Rybałtowska Anna, Projektowanie i realizacja programu szkoleniowego

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Projektowanie i realizacja programu szkoleniowego

Projektowanie programu szkoleniowego powinno składać się z: określenia celów szkolenia, wyboru formy szkolenia, wyboru metody szkolenia oraz opracowania planu szkolenia, z dokładnym określeniem liczby i kolejności realizowania poszczególnych modułów. Ponadto planując szkolenie, należy uwzględnić indywidualne predyspozycje uczestników, preferowany przez nich styl uczenia (teoretyk, empiryk, analityk, pragmatyk). Nie wolno zapomnieć o pierwszorzędnej roli zmysłów w procesie edukacyjnym - wzrok, słuch, dotyk i węch powinny być pobudzane przez uprzednio starannie dobrane metody i pomoce dydaktyczne. Opracowując konspekt samego szkolenia, trzeba pamiętać o kilku podstawowych zasadach uczenia dorosłych - od szczegółu do ogółu, od doświadczenia do teorii, od znanego do nieznanego, od prostego do złożonego. Przy przygotowywaniu do realizacji samego szkolenia należy napisać szczegółowy plan szkolenia, imienną listę uczestników, ustalić termin, czas i miejsce oraz określić wykonawcę.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX