Szewc Andrzej, Zasady odpowiedzialności majątkowej funkcjonariuszy publicznych - stwierdzenie rażącego naruszenia prawa
Zasady odpowiedzialności majątkowej funkcjonariuszy publicznych - stwierdzenie rażącego naruszenia prawa
Dopiero po stwierdzeniu rażącego naruszenia prawa można podejmować kolejne kroki zmierzające do wyegzekwowania odpowiedzialności majątkowej funkcjonariusza, w szczególności do ustalenia, czy (a jeżeli tak, to jakiego rodzaju) winę za to naruszenie ponosi funkcjonariusz publiczny. Przedmiotem niniejszego komentarza jest zagadnienie stwierdzenia rażącego naruszenia prawa przez funkcjonariusza publicznego.
1.Wprowadzenie
Problematykę tę unormowano w rozdziale 2komentowanej ustawy z dnia 20 stycznia 2011 r. o odpowiedzialności majątkowej funkcjonariuszy publicznych za rażące naruszenie prawa – dalej u.o.m.f.p. Ogólną przesłanką jest tutaj wyrządzenie przez funkcjonariusza publicznego szkody wskutek rażącego naruszenia prawa przy wykonywaniu władzy publicznej. Poszczególne elementy tej hipotezy zostały omówione we wcześniejszych komentarzach. Jednak ich wystąpienie nie wystarcza do obciążenia funkcjonariusza publicznego odpowiedzialnością majątkową. Aby do tego doszło, muszą dodatkowo być spełnione – i to...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX