Gąsiorek Piotr, Komentarz do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Komentarz do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych

W dniu 1 lutego 2013 r. Minister Edukacji Narodowej wydał nowe rozporządzenie w sprawie zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych - dalej r.p.p.p. z 2013 r. Zastąpi ono rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych – dalej r.p.p.p. Jak wynika z uzasadnienia projektu rozporządzenia proponowane rozwiązania wynikają z potrzeby dostosowania obecnego systemu poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego do potrzeb przedszkoli, szkół i placówek tak, aby stał się on elementem systemu wspomagania przedszkoli, szkół i placówek.

Zadania w zakresie wspomagania przedszkoli, szkół i placówek zostaną powierzone placówkom doskonalenia nauczycieli, poradniom psychologiczno-pedagogicznym (w tym specjalistycznym) oraz bibliotekom pedagogicznym. Jednocześnie dotychczasowe zadania organów sprawujących nadzór pedagogiczny (przede wszystkim kuratorów oświaty), określone w § 17 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego, mają być ograniczone.

Niniejszy artykuł szczegółowo prezentuje zestawienie istotnych zmian w porównaniu do dotychczas obowiązujących regulacji. Jest więc szczególnie przydatny dla dyrektorów jednostek systemu oświaty, a także nauczycieli rodziców i uczniów.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX