Talago-Sławoj Hanna, Komentarz do dyrektywy 2009/81/WE w sprawie koordynacji procedur udzielania niektórych zamówień na roboty budowlane, dostawy i usługi przez instytucje lub podmioty zamawiające w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa i zmieniającej dyrektywy 2004/17/WE i 2004/18/WE, [w:] Europejskie prawo zamówień publicznych. Komentarz, wyd. III

Komentarze
Opublikowano: WK 2016
Stan prawny: 1 stycznia 2016 r.
Autor komentarza:

Komentarz do dyrektywy 2009/81/WE w sprawie koordynacji procedur udzielania niektórych zamówień na roboty budowlane, dostawy i usługi przez instytucje lub podmioty zamawiające w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa i zmieniającej dyrektywy 2004/17/WE i 2004/18/WE, [w:] Europejskie prawo zamówień publicznych. Komentarz, wyd. III

Autor fragmentu:
Art. 1art(1)[Definicje]

1.Uwaga ogólna.

W dniu 13 lipca 2009 r. Parlament Europejski i Rada przyjęły dyrektywę 2009/81/WE w sprawie koordynacji procedur udzielania niektórych zamówień na roboty budowlane, dostawy i usługi przez instytucje lub podmioty zamawiające w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa i zmieniającą dyrektywy 2004/17/WE i 2004/18/WE (Dz. Urz. UE L 216 z 20.08.2009, s. 76; dalej też jako dyrektywa obronna). Dyrektywa ta, odmiennie od dyrektywy klasycznej czy sektorowej, obejmuje swoim zakresem nie tylko procedury udzielania zamówień w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa, lecz również przepisy mające zastosowanie do procedur odwoławczych. Tym samym do jej treści zostały inkorporowane normy dyrektyw odwoławczych stanowiących w przypadku pozostałych zamówień publicznych czy sektorowych odrębne regulacje. Wiele rozwiązań proceduralnych przyjętych w dyrektywie obronnej stanowi odwzorowanie uregulowań zawartych w poprzednio obowiązującej dyrektywieklasycznej 2004/17/WE. Z uwagi na fakt,...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX