Giermanowska Ewa, Szkolenia a kultura wiedzy w organizacjach

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Szkolenia a kultura wiedzy w organizacjach

Cele szkoleniowe organizacji identyfikuje się na trzech poziomach: potrzeb organizacyjnych, struktury stanowisk pracy, osobistych kompetencji pracowników. Coraz częściej cele szkoleń określa też kultura organizacji. Sprzyjają temu: otwarta komunikacja w firmie, autonomia pracownika, akceptacja zasady nadmiarowości (uczenie się nowych rzeczy „na wyrost”, nawet jeśli w danym momencie nie są nam potrzebne) oraz różnorodność samej organizacji. Zmiany ewoluują w kierunku organizacyjnej kultury wiedzy, a pogląd, że kształcenie i nabywanie nowej wiedzy to wartość, zyskuje coraz większe znaczenie. By można było mówić o zarządzaniu wiedzą, organizacji uczącej się czy wiedzy organizacji, przy projektowaniu szkoleń należało by uwzględnić kilka czynników. Są nimi: dostępność informacji o szkoleniach - swoboda wyboru, rozproszenie decyzji o podejmowaniu szkolenia, różnorodność sposobów finansowania, pomiar efektywności i ocena permanentna szkoleń.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX