Walat Tomasz, Coaching – przelotna moda czy trwałe zjawisko?

Komentarze praktyczne
Opublikowano: ABC
Status: Aktualny
Autor:

Coaching – przelotna moda czy trwałe zjawisko?

„Coach” i „coaching”, pojęcia przeniesione ze świata sportu, robią ostatnio karierę. Jak grzyby po deszczu pojawiają się, również i w Polsce, coraz to nowe firmy oferujące szeroki zakres usług coachingowych od szkolenia menedżerów najwyższego szczebla poczynając a na pomocy rozwojowej w codziennym wykonywaniu obowiązków pracowniczych kończąc. Chociaż panuje w tej dziedzinie dość duży chaos definicyjny, coaching oznacza, że osoba, coach, pomaga klientowi w osiąganiu wspólnie określonego celu. Ma to być proces uwalniania i rozwijania potencjału człowieka. Coaching rozwija się również wśród organizacji; jedno przedsiębiorstwo pomaga drugiemu w rozwojowi poprzez doradztwo, opracowywanie programów rozwojowych lub pośrednictwo w zdobywaniu kapitału. W artykule przedstawimy skandynawskie poglądy na to zjawisko, w tym także krytyczne oceny, z jakimi się ono ostatnio spotyka.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX