Kossowska Małgorzata, Zarządzanie konfliktem - wprowadzenie
Zarządzanie konfliktem - wprowadzenie
W każdej firmie dochodzi do konfliktów, czyli sytuacji, w których występują co najmniej dwie rywalizujące ze sobą strony. Z konfliktem mamy do czynienia wówczas, gdy istnieje jakaś rzecz, dobra, które nie mogą być w posiadaniu wszystkich stron, co powoduje stan frustracji i niezadowolenia. Przyczyny konfliktów w firmach mogą mieć różne podłoże: osobiste, organizacyjne, społeczne. Rozpoznawanie i radzenie sobie z konfliktem to główna rola menedżera personalnego, którego podstawową umiejętnością powinna być umiejętność obserwacji i śledzenia stadiów rozwoju sytuacji konfliktowej, znajomość typowych reakcji ludzi w stanie sporu oraz poznanie własnych predyspozycji. Godnymi polecenia są wypracowane gotowe techniki, które ułatwiają menedżerowi podjęcie skutecznych działań w rozwiązywaniu sporów. Należą do nich m.in.: spotkanie konfrontacyjne w celu odnalezienia wspólnej drogi wyjścia z konfliktu, lista pragnień - motywów, wymiana wizerunków.
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX