Lampart Marta, Przedstawienie zagospodarowania powierzchni handlowej jako znak towarowy. Glosa do wyroku TS z dnia 10 lipca 2014 r., C-421/13
Przedstawienie zagospodarowania powierzchni handlowej jako znak towarowy. Glosa do wyroku TS z dnia 10 lipca 2014 r., C-421/13
1.Ramy prawne
W świetle przedstawionego w sprawie stanu faktycznego Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej - dalej Trybunał - musiał odpowiedzieć na pytania prejudycjalne zadane przez sąd niemiecki w odniesieniu do wątpliwości interpretacyjnych, jakie zaistniały w związku z rozpatrywaną skargą na decyzję niemieckiego urzędu patentowego w przedmiocie odmowy udzielenia ochrony na znak towarowy Apple stanowiący zagospodarowanie powierzchni sprzedażowej. Wątpliwości te dotyczyły wykładni art. 2 i art. 3 dyrektywy 2008/95/WE z dnia 22 października 2008 r. mającej na celu zbliżenie ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do znaków towarowych – dalej dyrektywa 2008/95.
Pierwszy z przepisów wymienionych powyżej – art. 2dyrektywy 2008/95 – określa definicję znaku towarowego. Zgodnie z tym przepisem oznaczenie odróżniające musi być możliwe do przedstawienia w formie graficznej oraz umożliwiać odróżnianie towarów lub usług jednego przedsiębiorstwa od towarów lub usług innych przedsiębiorstw....
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX