Gawroński Maciej, Kibil Michał, Standard obsługi praw jednostki z zakresu ochrony danych osobowych
Standard obsługi praw jednostki z zakresu ochrony danych osobowych
Wstęp
Standard obsługi praw jednostki określony jest w art. 12 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – dalej RODO. Wprowadza on następujące wymogi i zagadnienia:
czytelność komunikacji,
udokumentowane uwierzytelnienie,
pogłębione uwierzytelnienie,
udokumentowana komunikacja,
ułatwianie korzystania z praw,
obsługa danych niezidentyfikowanych,
miesięczny czas reakcji,
miesięczny termin na odmowę działań,
trzymiesięczny limit na status reakcji,
odmowy obsługi nadmiernych żądań,
opłaty za nadmierne żądania,
ikony.
U podstaw obsługi praw jednostki i komunikacji z jednostką leży też:
zasada rozliczalności.
1.Czytelność komunikowania się
1.1.Czytelnie i zwięźle
Zgodnie z art. 12 ust. 1RODO należy „w zwięzłej, przejrzystej, zrozumiałej i łatwo dostępnej formie, jasnym i...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX