Judecki Tomasz, Omówienie do wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 6 września 2017 r., II SA/Bd 762/17

Omówienia
Opublikowano: OwSS 2018/1/59-68
Autor:

Omówienie do wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 6 września 2017 r., II SA/Bd 762/17

Ustawa z 27.08.2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1938 ze zm.) – dalej u.ś.o.z., przyznaje m.in. jednostkom samorządu terytorialnego kompetencję do opracowania projektu programu polityki zdrowotnej na podstawie map potrzeb zdrowotnych, o których mowa w art. 95a ust. 1 i 6 u.ś.o.z., oraz dostępnych danych epidemiologicznych (por. art. 5 pkt 29a i art. 48a ust. 1 u.ś.o.z.). Kompetencja ta mieści się w zakresie zadań własnych gminy obejmujących zapewnienie równego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej. W tym celu gminy opracowują i realizują oraz oceniają skutki programów polityki zdrowotnej, wynikających z rozpoznanych potrzeb zdrowotnych i stanu zdrowia mieszkańców gminy (por. art. 7 ust. 1 pkt 1u.ś.o.z.). Przygotowanie programu polityki zdrowotnej wymaga rozeznania konkretnego rodzaju potrzeb zdrowotnych mieszkańców gminy. Projekt programu polityki zdrowotnej, w rozumieniu powyższych przepisów, musi zatem uwzględniać...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX