepisów dotyczących wprowadzenia euro (Dz.U.UE.L.97.162.1), odniesienie do ECU zastępuje się odniesieniem do euro według kursu jednego euro do jednego ECU.
27 Z dniem 1 stycznia 1999 r., na podstawie art. 2 ust. 1 rozporządzenia Rady nr 1103/97 z dnia 17 czerwca 1997 r. w sprawie niektórych przepisów dotyczących wprowadzenia euro (Dz.U.UE.L.97.162.1), odniesienie do ECU zastępuje się odniesieniem do euro według kursu jednego euro do jednego ECU.
28 Z dniem 1 stycznia 1999 r., na podstawie art. 2 ust. 1 rozporządzenia Rady nr 1103/97 z dnia 17 czerwca 1997 r. w sprawie niektórych przepisów dotyczących wprowadzenia euro (Dz.U.UE.L.97.162.1), odniesienie do ECU zastępuje się odniesieniem do euro według kursu jednego euro do jednego ECU.
29 Z dniem 1 stycznia 1999 r., na podstawie art. 2 ust. 1 rozporządzenia Rady nr 1103/97 z dnia 17 czerwca 1997 r. w sprawie niektórych przepisów dotyczących wprowadzenia euro (Dz.U.UE.L.97.162.1), odniesienie do ECU zastępuje się odniesieniem do euro według kursu jednego euro do jednego ECU.
30 Z dniem 1 stycznia 1999 r., na podstawie art. 2 ust. 1 rozporządzenia Rady nr 1103/97 z dnia 17 czerwca 1997 r. w sprawie niektórych przepisów dotyczących wprowadzenia euro (Dz.U.UE.L.97.162.1), odniesienie do ECU zastępuje się odniesieniem do euro według kursu jednego euro do jednego ECU.
31 Z dniem 1 stycznia 1999 r., na podstawie art. 2 ust. 1 rozporządzenia Rady nr 1103/97 z dnia 17 czerwca 1997 r. w sprawie niektórych przepisów dotyczących wprowadzenia euro (Dz.U.UE.L.97.162.1), odniesienie do ECU zastępuje się odniesieniem do euro według kursu jednego euro do jednego ECU.
32 Art. 15 zmieniony przez art. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1882/2003 z dnia 29 września 2003 r. (Dz.U.UE.L.03.284.1) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 20 listopada 2003 r.
33 Załącznik I:

-zmieniony przez art. 1 rozporządzenia Komisji nr 143/2002 z dnia 24 stycznia 2002 r. (Dz.U.UE.L.02.24.16) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2003 r.

- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia Komisji nr 2139/2004 z dnia 8 grudnia 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.369.26) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 stycznia 2005 r.

- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia Komisji nr 204/2006 z dnia 6 lutego 2006 r. (Dz.U.UE.L.06.34.3) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 lutego 2006 r.

- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia Komisji nr 143/2002 z dnia 24 stycznia 2002 r. (Dz.U.UE.L.02.24.16) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2008 r.

34 Załącznik II:

-zmieniony przez art. 2 rozporządzenia Komisji nr 1057/91 z dnia 26 kwietnia 1991 r. (Dz.U.UE.L.91.107.11) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 maja 1991 r.

- zmieniony przez art. 1 pkt 12 rozporządzenia nr 2467/96 z dnia 17 grudnia 1996 r. (Dz.U.UE.L.96.335.3) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 25 grudnia 1996 r.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.